Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

Úpravy motoru: "základní" + otevřené výfuky
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=3&t=579
Stránka 1 z 5

Autor:  elBarto [ 20 Máj 2010, 17:00 ]
Predmet príspevku:  Úpravy motoru: "základní" + otevřené výfuky

Takže milí ladiči :-) Právě jsem se vrátil z DKRacing a přivezl jsem si bullika s Dynojetem. Zakládám nové vlákno, protože si myslím, že je dobře kvůli lepší přehlednosti mít pro čtenáře a hledače jedno snadno dohledatelné téma věnované této "základní" úpravě.

POPIS ÚPRAV
1: odstraněné restriktory v karburátorech
2: AIS off
3: seříznuté nátrubky z krytu airboxu (nakoso, aby do vzniklého otvoru při jízdě nefoukalo)
4: KN filtr
5: Dynojet: jehly + trysky
6: plně průchozí výfuky

+ samozřejmě následné seřízení bohatosti, synchronizace, ..., ...

A teď pozor... :-) V tomto nastavení byl zásadní problém s výběrem velikosti trysek. Chlapi v DKR postupně vyzkoušeli všechny trysky ze sady a pořád to bylo špatně = moc vzduchu vlivem KN + AIS off + uříznuté trumpety z airboxu.
Takže přišlo na řadu radikální řešení, a sice trysky o průměru 165!

VÝSLEDEK:
1: I se zadkem zvýšeným o 4 cm má motorka při prudké akceleraci tendenci zvedat přední kolo do vzduchu.
2: Motor je opravdu neuvěřitelně pružný
3: Strašlivě to začalo vibrovat na volnoběh. Kdo jste se svezl na MT01, víte jak hážou dva hrnky o celkovém objemu 1,7 litru... tak bullik je na tom teď podobně
4: Nikdo nedokáže odhadnout, jaká teď bude spotřeba, protože zatím na BT1100 nepoužili trysky o takovém průměru.

CO SI Z TOHO VZÍT ZA PONAUČENÍ:
Ta úprava, co jsem spáchal, je asi nejextrémnější věc z ranku "nenáročných úprav"
Bullik má teď krásně vyrovnané křivky výkonu a točivého momentu a tahá za ruce opravdu mocně.
Ale ten, kdo nechce ničit originál, neudělá chybu, když nebude zasahovat do tvaru airboxu (nebude řezat trumpety) a nebude odstraňovat AIS! Z několika měření výkonu je totiž jasné, že se v extrému hraje o jednotky koní a Nm a je otázka, jestli to za to stojí.

A TEĎ TO HLAVNÍ - ČÍSLA:

Na klikové hřídeli motoru:
85 koní při 6.000 rpm
122 Nm při 3.750 rpm

Na zadní kolo se přenáší:
68 koní
97 Nm


A nemůžu si pomoct, to je prostě pecka! :D

Autor:  NaaR [ 20 Máj 2010, 17:18 ]
Predmet príspevku: 

az budes vedet spotrebu tak to sem napis protoze se k tomuhle postupne propracovavam tak at vim co me ceka :)

Autor:  elBarto [ 20 Máj 2010, 17:21 ]
Predmet príspevku: 

.. jasan, počítám s tim.. sám jsem zvědavej na to, jestli nakonec budu brečet :-)

Autor:  break13 [ 20 Máj 2010, 17:43 ]
Predmet príspevku: 

Co to znamená na klice, teda spíš jak to počítali,
loni jsem to absolvoval v DKR taky a krouťák a výkon na motoru pouze odhadovali. :?:
Máš ty grafy ?
R.

Autor:  cafe-racer [ 20 Máj 2010, 20:45 ]
Predmet príspevku: 

Z těch čísel jde hlava kolem, nemáš to změřený i před úpravama? Přijde mi to skoro dost, 120 Nm z takovým obsahu na vzcucháči dosahuje v dnešní době BMW se 4ventilovou technikou. Vyladěný kousky co jsou k zahlédnutí na německým BT fóru mají kolem 100Nm, ale mám za to že už s jinýma vačkama.
Ale pravda že ta tvoje tryska je gigantická ...

Autor:  Ouklend [ 20 Máj 2010, 21:21 ]
Predmet príspevku: 

elBarto:

... ukážeš se zítra nebo v sobotu v Mohelnici ? myslím, že to třepající se BT po vzoru MT by každý rád viděl a slyšel :wink: . mě osobně to teda hodně zajímá ...

tvůj příspěvek zní základní úprava + otevřené výfuky. o těch se ale myslím nezmiňuješ. jaké máš otevřené výfuky a jakou tedy podle tebe, nebo podle borců z DKR hrají roli v této základní úpravě ?

Autor:  elBarto [ 20 Máj 2010, 22:07 ]
Predmet príspevku: 

Tu hodnotu výkonu na klice nemůžeme brát moc vážně, to je fakt jen dopočet podle ztráty v převodovce a kardanu a to číslo podle mě může lítat o dost do plusu i mínusu.
Pro potřeby srovnání před a po je nejrelevantnější ten údaj na kole.
Točivý moment byl před Dynojetem a seštelovánim (ale už s ostatníma úpravama) 84 Nm na kole a po akci je těch 97. Otázka je, kolik je u sériový motorky...

Cafe-racer: Ty vyladěný německý kousky asi maji taky měřený výkon na zadním kole, ne? Takže necelých 100 Nm by odpovídalo...

Ouklend: Bohužel to nestíhám.. ale 1: si můžem dát lokální minisraz, 2: příští už si ujít nenechám :-) rád vás poznám...
Otevřený výfuky jsem popisoval ve Zkušenostech... v mým případě je to prostě jen trubka stejného průměru od svodů až nakonec, která vznikla vykucháním origo výfuků a vsazením perforovaný trubky omotaný tlumicí vatou. A jejich výhodu vidím jednoznačně v tom, že se rychleji vyplachují válce - tzn. motor je točivější/pružnější a má víc výkonu ve vyšších otáčkách.

Autor:  MIRAS [ 21 Máj 2010, 20:46 ]
Predmet príspevku: 

No tak to je mazec :shock: .

Autor:  PitbullLibor74 [ 30 Máj 2010, 21:45 ]
Predmet príspevku: 

elBarto dobrej článek..Zkus poslat fotku jak vypadají ty vykuchaný koncovky..Kdysi tu napsal Ozzy do článku výfuky že vykuchaný univerzály mu vypálily gufera na ventilech zadního válce a oprava ve finále stála desítku..Tak aby ti to za čas neudělalo nějakej bordel.Pořát dumám co stěma mojema vejfukama.

Autor:  Peter BT [ 31 Máj 2010, 07:59 ]
Predmet príspevku: 

tak toto by sa mi tiež páčilo. tie športové laďáky mi na buldu nejak nesedia.
Kamarát vykuchal výfuk na supertenerke (Cyro, čo bol aj na zraze) cez zimu - zvuk má super, hovorí že pocitovo sa to minimálne nezhoršilo - na brzdu to nedával. Prevedenie vnútra mu navrhol servisák, naplnil mu to aj vatou, plecharinu robil sám. Na motorke to nevyskakuje ako cudzí kus, a pritom zvuk je fajn, hlboký a brumlavý. životnosť uvidíme, ale karburátor doladili na výfuk.

Autor:  elBarto [ 31 Máj 2010, 08:42 ]
Predmet príspevku: 

příčinu vypálení gufer bych viděl na něco jinýho než vykuchaný výfuky... ačkoliv se to nezdá, tak s vykuchanýma výfukama jezdí hafo motorek. jen z mýho okolí je to zhruba deset kousků... a když se mrknete na většinu chopperů, tak to maji řešený stejně... a nikdo s tím nemá problémy. a my máme co? motor z choppera :-)
To vykuchání nemá vliv na teplotu spalin v motoru a tím hoření dílů v motoru, ovlivňuje to jen rychlost vyplachování. proto bylo u mýho bullika nastavení karbců složitější než jinde, ale neřešitelný to není. Když je správně nastavená bohatost směsi, nemůže se nic stát (podle mého názoru)... jediný, co se na100% stane je, že se zabarvěji svody trochu dál než normálně :-)

a teď trochu praktických poznatků, aby to nebyla nuda :-)
1: bullik jede jako vzteklej a mám obavu, aby to dala spojka
2: kamarád s MT01 má depresi, že naše motorky maji podobnej výkon, ačkoliv jeho MT stála 4x tolik co bullik, má vyšší objem a stříkačku
3: spotřeba po prvním dotankování je přesně 6 litrů (svižná jízda dálnice, okresky a hodně město. dost často plnej plyn, protože to jednak svádí a jednak to potřebuju testnout :-) )

další info sem hodím po neděli, to budu mít za sebou skoro 3.000 km po Alpách... tak uvidíme, jak se změní spořeba po Glockneru, Stelviu, apod... :-)

Autor:  elBarto [ 31 Máj 2010, 08:43 ]
Predmet príspevku: 

jo a graf z brzdy sem nahodím časem... zatím to nemám jak naskenovat...

Autor:  elBarto [ 09 Jún 2010, 08:45 ]
Predmet príspevku: 

čau bullikáři... tak jsme se všichni ve zdraví vrátili z Alp, i když to tak hned druhý den nevypadalo, protože jsme měli v jedné zatáčce crash, při kterém popadali dva lidi... ale dopadlo to jen s pár modřinama... motorky jsou na tom sice hůř, ale obě jely...

No a přivezl jsem si spoustu poznatků...
1: tankoval jsem více než 10x, protože jsme najeli skoro 2.500 km... no a samozřejmě jsem počítal spotřebu... a tu je výsledek: 5,3 - 5,8 l/100 km podle prostředí... v kopcích na passech to samozřejmě bralo nejvíc... ještě podotknu, že to byla jízda full brzdy - full plyn... takže máme radost, Vincente :-)
2: Bullik jede srovnatelně s nejnovějším BMW GS... vzhledem k lepšímu podvozku BT na zatáčkovitej terén jsem byl výrazně rychlejší v průjezdech a výjezdech, ale na rovinkách kolem 180ti mi to začali vracet
3: nad 2.000 metrů mi to pekelně střílí do výfuku... skoro jsem se bál, abych někde neurval lavinu :-D znělo to občas jako lehkej kulomet :-)
4: hrozný zjištění: bullik je mi malej... cestou zpět jsme dali 900 km v jednom dni a myslel jsem, že regulérně umřu... nohy mě bolely, záda mě bolely... hnus...
5: nejhroznější zjištění: chci BMW GS 1200... takže bullik půjde z domu... :-(

Autor:  Mirek1 [ 09 Jún 2010, 14:28 ]
Predmet príspevku: 

Tak to je teda věc,dělat upravy za desítky tisíc a pak zjistit,že máš malou motorku :lol: :lol: :lol: to by mě nenapadlo :lol: :lol: :lol:
...a to jste byli kde? v Rakousku? To máš docela odvahu,nebo naditou šrajtofli,že si tam dovolíš lítat 180 z otevřenéma laufama. To bych já asi neriskoval. :roll:

Autor:  elBarto [ 09 Jún 2010, 14:43 ]
Predmet príspevku: 

No hele ono to zaprvé desítky tisíc nestálo, ale pohybuje se to o řád níž.
No a nezjistil bych to, kdybych se neposadil na to GSo... :-) ale to je život, vždycky je něco lepšího, než člověk má :-) a hlavně jezdíme s kamarádama opravdu dlouhý trasy a na to holt bullik není...

Lítali jsme hlavně v Itálii, tam jsou carabinieri poněkud benevolentní... v Rakousku bych si to nelajsnul... i když loni kluci dostali pokutu za 130 na 90ce 25 Euro... to je levnější než u nás :-)

Stránka 1 z 5 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/