Zobraziť témy bez odpovede
Zobraziť aktívne témy
Aktuálny čas je 27 Apr 2024, 23:33


Moderátor: Moderátor
Autor Správa
cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 28 Mar 2014, 12:33
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 879
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Pro fajnšmejkry lze doporučit ještě speciální startovací postup : před startem zařadit dvojku a lehce zacouvat proti kompresi, co to jenom jde (ale nepřehoupnout).
Potom vyřadit a normálně nastartovat. Výhodou je, že motor nabere trochu setrvačnosti správným směrem a snáz naskoči.
U Viraga to celkem zafungovalo, ale problém to neřeší a člověk navíc vypadá jako když se nahazuje malotraktor z r. 1913 :)



Reklama


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 28 Mar 2014, 12:44

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
cafe-racer píše:
Pro fajnšmejkry lze doporučit ještě speciální startovací postup : před startem zařadit dvojku a lehce zacouvat proti kompresi, co to jenom jde (ale nepřehoupnout).
Potom vyřadit a normálně nastartovat. Výhodou je, že motor nabere trochu setrvačnosti správným směrem a snáz naskoči.
U Viraga to celkem zafungovalo, ale problém to neřeší a člověk navíc vypadá jako když se nahazuje malotraktor z r. 1913 :)

Má to samozřejmě logiku ale většinou ten náš "malotraktor" po delším stání nenaskočí při prvním cyklu , sací trakt i válce jsou vyvětrané,
tak to moc nepomůže :-(
Spíš se vyplatí několikrát (6-8krát) zapnout a vypnout klíček, čímže se opakovaně dočerpají plovákové komory a pak to chytne dřív,
jak už jsem dříve někde psal.
R.


M168
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 28 Mar 2014, 21:09
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 20 Dec 2009, 18:32
Príspevky: 22
Bydlisko: Jakubov

Offline
break13, čiste teoreticky, ak by nastal spätný pohyb a automatika (dala by sa vymyslieť) by vypla prívod elektriny do štartéra, tak by mu to nevadilo...nepôsobili by proti sebe krútiace momenty.
To len tak na okraj.

_________________
NOLI TANGERE CIRCULOS MEOS


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 28 Mar 2014, 21:44

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
M168 píše:
break13, čiste teoreticky, ak by nastal spätný pohyb a automatika (dala by sa vymyslieť) by vypla prívod elektriny do štartéra, tak by mu to nevadilo...nepôsobili by proti sebe krútiace momenty.
To len tak na okraj.

Máš pravdu v tom, že by se trochu snížil ráz,
ale z volnoběžky směrem do startéru je to převod do rychla a
roztočený startér se nedá ve zlomku sekundy zastavit a ještě roztočit opačně,
když se motor převalí na druhou stranu,
v tom je ten problém :-(
v jednom okamžiku se proti sobě postaví setrvačnost roztočenýho startéru a opačný chod motoru a něco musí povolit .....
R.


M168
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 29 Mar 2014, 08:06
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 20 Dec 2009, 18:32
Príspevky: 22
Bydlisko: Jakubov

Offline
Ano súhlasím, to malé kolečko by dostávalo šupajdy a samo že konštrukcia štartéra není taká masívna ako od motora...

_________________
NOLI TANGERE CIRCULOS MEOS


Pjotr
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 30 Mar 2014, 09:00
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40
Príspevky: 482
Bydlisko: podkrkonoší

Offline
break13 píše:
Má to samozřejmě logiku ale většinou ten náš "malotraktor" po delším stání nenaskočí při prvním cyklu , sací trakt i válce jsou vyvětrané,
tak to moc nepomůže :-(
Spíš se vyplatí několikrát (6-8krát) zapnout a vypnout klíček, čímže se opakovaně dočerpají plovákové komory a pak to chytne dřív,
jak už jsem dříve někde psal.
R.


Akorát, že pokud neotočíš motorem, tak ti podtlak z motoru neotevře ventil na nádrži a čerpadlo běží naprázdno. Takže můžeš zapínat kolikrát chceš.
Maximálně můžeš podtlakovou hadičku odpojit a vytvořit podtlak pusou a do toho spustit čerpadlo.


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 30 Mar 2014, 18:35
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 879
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Pjotr píše:
Akorát, že pokud neotočíš motorem, tak ti podtlak z motoru neotevře ventil na nádrži a čerpadlo běží naprázdno. Takže můžeš zapínat kolikrát chceš.
Maximálně můžeš podtlakovou hadičku odpojit a vytvořit podtlak pusou a do toho spustit čerpadlo.


Kterou hadičku :?: tohle bych docela uvítal po delším stání.
O opakovaným zapínání čerpadla klíčkem jsem už slyšel i odjinud než z Brejkova receptáře, ale bohužel mi to nefunguje (resp. chová se to přesně jak píšeš).


Mirec
Poslať  Predmet príspevku: m  |  Napísal: 30 Mar 2014, 19:15

Registrovaný: 06 Sep 2010, 20:34
Príspevky: 637
Bydlisko: Šumperk

Offline
cafe-racer píše:
Kterou hadičku :?: tohle bych docela uvítal po delším stání.
O opakovaným zapínání čerpadla klíčkem jsem už slyšel i odjinud než z Brejkova receptáře, ale bohužel mi to nefunguje (resp. chová se to přesně jak píšeš).


No jo,taky to tak občas dělám,ale asi fakt zbytečně ... :cry:


Pjotr
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 31 Mar 2014, 09:41
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40
Príspevky: 482
Bydlisko: podkrkonoší

Offline
cafe-racer píše:
Kterou hadičku :?: tohle bych docela uvítal po delším stání.
O opakovaným zapínání čerpadla klíčkem jsem už slyšel i odjinud než z Brejkova receptáře, ale bohužel mi to nefunguje (resp. chová se to přesně jak píšeš).


Obrázok


jojobulldog
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 31 Mar 2014, 18:00

Registrovaný: 07 Júl 2012, 20:17
Príspevky: 194
Bydlisko: Zákamenné

Offline
je to pekne ukázané, ja to tiež takto štartujem po dlhšej odstávke, ale ak to niekto vie nech to prosim presunie do iného vlákna. dakujem


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 01 Apr 2014, 23:21

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Pjotr má sice pravdu,
že se palivo má pouštět podtlakem řízený ventil,
ale už kdysi dávno jsem to zkusil s tím kličkem,
protože čerpadlo vždy po dalším otočení klíčkem o něco zkrátí dobu "čerpání",
ale hlavně ve výsledku mě to (i přes tu nelogiku) startování usnadní.
???
R.


Zdenek Marciniszyn
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 02 Apr 2014, 06:53

Registrovaný: 27 Sep 2008, 21:14
Príspevky: 628

Offline
break13 píše:
Pjotr má sice pravdu,
že se palivo má pouštět podtlakem řízený ventil,
ale už kdysi dávno jsem to zkusil s tím kličkem,
protože čerpadlo vždy po dalším otočení klíčkem o něco zkrátí dobu "čerpání",
ale hlavně ve výsledku mě to (i přes tu nelogiku) startování usnadní.
???
R.

Možná je to nelogické, ale u mě to už 9 let takhle funguje - po delší přestávce 3-4x zapnout, nechat čerpadlo jet, vypnout. Furt lepší jak trápit starter+baterku+volnoběžku :D


Mirek1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 02 Apr 2014, 09:36
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52
Príspevky: 2364
Bydlisko: Haná

Offline
u me taky :-)


jojobulldog
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 02 Apr 2014, 19:46

Registrovaný: 07 Júl 2012, 20:17
Príspevky: 194
Bydlisko: Zákamenné

Offline
Samotne čerpadlo nenataha benzín, ked vypustíš karburatory a nechaš ich otvorene môžeš zapinať kluč kolkokrát chceš ale benzin to nenataha..... Musíš zaroveň urobiť pottlak na ventilu nádrže a až potom benzin preteka cez karburatory. Toto som spravil po 4 mesačnom státi a motorka chytila na šupu..... netrpi potom celý štartovací mechanizmus..... sitič mam na 3/4 otvorený a pridam plyn asik 3mm za otvorený, naskoči to vždy na prvykrát..... Je jasne že každé BT startuje uplne inak, len si treba najsť ten svoj postup........ na sitiči nenechávam, vypnem ho počas jazdy.


Zdenek Marciniszyn
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 03 Apr 2014, 11:08

Registrovaný: 27 Sep 2008, 21:14
Príspevky: 628

Offline
Jo, to pootočení motorem tomu nejspíš pomůže,mě ale rve uši to mlácení volnoběžky při každém neúspěšném startování - tak radši nechám 4x zavrčet čerpadlo,dám sytič naplno a startuju napoprvé :D ..furt mi to vychází rychleji jak sundávat hadičku....


Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Verzia pre tlač

Kto je on-line
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 32 hostia
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
Skočiť na:  


Vymazať všetky cookies fóra | Tím | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
DAJ Glass 2 template created by Dustin Baccetti
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.