Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

Gufera do predných teleskopov
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=3&t=308
Stránka 2 z 4

Autor:  igorescu [ 12 Júl 2011, 09:59 ]
Predmet príspevku: 

no oprava predku bude vesela zalezitost a pohybuje sa medzi 500-1500 EUR :( podla toho co sa podari vyrovnat a co nie.

Kazdopadne by sa na buldu dala dat kludne aj MT01 vidla, co by vyzeralo super az na to, ze vsetko to pada vzdy na bzdach. S vidlou by sa museli menit alebo aspon upravovat aj brzdy a to uz vychadza na > 2000EUR.

Autor:  stonemen [ 12 Júl 2011, 17:25 ]
Predmet príspevku:  Re: Mirec

Mirec píše:
No hoši,jestli mohu vstoupit do této debaty se svými zkušenostmi - asi je nanejvíš vhodné (!!!) s novými gufery měnit i vymezovaci pouzdra (jsou těsně pod nimi),která vymezují vůli mezi kluzákem a trubkou.Protože ani nové simeringy neudrží zvětšenou vůli mezi těmito součástmi a propouštějí olej.Mě samotnému se to stalo,kdy jsem vyměnil originál (!!) gufera a stejně propouštěly.Po namontování nových vymezovacích pouzder a gufer bylo vše v naprostém pořádku.Na tuto zkutečnost Tě měl upozornit servismann,ne všichni jsou mistři svého oboru (člověk pak bohužel sbírá zkušenosti za vlastní peníze a dřinu). :red:

To s tebou souhlasím, vím i z jiné praxe, že to jde ruku v ruce s ostatními díly, které jsou na sobě závislé...

Autor:  break13 [ 13 Júl 2011, 09:47 ]
Predmet príspevku: 

Taky mě čeká výměna "šavlí" (pro slováky - to jsou ty vaše palice),
né že by sákly nebo něco jiného s olejem , ale neprošly "zátěžovým testem"
a trochu se přiohnuly :shock: .
Podle manuálu jsem si vyrobil přípravek na natloukání pouzder,
abych si nepoškodil nové díly a fungovalo to pak vše OK.
Bez pořádnýho nářadí to prostě nejde.
R.

Autor:  break13 [ 27 Jún 2012, 17:01 ]
Predmet príspevku: 

Tak jsem před nedávnem udělal "GO" předních vidlí:
Výměna šavlí, gufer a prachovek a na doporučení olej 15W.
Po otevření jsem zjistil, že ani po 27kkm na futrech není vůle,
tak jsem nová nedával a dokonce jsem použil i původní těsnící Cu podložky.
V dolní části jsem musel vymýt černou blátovitou usazeninu.
Výsledek je takový, že nic neteče a ni nesákne,
vidle fungují bezvadně a s novým hustším olejem je pocitově sportovnější
a méně se při intenzívním brždění ponořuje.
Zkušenosti:
Natloukací přípravek výrazně "profesionalizuje" práci
a zamezje poškození pouzder. Musel jsem si operativně vyrobit další přípravek
na aretaci tlumiče pro dokonalé utažení do kluzáku.
Při navlíkání gufer je dobré je navlíkat přes igelitový pytlík,
aby se nepoškodil břit o hranu trubky.
R.

Autor:  Jirka78 [ 02 Júl 2012, 19:55 ]
Predmet príspevku: 

igelit -dobrá vychytávka

Autor:  break13 [ 04 Júl 2012, 22:56 ]
Predmet príspevku: 

Jirka78 píše:
igelit -dobrá vychytávka

dobrá, ale né z mé hlavy :blush2:
rád si nechám poradit od opravdu zkušených profíků !
R.

Autor:  Mirek1 [ 02 Apr 2014, 17:28 ]
Predmet príspevku: 

Kde ty gufera a popřípadě futra koupit?? Co to stojí.
Já nemám manual...ocenil bych nákres těch přípravků co jsou k tomu potřeba a kdyby byl popis práce,bylo by to uplně super.

Pravej mě začíná chcát....tak to bude brzo aktualní....a navíc se i pneu blbě sjíždí a té straně...tak jsem zvědav,co mě čeká,až se do toho pustím :(

Autor:  break13 [ 03 Apr 2014, 13:47 ]
Predmet príspevku: 

Mirek1 píše:
Kde ty gufera a popřípadě futra koupit?? Co to stojí.
Já nemám manual...ocenil bych nákres těch přípravků co jsou k tomu potřeba a kdyby byl popis práce,bylo by to uplně super.

Pravej mě začíná chcát....tak to bude brzo aktualní....a navíc se i pneu blbě sjíždí a té straně...tak jsem zvědav,co mě čeká,až se do toho pustím :(

Ani už nevím ty gufera kde jsem kupoval,
ale mám super zkušenosti s kluky z WEMOTO z Vinařic.
Asi nejsem schopen se tu doširoka rozepsat jak jsem to dělal,
pro mě to nebylo nic náročnýho - můžeme se domluvit na nějaké "videokonferenci",
a pokud mi je čestně vrátíš, tak ti oba přípravky půjčím :-)
Ono to jde při troše šikovnosti i bez nich, ale jsme profesionálové, že
:wink:
R.

Autor:  Mirek1 [ 03 Apr 2014, 14:54 ]
Predmet príspevku: 

no ja si to chtel vyrobit radeji,jak neco pujcovat a vracet,ale jestli to je problem cmrknout ...tak budu muset asi hledat jinde no :-( :-(

Autor:  Mirek1 [ 07 Apr 2014, 06:27 ]
Predmet príspevku: 

fakt mi nikdo v kostce nenapíše rozborku predního tlumiče ??? :-( :-( :-(

Autor:  break13 [ 07 Apr 2014, 09:30 ]
Predmet príspevku: 

Mirek1 píše:
fakt mi nikdo v kostce nenapíše rozborku predního tlumiče ??? :-( :-( :-(

No dobře :
Mám i přední montážní stojan, tak jsem předek vyvěsil a vymontoval přední kolo,
sundal blatník a odmontoval brzdové třmeny,
do třmenů místo kotouče vložky, protože určitě si šáhneš na brzdovou páčku.......
vyšroubují se matice s nastavením tvrdosti (modrý šteft ) nutno tlačit ,
protože i když je nastavení úplně vytočeno, tak jsou pružiny trochu předepnuté a matice vyskočí ze závitu !
Povolíš 3x šroub stahující šavli v obou brýlích a vysuneš trubku vidlice,
já to dělal po jedný , aby se mi tam lépe nasazovala zpátky - brýle se mohou "rozejít".
V poloze vzhůru nohama vypumpuješ olej a pak přes dřevo nebo dostatek hader upneš vodorovně do svěráku.
Odmontuješ ochrannou clonku a pomocí širokého ostrého nástroje = příborový nůž vypáčíš prachovku.
Pak zespodu kluzáku povolíš a vyšroubuješ imbus, který drží tlumič uvnitř a těsní olej,
takže pozor na tu měděnou podložku , neměnit polohu.
Následuje "vytlučení" gufera a bronzového futra z kluzáku ,
taháním trubky ven a narážením, mělo by to jít dost snadno.
Pak je nutné dokonale vymýt bláto tvořené otěrem hlavně z kluzáku a taky tlumiče.
Futro není většinou potřeba měnit , stačí otočit v ose o 180stupňůaby se trubka opírala na jiném místě
gufero určitě měnit protože tam právě sákne olej.
Kompletuje se přesně obráceně :
Zasuneš trubku do kluzáku , Imbusem (měděná podložka !) přitáhneš tlumič,
tady je někdy potřeba první přípravek protože tlumič uvnitř se protáčí a nejde utáhnout :
na min.45cm nástavci šestihranná matice 30mm, kterou si přidržíš tlumič proti otáčení.
Pak natlučeš bronzové futro do kluzáku a tady je druhý přípravek,
což je závaží s osazením, kterým se futro čistě a rovně usadí do kluzáku,
tím samým se natluče gufero břitem dovnitř a podstatné je hotovo.
Nasazení prachovky přes igelit a nasazení clonky už je jen bonus.
Všechny kluzné plochy dobře mazat !!!
Naopak pod objímkami v brýlích dobře očistit a utahovat momenťákem,
podle předpisu je to v tom duralu dost na krev , závity nemazat je tam loctite.
Do vidlic nalít olej né 10W, ale minimálně 15W,
protože původní tlumič má už větší vůle a obecně mechanici doporučují hustší.
Pokud máš už 10W, tak ho doplnit cca 15% převodovým olejem pro zvýšení viskozity.
Vyzkoušeno mnohokrát a funguje.
Psal jsem to z hlavy, ale všechny důležité fígle jsem snad zmínil.
Jo a je nutné přesně usadit přední kolo - osu,
aby byly šavle naprosto rovnoběžně, aby se ti nepříčila vidlice a nevydíraly se futra !!!
Stačí se s povoleným pojistným šroubem přední osy pár set metrů projet
a pořádně ponořit vidle intenzivním brzděním.
R.

Autor:  Mirek1 [ 07 Apr 2014, 10:12 ]
Predmet príspevku: 

Děkuji za vyčerpavajicí odpověď :-)
Ptal jsem se hlavne pro to,abych něčím nedostal náhodou po držce pri demontáži.
Montáže a demontáže různých tlumičů z hlavně starších ročníků mám už za sebou a různé fígle vychytané.....ale toto jsem ještě nedělal,tak jsem nechtěl zůstat překvapen :-) :-) :-) to je tak vše o co mi šlo. Oleje též míchám do vetošů 50%/50% tlumičák/převoďák ....ale to už je psáno v dílenských manualech z výroby.

,,,JEN JEŠTĚ JEDEN DOTAZ,,,

!!! KOLIK mililitrů oleje se tam leje do jedne šavle !!! ????

Do čízy bylo je 120ml .... tady to bude zřejmě o hodně víc.
jinak díky

Autor:  break13 [ 07 Apr 2014, 10:16 ]
Predmet príspevku: 

Mirek1 píše:
Děkuji za vyčerpavajicí odpověď :-)
Ptal jsem se hlavne pro to,abych něčím nedostal náhodou po držce pri demontáži.
Montáže a demontáže různých tlumičů z hlavně starších ročníků mám už za sebou a různé fígle vychytané.....ale toto jsem ještě nedělal,tak jsem nechtěl zůstat překvapen :-) :-) :-) to je tak vše o co mi šlo. Oleje též míchám do vetošů 50%/50% tlumičák/převoďák ....ale to už je psáno v dílenských manualech z výroby.

,,,JEN JEŠTĚ JEDEN DOTAZ,,,

!!! KOLIK mililitrů oleje se tam leje do jedne šavle !!! ????

Do čízy bylo je 120ml .... tady to bude zřejmě o hodně víc.
jinak díky

No ptal ses hodně obecně, tak jsem ti odpověděl hodně podrobně 8)
Pokud se nepletu tak 550ml do každé.
R.

Autor:  Mirek1 [ 07 Apr 2014, 10:58 ]
Predmet príspevku: 

dík...takze koupim litr a zbytek doředím :-) :-)

Autor:  break13 [ 07 Apr 2014, 12:08 ]
Predmet príspevku: 

Přesně tak,
litránek a do každý šavle jednoho poctivýho panáka na zdraví :lol:
R.

Stránka 2 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/