Zobraziť témy bez odpovede
Zobraziť aktívne témy
Aktuálny čas je 27 Apr 2024, 21:58


Moderátor: Moderátor
Autor Správa
break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 14 Feb 2011, 19:08

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Já jsem na tom ještě hůř, přes zimu jsem přibral 8 kilo,
tak buď musím vymontovat baterku a nářadí nechat doma,
nebo tankovat jen půl nádrže :shock:

Připomíná mi to taky historku z cyklistiky,
kdy kámoš v rámci úspor váhy kola
a výhody pro očekávané dlouhé stoupání
si v hospodě půjčil pilku a furiantsky si zkrátil sedlovku o 5mm :D
Každopádně to bylo mazácký gesto 8)
R.



Reklama


miki
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 14 Feb 2011, 19:25
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 20:00
Príspevky: 1057
Bydlisko: Uničov

Offline
To já se chodím před každým kopcem vyčůrat..... :D

_________________
Se stářím by měl přijít rozum,někdy však přichází stáří samo...


sery
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 14 Feb 2011, 20:18

Registrovaný: 08 Sep 2009, 07:47
Príspevky: 90

Offline
Tak jsem to dnes zkusil udělat podle toho francouzkého návodu,a opravdu už to při zavření plynu nestřílí do výfuku,uvidím až to projedu ,jak se to bude chovat.Práce na 10 min.


stonemen
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 14 Feb 2011, 20:21
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09
Príspevky: 991
Bydlisko: Lipí - Náchod

Offline
Je to tam opravdu zbytečný, je to tam aby motor plnil Euro3... :wink:

_________________
A.C.A.B.


Mirek1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 14 Feb 2011, 20:38
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52
Príspevky: 2364
Bydlisko: Haná

Offline
sery píše:
Tak jsem to dnes zkusil udělat podle toho francouzkého návodu,a opravdu už to při zavření plynu nestřílí do výfuku,uvidím až to projedu ,jak se to bude chovat.Práce na 10 min.


Já tam AIS mám a nestřílí to vůbec :confused1: ani s otevřenyma vejfuckama.


Ouklend
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 14 Feb 2011, 21:03
Obrázok užívateľa
moderátor

Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05
Príspevky: 1957
Bydlisko: Olomouc a okolí

Offline
... a já tam AIS nemám a střílí to jak Verdunu a to se mi sakra líbí .... :lol:


sery
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 14 Feb 2011, 21:19

Registrovaný: 08 Sep 2009, 07:47
Príspevky: 90

Offline
Ono to nestřílí v pravém slova smyslu,spíš tak prská při zavření plynu,bez ais vůbec.


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 15 Feb 2011, 04:36
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
Já bych doporučoval všem co mají laďáky (otevřené výfuky) ten
AIS odmontovat, aby to tolik nepálilo vatu ve vejfuku
viz Ozzyho IXILy
no a pak je to zdroj další poruchy, viz moje prasklá hadička k ovládání AIS ventilu.
Mě se nelíbí, že po kompletním odmontování AIS tam zůstanou hnusný parohy u výfukovýho potrubí. Nebylo by lepší to tam uříznout a nějak zaslepit/zavařit? Jak to pak zacpat?


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 15 Feb 2011, 06:41
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
A jak to s AIS vidím já:
dle toho co moje oči vidí, tak se čerstvý vzduch z airboxu přivádí někde do prostoru nad spalovací ventil, takže se tam přivede další kyslík a ten způsobí další sekundární hoření plynu, proto to zvýšení teploty ve výfuku.
No a jak je možný, že to nasaje ze sání, když je shořená směs vyhnána pístem jak jde nahoru a je otevřený výfukový ventil (vždyť by to v tu chvíli tlakovalo i do sání)?
odpověď:
Tak, že po uzavření výfukového ventilu mají spaliny již svoji rychlost a letí ven z výfuku. A jak už si to letí a zavře se výfukový ventil, tak se samozřejmě hned nezastaví (mají svoji setrvačnost), no a v tom okamžiku se právě udělá za zavřeným ventilem podtlak a ten otevře jazýčkový ventil v AIS (membrána od podtlaku v sání je též otevřená) a vpustí tam vzduch ze sání. Tento vzduch je pak nachystán pro reakci se spalinami v dalším cyklu motoru.
Je nutno si uvědomit, že v tom ventilu AIS jsou 2 "klapky".
1. je uzavírací - ovládaná podtlakem v sání
2. je jen zpětná klapka (aby nešly spaliny do sání a nehonilo se to dokola)

při špatné funkci toho 2. ventilu (klapky) to způsobí menší výkon u našeho motoru = nasaje se míň čerstvého vzduchu (méně kyslíku) protože část by zabraly spaliny. Tento princip recyklace spalin se užívá jak u benzínových, tak naftových motorů a ventil co pak přepouští spaliny do sání je znám jako EGR. Prostě se ty spaliny přeblafnou ještě jednou přímo ve válci a rozloží se na méně škodlivé.
U naftového motoru to zasírá sání sazemi a na výkon to nemá nějak zvláštní vliv. U benzínových motorů se vstřikem a vrstveným spalováním (FSI) se naopak spaliny dobře hodí k vytvoření nehořící vrstvy nad pístem a zapaluje se směs jen v prostoru svíčky (stechiometrický poměr vzduch:benzín 14,7:1) tím se uměle vytváří proměnný objem motoru (jedeš 90km/h máš z 2l motoru třeba jen 500ccm a jak na to šlápneš (nic se nepřepouští) tak máš zase 2l.

K té 1. uzavírací klapce ze sání, ta je při normálním provozu (rozjezd a jízda) otevřená. Jakmile uberu plyn (decelerace =zavřu jehlu, šoupátko spadne) vytvoří se za karburátorem v sání podtlak, který nacucne ovládací membránu uzavírací klapky AIS a ta zavře přívod vzduchu z airboxu k výfukovému ventilu.

Takže je jasný, že tím jak odmontujeme AIS se změní zvukový projev našeho kocoura a přede trochu jinak (ve výfuku nic nehoří).
Střílení s AIS a bez AIS bude stejný (po ubrání plynu). To střílení je "naprskání" benzínu do motoru, kdy to bylo furt málo na zapálení svíčkou (část nespálené směsi se dostane i do výfuku) a najednou, až je to OK na zapálení, tak to chytne (třeba jen každý 5tý cykl) a může to zapálit, tak to blafne a lapne to i ve výfuku a rána je na světě. No a pokud by byl otevřený AIS do airboxu, tak by se to moc tý plastový bandasce nelíbilo.

No a teď k tomu výkonu jestli se něco změní? No kdyby jsme měli 2takt, tak by nám ten AIS vadil, protože ty rázy spalin při správně navrženém výfuku napomáhaly vytahovat spaliny z válce = takový menší turbo. Ale máme 4takt, tak to tak moc nefunguje. Myslím, že odstranění může nějaký chlup přidat, ale bude záležet na výfuku. Ono když by ten ráz dobře nevycházel, tak by ten AIS naopak pomohl, aby spaliny nemusely brzdit při zavření výfukového ventilu (otevřením dvířek na vstupu přes airbox).
pokud by zpomalily víc, tak pak jsou zase vyhnány následujícím cyklem motoru a působily by jako "špunt" ve výfuku pro nové spaliny. Tyto rázy jsou závislé na otáčkách motoru, takže někde + někde -. Nejlepší by byla proměnná délka sání, výfuku, proměnný zdvih ventilů, vrstvená směs a turbo, hlavně žádný KAT.
No a pokud do výfuku dám různé vložky, tak to je další změna, pokaždé jinak. Hlavní vliv na výkon by měl špatný, zcela otevřený AIS do sání.

Takže při odstranění AIS se (od nejdůležitější po méně):
1. sníží teplota spalin ve výfuku
2. změní trošku zvuk motoru
3. zvýší spolehlivost
4. klesne hmotnost Bulldoga o cca 1.5kg
5. výkon +-
6. spotřeba vliv nula

ještě myšlenka (možná hlavní):
odpojením AIS se změní poměry v airboxu a nebude nasáváno tolik vzduchu přes parohy, proto bude jiný požadavek na díru do airboxu. Takže to by měla být ta hlavní změna proč se to chová na brzdě jinak. Ověřte to někdo až budete mít možnost. Stačí jen odpojit hadici mezi airboxem a AIS ventilem.

A jak psal PetrBT "keď sme odpojili AIS, motor bol bohatý (nielen podľa Lambda sondy, ale aj podľa behu, bol s ním problém)" předpokládám že ti tu lambda sondu vrazil do výfuku a naladili jste bohatost ještě s AIS a pak si AIS oddělal a bylo to bohatý. Vysvětluji si to tak, že měřil pěknou kravinu, když si měl ještě AIS, protože ten tam přidává víc kyslíku a pak ti to naladil na bohatší směs, aby to bylo ok. No jak si to odpojil tak měřil skutečný poměr a měli jste pokračovat a nastavit vše na správnou trysku a jehlu. Asi bych si to musel v takovém servisu seřídit sám a nechat je jen tisknout grafy.

PS: Otázkou je kolik % z celkového nasávaného vzduchu jde přes AIS odhaduji na 5% a 95% karbec dle průměru trubek

Tak a co ty na to Breaku?


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 15 Feb 2011, 10:38

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Podle mě :
AIS jednoznačně zvyšuje teplotu ve výfukách ,
je to přídavná oxidace spalin kvůli ekologii a tudíž to více páli vatu v tlumičích .
koncovky AIS ve výfukových kolenech pracují na principu injektoru
a proto je tam podtlak a spaliny nemohou putovat do airboxu.
U AIS se tedy do motoru nedostávají žádné spaliny a nijak se nerecyklují,
pokud tedy někdo "netunil" a nepřeházel hadice.
Složitý podtlakový ventil je tam jen proto, aby to při brzdění motorem nepráskalo.
EGR nezlepšuje ekologii tím, že se opakovaně spalují spaliny,
ale tak že se asi jen cca 5% spalin regulovaně přimíchávají do sání (především dieselových motorů),
aby se snížila spalovací teplota a snížil se tím podíl sloučenin dusíku.
A to že někteří "odborníci" nemají vůbec jasno co vlastně dělají, jak a proč
tak to je smutná realita.
R.


stonemen
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 15 Feb 2011, 18:48
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09
Príspevky: 991
Bydlisko: Lipí - Náchod

Offline
Za odborníka se tedy nepovažuju, ale pokud teda dobře čtu tak je tam AIS navíc a být tam tím pádem nemusí, je to tak Breaku??? :D :wink:

_________________
A.C.A.B.


Kordy
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 15 Feb 2011, 19:36
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 10 Nov 2009, 16:00
Príspevky: 289
Bydlisko: Humpolec

Offline
Kurva tady se řeší kilo na víc, nechám doma starou a hned má motorka o 60 kilo míň:)


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 15 Feb 2011, 22:43

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
stonemen píše:
Za odborníka se tedy nepovažuju, ale pokud teda dobře čtu tak je tam AIS navíc a být tam tím pádem nemusí, je to tak Breaku??? :D :wink:

Je tam navíc aby se plnily normy EU stejně jako:
EGR, katalyzátor, vstřikování
nebo třeba 400kg tlumících materiálů v každém autě = vyšší spotřeba
ABS, ESR,ESP který stejně průměrný řidič neumí využít (není z mé hlavy, je to zkušenost instruktorů na školeních řidičů).
Prostě aby byl vidět nějakej pokrok a mohlo se za auto/motorku chtít víc, tak se holt nějakej cajk do novýho modelu přidat musí :x

AIS na výkon vliv nemá, vypálí aspoň bordel ve výfuku a kvůli jednomu kilu si trhat žíly nebudu ,
obzvlášť když jsem celých 25 000km na to nešáhl a chodí to spolehlivě :lol:
R.


Pjotr
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 16 Feb 2011, 07:24
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40
Príspevky: 482
Bydlisko: podkrkonoší

Offline
break13 píše:
...nebo třeba 400kg tlumících materiálů v každém autě ...

To snad ani nemůžeš myslet vážně!!! Nebo máš na mysli Audi Q25?

break13 píše:
ABS, ESR,ESP který stejně průměrný řidič neumí využít (není z mé hlavy, je to zkušenost instruktorů na školeních řidičů).

ABS se snad ani nemusíš učit používat, ne? Když se ženská na sněhu lekne, tak aspoň nejede do škarpy. Že nevyužiješ ESP, ASR? Ty jsi ještě nejel po sněhu, na mokru? Cvakalo mi i v Praze na suchu...to by jsi mohl znát. Navíc jde třeba krásně využít místo ručky. Taky se mi na přístrojovce rozbliká diskotéka aniž bych jinak poznal, že to začíná klouzat. To si skutečně myslíš, že auta nejsou bezpečnější???

break13 píše:
obzvlášť když jsem celých 25 000km na to nešáhl a chodí to spolehlivě :lol:
R.

Mě jezdí 40 000 km aniž bych přetryskovával jako ty. Je to každýho věc.



Ale teď se vraťme ještě k jiné diskuzi, když už jsi se tak rozepsal, na:
http://yamaha-bulldog.web4men.sk/viewto ... 5039#15039


miki
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 16 Feb 2011, 10:58
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 20:00
Príspevky: 1057
Bydlisko: Uničov

Offline
Chlapi na té diskusi je vidět že každý jsme jiný,někomu se líbí blondýny,jinýmu brunety,někomu anektoričky no a stejný je to s motorkama.Každý na to má jiný náhled tak se tady nečertěte a dořešíme to v Tajově u piva :D :D :D

_________________
Se stářím by měl přijít rozum,někdy však přichází stáří samo...


Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Verzia pre tlač

Kto je on-line
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 41 hostia
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
Skočiť na:  


Vymazať všetky cookies fóra | Tím | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
DAJ Glass 2 template created by Dustin Baccetti
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.