Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

horní víka karburátoru -komory
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=3&t=782
Stránka 1 z 2

Autor:  Jirka78 [ 13 Feb 2012, 23:33 ]
Predmet príspevku:  horní víka karburátoru -komory

když jsem před půl rokem lezl do karbeců, tak jsem zkoumal na co může být systém kanálků v plastovém víku karburátoru, když je to "zaslepený"
šoupátko má na sobě velkou pružnou gumu a odděluje prostor nad šoupátkem (kde je pružina) a pod ním. Teoreticky by se mohlo šoupátku podtlakem zvedat. No, když jsem to měl rozdělaný, tak úplně na boku mezi víčkem a tělem karburátoru je konec kanálku, který dál do hliníku karburátoru nepokračuje. Je tam pouze malý těsnící kroužek a nic víc. Připadá mi to, že je to tam úplně na nic, jedině že by to bylo použito na jiném těle karburátoru.
Bohužel jsem si to nevyfotil rozdělaný, můžete se na to někdo mrknout až to budete čistit?
Obrázok

Autor:  break13 [ 14 Feb 2012, 09:56 ]
Predmet príspevku: 

Bacha,
do toho nešahej, ta gumová membrána a kanálky k ní ,
to je základní část principu rovnotlakých karburátorů :!:
Heftem ovládáš klapku
a šoupátka si samy regujujou sekundárně vzduch podle zatížení motoru.
Ty malý "bezvýznamný" o-kroužky právě těsní podtlak k šoupátkům.
Pokud to netěsní, tak vznikají záhadné výpadky výkonu např.
R.

Autor:  Jirka78 [ 14 Feb 2012, 19:59 ]
Predmet príspevku: 

tohle mi je jasný jak to fakčí. Já myslím tu malou gumičku na kraji která tam je připravená pro nějaký kanálek, který tam ovšem není!
mě zajímalo jestli to tak máš taky.

Autor:  break13 [ 14 Feb 2012, 22:22 ]
Predmet príspevku: 

Jirka78 píše:
tohle mi je jasný jak to fakčí. Já myslím tu malou gumičku na kraji která tam je připravená pro nějaký kanálek, který tam ovšem není!
mě zajímalo jestli to tak máš taky.

No ten kanálek není slepý i když tak vypadá,
zkus do něj fouknout :wink:
R.

Autor:  Jirka78 [ 15 Feb 2012, 20:15 ]
Predmet príspevku: 

v mém případě je, žádná dírka tam není

Autor:  break13 [ 16 Feb 2012, 09:36 ]
Predmet príspevku: 

Jirka78 píše:
v mém případě je, žádná dírka tam není

jestli to máš ještě rozebraný, tak to vyfoť,
já až se dostanu do svého "skladu ND" tak se podívám
mám tam jednu sestavu karburátorů na tuning.
R.

Autor:  Jirka78 [ 16 Feb 2012, 18:08 ]
Predmet príspevku: 

psal jsem že před půl rokem (na schématech v manuálu to není), jen jsem si na to vzpomněl, musí tam ale být ještě nějaká další dírka, možná v samotném šoupátku, jinak by to nemohlo fungovat.

Autor:  break13 [ 03 Apr 2012, 14:19 ]
Predmet príspevku: 

Jirka78 píše:
psal jsem že před půl rokem (na schématech v manuálu to není), jen jsem si na to vzpomněl, musí tam ale být ještě nějaká další dírka, možná v samotném šoupátku, jinak by to nemohlo fungovat.

Měl jsem rozebrané celkem tři sady karbeců a kanálek/dírka byla vždy funkční,
jen to není úplně jasně vidět,(jako u ženský),
ale důkladnou prohlídkou nebo proufouknutím to zjistíš na 100%.
Jinak by ti Bulík rozhodně nejezdil !
:thumbup3:
R.

Autor:  stonemen [ 16 Apr 2012, 20:13 ]
Predmet príspevku: 

Našel jsem fotky karburátoru, když jsem je rozdělával a opravdu dle foto žádná dírka v těle karburátoru není. Na fotce víčka není poznat jestli tam kanálek je nebo není. Ale možná má Break jiný karbce
:D

Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok

Autor:  Jirka78 [ 16 Apr 2012, 22:03 ]
Predmet príspevku: 

super, díky za foto, už jsem si myslel že mám nějaký zmetky bez dírky
tady je detail z tvé foto co jsem měl na mysli

Obrázok

v tom víku kanálek je, vede po jeho boku a ústí úplně nahoře.
TAKŽE VÍKO MÁ KANÁLKY NANIC, jen je třeba aby to bylo utěsněno a nebralo luft z okolí = ta malá gumička

teď mi teda někdo řekněte jak to funguje? jak se to šoupátko podtlakem zvedne?
pes (Bulldog) musí být zakopaný v samotném šoupátku, jinak mi to hlava nebere, protože celá ta šprcka na šoupátku a plastový víčko tvoří "vzduchovou kapsli"
takže by šoupátko mělo mít nějakou dírku od příruby sání motoru do prostorou "vzduchové kapsle"

PS: Break to napsal dobře (princip rovnotlakého karbecu)
jen to bylo o koze (že tam díru má) a o voze (že ta gumička těsní ten podtlak)
asi má jiný karburátory (MI KUNDY s dírou) z jiné moto kde to tak funguje
u BT to tam musí jít někde přes šoupátko
takže by to chtělo pořádný fotky šoupátka s jehlou ze všech stran

Autor:  break13 [ 17 Apr 2012, 07:52 ]
Predmet príspevku: 

Vy mě znervózňujete,
naposled jsem se hrabal v karbecech loni,
když jsem připravoval karburaci pro Marka
a vše bylo samozřejmě tak jak má být
a taky to normálně funguje.
Bohužel teď nemám čas se na to podívat
mám spoustu jiný práce na Bulldogovi,
ale samotnýho mě to už teď zajímá.
R.

Autor:  Jirka78 [ 17 Apr 2012, 17:34 ]
Predmet príspevku: 

našel jsem pěknej obrázek funkce karbecu
je tam dírka v šoupátku = číslo 7
Obrázok

pro úplnost dávám překlad:
1= volnoběžná tryska
2= volnoběžný šroub bohatosti
3= hlavní tryska
4= škrtící klapka
5= jehla
6= pružina šoupátka
7= dírka/kanálek podtlaku šoupátka
8= membrána
9= dirka/kanál podtlaku
10= šoupátko

na obrázku jen chybí šroubek volnoběhu = nastavení základní polohy škrtící klapky

z principu je jasný, že šroubkem bohatosti se nastavuje jen směs blízko volnoběžných otáček a pro vyšší je to dáno jen polohou jehly v šoupátku (jestli ji dám o závlačku níž/výš)

takže BT to bude mít stejný

RADA:
až budete někdo čistit karbec, tak nestačí čistit jen trysky ale mrknout i na šoupátko :!:

PS:
no já si ho taky nepročistil, tak snad příště

Autor:  stonemen [ 18 Apr 2012, 20:44 ]
Predmet príspevku: 

Tak mě napadá, jestli ten volný kanálek ve víčku neslouží jako zásobárna vzduchu pro vyrovnávání tlaků. Něco jako expanzní tlaková nádoba u topení. Když po otevření škrtící klapky jde šoupátko nahoru, stlačí vzduch nad membránou a po ubrání plynu ten stlačený vzduch v kanálku víčka nad membránou vrací šoupátko zpět...

Autor:  Jirka78 [ 18 Apr 2012, 22:16 ]
Predmet príspevku: 

to určitě ne, protože objem kanálku vůči celému prostoru je zanedbatelný.
Spíš to bylo použito na nějakých předchozích typech karburátorů

Autor:  break13 [ 19 Apr 2012, 09:02 ]
Predmet príspevku: 

Ať koukám jak koukám,
tak z těch fotek si nevzpomenu jak je to přesně s těmi kanálky,
ale rozhodně mi to při první demontáži hned trklo - kde si mám dát bacha.
Každopádně pod membránou je atmosférickej tlak
a nad membránou je podtlak ze sacího potrubí.
Reguluje/stabilizuje to automaticky rychlost proudění kolem jehly a kanálků,
aby směs byla stále optimální.
Nemůžu zrovna najít soubory se servisním manuálem Bulldoga,
tam by měl být snad schématický nákres obvodů karburátoru.
R.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/