Mirek1 píše:
No dobře :
Mám i přední montážní stojan, tak jsem předek vyvěsil a vymontoval přední kolo,
sundal blatník a odmontoval brzdové třmeny,
do třmenů místo kotouče vložky, protože určitě si šáhneš na brzdovou páčku.......
vyšroubují se matice s nastavením tvrdosti (modrý šteft ) nutno tlačit ,
protože i když je nastavení úplně vytočeno, tak jsou pružiny trochu předepnuté a matice vyskočí ze závitu !
Povolíš 3x šroub stahující šavli v obou brýlích a vysuneš trubku vidlice,
já to dělal po jedný , aby se mi tam lépe nasazovala zpátky - brýle se mohou "rozejít".
V poloze vzhůru nohama vypumpuješ olej a pak přes dřevo nebo dostatek hader upneš vodorovně do svěráku.
Odmontuješ ochrannou clonku a pomocí širokého ostrého nástroje = příborový nůž vypáčíš prachovku.
Pak zespodu kluzáku povolíš a vyšroubuješ imbus, který drží tlumič uvnitř a těsní olej,
takže pozor na tu měděnou podložku , neměnit polohu.
Následuje "vytlučení" gufera a bronzového futra z kluzáku ,
taháním trubky ven a narážením, mělo by to jít dost snadno.
Pak je nutné dokonale vymýt bláto tvořené otěrem hlavně z kluzáku a taky tlumiče.
Futro není většinou potřeba měnit , stačí otočit v ose o 180stupňůaby se trubka opírala na jiném místě
gufero určitě měnit protože tam právě sákne olej.
Kompletuje se přesně obráceně :
Zasuneš trubku do kluzáku , Imbusem (měděná podložka !) přitáhneš tlumič,
tady je někdy potřeba první přípravek protože tlumič uvnitř se protáčí a nejde utáhnout :
na min.45cm nástavci šestihranná matice 30mm, kterou si přidržíš tlumič proti otáčení.
Pak natlučeš bronzové futro do kluzáku a tady je druhý přípravek,
což je závaží s osazením, kterým se futro čistě a rovně usadí do kluzáku,
tím samým se natluče gufero břitem dovnitř a podstatné je hotovo.
Nasazení prachovky přes igelit a nasazení clonky už je jen bonus.
Všechny kluzné plochy dobře mazat !!!
Naopak pod objímkami v brýlích dobře očistit a utahovat momenťákem,
podle předpisu je to v tom duralu dost na krev , závity nemazat je tam loctite.
Do vidlic nalít olej né 10W, ale minimálně 15W,
protože původní tlumič má už větší vůle a obecně mechanici doporučují hustší.
Pokud máš už 10W, tak ho doplnit cca 15% převodovým olejem pro zvýšení viskozity.
Vyzkoušeno mnohokrát a funguje.
Psal jsem to z hlavy, ale všechny důležité fígle jsem snad zmínil.
Jo a je nutné přesně usadit přední kolo - osu,
aby byly šavle naprosto rovnoběžně, aby se ti nepříčila vidlice a nevydíraly se futra !!!
Stačí se s povoleným pojistným šroubem přední osy pár set metrů projet
a pořádně ponořit vidle intenzivním brzděním.
R.