Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

Návod na odstranění systému AIS
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=3&t=492
Stránka 1 z 10

Autor:  cafe-racer [ 22 Nov 2009, 22:38 ]
Predmet príspevku:  Návod na odstranění systému AIS

Zdravím,

chystám se přes zimu odmontovat systém AIS z mýho BT; postahoval jsem k tomu různý informace, tak kdyby jste chtěli počíst, uložil jsem to tady:
http://www.motoborgo.net/data/ais_removal.pdf

Je to směs informací z francouzskýho fóra o BT a z dílenský příručky.
Když to klapne, budu mít i fotky ze svých prací.

Martin

Autor:  miki [ 22 Nov 2009, 23:49 ]
Predmet príspevku: 

Martine bravo,to je téměř vyčerpávající a do toho také půjdu.Mohl by jsi sem hodit i nějaký rozměrový plánek na ty zátky? :wink: a případně co je ta záslepka s tím objednacím číslem? Trochu mi tam nedochází proč setaké povoluje startér ale to mi doklepne možná po tom co to prohlídnu :wink:
Velmi podařený příspěvek :!:

Autor:  helmi [ 23 Nov 2009, 00:05 ]
Predmet príspevku: 

cafe-racer! Starý ďábel! Pekná prácička. Myslím ten príspevok. Fakt na úrovni, zrozumiteľné, prehľadné, výstižné...Super.

Autor:  Peter BT [ 23 Nov 2009, 09:34 ]
Predmet príspevku: 

Martine, tak si sa predsa len rozhodol?
verím, źe budeš spokojný. Mne to robili spolu s pretriskovaním a výmenou sania, takže neviem, čo nakoľko zlepšilo chovanie motora, ale celkovo som spokojný. Akurát som to neodmontoval z motorky, len zaslepil. (aby som to prípadne vedel spojazdniť, keby niečo :D )
Ty už ostatné máš, takže to dostaneš asi do stavu, ako som teraz ja, akurát budeš ľahśí a tým pádom rýchlejší :D

Veľa zdaru všetkým :thumbup3:

Autor:  cafe-racer [ 23 Nov 2009, 18:59 ]
Predmet príspevku: 

Díky, díky, já to ale fakt jenom přeložil :-) Praktické poznatky dodám během samotných úprav, zatím k tomu fakt nic víc nevím.

Peter, čím jsi to zaslepil?

Autor:  Peter BT [ 23 Nov 2009, 20:34 ]
Predmet príspevku: 

Martine, nie som si tým úplne istý, ono sa to tak nejako zbehlo, že mi zavolali ceztelefón zo servisu, źe by to odpojili, že to by malo tiež prospieť, ale źe to spravia vratne, takźe sa môźem potom rozhodnúť. takže všetky detaily neviem, ale zajtra sa na to popýtam.

takže aspoň to, čo som si istý:
- hadica do airboxu je na svojom mieste - u teba foto č.5 - preverím, či ju neupchal vo vnútri
- trubky k valcom sú na svojich miestach - u teba foto č.8 - mám dojem, źe sťahovacie pásky sú nejaké nové, takže je možné, źe tam niečo vkladal, preverím zajtra
- podtlaková hadica je odstránená, pôvodne to bolo nejako zaslepené, mne to asi vystrelilo cestou na zraz v máji - motorka ťažko štartovala ráno, aj sa na mňa chlapci čudne pozerali, chvíľu prskala, keď sa zohriala tak išla. Až doma som objavil, že tento nátrubok je otvorený a občas - pri tom prskaní tam šľahajú plamienky - natiahol som na nátrubok kúsok palivovej hadičky(cca 25mm) čo používame na modeloch a zarazil som do nej hladký driek zo skrutky M3 - funguje odvtedy

takže zajtra doplním info

Autor:  stonemen [ 23 Nov 2009, 20:58 ]
Predmet príspevku: 

No supr,tak aspon mám důvod se do toho pustit... :wink:

Autor:  PitbullLibor74 [ 23 Nov 2009, 21:01 ]
Predmet príspevku: 

Taky to udělám..Počkám na cafe-racera až dohodí svoje fotky a poznatky...

Autor:  durinkos [ 24 Nov 2009, 16:10 ]
Predmet príspevku: 

dobry navod. len ma trochu odradza to strielanie do vyfukov. bez toho by to nebolo ono!

Autor:  Peter BT [ 25 Nov 2009, 11:00 ]
Predmet príspevku: 

nestrachuj sa, u mňa (a potvrdzuje mi to aj Braňo) výfuk jednoznačne ožil, netvrdím, źe je to divoké strieľanie, ale urćite je to živšie ako bolo predtým. Po zavretí to síce nedáva šlehy (to ani nikdy nedával) ale urćite aspoň pokašliava chrochtí a čo ja viem ako by som to mal nazvať. Ale je neporovnateľne živší - samozrejme záleží aj na následnom doladení karburátorov.
U mňa po úprave ako som ju už inde popísal jednoznačne motorka zvukovo ožila :thumbup3:

Autor:  durinkos [ 25 Nov 2009, 18:28 ]
Predmet príspevku: 

mam ladaky od ixilu a nerad by som prisiel o tu sympfoniu

Autor:  break13 [ 25 Nov 2009, 22:23 ]
Predmet príspevku: 

Hoši,
nechci vám kazit smělé plány na zimu, ale neodpustím si několik poznámek k tomuto tématu :
za prvé autor článku špatně přeložil a proto i špatně pochopil některé funkce/vlastnosti toho AIS.
Jediné s čím s ním mohu souhlasit je vyšší teplota ve výfuku při funkčním AIS a možná změna ve střílení do výfuku, to ostatní určitě ne.
Pokud někdo očekává nějaké zvýšení výkonu = marná naděje, na funkci motoru to nemá pražádný vliv.
Nejsem ekolog, takže trochu víc toho smogu po odmontování AIS nikomu vadit asi nebude, ale to je tak jediný významný efekt po odmontování AIS :D
R.

Autor:  Leoš [ 26 Nov 2009, 06:41 ]
Predmet príspevku: 

Počkám až jak to dopadne a jaké budou výsledky. Pak bych si to nechal udělat taky. Jinak díky Cafe-racer za návod.

Leoš

Autor:  Peter BT [ 26 Nov 2009, 09:01 ]
Predmet príspevku: 

Takže dopĺňam, ako som sľúbil info zo servisu, kde mi odpájali AIS. Takže u mňa je odpojená len hadička podtlakového ovládania a jej nátrubky sú zaslepené ako som popisoval vyššie.

to Break: určite sa v motoroch tak nevyznám ako ty, ale skutočnosť u mňa bola nasledovná:

1/ najprv sme odmerali moto na brzde
2/ nasadila sa topham sada aj s krytom airboxu - väčší otvor+KN filter
3/ odmerala sa moto na brzde
4/ odpojilo sa AIS + nové nastavenie karburátorov, dinojet - potrebné úpravy, lebo sa motor po odpojení AIS veľmi obohatil
5/ odmerala sa moto na brzde

Po zrovnaní grafov - výkon-krúťák som sa rozhodol AIS nechať odpojené - bol tam väčší rozdiel, ako keď sme nasadili len Topham. Ja som sledoval hlavne krúťák - jeho priebeh, nešiel som na max výkon, ten ma tak nezaujímal. Podľa servisáka sa s výkonom ešte dalo ísť o pár koníkov vyšie, bolo by to ale na úkor krúťáku - to som nechcel.

Grafy netvrdím že dávajú skutočné hodnoty - ale podstatná je zmena oproti pôvodnému stavu

Podrobnejšie som to popisoval v sekcii tuning motora

http://yamaha-bulldog.web4men.sk/viewtopic.php?t=39&postdays=0&postorder=asc&start=15

Autor:  break13 [ 26 Nov 2009, 09:50 ]
Predmet príspevku: 

Peter BT píše:
Takže dopĺňam, ako som sľúbil info zo servisu, kde mi odpájali AIS. Takže u mňa je odpojená len hadička podtlakového ovládania a jej nátrubky sú zaslepené ako som popisoval vyššie.

to Break: určite sa v motoroch tak nevyznám ako ty, ale skutočnosť u mňa bola nasledovná:

1/ najprv sme odmerali moto na brzde
2/ nasadila sa topham sada aj s krytom airboxu - väčší otvor+KN filter
3/ odmerala sa moto na brzde
4/ odpojilo sa AIS + nové nastavenie karburátorov, dinojet - potrebné úpravy, lebo sa motor po odpojení AIS veľmi obohatil
5/ odmerala sa moto na brzde

Po zrovnaní grafov - výkon-krúťák som sa rozhodol AIS nechať odpojené - bol tam väčší rozdiel, ako keď sme nasadili len Topham. Ja som sledoval hlavne krúťák - jeho priebeh, nešiel som na max výkon, ten ma tak nezaujímal. Podľa servisáka sa s výkonom ešte dalo ísť o pár koníkov vyšie, bolo by to ale na úkor krúťáku - to som nechcel.

Grafy netvrdím že dávajú skutočné hodnoty - ale podstatná je zmena oproti pôvodnému stavu

Podrobnejšie som to popisoval v sekcii tuning motora

Dík za reakci, musím ač nerad upozornit na zásadní chybu v metodologii měření změn.
Pokud bys chtěl dokázat vliv AIS, tak bys nesměl současně s tím odpojením AIS ještě nasadit Dynojet a přenastavit karburátory jak píšeš v kroku 4/
Takovéto měření nic o vlivu AIS nevypovídá, neboť mě osobně osazení pouze Dynojetu přidalo změřených skoro 8koní !
Odpojení AIS ti taky nemohlo samo o sobě obohatit směs a pokud ti to někdo tvrdí tak lže a nebo tomu nerozumí.
Ostatně když nekdo tvrdí že by mohl být větší výkon na úkor krouťáku, tak ať vrátí školné, protože změřit se dá jen kroutící moment - výkon se jenom počítá vynásobením otáčkami evidentně si plete dojmy s pojmy :lol:
Ovládání AIS funguje na prakticky stejném principu jako podtlakové posilovače brzd u každého auta a když se posilovač odpojí, tak jde akorát pedál ztuha a jinak nic - nikdo si tím výkon nezvyšuje ...... :lol:
R.

Stránka 1 z 10 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/