Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

bohatost směsi a další...
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=3&t=573
Stránka 1 z 4

Autor:  elBarto [ 16 Máj 2010, 17:12 ]
Predmet príspevku:  bohatost směsi a další...

zdravím, kolegové :-)
mám na vás prosbu. Trochu jsem se pustil do práce na bulikovi a zjistil jsem, že mi schází několik zásadních informací:

1: dá se samodomo seřídit bohatost směsi? existuje na to nějaký návod? kde jsou nastavovací šrouby? (mám otevřené laufy, přidám KN filtr a dnes jsem sundal AIS a odhodil jej v dál...)
2: čím vyčistit karbce? četl jsem něco o šroubu, kterým se vypouští hegeš z karburátoru, ale nemůžu ho nějak najít... kde se skrývá?
3: máte někdo zkušenosti s nahrazením airboxu nějakým kitem? existuje něco podobného KN kitům pro auta?

předem díky za reakce :-)

Autor:  break13 [ 16 Máj 2010, 20:23 ]
Predmet príspevku: 

Pro běžný provoz je nejdůležitější nastavení šroubu volnoběhu a poloha jehly.

Více najdeš aktuálně v sekci Skůsenosti - Tuning motoru
R.

Autor:  stonemen [ 16 Máj 2010, 21:08 ]
Predmet príspevku: 

K bodu č.1 se nevyjádřím.
k bodu č.2, šroub se nachází ve spodní části karbců. servisák mě karburátory rozdělal a nastříkal na to rozpouštědlo ve spreji přímo určený na čištění karburátorů, měl to ale ze Států, takže nevím čím to nahradit tady u nás...
K bodu č.3, platí čím větší otvor sání, tím větší průměr trysky (dost zjednodušeně), je tam dost velký laborování ze směsí. Osobně bych volil něco odzkoušeného, jinak se budeš dny a dny vrtat v motorce, vytahovat karbce a zkoušet trysky a pořád dokola a navíc hrozí podpálení ventilů... :wink:

Autor:  elBarto [ 17 Máj 2010, 08:12 ]
Predmet príspevku: 

break13: poloha šroubu volnoběhu? ten přeci vymezuje základní pozici škrticí klapky, pokud se nepletu... :shock:

Autor:  elBarto [ 17 Máj 2010, 08:15 ]
Predmet príspevku: 

stonemen:
ad1: vycházel jsem z toho, že na karburátorech bývá šroub nastavující množství nasávaného vzduchu a tím upravující bohatost směsi... ale tady jsem žádný nenašel
ad 2: asi to nechám na servis... ale s tím rozpouštědlem je to dobrý nápad... ten sprej se dá koupit i tady u nás - třeba v Halfords
ad 3: naprostý souhlas... už jsem se rozhodl, koupím Dynojet a KN v DKracing a bude hotovo :-)

Autor:  Pjotr [ 17 Máj 2010, 08:46 ]
Predmet príspevku: 

Na bohatost směsi je šroub zespodu karbce viz pozice 1. Bohatost směsi seřídíš pomocí analyzátoru výfukových plynů. Taky lze pomocí "průhledných svíček" a barvy směsi. Prodává se jako ColorTune. Jako základní nastavení jsou 3 otáčky od uzavřené polohy. To o čem mluvíš, je nastavení volnoběžných otáček (pozice 2).
Obrázok
Je potřeba sladit bohatost obou karburátorů, volnoběžné otáčky a oba karburátory zesynchronizovat viz tento obrázek. K tomu potřebuješ podtlakové budíky nebo měření pomocí principu výšky hladiny rtuti/vody (jsou i jiné systémy). Před tím doporučuji mít seřízené ventily, čistý filtr, zkontrolované svíčky a hladinu v plovákových komorách.
Obrázok
Odkalovací šroub najdeš na posledním obrázku (pozice 3). Slouží také ke zmíněné kontrole výšky hladiny plovákové komory. Odkalit můžeš, ale třeba moucha, kterou jsem našel o víkendu v plovákovce, by tím stejně neprošla.
Obrázok

Autor:  break13 [ 17 Máj 2010, 10:21 ]
Predmet príspevku: 

elBarto píše:
break13: poloha šroubu volnoběhu? ten přeci vymezuje základní pozici škrticí klapky, pokud se nepletu... :shock:

To je věc naladění obou šroubů (bohatost a doraz) tak aby motor šel odspodu dobře. Pokud se to dělá s pomocí analyzátoru tak to je optimální,
zkušený "ladič" to umí i podle sluchu a chování motoru.
Pro kontrolu nastavení se dá skouknout i barva izolátoru svíček.
Finta s pomocí skleněné svíčky moc nefunguje, protože moderní motory fungují obecně s chudší směsí
a ta pálí furt modře a nedá se podle toho moc nastavit. To se hodí tak na Moskviče nebo starý ameriky.
Průhlednou svíčku vlastním a použil jsem jí jednou a bylo to k ničemu :?
R.

Autor:  elBarto [ 17 Máj 2010, 10:41 ]
Predmet príspevku: 

díky, chlapi!

Došel jsem k jednoznačnému závěru - čištění a hlavně nastavení karbců svěřit servisu. Sice nejsem úplně levej, ale na tohle si netroufám.

Autor:  Pjotr [ 17 Máj 2010, 10:51 ]
Predmet príspevku: 

break13 píše:
To je věc naladění obou šroubů (bohatost a doraz) tak aby motor šel odspodu dobře. Pokud se to dělá s pomocí analyzátoru tak to je optimální,
zkušený "ladič" to umí i podle sluchu a chování motoru.
Pro kontrolu nastavení se dá skouknout i barva izolátoru svíček.
Finta s pomocí skleněné svíčky moc nefunguje, protože moderní motory fungují obecně s chudší směsí
a ta pálí furt modře a nedá se podle toho moc nastavit. To se hodí tak na Moskviče nebo starý ameriky.
Průhlednou svíčku vlastním a použil jsem jí jednou a bylo to k ničemu :?
R.


Podle sluchu naladíš něco tak na dojetí. Nebo možná fichtla či motor s jedním karburátorem. Lidem, kteří ladí podle sluchu říkáme "svazarmovci". Je to ten typ, který si ve Světě motorů přečtou jak vyladit stodvacítku pomocí přidaných vrtulek do sání, ono jim to jede, sice hůř, ale jede a v tu chvíly mají výuční list.

Moderní motory sice spalují chudší směs, ale to se týká motorů s přímým vstřikem, které spalují vrstvenou směs. Bulldog asi zrovna ten případ nebude. Takže svíčku lze použít.

Sám jsem se svíčkama několik let dělal a auta neměla problém na emisích. Taky jsem používal současně svíčky a analyzátor (pro kontrolu, ze zvědavosti) a metoda svíček je poměrně spolehlivá.

Rozhodně spolehlivější než "podle sluchu".

Autor:  break13 [ 17 Máj 2010, 15:15 ]
Predmet príspevku: 

Pjotře,
až tak úplně s tebou nesouhlasím, pokud si byl odkojenej karburátory a dostatečně dlouho ses v tom opravdu rukama vrtal,
(mám doma z dřívějška spousty trysek, vzdušníků a odborné literatury ) tak se dá spousta věcí dělat citem a opravdu to funguje!
Jsem taky "svazarmovec", měl jsem taky "vrtulku" v sání a nastavoval jsem motory podle sluchu,
ale na rozdíl od nastavení odborníky, kteří se pídili jen po nízkém CO,
mě auta dobře táhla, měla nízkou spotřebu a taky vždy oficielně prošla úspěšně kontrolou STK.
Samozřejmě jsem to nejdřív s kamarádem vždy porovnával/učil se nastavovat s analyzátorem výfukových plynů.
Tak teda nevím..........
R.

Autor:  Pjotr [ 17 Máj 2010, 19:07 ]
Predmet príspevku: 

break13 píše:
Pjotře,
až tak úplně s tebou nesouhlasím, pokud si byl odkojenej karburátory a dostatečně dlouho ses v tom opravdu rukama vrtal,
(mám doma z dřívějška spousty trysek, vzdušníků a odborné literatury ) tak se dá spousta věcí dělat citem a opravdu to funguje!
Jsem taky "svazarmovec", měl jsem taky "vrtulku" v sání a nastavoval jsem motory podle sluchu,
ale na rozdíl od nastavení odborníky, kteří se pídili jen po nízkém CO,
mě auta dobře táhla, měla nízkou spotřebu a taky vždy oficielně prošla úspěšně kontrolou STK.
Samozřejmě jsem to nejdřív s kamarádem vždy porovnával/učil se nastavovat s analyzátorem výfukových plynů.
Tak teda nevím..........
R.


Odborník se za nízkým COčkem nehnal, protože mu potom vylítlo HCčko. Ale asi ukončíme debatu a nebudeme tady zbytečně zasírat link. Evidentně se neshodneme a už by to nikam nevedlo.

Moje první reakce byla jako reakce na dotaz elBarta, aby věděl kam sáhnout a co bude případně potřebovat.

Druhá reakce byla proto, aby někdo kdo se chce pustit do seřízení nezahazoval ColorTune když funguje. Sám jsem ho použil mnohosetkrát.

Autor:  cafe-racer [ 17 Máj 2010, 19:21 ]
Predmet príspevku: 

Pjotře, super výraz "svazarmovci" - to si budu pamatovat.
Znám pár zarytých odpůrců seřizování bohatosti na analyzátoru - že "prej to je zbytečný, že se dá stejnýho výsledku dosáhnout tabulkovým postupem a kontrolou svíček".
Zároveň si stěžují, že jim motor žere i trávu kolem cesty a je za nima zřetelně cítit benzín... Někteří dokonce ani nepoužívali sytič na studeným motoru.

Takže po významnějším zásahu do karburace je seřízení bohatosti zdravej základ. U BTčka je to prkotina, výfukový kolena mají na to speciální šroub (nebývá zvykem).

Autor:  elBarto [ 18 Máj 2010, 11:25 ]
Predmet príspevku: 

cafe-racer píše:
U BTčka je to prkotina, výfukový kolena mají na to speciální šroub (nebývá zvykem).


Uno momento, porfavor... čtu správně "výfukový kolena mají na to speciální šroub"?
Kde, jak, cože? :-) to jsem zatím nenašel... :-o

Autor:  Mirek1 [ 18 Máj 2010, 15:15 ]
Predmet príspevku: 

Ze spodu máš šroubek,ale co já jsem slyšel,tak je tam proto,když se svařoval ten dvouplášť,tak aby měly kama utíkat plyny ze svařování. :wink:

Autor:  break13 [ 18 Máj 2010, 15:48 ]
Predmet príspevku: 

To jsou věci, to jsou věci, pokud tomu rozumím správně bohatost směsi se seřizuje ventilem AIS :shock:
R.

Stránka 1 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/