Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

výměna předních kotoučů
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=3&t=645
Stránka 1 z 3

Autor:  Jirka78 [ 05 Okt 2010, 14:21 ]
Predmet príspevku:  výměna předních kotoučů

Tak jak jsem z 2 Buldů dělal jednoho, tak jsem si prohazoval přední kotouče, protože byly míň opotřebený (na tom co jsem prodával). Šrouby jsem dal samozřejmě i na lepidlo. Starý Bulda už je pryč a ten co mám mi při brzdění začne houpat. Nejvíc je to cítit při dobrzďování na křižovatkách kdy už jedu krokem. Při stejné síle na rukojeti mi pak začne brzdný účinek pulzovat, na páčce ale nic necítím. Pokud jedu víc jak 50 tak je to OK a nic nepozoruji. Čím to může být, že by zvlněný brzdový talíř? Okem na něm nic nepozoruji je jak nový.

Autor:  Felix [ 05 Okt 2010, 17:21 ]
Predmet príspevku: 

Počkej, co to bude dělat, až si sednou desky. Jsou nejspíš sjeté jinak - podle předchozích kotoučů. Jestli jsou kotouče v pořádku, tak by to mělo přestat. Jestli jsou desky sjeté moc šikmo, nebo s drážkami, bude asi nejlepší je vyměnit.

Autor:  OZZY [ 10 Okt 2010, 08:23 ]
Predmet príspevku: 

Tak to já mám stejnej problém,a už jsem na to i přišel :idea: při spětné montáži kotouče na ráfek mi jeden upad na zem noo žádná rana ale od té doby mi to při dobrždování pulzuje,takže stači přizvednout kolo přiložit náký pravítko na vydli a ke kotouči a zatočit kolem,noo mě šmajdá jak kráva :wink: takže po sezoně pujde ven a dá se vyrovnat :wink:

Autor:  Kordy [ 10 Okt 2010, 11:21 ]
Predmet príspevku: 

Ozzy ty taky někdy brzdíš????:)

Autor:  Jirka78 [ 10 Okt 2010, 17:04 ]
Predmet príspevku: 

takže už vím jak jsem k tomu přišel.
Jak jsem měnil silnější kotouč za ten původní víc sjetý, tak jsem měl zalehnutý pístky, tak mi to pořád trochu brzdilo a vyhřál jsem ten kotouč až se zvlnil. Jak jsem psal že při rychlejší jízdě to nepulzuje, tak dnes jsem se na to speciálně soustředil a pulzuje to pořád dle rychlosti kola.
Definitivně mě čeká výměna, co stojí 1ks samotný?

Autor:  Jirka78 [ 10 Okt 2010, 17:12 ]
Predmet príspevku: 

ono to jde i slyšet jak to tam šmajdá a jak se to otře o destičku tak to vždy zašustí. Když pak jedu tak jedu jak se šrotem š..š..š (ikdyž to moc slyšet není, ale bez helmy už je to slyšet dobře)

Autor:  Jirka78 [ 04 Feb 2011, 01:35 ]
Predmet príspevku: 

OZZY píše:
Tak to já mám stejnej problém,a už jsem na to i přišel :idea: při spětné montáži kotouče na ráfek mi jeden upad na zem noo žádná rana ale od té doby mi to při dobrždování pulzuje,takže stači přizvednout kolo přiložit náký pravítko na vydli a ke kotouči a zatočit kolem,noo mě šmajdá jak kráva :wink: takže po sezoně pujde ven a dá se vyrovnat :wink:

vyrovnal si ho? A jak si ho rovnal? ve svěráku?

...já si objednal nový

Autor:  break13 [ 04 Feb 2011, 10:44 ]
Predmet príspevku: 

Moje zkušenost :
když jsem dával přezouvat kolo, tak jsem kotouče preventivně sundal,
člověk nikdy neví co s tím "odborníci" provedou :?
Vrátil jsem je jak mi padly do ruky a nedával jsem nové lepidlo,
brzdí stejně jako před tím. No any problem !
Během doby už před tím jsem zjistil, že vnitřní/vnější (teď si nevzpomenu) destičky se opotřebovávají víc
(i když brzdy nemají žádný problém) a tak jsem je již dvakrát prohazoval.
Sedly si po třech silnějších zabržděních když jsem objel garáž - hotovo.
Toto platí ale pokud nejsou kotouče výrazně vydřené.
Jinak rovnat kotouče jdou, ale je to alchymie a neodborná oprava je vo držku.
R.

Autor:  Jirka78 [ 11 Feb 2011, 01:54 ]
Predmet príspevku: 

Koupil jsem si nový kotouč dle katalogového čísla 5PX-2581T-00
no a co jsem zjistil když jsem to rozbalil:
kotouč na nový model je trochu jiný než na starý model
já mám starý model a ten má mezi středem a kotoučem 10 nýtů dokola, ten na nový jen 6 a trochu jiný tvar středu. Snad to bude pasovat
Navíc na ten na nový model byl i dražší :mad2:
nový disk:
Obrázok
starý:
Obrázok

mám takový podezření, že ten nový kotouč bude méně náchylný na pokroucení: 6 nýtů a mezi 6 šroubů na uchycení ke kolu = pěkně to sedí.
starý kotouč 10 nýtů a 6 šroubů na uchycení = nějaký blbý poměr ne :?: 1.6666 :?: jde to hned vidět na kole, jak se to po obvodu rozchází :!:

výrobně je jasný, že ten novější bude levnější na výrobu. Opak je pravdou.

Autor:  break13 [ 11 Feb 2011, 11:13 ]
Predmet príspevku: 

Ty nýty ,
to jsou ve skutečnosti pružné spojky kotouče a příruby,
protože Bulík má tzv. brzdy s plovoucím kotoučem.
R.

Autor:  Jirka78 [ 27 Sep 2012, 20:42 ]
Predmet príspevku: 

sice trochu mimo téma, ale nechtěl jsem zakládat nové téma
koupil jsem druhy stroj Virago 750 r.v. 1982, chci z něj udělat Bobber
no a pokud brzdím předkem (má jen jeden kotouč) tak je to doslova o držku jak to silně pulzuje (brzdí-nebrzdí-brzdí, prostě jak s ABS) kotouč je o hodně silnější jak na BT a nový stojí 6000Kč

Původní majitel nechal stočit disk, ale nepovedlo se, sice to je bez rýh ale nedá se použít

no ale to podstatný - prý vůbec nevadí jestli kotouč lehce šmajdá, nejdůležitější je aby tloušťka byla po celým obvodu (ne od středu ke kraji, ale ve smylsu otáčení) disku stejná a pokud je rozdíl po obvodu různý (stačí 0.04 mm), tak už to pulzuje.

takže z toho jsem došel k názoru, že jsem si na nynější BT ze staršího BT dal sice silnější kotouče, ale asi nějaký neorigo šmejdy, protože ty původní brzdily naprosto plynule.

no a teď otázka, kdo by srovnal (nebo kde) ten kotouč z Viraga, protože jeho tloušťka je snad 3x větší než u BT, takže je ještě kde brát

Autor:  break13 [ 27 Sep 2012, 21:42 ]
Predmet príspevku: 

Obávám se, že je to riskantní podnik něco takovýho zkoušet :-(
R.

Autor:  cafe-racer [ 28 Sep 2012, 15:22 ]
Predmet príspevku: 

Jirka78: musi se zbrousit. Funguje to tak, ze se kotouc chyti na silnou magnetickou desku a pak se z nej ubere par setin tloustky podle chuti a prani zakaznika. Dulezity je, aby nebyl krivej - ten magnet to priplacne a po uvolneni se zase zvlni.

Nejakou dobu jsem se malicko zabyval vyrobou kotoucu na zakazku; po vypaleni zakladniho tvaru to muselo jit vzdycky na brouseni.

Autor:  Mirec [ 28 Sep 2012, 17:34 ]
Predmet príspevku:  Mirec

cafe-racer píše:
Jirka78: musi se zbrousit. Funguje to tak, ze se kotouc chyti na silnou magnetickou desku a pak se z nej ubere par setin tloustky podle chuti a prani zakaznika. Dulezity je, aby nebyl krivej - ten magnet to priplacne a po uvolneni se zase zvlni.

Nejakou dobu jsem se malicko zabyval vyrobou kotoucu na zakazku; po vypaleni zakladniho tvaru to muselo jit vzdycky na brouseni.


Nemusí to být jen silná magnetická deska,postačí i zabroušený hliníkový přípravek (špalek),na který se kotouč dotlačí hliníkovým deklem (bruska na kulato CNC).Tak jsem si srovnal kotouče na předchozí moťku CB 750 v toleranci 0.01 mm. :thumbup3: Dá se vyřešit ledacos ... :wink2:

Autor:  Jirka78 [ 01 Okt 2012, 18:39 ]
Predmet príspevku: 

to si dovedu představit pro kotouč typu co má BT, tj plovoucí na nýtech, ale jak na kotouč co je z jednoho kusu a střed je vyosený mimo (tj střed přišroubovaný ke středu kola a pak jde kotouč směrem k vidlici)
Obrázok

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/