Pátral co na tom papíru je za potvrzení a je tam zmíněna evropská directiva 94/25/EC což se vztahuje na provoz lodí a jachet, jejich emise a hlučnost. Jedině že by si z BT udělal vodní skútr.
tak nevím, ale asi si ten IXIL papír můžeš strčit do výfuku.
EDIT:
no nějak jsem se sekl v číslech, je to Directive 97/24/EC což by mělo být ok
trochu jsem zagooglil a našel toto:
http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/ ... -ec_en.htm
je tam komplet popsaná metodika měření hluku. Dokonce i v CZ i SK jazyce !!
viz:
Mikrofon se umístí v úrovni výstupu výfuku nebo 0,2 m nad povrchem měřicí plochy podle toho, která z obou hodnot je vyšší. Membrána
mikrofonu musí směřovat k výstupu výfuku a musí být od něho umístěna ve vzdálenosti 0,5 m. Osa maximální citlivosti mikrofonu
musí být rovnoběžná s povrchem měřicí plochy a v úhlu 45 ± 10° ke svislé rovině ležící ve směru výstupu výfukových plynů ......
Pokud střední hodnota všech čtyř výsledků měření nepřekračuje nejvyšší přípustnou hladinu pro kategorii, do které zkoušený motocykl
patří, považuje se mezní hodnota podle bodu 2.1.1 za splněnou. Tato střední hodnota je výsledkem zkoušky
dle přílohy I na staraně 377 je hodnota hluku
pro moto >175 cm3 hodnota 80dB (vyšší kubatura tam není)
ten certifikát od Ixil obsahuje přesně ty body co ta směrnice nařizuje.
včetně slova vyhovuje
takže opět malá úprava, našel jsem na straně 388 toto:
3.2.3 Žadatel musí na žádost technické zkušebny dodat:
3.2.3.1 — dva vzorky systému, jehož schválení konstrukční části je požadováno
3.2.3.2 — výfukový systém shodný se systémem původně namontovaným na moped v době vydání dokladu podle dodatku 1B,
3.2.3.3 — představitele typu mopedu, na který má být výfukový systém namontován a který musí být dodán v takovém stavu, aby v případě
namontování tlumiče původně namontovaného typu splňoval požadavky jednoho z následujících dvou bodů:
3.2.3.3.1 pokud je moped podle bodu 3.2.3.3 typem, kterému byla uděleno schválení typu podle této kapitoly,
— nesmí při zkoušce za jízdy překročit o více než 1 dB(A) mezní hodnotu stanovenou v bodě 2.1.1 této přílohy,
— nesmí při měření na stojícím mopedu překročit o více než o 3 dB(A) hodnotu uvedenou na štítku výrobce
3.2.3.3.2 pokud není moped podle bodu 3.2.3.3 typem, kterému bylo uděleno schválení typu podle této kapitoly, nesmí nepřekračovat o více
než o 1 dB(A) mezní hodnotu, která se vztahuje na tento typ mopedu v době jeho prvního uvedení do provozu;
Buldog spadá pod bod 3.2.3.3.2 protože směrnice je z roku 1997 a nemohl být hodnocen dle této směrnice, protože je už starší páprda
takže by se měla brát hodnota hluku Bulldoga v době uvedení do provozu což bude štítek na rámu
ale je tam ještě dodatek:
3.5.2 Ustanovení pro hladiny akustického tlaku
3.5.2.1 Akustický účinek náhradního výfukového systému nebo jeho dílu se zkouší metodou popsanou v bodech 2.1.2, 2.1.3, 2.1.4 a 2.1.5.
Jsou-li náhradní výfukový systém nebo jeho díl namontován na mopedu podle bodu 3.2.3.3, musí hodnoty hladiny akustického tlaku
splňovat následující podmínky:
3.5.2.1.1 podle bodu 3.2.3.3 nesmí ani při měření za jízdy, ani při měření na místě překročit hodnoty naměřené na tomtéž mopedu s původním
tlumičem.
takže laďák by neměl být hlučnější než originál a to nikdy není
(Takže jako výrobce bych dělal nové moto s výfukem na 80dB abych umožnil vývoj laďáku)
a tohle mě dostalo:
3.5.3.3 Zkouší se měřením křivky výkonu motoru. Maximální výkon a otáčky maximálního výkonu měřené s náhradním tlumičem se nesmějí
lišit o více než ± 5 % od maximálního výkonu a otáček maximálního výkonu při měření za shodných podmínek s původním vybavením
výfukového systému.
takže ten certifikát nemůže dostat výfuk co zvedne výkon motoru o víc jak 5% a to chápu tak že i průběh křivky
uf to jsem si dal, editoval jsem to na 20x