Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

Volnoběžka
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=3&t=550
Stránka 1 z 20

Autor:  Toms [ 22 Mar 2010, 15:20 ]
Predmet príspevku:  Volnoběžka

Zdravím všechny - co přesně se myslí tím cinknutím po zhasnutí motoru, za které může volnoběžka? Ve starých příspěvcích se o tom píše, ale mně to necinkne, ale je to rána jako kladivem do kovadliny. To je ono? Tvrdí kamarád, že to může být vytahaný rozvodový řetěz a po zhasnutí se vrátí válec, který nic nebrzdí. Tak nevím ... Díky všem předem. Jo, hledal jsem poctivě ve starých příspěvcích, ale tohle fakt není jen cinknutí :P

Autor:  break13 [ 22 Mar 2010, 15:24 ]
Predmet príspevku: 

celkem jednoduchá odpověď,
když se motor zastavuje , tak ho komprese před zastavením nakopne kousek zpátky a volnoběžka celkem logicky na chvíli zabere - a to je ta kovová rána :?
Dělá to i při neúspěšné snaze nastarovat motor.
R.

Autor:  Peter BT [ 22 Mar 2010, 15:42 ]
Predmet príspevku: 

asi záleží na kvalite a čistote uší každého z nás. Pre mňa cinknutie môže byť pre iného rana.
Myslím, že najlepšie bude v Mohelnici si prejsť v kľude mašiny, porovnať, popočúvať, pokecať. bude to asi jenoduchśie, už sa viac poznáme a máme tu pár problémov rozkecaných.
Priznám, ja neviem na mojej posúdiť, či to tam je, alebo nie. V každom prípade pri neúspešnom natočení je to poriadna rana :D

Autor:  Toms [ 22 Mar 2010, 17:26 ]
Predmet príspevku: 

Tu Mohelnici zvažuju... S velkou moto začínám a hodilo by se pár nových známých :o) A díky za příspěvky. Budu doufat, že to tedy nic není, rozborka ukáže :o)

Autor:  Mirek1 [ 22 Mar 2010, 18:06 ]
Predmet príspevku: 

Většinou se to řeší,až to cvakne naposledy a už to nenatočíš.
Můj případ asi 14 dní po koupi moto,ale bazar se k tomu postavil čelem a celou věc jsem vyreklamoval. Oprava cca 8.000,- bez práce :wink:

Autor:  helmi [ 22 Mar 2010, 20:41 ]
Predmet príspevku: 

Peter BT píše:
asi záleží na kvalite a čistote uší každého z nás. Pre mňa cinknutie môže byť pre iného rana.
Myslím, že najlepšie bude v Mohelnici si prejsť v kľude mašiny, porovnať, popočúvať, pokecať. bude to asi jenoduchśie, už sa viac poznáme a máme tu pár problémov rozkecaných.
Priznám, ja neviem na mojej posúdiť, či to tam je, alebo nie. V každom prípade pri neúspešnom natočení je to poriadna rana :D



Čo k tomu dodať? Toje asi najlepšia reklama na mohelnický zraz. :D

Autor:  stonemen [ 22 Mar 2010, 21:42 ]
Predmet príspevku: 

Kolikrát se mi stane ,že to kovový rachtání tam je buď při startu nebo chcípání motoru, jindy jde zas všechno hladce. Důvod je ve volnoběžce, bylo mi řečeno. Budu to řešit až to bude neůnosný nebo volnoběžka bude k.o.

Autor:  Toms [ 23 Mar 2010, 10:25 ]
Predmet príspevku: 

stonemen píše:
Kolikrát se mi stane ,že to kovový rachtání tam je buď při startu nebo chcípání motoru, jindy jde zas všechno hladce. Důvod je ve volnoběžce, bylo mi řečeno. Budu to řešit až to bude neůnosný nebo volnoběžka bude k.o.

Teď budu "slovíčkařit", tak se předem omlouvám. U mě je to jeden ostrý úder - je to spíš to "cinknutí". Startuje v pohodě, šlape v pohodě, chcípá v pohodě. Chcípne, půl vteřiny (ani ne) ticho a pak "rána malým kladívkem". Jedna. Už jsem to dal kamarádovi, ať se mu podívá na zoubek. Dám vědět, až se zjistí, co to bylo. Možná jen ta poslední komprese vrátí válec ... :roll:

Autor:  break13 [ 23 Mar 2010, 14:48 ]
Predmet príspevku: 

Při chcípání motoru je to měkčí rána ale při nepovedeným startování je to logicky kovadlina,
protože volnoběžka je v záběru a motor kopne expanzí proti.
Už si dávám dost pozor na startování (plný sytič a zavřený plyn !) při tom trpí volnoběžka nejvíc !
R.

Autor:  Mirek1 [ 23 Mar 2010, 16:17 ]
Predmet príspevku: 

Nedá mi to,abych se nezeptal,jak studenou mašinu teda startuješ,když je nejhorší plný sytič a zavřený plyn
Bez sytiče nechytne a se sytičem a plným kotlem je asi taky kravina :roll:

Autor:  miki [ 23 Mar 2010, 20:26 ]
Predmet príspevku: 

Miro já to pochopil tak že startuje jen na sytič bez plynu :wink:

Autor:  Mirek1 [ 23 Mar 2010, 20:39 ]
Predmet príspevku: 

Však jo,já taky tak,ale nechápu,že už si dává pozor na startování viz. závorka a že při tom trpí volnoběžka nejvíc,tak se ptám,jak to dělá,aby netrpěla.

Autor:  helmi [ 23 Mar 2010, 20:44 ]
Predmet príspevku: 

Štartujem iba s na pol otvoreným sytičom. Niekedy nie vždy sa aj tak ozve klepnutie, no snažím sa štartovať čo najkratšie. Tie zvuky beriem ako prirodzenú súčasť tohto typu motora, no niekedy až mráz behá po chrbte z toho zvuku.

Autor:  Toms [ 24 Mar 2010, 08:50 ]
Predmet príspevku: 

A nemyslel to break tak, že při startování trpí volnoběžka nejvíc, proto si dává pozor, což znamená že startuje s plným sytičem a bez plynu? Proto ta závorka? :(

Autor:  break13 [ 24 Mar 2010, 09:52 ]
Predmet príspevku: 

Jasně, asi jsem to jen blbě formuloval:
startuju s plným sytičem a nešahám na plyn !
Takto motor v pohodě/líně naběhne a nemá tendenci kopnout obráceně.
Hodně obohacená směs hoří pomalu a písty se úspěšně i při velmi pomalých startovacích otáčkách převalí přes horní úvrať .
Je trochu problém, když mašina dýl stojí,
protože na přívodu benzínu od nádrže je pojistný ventil ovládaný podtlakem od sání (aby benzín tekl jen když se motor točí)
a tudíž se musí chvíli točit startérem než se naplní plovákové komory.
R.

Stránka 1 z 20 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/