Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

Startování - tipy na start po delší odstávce
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=3&t=1034
Stránka 1 z 2

Autor:  cafe-racer [ 28 Mar 2014, 12:33 ]
Predmet príspevku: 

Pro fajnšmejkry lze doporučit ještě speciální startovací postup : před startem zařadit dvojku a lehce zacouvat proti kompresi, co to jenom jde (ale nepřehoupnout).
Potom vyřadit a normálně nastartovat. Výhodou je, že motor nabere trochu setrvačnosti správným směrem a snáz naskoči.
U Viraga to celkem zafungovalo, ale problém to neřeší a člověk navíc vypadá jako když se nahazuje malotraktor z r. 1913 :)

Autor:  break13 [ 28 Mar 2014, 12:44 ]
Predmet príspevku: 

cafe-racer píše:
Pro fajnšmejkry lze doporučit ještě speciální startovací postup : před startem zařadit dvojku a lehce zacouvat proti kompresi, co to jenom jde (ale nepřehoupnout).
Potom vyřadit a normálně nastartovat. Výhodou je, že motor nabere trochu setrvačnosti správným směrem a snáz naskoči.
U Viraga to celkem zafungovalo, ale problém to neřeší a člověk navíc vypadá jako když se nahazuje malotraktor z r. 1913 :)

Má to samozřejmě logiku ale většinou ten náš "malotraktor" po delším stání nenaskočí při prvním cyklu , sací trakt i válce jsou vyvětrané,
tak to moc nepomůže :-(
Spíš se vyplatí několikrát (6-8krát) zapnout a vypnout klíček, čímže se opakovaně dočerpají plovákové komory a pak to chytne dřív,
jak už jsem dříve někde psal.
R.

Autor:  M168 [ 28 Mar 2014, 21:09 ]
Predmet príspevku: 

break13, čiste teoreticky, ak by nastal spätný pohyb a automatika (dala by sa vymyslieť) by vypla prívod elektriny do štartéra, tak by mu to nevadilo...nepôsobili by proti sebe krútiace momenty.
To len tak na okraj.

Autor:  break13 [ 28 Mar 2014, 21:44 ]
Predmet príspevku: 

M168 píše:
break13, čiste teoreticky, ak by nastal spätný pohyb a automatika (dala by sa vymyslieť) by vypla prívod elektriny do štartéra, tak by mu to nevadilo...nepôsobili by proti sebe krútiace momenty.
To len tak na okraj.

Máš pravdu v tom, že by se trochu snížil ráz,
ale z volnoběžky směrem do startéru je to převod do rychla a
roztočený startér se nedá ve zlomku sekundy zastavit a ještě roztočit opačně,
když se motor převalí na druhou stranu,
v tom je ten problém :-(
v jednom okamžiku se proti sobě postaví setrvačnost roztočenýho startéru a opačný chod motoru a něco musí povolit .....
R.

Autor:  M168 [ 29 Mar 2014, 08:06 ]
Predmet príspevku: 

Ano súhlasím, to malé kolečko by dostávalo šupajdy a samo že konštrukcia štartéra není taká masívna ako od motora...

Autor:  Pjotr [ 30 Mar 2014, 09:00 ]
Predmet príspevku: 

break13 píše:
Má to samozřejmě logiku ale většinou ten náš "malotraktor" po delším stání nenaskočí při prvním cyklu , sací trakt i válce jsou vyvětrané,
tak to moc nepomůže :-(
Spíš se vyplatí několikrát (6-8krát) zapnout a vypnout klíček, čímže se opakovaně dočerpají plovákové komory a pak to chytne dřív,
jak už jsem dříve někde psal.
R.


Akorát, že pokud neotočíš motorem, tak ti podtlak z motoru neotevře ventil na nádrži a čerpadlo běží naprázdno. Takže můžeš zapínat kolikrát chceš.
Maximálně můžeš podtlakovou hadičku odpojit a vytvořit podtlak pusou a do toho spustit čerpadlo.

Autor:  cafe-racer [ 30 Mar 2014, 18:35 ]
Predmet príspevku: 

Pjotr píše:
Akorát, že pokud neotočíš motorem, tak ti podtlak z motoru neotevře ventil na nádrži a čerpadlo běží naprázdno. Takže můžeš zapínat kolikrát chceš.
Maximálně můžeš podtlakovou hadičku odpojit a vytvořit podtlak pusou a do toho spustit čerpadlo.


Kterou hadičku :?: tohle bych docela uvítal po delším stání.
O opakovaným zapínání čerpadla klíčkem jsem už slyšel i odjinud než z Brejkova receptáře, ale bohužel mi to nefunguje (resp. chová se to přesně jak píšeš).

Autor:  Mirec [ 30 Mar 2014, 19:15 ]
Predmet príspevku:  m

cafe-racer píše:
Kterou hadičku :?: tohle bych docela uvítal po delším stání.
O opakovaným zapínání čerpadla klíčkem jsem už slyšel i odjinud než z Brejkova receptáře, ale bohužel mi to nefunguje (resp. chová se to přesně jak píšeš).


No jo,taky to tak občas dělám,ale asi fakt zbytečně ... :cry:

Autor:  Pjotr [ 31 Mar 2014, 09:41 ]
Predmet príspevku: 

cafe-racer píše:
Kterou hadičku :?: tohle bych docela uvítal po delším stání.
O opakovaným zapínání čerpadla klíčkem jsem už slyšel i odjinud než z Brejkova receptáře, ale bohužel mi to nefunguje (resp. chová se to přesně jak píšeš).


Obrázok

Autor:  jojobulldog [ 31 Mar 2014, 18:00 ]
Predmet príspevku: 

je to pekne ukázané, ja to tiež takto štartujem po dlhšej odstávke, ale ak to niekto vie nech to prosim presunie do iného vlákna. dakujem

Autor:  break13 [ 01 Apr 2014, 23:21 ]
Predmet príspevku: 

Pjotr má sice pravdu,
že se palivo má pouštět podtlakem řízený ventil,
ale už kdysi dávno jsem to zkusil s tím kličkem,
protože čerpadlo vždy po dalším otočení klíčkem o něco zkrátí dobu "čerpání",
ale hlavně ve výsledku mě to (i přes tu nelogiku) startování usnadní.
???
R.

Autor:  Zdenek Marciniszyn [ 02 Apr 2014, 06:53 ]
Predmet príspevku: 

break13 píše:
Pjotr má sice pravdu,
že se palivo má pouštět podtlakem řízený ventil,
ale už kdysi dávno jsem to zkusil s tím kličkem,
protože čerpadlo vždy po dalším otočení klíčkem o něco zkrátí dobu "čerpání",
ale hlavně ve výsledku mě to (i přes tu nelogiku) startování usnadní.
???
R.

Možná je to nelogické, ale u mě to už 9 let takhle funguje - po delší přestávce 3-4x zapnout, nechat čerpadlo jet, vypnout. Furt lepší jak trápit starter+baterku+volnoběžku :D

Autor:  Mirek1 [ 02 Apr 2014, 09:36 ]
Predmet príspevku: 

u me taky :-)

Autor:  jojobulldog [ 02 Apr 2014, 19:46 ]
Predmet príspevku: 

Samotne čerpadlo nenataha benzín, ked vypustíš karburatory a nechaš ich otvorene môžeš zapinať kluč kolkokrát chceš ale benzin to nenataha..... Musíš zaroveň urobiť pottlak na ventilu nádrže a až potom benzin preteka cez karburatory. Toto som spravil po 4 mesačnom státi a motorka chytila na šupu..... netrpi potom celý štartovací mechanizmus..... sitič mam na 3/4 otvorený a pridam plyn asik 3mm za otvorený, naskoči to vždy na prvykrát..... Je jasne že každé BT startuje uplne inak, len si treba najsť ten svoj postup........ na sitiči nenechávam, vypnem ho počas jazdy.

Autor:  Zdenek Marciniszyn [ 03 Apr 2014, 11:08 ]
Predmet príspevku: 

Jo, to pootočení motorem tomu nejspíš pomůže,mě ale rve uši to mlácení volnoběžky při každém neúspěšném startování - tak radši nechám 4x zavrčet čerpadlo,dám sytič naplno a startuju napoprvé :D ..furt mi to vychází rychleji jak sundávat hadičku....

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/