Zobraziť témy bez odpovede
Zobraziť aktívne témy
Aktuálny čas je 29 Mar 2024, 00:06


Moderátor: Moderátor
Autor Správa
Pjotr
Poslať  Predmet príspevku: Synchronizace karburátorů  |  Napísal: 09 Apr 2009, 14:52
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40
Príspevky: 482
Bydlisko: podkrkonoší

Offline
Nemáte někdo tip na budíky na synchronizaci za rozumnou cenu? Nenarazili jste na něco na webu?
Objevil jsem elektronické za cca 4000 Kč, kapalinové za 2500 Kč. Zvažoval jsem i koupit analogové pro potřebu běžného měření, ale dostávám se pořád s cenou přes 2000 Kč.



Reklama


NaaR
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 09 Apr 2009, 17:10
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 16:45
Príspevky: 760
Bydlisko: Skoro HK.

Offline
Obrázok


http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=24556&fid=18&&pgr=1

_________________
R.I.P.Rest In Pain


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 15 Aug 2011, 12:08
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
nechal jsem se inspirovat a koupil jsem 7m 3.5mm hadice za 50Kč a přidělal drátkama na provrtaný prkno 1.5m dlouhý.
po nalití vody a nastartovíní se mi udělali v hadičce "bubliny" respektive se to rozdělilo na několik válečků voda vzduch voda.. prostě špatný
tak jsem koupil další 3m širší hadici 5mm a vyměnil kus hadičky na prkně.
paráda funguje to perfektně, krásně se to dá seřídit.
seřizoval jsem to na volnoběh, pak přidal plyn a opět seřídil (nejlépe to jde 7mm klíčem)

moje zkušenosti:
karburátory měli po seřízení na volnoběh stejné podtlaky, ale na lehké přidání plynu se to trochu rozjíždělo a chtělo by to zase jinou polohu, při větším přidání se to pak zase srovnává. Takže na spodku je mírná nelinearita, seřídil jsem si to jen lehce nad volnoběžné otáčky.

myslím že na to není potřeba žádná digitální mašina, sloupec je sloupec a ukazuje realitu. Je potřeba mít stejně dlouhé hadice od toho U k motoru, protože jde cítit jak ta hadička tepe v rytmu otáček. Pro další domácí kutily tedy doporučuji použít víc tvrdší hadičku s širší stěnou, ale není to kritický. Ta moje se pak u motoru začala teplem deformovat ale už jsem to měl naladěný.


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 15 Aug 2011, 23:46

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Přesně tohle je typicky české řešení
v jednoduchosti je krása a efektivita :wink:
Před časem jsem v bazaru koupil přesně takový laboratorní udělátko ze skla,
pouze menší, takže je potřeba to plnit rtutí,
no nakonec stejně zvítězila jednodušší metoda "podle světla"
a rtuť jsem naštěstí nepotřeboval .
:wink2:
R.


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 17 Aug 2011, 19:28
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
jen se toho nebát, zvládne to každej
1. odšroubovat plastové kryty pod nádrží
2. na předním válci odpojit hadičku podtlaku na sací přírubě k AIS
3. na zadnídním válci odpojit hadičku podtlaku k ventilu nádrže
4. na hadičku co vede k nádrži jsem narazil injekční stříkačku a trochu natáhnul abych udělal podtlak a otevřel přívod benzínu, dle manuálu píšou že před sundáním hadičky stačí nastartovat a pak hadičku zaškrtit
5. připojit Učko (voda max do půlky) na příruby
6. nastartovat, prohřát a a ladit 8)


DUSAN
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 25 Apr 2012, 17:30

Registrovaný: 01 Jan 2009, 12:03
Príspevky: 133
Bydlisko: LEDEČ NAD SÁZAVOU

Offline
:idea: Tak jsem se vrhnul také do této akce po dlouhém váhání,vyrobil to synchroudělátko 8) ala home,hadičky a laťka a pustil se do ladění 8)
Docela blázinec,zkoušel jsem to nejdřív na tech líh,to hrozně lítalo,že se to nedalo měřit,tak jsem zkusil ten jemný olej a o 100%lepší...
Ale...když se mi na volnoběh podařilo srovnat hladiny,tak po protůrování se to pořád rozjíždí,buď v pravé hadičce,nebo v levé,jak se tomu zachce,prostě nemůžu trefit optimální polohu.Tak jsem to udělal spíš pocitově a docela to kupodivu šlape,reakce na plyn za jízdy o dost lepší a celkově se zklidnil chod,tak jsem se snad trefil a nechám to.. :idea:
Určitě věřim,že kdyby se to přeměřilo tím rtuťovým,tak to asi bude rozjetý.
Napadlo mne ještě jestli nemám spatné příruby na motoru a ty kolena na airbox a nejde to udělat přesně a rozjíždí se to.Jsou dost spuchřelé a viditelné hluboké praskliny,ale to jsem na FAZERU měl taky a šlapalo to,jsou dost silný ty příruby,mimo těch do airboxu.Někdo to tu psal,že je měnil všechny a docela finančně ranec.Nevíte někdo na kolit ta sranda přijde? :idea:
Obrázok

_________________
Jawka,Honda XL600,Fazer 600,SV 1000S,ted BULDOČEK...


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 25 Apr 2012, 18:41
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
věř, že tím rtuťovým to bude stejný, fyziku neojebeš,
základní škola
hydrostatický tlak:
p=h*ró*g

h -výška hladiny
ró -hustota kapaliny = konstanta (pukud není v půlce voda a v druhé půlce něco jinýho)
g -gravitační konstanta = konstanta

p1 - podtlak levého karbecu
p2 - podtlak pravého karbecu

tlak v levé polovině = tlaku v pravé polovině
p1+h1*ro*g=p2+h2*ro*g
po úpravě
p1-p2=(h2-h1)*ro*g

chceme aby rozdíl tlaků p1-p2 byl 0, takže
0=(h2-h1)*ro*g

aby rovnice platila a když ro*g je nenulová konstanta
tak musí platit i rozdíl hladin h2-h1 =0

PS: trochu jsem se nudil a chtělo se mi něco napsat, příště dám foto toho svýho prkna


DUSAN
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 25 Apr 2012, 20:07

Registrovaný: 01 Jan 2009, 12:03
Príspevky: 133
Bydlisko: LEDEČ NAD SÁZAVOU

Offline
Jirka78 píše:
věř, že tím rtuťovým to bude stejný, fyziku neojebeš,
základní škola
hydrostatický tlak:
p=h*ró*g

h -výška hladiny
ró -hustota kapaliny = konstanta (pukud není v půlce voda a v druhé půlce něco jinýho)
g -gravitační konstanta = konstanta

p1 - podtlak levého karbecu
p2 - podtlak pravého karbecu

tlak v levé polovině = tlaku v pravé polovině
p1+h1*ro*g=p2+h2*ro*g
po úpravě
p1-p2=(h2-h1)*ro*g

chceme aby rozdíl tlaků p1-p2 byl 0, takže
0=(h2-h1)*ro*g

aby rovnice platila a když ro*g je nenulová konstanta
tak musí platit i rozdíl hladin h2-h1 =0

PS: trochu jsem se nudil a chtělo se mi něco napsat, příště dám foto toho svýho prkna


8) Pěkná matyka...
Ono je to tak jak píšeš nahoře,že se to rozjíždí po protůrování,ale mne se to nechtělo rovnat jako tobě po chvíli do roviny zpět...On ten olej taky nestéká zpátky tak rychle tou hustotou a zkresluje to trochu.Nechám to a uvidim.

_________________
Jawka,Honda XL600,Fazer 600,SV 1000S,ted BULDOČEK...


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 25 Apr 2012, 20:23

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Mám ověřený, že pokud se v karbecech nikdo nehrabal,
tak fabrický nastavení se normálně samo "nerozjede" .
Pokud je to rozjebaný od nějakýho "odborníka",
tak nejjednodušší je to nastavit na "světlo",
funguje to u dvouválce spolehlivě a nic k tomu není potřeba.
Kdo tomuhle návodu nerozumí,
tak ať se do toho radši nehrabe vůbec :wink2: :wink2:
R.


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 25 Apr 2012, 22:54
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
já to ladil taky na světlo, než jsem to dal zpět do moto, ale nebylo to úplně přesně (že by do toho hrály lehce rozdílně nastavené ventily?, ale mám je seřízený).
Nakonec to mám lehce k jedné straně, ale psal jsem že jsem si hrál a chtěl i stejně podtlaky při mírně otevřených klapkách. Ono se na neutrálu těžko udržuje 1500 otáček, vždy mi to vlítlo k 2000.
Při samotným ladění to po protůrování šlo k jedný straně, ale pak se to vyrovnávalo, takže je třeba trochu počkat, ale finální poloha je někde uprostřed mezi: když to táhlo k jedný a ke druhý straně.
Po seřízení si nemůžu vůbec stěžovat, nic se nehádá a táhne super.
takže prkno na dvouvál dostačuje
ale jak píše Break, pokud si nevěříte, tak to raději nechte udělat někoho kdo to umí.


DUSAN
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 26 Apr 2012, 05:44

Registrovaný: 01 Jan 2009, 12:03
Príspevky: 133
Bydlisko: LEDEČ NAD SÁZAVOU

Offline
Jirka78 píše:
já to ladil taky na světlo, než jsem to dal zpět do moto, ale nebylo to úplně přesně (že by do toho hrály lehce rozdílně nastavené ventily?, ale mám je seřízený).
Nakonec to mám lehce k jedné straně, ale psal jsem že jsem si hrál a chtěl i stejně podtlaky při mírně otevřených klapkách. Ono se na neutrálu těžko udržuje 1500 otáček, vždy mi to vlítlo k 2000.
Při samotným ladění to po protůrování šlo k jedný straně, ale pak se to vyrovnávalo, takže je třeba trochu počkat, ale finální poloha je někde uprostřed mezi: když to táhlo k jedný a ke druhý straně.
Po seřízení si nemůžu vůbec stěžovat, nic se nehádá a táhne super.
takže prkno na dvouvál dostačuje
ale jak píše Break, pokud si nevěříte, tak to raději nechte udělat někoho kdo to umí.


Udělal jsem to takhle přesně,jak píšeš,takový kompromis mezi...a šlape o dost líp a jde krásně za plynem,takhle předtím nechodila,takže si myslím,že jsem to zvládl :idea: :wink:

_________________
Jawka,Honda XL600,Fazer 600,SV 1000S,ted BULDOČEK...


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 26 Apr 2012, 10:58
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 879
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Jirka78 píše:
ale jak píše Break, pokud si nevěříte, tak to raději nechte udělat někoho kdo to umí.


Bodejť, jednou za rok strčit motorku na 2 hodiny do spárů odborníka za pár stovek -> nemám motivaci se tomu sám věnovat.


Stenly
Poslať  Predmet príspevku: Re: Synchronizace karburátorů  |  Napísal: 27 Mar 2016, 18:15

Registrovaný: 31 Dec 2015, 15:02
Príspevky: 23
Bydlisko: Roudnice nad Labem

Offline
Ahoj chci zítra vyndat karburátory,ve vyšších otáčkác v tahu se ztrácí výkon chtěl bych je skusit vyčistit,když je vyndám a vyčistím musí se pak synchronizovat?Dík


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku: Re: Synchronizace karburátorů  |  Napísal: 03 Apr 2016, 08:37
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 879
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Stenly píše:
Ahoj chci zítra vyndat karburátory,ve vyšších otáčkác v tahu se ztrácí výkon chtěl bych je skusit vyčistit,když je vyndám a vyčistím musí se pak synchronizovat?Dík

Teoreticky ne, protože nebudeš hrabat do části se kterou souvisí podtlakové řízení. Takže jestli to dělals nedávno a motor šlape dobře tak nemusíš, ale udělal bych to pro sichr.

_________________
'03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice


remote
Poslať  Predmet príspevku: Re: Synchronizace karburátorů  |  Napísal: 19 Jún 2016, 19:45
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 24 Sep 2009, 17:10
Príspevky: 399
Bydlisko: Semily

Offline
Ahoj, zítra jdu na odbornou synchronizaci karbenátků. Mám schodit ty boční " přivaděče " vzduchu na válce ? Myslím abych na místě nezdržoval... :oops:
Dík za info.
remote


Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Verzia pre tlač

Kto je on-line
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 4 hostia
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
Skočiť na:  
cron

Vymazať všetky cookies fóra | Tím | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
DAJ Glass 2 template created by Dustin Baccetti
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.