Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

homologace na laďáky
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=3&t=788
Stránka 1 z 1

Autor:  palo [ 19 Feb 2012, 17:34 ]
Predmet príspevku:  homologace na laďáky

zdarec, máte někdo homologační kartu k laďákům? Potřeboval bych pořešit, jezdíme i do zahraničí, nějaký číslo mám na výfukách vyraženo. Mohl by mně ji někdo nascanovat?

Autor:  stonemen [ 20 Feb 2012, 20:38 ]
Predmet príspevku: 

Ta karta by měla být součástí laufů při nákupu. Označení výrobce, číslo schválení atd. Každopádně by jsi mel mít homologační vložky v laufech. Já dostal k Ixilům jen nějaký doklad o schválení v zemi výrobce. Pokud pojedeš směr Německo nebo Rakousko a nemáš výfuk renomované značky jako Akrapovič, Remus, Laser apod. moc si nepomůžeš ani s papírem o homologaci v EU. Navíc ti udělají test hluku a tam se většinou nevejdeš do povolené hladiny hlučnosti. Nechci ti kazit radost, ale cizinec z laděným výfukem je vždy provokuje... :( Navíc prý řeší i to jestli ta daná laděná koncovka je určena pro tvůj typ motocyklu.

Autor:  Mirec [ 20 Feb 2012, 20:41 ]
Predmet príspevku:  Mirec

Laďák nelaďák,homologace nehomologace - pod sedlem máš štítek s největší hlučností.Pokud ji překračuješ ... :thumbdown:

Autor:  palo [ 21 Feb 2012, 07:04 ]
Predmet príspevku: 

tak vložky mám, na vejfuku štítek taky, jen ta karta mně ne. Ale už mám vzor a jde do výroby, je sice na Bandita a od Mivv, ale lna BT se nikdo nepřihlásil že má :(

Autor:  cafe-racer [ 21 Feb 2012, 13:49 ]
Predmet príspevku: 

Palo: pozdě, ale přece: IXIL to má na svých webovkách a k výfukům jsem dostal prachobyčejnou kopii:
http://www.ixil.com/documents/homologacion/9094.pdf

Je to ono ?

Autor:  stonemen [ 21 Feb 2012, 19:41 ]
Predmet príspevku: 

Jo to je ono, tak o tomhle jsem přesně psal, docela bych chtěl vidět ten výraz v obličeji německých policistů, když bych jim tohle ukázal.... :lol:

Autor:  palo [ 22 Feb 2012, 08:12 ]
Predmet príspevku: 

sehnal jsem toto a doladím podle potřeby, je to velikost platební karty a zalisováno v plastu

Obrázok

Autor:  Jirka78 [ 22 Feb 2012, 20:15 ]
Predmet príspevku: 

Pátral co na tom papíru je za potvrzení a je tam zmíněna evropská directiva 94/25/EC což se vztahuje na provoz lodí a jachet, jejich emise a hlučnost. Jedině že by si z BT udělal vodní skútr.
tak nevím, ale asi si ten IXIL papír můžeš strčit do výfuku.

EDIT:
no nějak jsem se sekl v číslech, je to Directive 97/24/EC což by mělo být ok

trochu jsem zagooglil a našel toto:
http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/ ... -ec_en.htm

je tam komplet popsaná metodika měření hluku. Dokonce i v CZ i SK jazyce !!

viz:
Mikrofon se umístí v úrovni výstupu výfuku nebo 0,2 m nad povrchem měřicí plochy podle toho, která z obou hodnot je vyšší. Membrána
mikrofonu musí směřovat k výstupu výfuku a musí být od něho umístěna ve vzdálenosti 0,5 m. Osa maximální citlivosti mikrofonu
musí být rovnoběžná s povrchem měřicí plochy a v úhlu 45 ± 10° ke svislé rovině ležící ve směru výstupu výfukových plynů ......

Pokud střední hodnota všech čtyř výsledků měření nepřekračuje nejvyšší přípustnou hladinu pro kategorii, do které zkoušený motocykl
patří, považuje se mezní hodnota podle bodu 2.1.1 za splněnou. Tato střední hodnota je výsledkem zkoušky

dle přílohy I na staraně 377 je hodnota hluku pro moto >175 cm3 hodnota 80dB (vyšší kubatura tam není)

ten certifikát od Ixil obsahuje přesně ty body co ta směrnice nařizuje.
včetně slova vyhovuje


takže opět malá úprava, našel jsem na straně 388 toto:

3.2.3 Žadatel musí na žádost technické zkušebny dodat:
3.2.3.1 — dva vzorky systému, jehož schválení konstrukční části je požadováno
3.2.3.2 — výfukový systém shodný se systémem původně namontovaným na moped v době vydání dokladu podle dodatku 1B,
3.2.3.3 — představitele typu mopedu, na který má být výfukový systém namontován a který musí být dodán v takovém stavu, aby v případě
namontování tlumiče původně namontovaného typu splňoval požadavky jednoho z následujících dvou bodů:

3.2.3.3.1 pokud je moped podle bodu 3.2.3.3 typem, kterému byla uděleno schválení typu podle této kapitoly,
— nesmí při zkoušce za jízdy překročit o více než 1 dB(A) mezní hodnotu stanovenou v bodě 2.1.1 této přílohy,
— nesmí při měření na stojícím mopedu překročit o více než o 3 dB(A) hodnotu uvedenou na štítku výrobce

3.2.3.3.2 pokud není moped podle bodu 3.2.3.3 typem, kterému bylo uděleno schválení typu podle této kapitoly, nesmí nepřekračovat o více
než o 1 dB(A) mezní hodnotu, která se vztahuje na tento typ mopedu v době jeho prvního uvedení do provozu;


Buldog spadá pod bod 3.2.3.3.2 protože směrnice je z roku 1997 a nemohl být hodnocen dle této směrnice, protože je už starší páprda

takže by se měla brát hodnota hluku Bulldoga v době uvedení do provozu což bude štítek na rámu

ale je tam ještě dodatek:

3.5.2 Ustanovení pro hladiny akustického tlaku
3.5.2.1 Akustický účinek náhradního výfukového systému nebo jeho dílu se zkouší metodou popsanou v bodech 2.1.2, 2.1.3, 2.1.4 a 2.1.5.
Jsou-li náhradní výfukový systém nebo jeho díl namontován na mopedu podle bodu 3.2.3.3, musí hodnoty hladiny akustického tlaku
splňovat následující podmínky:
3.5.2.1.1 podle bodu 3.2.3.3 nesmí ani při měření za jízdy, ani při měření na místě překročit hodnoty naměřené na tomtéž mopedu s původním
tlumičem.


takže laďák by neměl být hlučnější než originál a to nikdy není :!:

(Takže jako výrobce bych dělal nové moto s výfukem na 80dB abych umožnil vývoj laďáku)

a tohle mě dostalo:

3.5.3.3 Zkouší se měřením křivky výkonu motoru. Maximální výkon a otáčky maximálního výkonu měřené s náhradním tlumičem se nesmějí
lišit o více než ± 5 % od maximálního výkonu a otáček maximálního výkonu při měření za shodných podmínek s původním vybavením
výfukového systému.


takže ten certifikát nemůže dostat výfuk co zvedne výkon motoru o víc jak 5% a to chápu tak že i průběh křivky :!:


uf to jsem si dal, editoval jsem to na 20x

Autor:  break13 [ 19 Mar 2012, 13:09 ]
Predmet príspevku:  homolagace

Tak a je to tady (STK začínají být důsledné) :
kamarád ze středních Čech byl právě na technický s Hondou
no a neprošel kvůli "laďákům" - koupil mašinu už s nima
a původní nemá ...........:-(
R.

Autor:  cafe-racer [ 19 Mar 2012, 15:43 ]
Predmet príspevku: 

Jirka78: díky za rešerši :-) takže výrobce / prodejce výfuků který deklaruje zvýšení výkonu o 15% si zároveň vyvrací platnost homologace.... To je zajímavý zjištění.
Teď líp chápu, proč se tak často prodávají výfuky s vložkama (homologovaný pro provoz na silnicích), ale zvýšení výkonu se uvádí pro otevřenou verzi (pouze pro závodní účely)...

Autor:  Jirka78 [ 19 Mar 2012, 21:07 ]
Predmet príspevku: 

všechny tyto srandičky se legislativně zakážou. už jen to když ti v techničáku dají max 25kW, jenže tenhle trik je na nic a majitel si bere vše na vlastní triko a v případě nehody se pojišťovna hned povozí po majiteli a ten vše zacvaká jakmile zjistí nějaký nesoulad (na motoru, výfuku, rozměru obutí....)

Autor:  stonemen [ 19 Mar 2012, 21:42 ]
Predmet príspevku: 

Naštěstí u těch Ixilů je montáž homologačních vložek otázkou pár minut... Je pravda že je to kus děrovaný trubky, která ale safra srazí hlasitost dolů...

Autor:  break13 [ 24 Mar 2012, 08:46 ]
Predmet príspevku: 

Důležitá zpráva pro ladiče,
u LIDLů probíhá akce
v nabídce jsou čtyři kovové drátěnky za 19,90 !!!
Nejlepší certifikace pro nehomologované výfucky :lol2:
R.
PS: už jsem si taky koupil dvě balení - bohužel budu muset namontovat taky "laďáky" .

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/