Zobraziť témy bez odpovede
Zobraziť aktívne témy
Aktuálny čas je 27 Apr 2024, 11:37


Moderátor: Moderátor
Autor Správa
cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku: Startování - po zimě neúspěch  |  Napísal: 29 Mar 2011, 11:24
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 879
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Čau,
včera jsem v motorce vyměnil olej, filtry, svíce, mezitím mi na nové baterce zahlásila nabíječka že máme nabito na 100% a tak jsem se jal startovat.

Výsledek byl nic moc, motor se stěží 1x otočil, delší držení startéru znamenalo pouze silné cvakání z oblasti pod sedlem (může tam být nějaké startovací relé?). Postup jsem opakoval cca půl hodiny, stále stejný výsledek. Tohle se mi ještě nikdy nestalo, takže tápu.

Můj dotaz: odpovídá ten startovací projev nedostatečné šťávě, nebo tam mám ještě jiný problém?

a) špatná nabíječka (nemůžu vyloučit)
b) špatný kontakt na baterce (taky nemůžu vyloučit, možná jsem to přehnal s vazelínou)
c) vadná baterka (může se stát)

Motorku jsem nakonec nahodil kabelama přes auto, ale jelikož ani zahřátá už z baterky nechytla (pořád jenom cvakání), nikam jsem nejel.

Díky za tipy,

Martin



Reklama


MilanBT
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 29 Mar 2011, 11:55

Registrovaný: 17 Okt 2008, 10:35
Príspevky: 271
Bydlisko: Mikulovice, okres Pardubice

Offline
Tohle, co popisuješ, se mi stalo loni. V Bulíkovi jsem měl baterku starou cca 2,5 roku. Měl jsem baterii na nabíječce a nabíječka se po určité době nabíjení (cca 7-10 minut) přepínala na stejnou dobu do režimu vybíjení. Tedy baterka byla v udržovacím režimu. Natočit Bulík nešel, takže pomohly až startovací kabely. Pak jsem se jel projet cca 30-40 km a když jsem motor vypnul, tak jsem už nenastartoval. U mě byla špatná baterie. Přesto, že na měřáku hlásila plnou kapacitu, tak pod zátěží šla kapacita dramaticky dolů. Je ale možné, že u tebe je jiná závada než baterka.


Mirek1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 29 Mar 2011, 14:29
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52
Príspevky: 2364
Bydlisko: Haná

Offline
Pokud chytl z auta bez problémů a bez cvakání...tak to asi bude ta baterka v prdeli.

Já mám něco podobneho na simsonovi. Baterka kaput(to vím jistě)....napíchnu ju na inteligentní nabíječku....10min. svítí žlutě,že nabíjí a hned zelená...plně nabito.........ale je stejně po ní hovno,bo ani blinkr nerozbliká.


Simir
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 29 Mar 2011, 15:55

Registrovaný: 25 Feb 2009, 20:13
Príspevky: 269
Bydlisko: Jižní Čechy

Offline
Souhlasím s Mirkem,že to bude baterkou.Já jsem si taky užil v pátek jsem jezdil a najednou motorka přestala jet.Odvezl jsem ji s kamošem na káře domů.Myslel jsem že to budou nečistoty v karburátorech ale nic tam nebylo,potom jsem zjistil že nejde čerpadlo paliva.Jak jsem se tam hrabal tak se najednou rozběhlo a tedˇvše funguje tak nevím.Nemáte někdo podobnou zkušenost?


stonemen
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 29 Mar 2011, 19:01
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09
Príspevky: 991
Bydlisko: Lipí - Náchod

Offline
Zvláštní, že by to udělala nová baterie... Zkusil bych přeměřit napětí na baterce při startování, jestli napětí neslábne...

_________________
A.C.A.B.


Peter BT
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 29 Mar 2011, 19:20
Obrázok užívateľa
administrátor stránky

Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32
Príspevky: 1351
Bydlisko: Nové Zámky

Offline
jednoznaćne skapatá baterka
pripoj na druhú - cez káble a v pohode naskoćí
a baterku rýchle zahoď. na veku nezávisí - pred pár rokmi mi v aute odiśla rok stará Boschka - nevyreklamujeś, len sa rozčúliś - śkoda trápenia, treba vymeniť
mne sa osvedčilo vytiahnuť nastálo z baterky oba kontakty a vyviesť na prístupné miesto pre podobné prípady, aby nebolo treba rozoberať - viem sa napichnúť a pripojiť na iné aku a pomôcť pri štarte. zároveň tade nabíjať.


Pjotr
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 29 Mar 2011, 20:03
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40
Príspevky: 482
Bydlisko: podkrkonoší

Offline
Rozhodně baterka. Ale neunáhlil bych se s vyhazovem. Mě todle udělala už po dvou letech. Nabil jsem ji "neinteligentní" nabíječkou (break a baterka prominou) a mám ji do teď (má 6 let).
Než ji vyhodíš, tak ji vem na 100km projížďku a uvidíš (startovací kabely ale sebou :-) ). Pokud se nechceš trápit, kup novou.

Pokud máš možnost zátěžového měřáku, je to nejjistější metoda.

Když někdo celou zimu nestartuje a má vyschlo, nemusí motorku trápit, ale pomůže jí otevřením podtlakového ventilu. Čerpadlo vše v klidu naplní a potom nastartuje na protočení. To se může v kombinaci se slabou baterkou hodit. To ale není tvůj případ.


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 30 Mar 2011, 19:14
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 879
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Díky všem, byla to baterka. Kupoval jsem novou u Louise, zn. SAITO. Při startu padalo napětí až k 5V.
Jelikož jsem ale měl i druhou pro tátovu motorku, zkusil jsem ji tam dát a ejhle, motorka naskočila jako nová :)

Takže jde na výměnu. Máte podobné zkušenosti se značkou Saito?

Martin

_________________
'03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice


Felix
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 30 Mar 2011, 22:08
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Sep 2009, 09:46
Príspevky: 334
Bydlisko: Krnov

Offline
Pokud baterku, která ti skoro ani neotočí motorem připojíš na kvalitní tzv. inteligentní nabíječku - např Optimate 3 nebo 4, které mají funkci "záchrana polomrtvých baterií", a začnou ti střídavě blikat kontrolky zelená-žlutá (nebo červená), máš ještě naději. Znamená to že nabíječka se snaží o desulfátování baterie a tím o její záchranu, která však nemusí být úspěšná. Pokud se ti po připojení takové baterie po velmi krátké době rozsvítí zelená, která hlásí plné nabití baterie, je tato v prdeli a je čas koupit psíkovi novou. :cry:


Peter BT
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 31 Mar 2011, 10:23
Obrázok užívateľa
administrátor stránky

Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32
Príspevky: 1351
Bydlisko: Nové Zámky

Offline
skutočne, moźno sa oživí, a dá sa s tým jazdiť.
Ale na vzdialenejśí výjazd by som nešiel, iba ak so štartovacími káblami v ruksaku. Lebo zas bulíka tlačiť domov nie je práve zábava..... :D


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 01 Apr 2011, 12:30

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Ještě bych doplnil, že celkem častá je závada startovacího relé,
kdy přechoďák na kontaktech sníží proud do startéru.
Matoucí je, že s jinou baterkou to občas i nastartuje
a taky i když před zimním spánkem vše fungovalo bezvadně :?
R.
PS: musím se pochlubit,
letos jsem začal bez problémů už 10tou sezónu s původní origoš baterkou Yuasa , kterou jsem zdědil od prvního majitele s Bulíkem :shock:
Je ale fakt, že každy rok je celou zimu na konzervační nabíječce.


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 01 Apr 2011, 21:50
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
gelovky obecně nemají rády vybitý stav


Mirek1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 02 Apr 2011, 07:06
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52
Príspevky: 2364
Bydlisko: Haná

Offline
Pochybuju,že ma někdo na motorce baterku plněnou gelem ,,gelovku,,


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 02 Apr 2011, 16:30

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Mirku,
jsem natvrdlej a nějak jsem nepochopil ten ftip ???

Jinak doporučuju si přečíst článek o baterkách v ČMN 9 ze 3.březence na straně 8.
Je tam v kostce to, co jsme tady "divoce" diskutovali a někteří se i do mně neustále naváželi, že si prý vymýšlím :wink:
Snad pro ně bude odborník z Akumy konečně dostatečná autorita :wink2:
R.


Mirek1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 02 Apr 2011, 19:04
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52
Príspevky: 2364
Bydlisko: Haná

Offline
To není vtip.

citace z jiného fora:

YTX aku pro moto jsou ty co si dolíváš sám (přliložené lahvičky s kyselinou) a potom na věky zazátkuješ, aku tyto YTZ pro moto nebo ty co píšeš jsou naplněny ve výrobě a mašinou hermeticky uzavřeny. Proto mouhou tyto akumulátory pracovat v jakékoliv poloze protože nehrozí přelití elektrolitu tak aby zůstala část článků na suchu nebo vytekla. Proto jsou dány určitá omezení jako max. dobíjecí proud a napětí, protože nemají žádný přepoužtěcí ventil ani možnost odparu, Takže pokud to přepískněš nevhodnou nabíječkou tak ti garantuju solidní explozi a pěkný poleptání okolí.
Jinak "gelové" aku skutečně existují, je to forma klasickýho elektrolytu fixovaném ve speciálním gelu jehož výroba je dosti složitá a drahá. Používají se maximálně pro nějaký průmyslový speciální zařízení jejich životnost bývá kolem 20let. Pochybuju že by se někdo vůbec snažil udělat takový akumulátory i pro motorky by prodali možná 1ks za rok Pročetl jsem o tomto dost materiálů, začal jsem se o to zajímat před léty když jsem si koupil první YTXkovou baterku, tenkrát jsem na to na prodejně čuměl proč je tam těch 6 lahviček s kapalinou a kde je ten gel. Prodavač mi to vysvětlil tím že až se to tam naleje tak to zhoustne do toho gelu, proto mi to vrtalo hlavou a pátral sem co to je za blbost, protože už při nalívání jsem viděl že to je klasický elektrolyt kterej nikdy nezhoustne.
Pojem "gelová" zde mylně zavedli dealeři a prodejci se jen opičí


Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Verzia pre tlač

Kto je on-line
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 22 hostia
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
Skočiť na:  


Vymazať všetky cookies fóra | Tím | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
DAJ Glass 2 template created by Dustin Baccetti
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.