Zobraziť témy bez odpovede
Zobraziť aktívne témy
Aktuálny čas je 27 Apr 2024, 20:57


Moderátor: Moderátor
Autor Správa
Michael
Poslať  Predmet príspevku: Nastavenie ventilov a následná kontrola  |  Napísal: 11 Júl 2012, 07:07

Registrovaný: 11 Júl 2012, 06:48
Príspevky: 1
Bydlisko: Lehnice

Offline
Ahojte kolegovia..

prosím o radu vo veci nastavenia ventilov. Postupoval som podľa návodu na údržbu, teda piest v hornej úvrati na konci kompresného zdvihu a následné nastavenie vôle v dovolenej tolerancii. Následne som motor pretočil ručne niekoľko krát a znova som premeral vôle a zistil som že je to úplne rozhasené, buď nebola žiadna vôľa, alebo bola velká. Skúšal som to viac krát, a stále bezúspešne.

Prosím o radu,že kde môže byť problém.. alebo že kde robím chybu...

dík



Reklama


Mirec
Poslať  Predmet príspevku: Mirec  |  Napísal: 11 Júl 2012, 14:16

Registrovaný: 06 Sep 2010, 20:34
Príspevky: 637
Bydlisko: Šumperk

Offline
Tak to by,kucíí,zajímalo i mě,i já se chystám na seřízení ventilů a nerad bych něco sprdolil.Na staré škodovce jsem si ventily seřizoval sám,tady mám anglický manuál a stejně tomu prd rozumím,jak mají být nastavené rysky na klikovce a jaké se při nich seřizují ventily ... a jak točit motorem ... :confused1:

Máte-li někdo zkušenost,nejen teoretickou,předem děkuji. :blush2:


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 11 Júl 2012, 19:32
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
myslím že tohle už někde na fóru je:
dělal jsem to trochu jinak než v manuálu (bez kontroly nastavení rozvodů = demontovat ještě boční víka na hlavě a kontrolu že sedí vačka s klikou)


1. nastavení je nutno dělat na studeném motoru při pokojové teplotě
2. vymontovat nádrž, airbox, svíčky a dekly ventilů
3. otáčí se proti směru hodinových ručiček přes otvor ve víku motoru (ořech tam vleze přesně a na něj nasadit téčko)

nejdůležitější je to dát v kontrolním otvoru na značku TI (zadní válec) nebo I (přední) rozhodující je I značka proti zářezu (T je jen pro odlišení značek)
v té poloze pro příslušný válec jsem provedl tyčkou přes otvor pro svíčku kontrolu že mi to opravdu sedí a píst je nahoře.
Pokud je píst nahoře a na značce a při této poloze se stříhají ventily, je nutno otočit o +1 otáčku, kdy jsou oba ventily zavřené

v manuálu je postup kdy se nastavují ventily na obou válcích současně s otáčením o 290st (rychlejší varianta).
já jsem si nastavoval/kontroloval každý zvlášť tj nastavoval a kontroloval na I pro přední válec s otočením o +2 otáčky (sice se víc namotáš s klikou, ale jedeš postupně a víš kde přesně zastavit a dle téčka s ořechem)

samotná vůle se nastavuje trochu blbě, protože červík je třeba dotahovat matkou na kontra = rozhození vůle, takže tu kontra matku je třeba mít lehce dotaženou, aby to po větším přitažení tu vůli nezměnilo. Pokud nedržíš červík imbusem a dotáhuješ jen matku tak to na kontra nedotáhneš.

Osobně jsem to dával na spodnější meze, protože ventily na Buldovi jdou slyšet (ale furt lepší když cvakají, než když se podpalují) takže až dotáhneš kontra tak se vždy ujisti, že když vytáhneš měrku a zameleš s vahadlem že to není natvrdo a že tam vůle JE.

pro jistotu udělej několik měření bez nastavování tj
změřit
otočit +2 otáčky
opět změřit
otočit + 2
opět změřit

musí to sedět, aspoň mě sedělo

takže hurá do nastavování :)


Naposledy upravil Jirka78 dňa 11 Júl 2012, 19:35, celkovo upravené 1


Ouklend
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 11 Júl 2012, 19:34
Obrázok užívateľa
moderátor

Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05
Príspevky: 1957
Bydlisko: Olomouc a okolí

Offline
Jirka78 píše:
myslím že tohle už někde na fóru je:
....


... taky myslím. ale nevím kde ??? :(


Mirec
Poslať  Predmet príspevku: Mirec  |  Napísal: 11 Júl 2012, 19:41

Registrovaný: 06 Sep 2010, 20:34
Príspevky: 637
Bydlisko: Šumperk

Offline
Díky za odpověď a popis seřízení :thumbup3:

Na fóru jsem to nehledal,chytil jsem se dotazu Michaela ... :fing:


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 11 Júl 2012, 19:43
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
ještě bych dodal že točit je dobrý bez zastavení když se blížíš ke značce.
takže dojet na značku ale nikdy NEVRACET :!: a nehonit to tam zpět na přesnou polohu, protože rozvody mají vůli (šponovák..)

pokud přejedeš tak si dej další 2 otáčky

...taky jsem to nenašel kde to je...


Mirec
Poslať  Predmet príspevku: Mirec  |  Napísal: 11 Júl 2012, 19:45

Registrovaný: 06 Sep 2010, 20:34
Príspevky: 637
Bydlisko: Šumperk

Offline
Jo jo,to je mo jasný s tou vůlí ... :wink2:


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 11 Júl 2012, 19:52
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
ještě že to má jen 4 ventily 8)
hlavně bacha na sílu dotažení ať nestrháš závity, jinak už mě nanapadá co by se na tom dalo posrat


Mirec
Poslať  Predmet príspevku: Mirec  |  Napísal: 11 Júl 2012, 19:59

Registrovaný: 06 Sep 2010, 20:34
Príspevky: 637
Bydlisko: Šumperk

Offline
Jirka78 píše:
ještě že to má jen 4 ventily 8)
hlavně bacha na sílu dotažení ať nestrháš závity, jinak už mě nanapadá co by se na tom dalo posrat


Tu sílu dotažení si vyzkouším na originální dotažení ...

Na ten nejzadnější deklík ventilu se dostanu bez sundání podsedlovky ??


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku: Re: Mirec  |  Napísal: 11 Júl 2012, 20:47
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
Mirec píše:
Tu sílu dotažení si vyzkouším na originální dotažení ...

Na ten nejzadnější deklík ventilu se dostanu bez sundání podsedlovky ??


nedávno jsem demontoval dekl u výfuku zadního válce bez demontování nádrže a airboxu a jde to, ale je to trochu na nerv a přehazuješ imbus jen o jednu pozici. Doporučuji si dát hadr hned pod dekl a mezi rám-motor, pro případ že by ti spadnul šroubek (hlavně když ho budeš montovat zpět) a taky že víko na spodu drží trochu oleje a ten by ti trochu zaprasil motor

síla dotažení je docala velká 27Nm a to je na takovou malou matku hodně.
pro porovnání, dekl ventilu se dotahuje 10Nm což je třetina a šroub je větší

pro představu síly momentu dotažení tak to odpovídá 2.7kg zavěšený na 1m ramenu (když je rameno vodorovně)
na 10cm což je asi klíč kterým budeš dotahovat matku, tak už je to 27kg :!:

tady je to téma co jsem nemohl najít:
http://yamaha-bulldog.web4men.sk/viewto ... ht=ventily

možná by stálo za to to slinkovat dohromady


Mirec
Poslať  Predmet príspevku: Mirec  |  Napísal: 25 Júl 2012, 14:03

Registrovaný: 06 Sep 2010, 20:34
Príspevky: 637
Bydlisko: Šumperk

Offline
Mám teď dovolenou,tak jsem využil dnešního posranýho počasí a šel seřídit ty ventily ...

Jak jsem předpokládal,nejhořší je napoprvé se do toho vrhnout,pak člověk zjistí,že to vlastně nic není ... Samozřejmě se musí dodržet určitý postup,mít k tomu cit,největší opruz je všechno sundat a odpojit.Jenom jsem je překontroloval (prvních 10 000 km),akorát zadní výfukový potřeboval trochu zvětšit vůli.

Jsem rád,že si na hafanovi zvládnu zase cosi udělat sám :thumbup3:

Díky Jirko 78 za popis a rady na seřízení :thumbup2:


Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Verzia pre tlač

Kto je on-line
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 45 hostia
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
Skočiť na:  


Vymazať všetky cookies fóra | Tím | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
DAJ Glass 2 template created by Dustin Baccetti
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.