Zobraziť témy bez odpovede
Zobraziť aktívne témy
Aktuálny čas je 28 Apr 2024, 12:32


Moderátor: Moderátor
Autor Správa
Peter BT
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 26 Nov 2009, 11:02
Obrázok užívateľa
administrátor stránky

Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32
Príspevky: 1351
Bydlisko: Nové Zámky

Offline
break13 píše:
Dík za reakci, musím ač nerad upozornit na zásadní chybu v metodologii měření změn.
Pokud bys chtěl dokázat vliv AIS, tak bys nesměl současně s tím odpojením AIS ještě nasadit Dynojet a přenastavit karburátory jak píšeš v kroku 4/
Takovéto měření nic o vlivu AIS nevypovídá, neboť mě osobně osazení pouze Dynojetu přidalo změřených skoro 8koní ! Odpojení AIS ti taky nemohlo samo o sobě obohatit směs a pokud ti to někdo tvrdí tak lže a nebo tomu nerozumí.


teda neviem, ale keď sme odpojili AIS, motor bol bohatý (nielen podľa Lambda sondy, ale aj podľa behu, bol s ním problém) Takže nemalo význam merať čokoľvek, proste originál Topham úprava v kombinácii s odpojeným AIS nebola u mňa v poriadku. Nezávisle na tom, či tomu rozumie alebo nie, lambda niečo ukáže a to bolo takto.


break13 píše:
Ostatně když nekdo tvrdí že by mohl být větší výkon na úkor krouťáku, tak ať vrátí školné, protože změřit se dá jen kroutící moment - výkon se jenom počítá vynásobením otáčkami evidentně si plete dojmy s pojmy :lol:


tak teraz si ma silne podcenil, tiež mám technické vzdelanie, poznám súvislosti. Ale úpravou zmesi práve že mením celé ladenie motora.
ochudobňovaním - zvyšujem maximálne otáčky, pričom ale strácam krúťák v dolnej časti. takže motor je dole mŕtvy, a v hornej časti mi narastie výkon. Takže naladenie motora (aj zmes) ovplyvňuje vykon aj krúťák. A u danej mechaniky motora viem výkon - ďalśie otáčky získať len zmenou zmesi, čím ale ovplyvním krúťák.
A ešte niečo - nehovorím o maximálnych hodnotách - tie ma na bulíku naozaj nezaujímajú - ide mi o priebeh oboch hodnôt.


break13 píše:
Ovládání AIS funguje na prakticky stejném principu jako podtlakové posilovače brzd u každého auta a když se posilovač odpojí, tak jde akorát pedál ztuha a jinak nic - nikdo si tím výkon nezvyšuje ...... :lol:
R.


Nikde som nepísal o zvyśovaní max výkonu, ale som sledoval týmito úpravami priebehy výkonu a krúťáku, tomu dávam u motorky tohto razenia väčší význam.
(aj keď v teoretickej rovine opäť nemáš pravdu, keby si mal, tak sme sa dostali k perpetum mobile)



Reklama


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 26 Nov 2009, 15:04

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Peter, s tím školným jsem samozřejmě nemyslel tebe, ale toho tvého automechanika - ten má na to papíry !

Nevím jakým postupem jste to nebo mechanik sám odpojoval, ale pokud se jen odpojí hadička podtlaku, který ovládá ventil, tak dojde k "ochuzení" směsi , protože to začne přisávat falešnej luft , což potvrzuje i autor původního návodu, kde popisuje nepravidelný chod na volnoběh - to je u čtyřtaktu jednoznačně chudá směs. Pokud se otvor zaslepí, tak se nic s nastavením směsi neděje.

S tím krouťákem a výkonem jde myslím jen o správnou formulaci,
upravit se dá samozřejmě průběh křivky výkonu nebo správněji kroutícího momentu. Cílem každého výrobce je aby směs měla optimální poměr za všech podmínek chodu motoru, umělým "rozlaďováním" se dá dosáhnout pouze zhoršení . Pokud se ti zdá, nebo jste dokonce naměřili zlepšení výkonové křivky, tak byl předtím motor neseřízený.

Nastavení motoru Bulíka má jedno úskalí, aby splnil emise, má seškrcené kaburátory dorazem a namontované AIS. Pokud chceš uvést nastavení do "normálu" musí se odstranit dorazy, otevřít sání (KN + větší díra) vyměnit hlavní trysky vyměnit jehly za jinak tvarované (Dynojet) a nově nastavit bohatost smesi volnoběhu. AIS v tom opravdu nehraje žádnou roli. Ověřeno - realizováno objektivně změřeno viz grafy na tuningu a ještě jsem ušetřil za nový laufy, poněvadž s původními to funguje srovnatelně.
R.


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 26 Nov 2009, 18:06
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 879
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
break13 píše:
Hoši,
za prvé autor článku špatně přeložil a proto i špatně pochopil některé funkce/vlastnosti toho AIS.
R.


Se vší úctou k technickým znalostem autora této citace žádám buď o uvedení správného překladu, nebo o férovou omluvu.
Mám totiž za to, že nemá k dispozici originál původního textu - v takovém případě se jedná o velmi troufalé tvrzení, že?


Ouklend
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 27 Nov 2009, 10:03
Obrázok užívateľa
moderátor

Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05
Príspevky: 1957
Bydlisko: Olomouc a okolí

Offline
to CR:

super. o tom francouzském návodu samozřejmě vím, ale tvůj překlad a sumarizace všech info do jednoho nemá chybu.
také jsem uvažoval o této úpravě. díky tvému příspěvku to teď bude daleko snadnější. díky moc. :thumbup:


Peter BT
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 27 Nov 2009, 10:15
Obrázok užívateľa
administrátor stránky

Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32
Príspevky: 1351
Bydlisko: Nové Zámky

Offline
To break:

ja sa s tebou o nebudem hádať o tom, či AIS ovplyvňuje alebo neovplyvňuje motor. Nevyznám sa natoľko v týchto veciach.

Faktom na mojej bolo, že na mojom fungujúcom a pred hodinou nameranom bulíkovy sme po odpojení podtlakovej hadičky a samozrejme upchatí oboch voľných nátrubkov po problémovom naštartovaní nevedeli dostať motorku do otáčok, dusilo ju, bola prechlastaná. A ako píšeš ty, písal som aj ja, že sme museli spraviť úpravy v karburátoroch výmenou trysiek a ihiel. Väčší otvor na saní tam už bol od nasadenia Tophamu, KN filter došiel až po 2 týždňoch, grafy boli ešte s pôvodným filtrom.


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 27 Nov 2009, 13:46

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
cafe-racer píše:
Se vší úctou k technickým znalostem autora této citace žádám buď o uvedení správného překladu, nebo o férovou omluvu.
Mám totiž za to, že nemá k dispozici originál původního textu - v takovém případě se jedná o velmi troufalé tvrzení, že?

Mám servisní manuál ve všech jazykových mutacích kromě japonské, ale vychází mi v překladu z němčiny i angličtiny (kterými vládnu dost slušně)to co jsem tvrdil a za tím si stojím.
R.
PS:francouzsky teda neumím vůbec , možná tam zrovna píšou něco jinýho. :D


stonemen
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 01 Feb 2010, 22:19
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09
Príspevky: 991
Bydlisko: Lipí - Náchod

Offline
Cafe-racer prosím tě, ty zátky o průměru 10mm co jsou daný ve vývodech z válců mají být pro jistotu jištěny ještě těmi zátkami o průměru 12mm? Dík za info :wink:

_________________
A.C.A.B.


remote
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 13 Feb 2011, 15:41
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 24 Sep 2009, 17:10
Príspevky: 399
Bydlisko: Semily

Offline
Chlapáci, na francouzským fóru jsem našel toto:
Obrázok
a tady je odkaz :
AIS Francouzské fórum
edit odkaz Ouklend
Žádám místní odborníky aby se k tomu vyjídřili 8) Dík.


stonemen
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 13 Feb 2011, 18:23
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09
Príspevky: 991
Bydlisko: Lipí - Náchod

Offline
No to je vyřazený A.I.S. Vyřazený tak aby to šlo zas dát rychle zpátky. Zřejmě majitel zkoušel ladit... :wink:
P.s: Za odborníka se ale nepovažuji :)

_________________
A.C.A.B.


sery
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 13 Feb 2011, 21:00

Registrovaný: 08 Sep 2009, 07:47
Príspevky: 90

Offline
Rychlé a jednoduché řešení


miki
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 13 Feb 2011, 21:54
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 20:00
Príspevky: 1057
Bydlisko: Uničov

Offline
Jo ale zůstane ti tam to kilové závaží(ventil) a ty hnusný trubky kvůli kterým jsem to vlastně sundal :wink:

_________________
Se stářím by měl přijít rozum,někdy však přichází stáří samo...


Mirek1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 13 Feb 2011, 22:35
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52
Príspevky: 2364
Bydlisko: Haná

Offline
...a já myslel,že to potom líp jede :lol: :lol: :lol:


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 14 Feb 2011, 16:57

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Mirek1 píše:
...a já myslel,že to potom líp jede :lol: :lol: :lol:

Vo to tady přece nejde,
hlavní je odstranit všechno čemu nerozumím
lidová tvořivost je bezbřehá :lol:
R.


bikerman
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 14 Feb 2011, 18:08
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 12 Dec 2009, 14:53
Príspevky: 710
Bydlisko: USTI NAD LABEM-Chlumec

Offline
break13 píše:
Vo to tady přece nejde,
hlavní je odstranit všechno čemu nerozumím
lidová tvořivost je bezbřehá :lol:
R.


To je dobrý to by mě nenapadlo tak už jsem to sundal taky :thumbup2: :thumbup2: :thumbup2:

_________________
LÁSKA NA PRVNÍ POHLED - LÁSKA NA CELÝ ŽIVOT


Mirek1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 14 Feb 2011, 18:54
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52
Príspevky: 2364
Bydlisko: Haná

Offline
Budu se muset před jízdou vždycky zvážit a jak budu mít o kilo víc,tak na to nepolezu,protože to už nebude to pravy ořechovy a hovno to pojede s tím kilovym závažím navíc :lol: :lol: :lol:


Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Verzia pre tlač

Kto je on-line
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 32 hostia
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
Skočiť na:  


Vymazať všetky cookies fóra | Tím | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
DAJ Glass 2 template created by Dustin Baccetti
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.