Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

Návod na odstranění systému AIS
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=3&t=492
Stránka 7 z 10

Autor:  cafe-racer [ 08 Okt 2011, 19:04 ]
Predmet príspevku: 

Brejku, jelikož jsi to asi stále nepobral, tak jednou pro vždy: AIS je čistě eko-záležitost, která snižuje emise a umožňuje tak výrobcům motorů dostat se na limity dané normami. To znamená dvě věci:

1) najdeš to na většině moderních spalovacích motorů (a jelikož je toho ukrutně dlouhý seznam, doporučuju ti nejdřív provést rešerši a výsledky shrnout do jediného příspěvku, protože za chvíli by jednotlivé příspěvky po každé tvé cenné zkušenosti s dalším vozidlem zahltily fórum)

2) přínos AIS k výkonovým parametrům motoru je vždy záporný, v nejlepším případě nulový. Jinak řečeno, odstranění (je-li proveditelné) může mít pouze pozitivní dopad (i kdyby se motorové parametry nezměnily, odpadá zbytečná váha a v konkrétním případě Bulldoga znatelné snížení provozní teploty motoru).

Chceš-li i přes dostatek již zde poskytnutých informací jít do hloubky věci, doporučuju ti obrátit se na dílny zabývající se laděním motorů např. pro závodní účely bez nutnosti splnit emisní normy (např. okruhové motorky-speciály bez SPZ).

Příjemné poznávání,

Martin

Autor:  break13 [ 08 Okt 2011, 23:10 ]
Predmet príspevku: 

Že to AIS je ekologická "daň" není sporu,
chtěl jsem jen a pouze doplnit jedním poznatkem minulou diskusi,
že na jiných fórech se většinou zabývají smysluplnějšími "vylepšeními"
než jen odmontováváním systémů, které jsou pro některé stále záhadou,
což sám potvrzuješ v bodě dva .
Doporučuji ti opět pozorně nastudovat základní princip čtyřdobého spalovacího motoru
a posléze přesnou funkci systému přídavného spalování motorovách emisí
a jeho vliv na teplotu a výkon motoru.
Když se tedy bavíme o tom závodním tuningu a minimálně snižování váhy jak píšeš,
pak je ale nutné se zamyslet máli cenu si dávat práci to AIS demontovat (těch cca 300g)
a potom vtipně kompenzovat váhu AIS montováním jiných definitivně naprosto nesmyslných doplňků..............
To bychom se mohli dostat nakonec i do té roviny,
že je lepší jezdit na ojetých pneumatikách,
protože na zadní to je tolik gumy zrovna jako ta hmotnost AIS :roll:
R.

Autor:  Jirka78 [ 09 Okt 2011, 22:07 ]
Predmet príspevku: 

cafe-racer píše:
2) přínos AIS k výkonovým parametrům motoru je vždy záporný, v nejlepším případě nulový. Jinak řečeno, odstranění (je-li proveditelné) může mít pouze pozitivní dopad (i kdyby se motorové parametry nezměnily, odpadá zbytečná váha a v konkrétním případě Bulldoga znatelné snížení provozní teploty motoru).


já si myslím, že vliv AIS na výkon je nula (při zanedbání jeho hmotnosti. Nemyslím si, že by AIS zásadně ovlivňoval proud spalin ve výfuku tak, aby to mělo vliv na výkon. Protože AIS už pracuje za ventilem výfuku a motor je 4T. Pokud to ovšem nedělá nějaký tlak navíc, třeba vlivem sekundárního hoření, který by bránil lepšímu odvodu spalin přes výfuk, pak by to vliv mohlo mít)
kdo to tady jako první prokáže na brzdě, bez toho, aby šahal na něco dalšího (bohatost, restriktory...)?

Autor:  break13 [ 12 Okt 2011, 15:04 ]
Predmet príspevku: 

AIS si pouze přisává vlastně jen nepatrné množství vzduchu do kolena za motorem,
aby dohořela část spalin.
No přeci jen jsem nakonec pro oponenty našel jeden negativní vliv AIS :
vzhledem k tomu, že se jistojistě zvyšuje teplota v tlumiči výfuku,
tak u laďáků , které na to nejsou moc odolné, tak to může být důvod proč "hoří" tlumící vata.
R.

Autor:  Ouklend [ 12 Okt 2011, 23:23 ]
Predmet príspevku: 

... proč jako na to nejsou odolné? jaký negativní vliv AIS ?
že by ti třeba akrapovič prodal výfuky za ranec peněz na záruku a v návodu třeba napsal: vyhoďte AIS, je k ničemu a zničí vám výfuky ...?
nebo že by inženýři z hromady těchhle výfukovejch firem něco nedomysleli?
nebo že by třeba do předu počítali s tím, že když už chce někdo něco "tunit" a vrážet prachy do laďáků, že už i vyhodí AIS, což nic nestojí a je to tam k hownu?

sorry, ale na můj vkus další fantasmagorická spekulace a nepodložený výmysl ...

Autor:  Ouklend [ 12 Okt 2011, 23:34 ]
Predmet príspevku: 

to Break:

... a ještě jedna věc, když už jsem se dal do téhle diskuze. nikdo tady nikomu nenutí aby si AIS odmontovával bo co. akorát je tu pár lidí, kteří to udělali a mají svůj ANO subjektivní pocit, někdy dokonce podložený i grafem z brzdy, že chod motoru a jeho jízdní vlastnosti se zlepšili. oproti tomu ty sám jsi to neudělal a zarputile stále dokola oponuješ všem ostatním svými teoretickými dedukcemi opírajíc se o svou zkušenost s laděním Jawek, žigulíku a škodovek a svou praxi v nějakém ústavu, že odstranění AIS je k ničemu.
... to mi příjde fakt na palici ... ale tak když tě to baví, tak proč ne že? :wink:

Autor:  break13 [ 13 Okt 2011, 15:08 ]
Predmet príspevku: 

Ouklende,sorry ,
ale ty si ve svých příspěvcích dost odporuješ a bohužel je těžké s tebou o něčem trochu konzistentně diskutovat - jednou je AIS totálně na h.....,
když vydedukuju proč si velmi pravděpodobně už nejeden z vás co máte laďák stěžujete, že máte vyhořelou vatu a musíte jí měnit,
tak zase ti to není vhod. :?: :?: :?:
Tak buď si tu předáváme zkušenosti (jeden má větší někdo menší , to se celkem pozná) a tím se obohacujeme,
nebo je fórum pro některé z nás pouze platformou na prodlužování pinďoura (a já si na délku nestěžuju :tongue:).
R.

Autor:  Ouklend [ 13 Okt 2011, 15:57 ]
Predmet príspevku: 

... to by mě zajímalo, kde si "dost odporuju"?
... jestli sis nevšiml, tak já s tebou konzistentně nediskutuju stejně tak, jako někteří ostatní, protože stejně jako někteří ostatní si myslím, že diskutovat s tebou zkrátka nelze, což jsi opět názorně ukázal ve svém posledním příspěvku ...

... a v tom, čí a které příspěvky tohle fórum obohacují já osobně mám jasno. a taky je mi jasné, že dle tvého posledního přirovnání tohodle fóra k platformě na prodlužování pinďourů si na délku toho svého asi skutečně stěžovat nemůžeš ... :lol2: s tím teda s tebou souhlasím ... :lol2:

... ale k věci. stručně a jednoduše zopakuji to, co jsem napsal posledně. nejsem sice odborník, ale podle mě je prostě tvá dedukce souvislosti vyhoření vaty v laďáku s odstraněním AIS prostě a jednoduše nepodložené "možná" a nevím, jak s tvým, ale s mím pinďourem to nemá nic společného ... :D

Autor:  NaaR [ 13 Okt 2011, 16:14 ]
Predmet príspevku: 

jen lehce podotknu ze vata v ladaku ma zivotnost dle motoru 10-20000 km coz nikdo moc neresi a pak se divi ze to je "najednou" hlucnejsi atd..

takze at tam budu mit ais nebo ne tak proste casem vychrmla stejne.

Autor:  Mirek1 [ 14 Okt 2011, 11:33 ]
Predmet príspevku: 

No jistěěěěě......na plechaču je to celkem prdel,ale na karbonu už to je napovaženou.....delam to pred každou sezonou...pro jistotu

Autor:  break13 [ 16 Okt 2011, 21:54 ]
Predmet príspevku: 

OK,
omlouvám se veřejně Ouklendovi, že s ním nesdílím jeho přesvědčení o negativním vlivu AIS na výkon motoru Bulldoga
a navíc jsem si ještě dovolil spekulovat o negativním vlivu AIS na zvýšené degradaci tlumících materiálů v nehomologovaných koncovkách výfuků.
Za trest si jako svazácký úkol zadávám na jaro (letos už se mi tam opravdu nechce )
za vlastní prostředky a za přítomnosti státního notáře, na motorové brzdě ověřit opravdový vliv AIS na provozní vlastnosti motoru.
HOWGH
:sleep:
R.

Autor:  Ouklend [ 16 Okt 2011, 22:29 ]
Predmet príspevku: 

:thumbup2: :thumbup2: :thumbup2:

... mno tak alespoň je s tebou pr...ča ... :wink:

Autor:  break13 [ 16 Okt 2011, 22:45 ]
Predmet príspevku: 

No pozor,
to není prča, já to myslím smrtelně vážně,
když se nám nepovedlo srovnání biků na dráze,
tak než nedejbože Bulíka prodám,
tak ho proženu znova přes brzdu,
jestli "se nefláká".
:wink2:
Nemám na něj teď moc času,
lítám a tuním teď jenom na SV,
na Bulldogovi stejně už není co zásadně vylepšovat,
tak je na druhé koleji !
:crying2:
R.

Autor:  Mirek1 [ 16 Okt 2011, 22:59 ]
Predmet príspevku: 

Ser na šest pade...běž do litra...ten teprv pojede i bez funingu :lol:

Autor:  Mirec [ 17 Okt 2011, 19:09 ]
Predmet príspevku:  Mirec

Po sledování těchto dohadů o vlivu AIS systému na výkon motoru mi nedá,abych jako nevzdělanec v oboru vyslovil i svůj nesmělý názor na toto téma.Myslím si,že ovlivňování či neovlivňování je nutné hledat na druhé straně motoru - u sání.Vzduchová pumpa,která zajišťuje celou činnost AIS systému není perpetum mobile,ale potřebuje na svoji práci nějakou energii.A tuto energii bere z podtlaku v airboxu.Víte dobře,že i ta nejmenší žárovka na mašině nesvítí jen tak zadarmo,že i ona ubírá jakýsi nepatrný podíl z výkonu motoru,zrovna tak i na práci vzduchové pumpy se ztrácí malá část podtlaku při sání.Takže ovlivňuje nebo neovlivňuje???

Nemám na motoru žádné úpravy,jenom odstranění AIS a musím říct,že to bylo pocitově poznat,propad výkonu mezi 2,5 až 3 tisíci otáčkami nebyl tak poznat,motor se přes toto pásmo snadněji dostává,nežloutne mi tak koleno, plus další známé pozitiva (hmotnost,ohavné trubky).

No ale určitě se pletu,někteří mi to určitě vyvrátí
:lol: :lol: :lol:

Stránka 7 z 10 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/