Zobraziť témy bez odpovede
Zobraziť aktívne témy
Aktuálny čas je 27 Apr 2024, 07:36


Moderátor: Moderátor
Autor Správa
Mirek1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 05 Apr 2011, 21:38
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52
Príspevky: 2364
Bydlisko: Haná

Offline
stonemen píše:
Já si to taky myslím, i v manuálu je označení "MF" což není gelovka. To tvrdí někdo jiný :wink: :D


:lol: vlastně jo,máš recht :lol:



Reklama


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 05 Apr 2011, 22:28

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Mirek1 píše:
Stone
máš na ni napsáno mimo jiné taky ,, Lead-Acid ,, což bych řekl,že je dle překladače ,,Olovo-kyselina,, tak tam asi podle mě gel nebude,ale třeba to je blbě přeloženy.

To znamená na jakém principu funguje, třeba Li-ion, NiMH, Li-Pol.......
My tu řešíme skupenství a vazbu H2SO4.
Pokud se tam kyselina nenalévá a nedolévá
a baterka je od výrobce hermeticky zavařená, tak se jí říká "gelovka",
neboli Valve regulated.
Ten ventil je tam bezpečnostní, aby nebouchla, když se nedodrží správné nabíjení.
Je to jednoduchá gumová čepička na každém článku , která dovolí jen upšouknutí článku ven.
Jak to mají detailně udělaný vevnitř se může lišit,
ale hlavně v ní nic nešplouchá :D
článek z ČMN se mi dnes nepodařilo importovat, tak snad zítra .
R.


Mirek1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 05 Apr 2011, 23:34
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52
Príspevky: 2364
Bydlisko: Haná

Offline
Tak ono nic nešplouchá ani v té MF,která je taky uzavřená a kyselina je absorbovaná do toho rouna,které obaluje články a taky může pracovat v jakékoli poloze.


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 06 Apr 2011, 12:32

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Takže poslední zprávy,
byl jsem u dovozce Yuasa (náhodou je mám 50m od firmy :) ) a ten mi vysvětlil:
o gelové se od výrobce Yuasa jedná, pokud mají označení GTxxxxx
nebo YTZxxxxx a ty jsou hotové a zavařené z výroby(GT12-B4 - 3228CZK, YTZ14S - 3900CZK)
řada YTXxxxx jsou nalité uživatelem tzv Super MF, které sice mohou být montovány v jakékoli poloze,
ale při nesprávném použití/nabíjení mohou vytéct.
Pro Bulldoga je doporučená YT14B-BS - což je atyp vybočující z řady značení, ale přesto gelovka :thumbup2:
přímé ekvivalenty:
fa GS ---- GT14B-4
fa VARTA ---- 512 903 013
Podobné značení mohou mít i jiní výrobci, ale technologie může být naprosto jiná.
R.


Mirek1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 06 Apr 2011, 17:48
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52
Príspevky: 2364
Bydlisko: Haná

Offline
...a to já mám zase informace následující od člověka,co mě nechce věšet bulíky na nos. Nechci,aby to vypadalo jako že se budu do krve dohadovat,jestli máš,nebo nemáš gelovou baterku...to mi je v celku jedno,já nemám a nevadí mi to :lol:

cituji:
Místo zbytečnejch dohadů si sežeňte oba typy aku jak YTX tak YTZ rozřízněte a uvidíte na vlastní bulvy, jinak se budete dohadovat o ničem.
Běžně používaný aku se rozdělují na:
WET - s tekutým elektrolytem
AGM - s rohožemi (rounem) absorbujícím elektrolyt YTX, YTZ.... dle výrobce
GEL - speciální gel v kterém je absorbován elektrolyt
Dále se aku typu YTZ... ozančují jako VRLA (vnitřní ventilová regulace) tudíž jsou zcela bezudržbové (neodpařuje se voda) a moho pracovat v jakékoliv poloze.

Tady máš fotku rozřezané prodejci označované "GELOVKY" konkrétně Yuasa 12V 7Ah určená pro UPS a zabezpečovačky (to bílý uprostřed a mezi zbytky článků vcelku je ta rohož v které je nasáklej klasickej elektrolyt).


Obrázok

Jinak YT14B-BS (12V/12Ah) od Yuasy i od Varty je klasická AGM baterie = absorbující rohože !!!
Jooo tak dovozci šíří ty fámy, bych to schválně rozřízl a vrazil bych mu tu mokrou rohož do holé ruky ať pozná co je to GEL


stonemen
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 06 Apr 2011, 20:30
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09
Príspevky: 991
Bydlisko: Lipí - Náchod

Offline
Mirku to je boj s větrnými mlýny :lol:

Pro Breaka! :

Výrobce motocyklu v manuálu nejčastěji doporučí baterii určité kapacity a většinou přidá i mezinárodně uznávané označení dle standardu Yuasy (norma JIS), které nejčastěji začíná písmeny YT (např. YTX14-BS je označení MF baterie 12V/12Ah s konkrétními údaji o rozměru a výkonu, které by měli ctít i ostatní výrobci baterií).

Klasické olověné akumulátory do motocyklů měly stejnou konstrukci, jako startovací baterie do automobilů. Vyznačovaly se nutností doplňovat destilovanou vodu a poměrně vysokým samovybíjením efektem. Asi před deseti lety se objevila nová technologie malých olověných akumulátorů pro motocykly, označovaná nejčastěji MF (Maintenance Free). Nepřesně jsou tyto baterie označovány jako gelové. (označení "MF"je i v uživatelském manuálu pro buldu) Tyto baterie dnes téměř zcela ovládly trh s náhradními akumulátory a i všichni výrobci motocyklů je používají ve svých nových výrobcích. Jejich výhodou je absolutní bezúdržbovost, vyšší startovací výkon a schopnost pracovat v jakékoliv poloze. Nepříjemný efekt samovybíjení stále přetrvává, i když je do jisté míry omezen. Konstrukčně jsou tyto baterie řešeny tak, že po naplnění se kyselinový elektrolyt vsaje do speciálního absorpčního materiálu mezi deskami, který kyselinu pojme a udrží na svém místě v těsném kontaktu s olovem elektrod. Akumulátor se hermeticky uzavře a už se do něj během celé životnosti nic nedolévá. Z toho také plyne dnešní běžné označení takové baterie AGM (Absorbent Glass Mat).

Špičková technologie motobaterií s označením YTZ s ještě vyšším startovacím výkonem je to nejlepší, co lze dnes do motocyklu pořídit a několik stěžejních typů se již vyrábí a prodává. Cílem výroby je zcela bezúdržbová baterie s co nejnižším či nulovým samovybíjením, což je pro sezónní použití a následné dlouhodobé skladování ideální. Obrovský výkon a malé kompaktní rozměry zase zabezpečí univerzálnost použití. Nové motocykly jsou stále náročnější a jejich bohatá elektronická výbava spotřebuje velké množství energie. Také pro sportovní a profi účely neexistuje jiný kompromis. Právě pro tyto stroje je určena nová řada "YTZ" baterií.


Tak a teď opět začne kolovrátek :lol:
Jinak Breaku je to z tohodle pramene http://baterieonline.blogspot.com/2010/ ... terii.html :wink:

_________________
A.C.A.B.


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 06 Apr 2011, 22:07

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Výborně, konečně pořádná technická diskuse :
Mirku, pokud chceš opravdový argument, tak bys musel rozřezat baterku z Bulíka a né z nějaké UPS , jinak je to plácnutí do vody,
a stonemenovi děkuji, ale to co opsal z nějakého firemního webu na 100% jen opakuje to co jsem popsal v posledním příspěvku
díky :thumbup2:
Bohužel se mi nedaří uploadovat článek od odborníka na motobaterie z Akumy, se kterým můžete pokračovat v diskusi místo mě :lol:
R.


Ouklend
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 06 Apr 2011, 22:18
Obrázok užívateľa
moderátor

Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05
Príspevky: 1957
Bydlisko: Olomouc a okolí

Offline
break13 píše:
...
Bohužel se mi nedaří uploadovat článek od odborníka na motobaterie z Akumy, se kterým můžete pokračovat v diskusi místo mě :lol:
R.


co se ti na tom furt nedaří? vyfoť ho tou svou skvělou sportovní kamerou a ulož to sem jako fotku. fotky sem uplouduje kde kdo stále a žádný problém ... :wink: :?:


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 06 Apr 2011, 23:52
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
můj kámoš dělal simulované modely elektrod pro baterie, tak aby měly co nejvyšší životnost, konkrétně na tvar elektrod a kde je propojit mezi články, aby docházelo k rovnoměrnému opotřebení.

Breaku, to co máme origo v moto určitě gelovka nebude. Respektive bude dle našich českých dealerů a oblbování lidí. Já si taky myslel že mám gelovku, no nemám.
Ta naše negelovka je nakonec pro Buldu vhodnější kvůli vysokému nároku na startovací proud.
Jinak gelu vůbec nevadí vibrace a není náchylná na nedobíjení


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 07 Apr 2011, 09:03

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Ouklend píše:
co se ti na tom furt nedaří? vyfoť ho tou svou skvělou sportovní kamerou a ulož to sem jako fotku. fotky sem uplouduje kde kdo stále a žádný problém ... :wink: :?:

Fórum hlásí fatal error při uploadu, s jiným uploadem nemám taky nejmenší problém,
nemáš v tom náhodou prsty :sneaky2:
R.


Ouklend
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 07 Apr 2011, 10:12
Obrázok užívateľa
moderátor

Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05
Príspevky: 1957
Bydlisko: Olomouc a okolí

Offline
já ??? jedině bych to začaroval ... :lol:

Obrázok

to je jen tak cvičně pro zkoušku můj svod před vyčištěním, tak co ti na tom nefunguje ... ? :?: :lol:


stonemen
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 07 Apr 2011, 20:36
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09
Príspevky: 991
Bydlisko: Lipí - Náchod

Offline
break13 píše:
Výborně, konečně pořádná technická diskuse :
Mirku, pokud chceš opravdový argument, tak bys musel rozřezat baterku z Bulíka a né z nějaké UPS , jinak je to plácnutí do vody,
a stonemenovi děkuji, ale to co opsal z nějakého firemního webu na 100% jen opakuje to co jsem popsal v posledním příspěvku
díky :thumbup2:
Bohužel se mi nedaří uploadovat článek od odborníka na motobaterie z Akumy, se kterým můžete pokračovat v diskusi místo mě :lol:
R.


Myslím, že se tam tvoje slova neopakují... :wink: Manuál na buldu označuje baterii v něm danou jako baterii typu "MF" (GS Gt14-B4) a ten článek popisuje MF baterie jako negelové... :wink:

_________________
A.C.A.B.


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 07 Apr 2011, 21:04
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 879
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Já myslím že většina lidí už si asi mohla udělat obrázek nejen o typech akumulátorů, ale i o typech diskutujících :)

A především, dnes jsem baterku úspěšně vyreklamoval, mám novou a téma můžeme uzavřít. Díky všem za rady.

Martin

_________________
'03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 07 Apr 2011, 23:46

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Ouklend píše:
já ??? jedině bych to začaroval ... :lol:

Obrázok

to je jen tak cvičně pro zkoušku můj svod před vyčištěním, tak co ti na tom nefunguje ... ? :?: :lol:

Záhada je vysvětlena, nekompatibilita formátu .jpg,
kdy naskenovaný obrázek o velikosti 1,7MB je v jiném SW interpretován jako 5MB+ i to se stává, zítra napravím :(
Nechám už diskusi povolanějším, pokud budou mít vůbec zájem.
R.


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 09 Apr 2011, 20:36
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
stonemen píše:
Tak kvůli tobě jsem šel večer vytahat věci z pod sedla :lol: :wink: a tady je baterie co mám já a stejný označení je i v manuálu :
Obrázok

mám tam tu samou, jen jsem si všimnul šroubků, že kontakty mám uchycený na boku (šroubky směřují k zadku), ne nahoře jak ty (to jde ale přehodit, baterie má dvě díry pro oboje uchycení)


Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Verzia pre tlač

Kto je on-line
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 17 hostia
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
Skočiť na:  


Vymazať všetky cookies fóra | Tím | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
DAJ Glass 2 template created by Dustin Baccetti
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.