Zobraziť témy bez odpovede
Zobraziť aktívne témy
Aktuálny čas je 27 Apr 2024, 14:07


Moderátor: Moderátor
Autor Správa
Kordy
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 01 Okt 2012, 19:02
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 10 Nov 2009, 16:00
Príspevky: 289
Bydlisko: Humpolec

Offline
Ohledně předních kotoučů jsem taky po loňské havárce zralý na výměnu, ale po zhlédnutí ceny ještě čekám. Přemýšlel jsem sehnat přesný výkres s tvrdostí materiálu a nechat si to vyříznout na laseru za 50 kč/kg, jenom nevím právě co je to "plovoučno" a co by to ještě obnášelo.



Reklama


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 01 Okt 2012, 21:20
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 879
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Kordy : vykašli se na to, dnes už ta úspora není taková díky široké konkurenci (www.goldfren.cz, wwwl.louis.de apod.) Musíš si všechno pořešit sám - výběr materiálu, vypálení, následnou povrchovku, zbroušení... V porovnání s originálním dílem Yamaha je to samozřejmě velkej finanční rozdíl :-)

_________________
'03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice


jojobulldog
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 01 Okt 2012, 21:37

Registrovaný: 07 Júl 2012, 20:17
Príspevky: 194
Bydlisko: Zákamenné

Offline
Presne tak, riešil by som to to podobne. Vyrábať to nieje až také jednoduché, a ak sa to ja podarí neveril by som tomu že je to bezpečné. sebazáchova zvíťazí nad peniazmi. U nás je firma čo lepí brzdové obloženia, predok kompl. by vyšiel za facku, ale ani tomu by som moc neveril. treba kuknúť EBC, BREMBO, Goldfren.


Peter BT
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 01 Okt 2012, 21:50
Obrázok užívateľa
administrátor stránky

Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32
Príspevky: 1351
Bydlisko: Nové Zámky

Offline
tiež si myslím - šetriť na brzdách a pneumatikách je o držku, do toho by som iste nešiel


Kordy
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 02 Okt 2012, 08:04
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 10 Nov 2009, 16:00
Príspevky: 289
Bydlisko: Humpolec

Offline
Což to jsem si také říkal, ale když potom vidím cenu obou kotoučů 12 000 kč a výrobní cenu (např., Amedeusfin pálí laserem takřka cokoliv z čehokoliv za 50 kč/kg). Pokud je teda hmotnost obou kotoučů cca 5 kilo, pak je to 250 korun. Kdyby byl rozdíl 1500 kč tak neřeknu, ale rozdíl 4800% se mi zdá dost podstatný. Kdybych lítal kilo, tak si to asi nedovolím, ale na těch 60 -80 km/h by mi to stačit mohlo. Kamarád pálil na Dominátora (ale právě ne plovoucí). Už je tam má třetí sezonu a prý bez problému.


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 02 Okt 2012, 18:35
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
Se samotnou výrobou kotoučů bych neviděl problém, ale jde o to jak se budou chovat, aby se ti nezvlnily po 1 sjetí z kopce. Nevěřím tomu že by praskly, jen se obávám zvlnění a pak jsou to vyhozený prachy.

dle informací co jsou na netu to s tím materiálem nebude žádná věda. Někdo pálí z kotlářskýho plechu, někdo z nerezu (pak se musí přizpůsobit destičky). Problém bude to dobře snýtovat, tj kvalitní materiál nýtů aby se to brzo nevyčvachtalo. Pokud se nýty začnou uvolňovat, tak se to projeví chrastěním.. takže to budeš vědět včas že to už není ono.
Malá čelní házivost je nutná a jsou tak vyrobeny i nové kotouče -pro to aby se desky odtlačily po odbrzdění (takto to píše výrobce Goldfren na svých stránkách) ale pak jsem našel ještě info že tomu pomáhá těsnící gumička v brzdiči s tvarem šikmé drážky
http://www.k1400.cz/clanky/radime/brzdy/obecne.htm

k samotné výrobě:
http://www.k1400.cz/clanky/radime/brzdy ... otouce.htm


jujing
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 02 Okt 2012, 22:06

Registrovaný: 25 Mar 2012, 19:06
Príspevky: 86
Bydlisko: Příbram

Offline
když to tak tady čtu, co takhle vady materialu? Docela bych se bál toho že tam někde bude prasklina a až budu potřebovat opravdu intenzivně brzdit tak materiál povolí... Já se rozhodně stotožňuju s názorem že na pneu a brzdách se šetřit nemá. To je to co nás má podržet a udržet při životě...


Zdenek Marciniszyn
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 03 Okt 2012, 06:27

Registrovaný: 27 Sep 2008, 21:14
Príspevky: 628

Offline
U brzd bych teda radši koupil origo díly nebo díly od renomovaného výrobce - kupovat destičky nebo kotouče ze levný peníz s původem z Číny - to bych neriskoval. Dnes žlutí dokáží vyrobit kopie i značkových ND k nerozeznání od origo dílů, jen brzdit se s tím nesmí :D Nechci nikomu radit, ale brzdy nejsou držák na kufr :D


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 03 Okt 2012, 10:14

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Zdenek Marciniszyn píše:
U brzd bych teda radši koupil origo díly nebo díly od renomovaného výrobce - kupovat destičky nebo kotouče ze levný peníz s původem z Číny - to bych neriskoval. Dnes žlutí dokáží vyrobit kopie i značkových ND k nerozeznání od origo dílů, jen brzdit se s tím nesmí :D Nechci nikomu radit, ale brzdy nejsou držák na kufr :D

Vytesat do kamene :-)
R.


Kordy
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 03 Okt 2012, 15:48
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 10 Nov 2009, 16:00
Príspevky: 289
Bydlisko: Humpolec

Offline
Breaku to je nápad, ne do kamene, ale z kamene. Ještě se zeptám v Granitu Lipnice nad Sázavou, jestli by mi je nevytesali ze žuly. Na srazu budu největší frajer.:))))
Jinak na gumách taky nešětřím ale pokud to vezmu tak 80 % kinetické energie brzdím motorem, a těch zbývajícíh 20 kdyžtak zvládnou i podrážky kanad :lol:.


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 03 Okt 2012, 19:46
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 879
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Jirka : perfektní lánek, díky za info.

Obecně není důvod se bát pořídit si na motorku kotouč z druhovýroby; ve své době se dával udělat materiálový rozbor originálu a vyšla z toho normálně dostupná ocel z jaké se běžně pálí (je to fakt dlouho, detaily po mně nechtějte). Alternativ je dneska spousta, ale sám už bych do toho nešel.

Na druhé motorce mám vypalovaný kotouč, se kterým jsem sjezdil celý Alpy a absolutní spokojenost.

_________________
'03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice


jujing
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 03 Okt 2012, 20:21

Registrovaný: 25 Mar 2012, 19:06
Príspevky: 86
Bydlisko: Příbram

Offline
cafe-racer píše:
Jirka : perfektní lánek, díky za info.

Obecně není důvod se bát pořídit si na motorku kotouč z druhovýroby; ve své době se dával udělat materiálový rozbor originálu a vyšla z toho normálně dostupná ocel z jaké se běžně pálí (je to fakt dlouho, detaily po mně nechtějte). Alternativ je dneska spousta, ale sám už bych do toho nešel.

Na druhé motorce mám vypalovaný kotouč, se kterým jsem sjezdil celý Alpy a absolutní spokojenost.


nebojím se toho že by to byl jiný material spíš bych se bál kazu v materiálu, dělám frezaře/soustružníka a zvlášt při frezování se mi občas stane že je v materialu nějakej kaz a zníčí mi to frezu. Z toho důvodu bych se toho bál....


Mirec
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 03 Okt 2012, 20:31

Registrovaný: 06 Sep 2010, 20:34
Príspevky: 637
Bydlisko: Šumperk

Offline
jujing píše:
nebojím se toho že by to byl jiný material spíš bych se bál kazu v materiálu, dělám frezaře/soustružníka a zvlášt při frezování se mi občas stane že je v materialu nějakej kaz a zníčí mi to frezu. Z toho důvodu bych se toho bál....


To není kaz.ale zaválcovaný bordel v materiálu.Jako bývalý nástrojař taky něco vím o ,,peckách" v oceli ... :sneaky2:


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 03 Okt 2012, 22:12
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
možnosti obrábění jsou jinde než před 30lety a CNC laser vyřezávačky vyřežou co chceš (viz výroba dle vlatního návrhu u goldfrenu). Takže samotné vyřezání disku není žádný brutální zásah do materiálu. A asi to nebude zas tak kritický, v tom mě utvrzují některé vyřezané disky, na kterých vše visí doslova na vlásku. Co se týče výrobků z Číny, jak můžete vědět, že ten originál Yamaha je z Japonska?
Jinak Číňa už nás dávno předehnala, ale tohle je na jiný vlákno...


jujing
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 03 Okt 2012, 22:17

Registrovaný: 25 Mar 2012, 19:06
Príspevky: 86
Bydlisko: Příbram

Offline
Jirka78 píše:
možnosti obrábění jsou jinde než před 30lety a CNC laser vyřezávačky vyřežou co chceš (viz výroba dle vlatního návrhu u goldfrenu). Takže samotné vyřezání disku není žádný brutální zásah do materiálu. A asi to nebude zas tak kritický, v tom mě utvrzují některé vyřezané disky, na kterých vše visí doslova na vlásku. Co se týče výrobků z Číny, jak můžete vědět, že ten originál Yamaha je z Japonska. Číňani už nás dávno předehnali.
nejde o to vypalování to je ok a navíc se pnutí z toho dá srovnat na vyžíhání ale vada materialu je už problém z ocelárny... prasklina, bublina, nebo jak píše mirec zaválcovaný bordel v materiálu ;) a vzhledem k tomu že mi je 25cet tak moc dobře vím co ty moderní mašiny dovedou sem tím vyučen jen mě to nebaví tak dělám radši na klasice :)


Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Verzia pre tlač

Kto je on-line
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 22 hostia
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
Skočiť na:  


Vymazať všetky cookies fóra | Tím | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
DAJ Glass 2 template created by Dustin Baccetti
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.