Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

Bulldog nebo MT03 pro Bondynu? :-)
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=18&t=494
Stránka 1 z 2

Autor:  Bondyna [ 26 Nov 2009, 09:48 ]
Predmet príspevku:  Bulldog nebo MT03 pro Bondynu? :-)

Takž ještě jednou...jsem naprosté motorkářské mimino, což znamená že jsem jezdila jen v motoškole na Kawě R5... Porovnávala jsem si obě mašiny (teda Bulldu a MTčko) a s tou výškou sedla jsou na tom zhruba stejně, MTčko snad o cenťák nižší. Navíc je to jen "šestikilo"... určitě do zatáček a v mých oblíbených křižovatkách zvládnutelnější a ovladatelnější... Tak co myslíte? :D

Autor:  NaaR [ 26 Nov 2009, 09:56 ]
Predmet príspevku: 

hh to si jen myslis je velkej rozdil jednovalec a dvou. na uplnej zacatek bych bral dvouvalec.jinak vahove je to rozdil s bulikem cca 60 kilo..

Autor:  Bondyna [ 26 Nov 2009, 10:15 ]
Predmet príspevku: 

Každá připomínka která mluví pro Bullíka mě potěší, co ti budu povídat. V Chlumci v Bikeru mají jak Bulldu tak MTčko, takže to vidím tak že projedu oba a uvidím. Nic jiného mi totiž nějak do oka nepadlo. Hlavně bych chtěla zůstat u Yamahy.

Autor:  marek2001 [ 26 Nov 2009, 10:26 ]
Predmet príspevku: 

Ja by som ti odporucil na zaciatok to MT3 koli jeho vahe. Myslim ze ten jeho jednovalec bude kultivovany, ziadne velke kladivo. A MT je rovnako ako bulda neokukana motorka.

Autor:  NaaR [ 26 Nov 2009, 10:46 ]
Predmet príspevku: 

projet se na obojim je asi nejrozumnejsi co muzes udelat

Autor:  Bondyna [ 26 Nov 2009, 11:06 ]
Predmet príspevku: 

Tak zatím je to nerozhodně :D ...ale vzhledem k tomu že jsem fakt v tomhle posera tak mi pořád MTčko připadá pro začátek přijatelnější. Možná je to jen můj pocit, hlavně na první pohled je takové "skladnější" :) ...Každopádně pokud je možnost, asi nejlepší řešení je zkusit oba a pak si vybrat co bude líp sedět pod zadečkem :thumbup:

Autor:  Mirek1 [ 26 Nov 2009, 16:23 ]
Predmet príspevku: 

Mě osobně se MT03 nelíbí a jednoválec ti chybu při podřazení(nechtíc třeba o dva kvalty) s tvojí váhou,neodpustí a kolo se ti muže bloknout a pak.....bum.
Výkon 35kW,váha menší,jsou tak asi plus.
Jako mínus bych viděl,že to je jednoválec,celkem vysoká cena(skoro jak Bulldog), řetěz.
Jinak motor tam je tuším Rotax 660,takže srdce Yamaha tam stejně není.
Rotax je ale taky myslím kvalitní(nechci tvrdit,nestudoval jsem to),protože se montuje do mnoha jiných motorek.Jawa,BMW,co vím.

..........ale jak říká Naar,zkus a uvidíš sama.

Autor:  Pjotr [ 26 Nov 2009, 17:01 ]
Predmet príspevku: 

Mirek1 píše:
Jinak motor tam je tuším Rotax 660,takže srdce Yamaha tam stejně není.
Rotax je ale taky myslím kvalitní(nechci tvrdit,nestudoval jsem to),protože se montuje do mnoha jiných motorek.Jawa,BMW,co vím.


Motor Rotax 650ccm co se dodával např. do BMW a dodává (vyráběný v licenci) do Jawy je DOHC. Yamaha má SOHC.
Předpokládám, že se nejedná o stejný motor Yamaha 660ccm.

Autor:  Mirek1 [ 26 Nov 2009, 17:59 ]
Predmet príspevku: 

Mysliš jako třeba XT660,nebo SZR660 je taky Rotax? Nevim,nejsem v tomto vůbec sečtělý.
Fakt vubec nevim.
Podle katalogu motocyklů by to šlo nějak porovnat.

Autor:  Bondyna [ 26 Nov 2009, 18:46 ]
Predmet príspevku: 

Takže pořád nerozhodně. Ale moc děkuju za názory, určitě mi pomáhají při výběru...nakonec to stejně dopadne tak že osedlám oba a uvidím... Zadek mi může nakopat každá máša, že? Co si budem povídat :D

Autor:  Felix [ 26 Nov 2009, 22:50 ]
Predmet príspevku: 

Zrovna jsem o tomhle psal na "Tvém" vlákně. Souhlasím s Mirkem, že Mt-03 není nejvhodnější.Nějakým pádům na místě se nejspíš ze začátku nevyhneš.Mt je jako ojetina cenově pořád vysoko .Na otrkání bych radši volil něco levnějšího.
Jako začátečník taky potřebuješ, aby mašina táhla plynule hlavně odspodu.Mt je ,jako drtivá většina jednoválců,dole dost ucukaná a to je na učení značně nepříjemné.Začátečníci mají také často tendence moto hodně "podtáčet",což jednoválce někdy trestají chcípnutím a následným zablokováním zadního kola.To samé při prudkém podřazení, jak už psal Mirek.
V žádném případě tě nechci strašit nebo odrazovat.Jen chci říct, že méně je někdy více a vyplatí se řídit se nejen srdcem ,ale taky rozumem.Neboj, dočkáš se!! :wink:

Autor:  OZZY [ 27 Nov 2009, 07:05 ]
Predmet príspevku: 

Čus,tak toto téma mě taky zaujalo neb tady vedle taky ve vidlákově měl kluk Bandoura šestikýlko a jeho paninka mu na něm občas drandila :wink: Asi byla hodně hodná protože o vánocích pod stromečkem místo depílátu a jinejch kravin našla MT 3 :shock: radost nebrala konce než nastala tvrdá realita v podobě prvních jízd, a vísledek? Celou sezonu už na ni nesedla neb si holky nák nepadli do oka a dokonce ji i parkrat schodila :cry: A co se tíče BULLDOGA?je fakt že s plnou nádrží ma hrozně vysoké těžiště a je těžkej. Pokad ho nesnížíš (což už dnes není problém :wink: )párkrat určitě nedošlápneš a hezky tě přikreje(mě už asi třikrát :lol: )ale moje MOTO je.pokud nemáš nsr..o pod vlasama tak si mužeš koupit cokoliv,třeba R1 nebo Rocketa3 a jezdit se pomalu naučíš :wink: Přeju štastnej víběr a v klídku,do jara je ješte hafo času,tod muj smělej názor cus OZZY

Autor:  Peter BT [ 27 Nov 2009, 09:52 ]
Predmet príspevku: 

takže skúsim dať dokopy, čo si o tom myslím a skúsenosti moje a synove:

takže za predpokladu, že s dopravou ako takou problém už nemáš jazdíš na aute, neriešiš križovatky, značky a prednosti vidím nasledujúce možnosti, pokiaľ nemáš skúsenosť s dopravou, odporúčam jednoznačne variantu 3:

1/ bezpečná cesta - na začiatok nepozerať na typ motorky, nájsť lacnú jazdenku, cca 600ccm, do 160-180kg, kde pohodlne dočiahneš na zem. Výzor nie je tak podstatný, bola by to začiatočnícka motka na prípadné obúchavanie ale hlavne na chytenie počiatočných návykov, aby sa ti radenie, brzdenie, zatáčanie dostali trocha do podvedomia, aby si to už po presadnutí na vysneného bulíka neriešila.
Následne, podľa toho, ako sa ti bude dariť prejsť na bulíka
nevýhoda - snáď trocha vyššia investícia do počiatočnej nechcenej motorky a následná strata pri predaji


2/ varianta stiahnutá prdelka - kúpiť toho vysneného, znížiť ho na začiatok radšej viac ako menej (radšej sedlo aj prepákovanie - prepákovanie vieš hocikedy neskôr vyhodiť a si zase na pôvodnej geometrii). Na začiatok potrebuješ bezpečné došlapnutie k tej váhe motorky. nahodiť padáky(Alex) a radšej aj dolný padací rám(stačí aj domarobka) - ochránia motorku pri prípadnom zvalení sa v malej rýchlosti - je to lacnejšie ako riešiť nádrž a doškrabaný motor. No a potom jazdiť a jazdiť, s rozumom a premyslene.
- Touto cestou som šiel ja, síce bez padákov, a mal som počiatočnú skúsenosť s Jawou 20, pred asi 25 rokmi, teda ak sa to dá nazvať skúsenosťou, ale mal som aspoň v podvedomí radene a spojku, ostatné je nezrovnateľné. Mal som z nej rešpekt, jazdil som len tak, ako som sa cítil bezpečne, nenechal som sa vyprovokovať. Strašili ma veľkým véčkovým dvojvalcom a kardanom, ale keďže som nemal možnosť porovnávať, tak som to bral ako normálne a prispôsobil som sa. Faktom ale je, že keď dnes sadnem na hocijakú inú motorku, nemám pocit, že by bola veľká alebo ťažká.
Nevýhody - váha motorky ťa v problémovej situácii môže nastrašiť a prípadne odradiť. Možné poskodenie miláčika


3/ mnou odporúčaná varianta - kúpiť hocijakú ľahkú lacnú motku 125, 250ccm, zvyčajne váha okolo 120-150kg, cena super - v pohode okolo 1000EUR, a jazdiť a chytať skúsenosti. na tejto chytíš grif, nebojíš sa jej lebo nemá veľký výkon, je lacná a ľahká. v pohode na nej vyskúšaš aj zlé cesty, proste vśetko, ćo ťa zocelí. Naučíš sa proste riadiť. Súbežne vieš kúpiť bulíka, upraviť na svoju výšku a prípadne už skúšať.
- Touto cestou šiel môj syn, v 15-tich pobehal leto na simsonovi, ale po cca 1000km (asi mesiac) už zajazdil v pohode staršiu yamahu XT, aj keď na verejné cesty som ho nepustil. Nasledujúce leto už veselo behal na novej XT660, KTM990SM, Aprilii 750 Dorsodurro (vďaka priatelom za prejavenú dôveru) a aj na mojom bulíkovy (tiež mi nebolo všetko jedno, keď som mu dával prvý krát svojho miláčika). Ale proste mu to už bolo jedno, nezáležalo na výške, váhe ani výkone. Popritom ale po cestách behal len ako papiere dovoľovali na honde XR125. Jo, a pre doplnenie - jeho výška vtedy bola cca 165-170cm, váha okolo 50kg, takźe také ženské parametre. Na bulíkovy dočiahol tak na polodošlapnutie, na KTM a Dorse len na špičky. Ale už to bolo jedno, mal už cit k motorke.

Takže som ti asi neporadil, ale snáď som popísal možné cesty.

Autor:  Bondyna [ 27 Nov 2009, 11:37 ]
Predmet príspevku: 

Děkuju za vyčerpávající info, vážně mi to všechno moc pomáhá ve výběru. Koukám ale že MT03 zatím spíš propadá...v tom případě už je jen Bullda :D ... Já jsem v tomhle trošku tvrdohlavá, prostě nechci jezdit jen tak na něčem, tipycká ženská vlastnost, prostě se chceme líbít :D . Ještě že je do jara daleko a mám dost času se rozhodnout. Stejně si myslím že nakonec to dopadne tak, že budu osedlávat a zkoušet a podle toho si vyberu. Taky mě napadla varianta koupit Bulldu a k němu jezdit ještě na něčem úplně obyč což by nebyl problém sehnat...no uvidíme. Jízdy se tak nebojim, ale ta váha..ta váha... Padáky jsou samozřejmost, už právě proto se mi hrozně líbila ta co na ní jezdila Makina, měla i padací rám a mě se s ním moc líbil...

Autor:  BranoB [ 27 Nov 2009, 15:40 ]
Predmet príspevku: 

Peter BT píše:
jeho výška vtedy bola cca 165-170cm, váha okolo 50kg, takźe také ženské parametre.

:D :D :D no pekne, a to si vravis otec :D

Podla mna chod opatrne do bulldoga, pocas jazdy to nepolozis, ak budes jazdit s rozumom, a ked na parkovisku das nohu do diery a prepadnes sa, tak to polozis.. No boze, vsetci sme to polozili, tak co.. Daj padaky a kryt motora (ja som polozil ocinovho bulldoga - Peter BT, o tom sa nezmienil :oops: ) a doskrabal som mu spodok motora, takze ten kryt odporucam..

Podla mna moc vyznam nema jazdit na motorke, ktora sa ti nepaci alebo ti bude nepohodln,a len preto, ze ma o par kilo menej..

Radsej bulldog, znizit a opatrne !

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/