Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

Nastavenie ventilov a následná kontrola
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=3&t=836
Stránka 1 z 1

Autor:  Michael [ 11 Júl 2012, 07:07 ]
Predmet príspevku:  Nastavenie ventilov a následná kontrola

Ahojte kolegovia..

prosím o radu vo veci nastavenia ventilov. Postupoval som podľa návodu na údržbu, teda piest v hornej úvrati na konci kompresného zdvihu a následné nastavenie vôle v dovolenej tolerancii. Následne som motor pretočil ručne niekoľko krát a znova som premeral vôle a zistil som že je to úplne rozhasené, buď nebola žiadna vôľa, alebo bola velká. Skúšal som to viac krát, a stále bezúspešne.

Prosím o radu,že kde môže byť problém.. alebo že kde robím chybu...

dík

Autor:  Mirec [ 11 Júl 2012, 14:16 ]
Predmet príspevku:  Mirec

Tak to by,kucíí,zajímalo i mě,i já se chystám na seřízení ventilů a nerad bych něco sprdolil.Na staré škodovce jsem si ventily seřizoval sám,tady mám anglický manuál a stejně tomu prd rozumím,jak mají být nastavené rysky na klikovce a jaké se při nich seřizují ventily ... a jak točit motorem ... :confused1:

Máte-li někdo zkušenost,nejen teoretickou,předem děkuji. :blush2:

Autor:  Jirka78 [ 11 Júl 2012, 19:32 ]
Predmet príspevku: 

myslím že tohle už někde na fóru je:
dělal jsem to trochu jinak než v manuálu (bez kontroly nastavení rozvodů = demontovat ještě boční víka na hlavě a kontrolu že sedí vačka s klikou)


1. nastavení je nutno dělat na studeném motoru při pokojové teplotě
2. vymontovat nádrž, airbox, svíčky a dekly ventilů
3. otáčí se proti směru hodinových ručiček přes otvor ve víku motoru (ořech tam vleze přesně a na něj nasadit téčko)

nejdůležitější je to dát v kontrolním otvoru na značku TI (zadní válec) nebo I (přední) rozhodující je I značka proti zářezu (T je jen pro odlišení značek)
v té poloze pro příslušný válec jsem provedl tyčkou přes otvor pro svíčku kontrolu že mi to opravdu sedí a píst je nahoře.
Pokud je píst nahoře a na značce a při této poloze se stříhají ventily, je nutno otočit o +1 otáčku, kdy jsou oba ventily zavřené

v manuálu je postup kdy se nastavují ventily na obou válcích současně s otáčením o 290st (rychlejší varianta).
já jsem si nastavoval/kontroloval každý zvlášť tj nastavoval a kontroloval na I pro přední válec s otočením o +2 otáčky (sice se víc namotáš s klikou, ale jedeš postupně a víš kde přesně zastavit a dle téčka s ořechem)

samotná vůle se nastavuje trochu blbě, protože červík je třeba dotahovat matkou na kontra = rozhození vůle, takže tu kontra matku je třeba mít lehce dotaženou, aby to po větším přitažení tu vůli nezměnilo. Pokud nedržíš červík imbusem a dotáhuješ jen matku tak to na kontra nedotáhneš.

Osobně jsem to dával na spodnější meze, protože ventily na Buldovi jdou slyšet (ale furt lepší když cvakají, než když se podpalují) takže až dotáhneš kontra tak se vždy ujisti, že když vytáhneš měrku a zameleš s vahadlem že to není natvrdo a že tam vůle JE.

pro jistotu udělej několik měření bez nastavování tj
změřit
otočit +2 otáčky
opět změřit
otočit + 2
opět změřit

musí to sedět, aspoň mě sedělo

takže hurá do nastavování :)

Autor:  Ouklend [ 11 Júl 2012, 19:34 ]
Predmet príspevku: 

Jirka78 píše:
myslím že tohle už někde na fóru je:
....


... taky myslím. ale nevím kde ??? :(

Autor:  Mirec [ 11 Júl 2012, 19:41 ]
Predmet príspevku:  Mirec

Díky za odpověď a popis seřízení :thumbup3:

Na fóru jsem to nehledal,chytil jsem se dotazu Michaela ... :fing:

Autor:  Jirka78 [ 11 Júl 2012, 19:43 ]
Predmet príspevku: 

ještě bych dodal že točit je dobrý bez zastavení když se blížíš ke značce.
takže dojet na značku ale nikdy NEVRACET :!: a nehonit to tam zpět na přesnou polohu, protože rozvody mají vůli (šponovák..)

pokud přejedeš tak si dej další 2 otáčky

...taky jsem to nenašel kde to je...

Autor:  Mirec [ 11 Júl 2012, 19:45 ]
Predmet príspevku:  Mirec

Jo jo,to je mo jasný s tou vůlí ... :wink2:

Autor:  Jirka78 [ 11 Júl 2012, 19:52 ]
Predmet príspevku: 

ještě že to má jen 4 ventily 8)
hlavně bacha na sílu dotažení ať nestrháš závity, jinak už mě nanapadá co by se na tom dalo posrat

Autor:  Mirec [ 11 Júl 2012, 19:59 ]
Predmet príspevku:  Mirec

Jirka78 píše:
ještě že to má jen 4 ventily 8)
hlavně bacha na sílu dotažení ať nestrháš závity, jinak už mě nanapadá co by se na tom dalo posrat


Tu sílu dotažení si vyzkouším na originální dotažení ...

Na ten nejzadnější deklík ventilu se dostanu bez sundání podsedlovky ??

Autor:  Jirka78 [ 11 Júl 2012, 20:47 ]
Predmet príspevku:  Re: Mirec

Mirec píše:
Tu sílu dotažení si vyzkouším na originální dotažení ...

Na ten nejzadnější deklík ventilu se dostanu bez sundání podsedlovky ??


nedávno jsem demontoval dekl u výfuku zadního válce bez demontování nádrže a airboxu a jde to, ale je to trochu na nerv a přehazuješ imbus jen o jednu pozici. Doporučuji si dát hadr hned pod dekl a mezi rám-motor, pro případ že by ti spadnul šroubek (hlavně když ho budeš montovat zpět) a taky že víko na spodu drží trochu oleje a ten by ti trochu zaprasil motor

síla dotažení je docala velká 27Nm a to je na takovou malou matku hodně.
pro porovnání, dekl ventilu se dotahuje 10Nm což je třetina a šroub je větší

pro představu síly momentu dotažení tak to odpovídá 2.7kg zavěšený na 1m ramenu (když je rameno vodorovně)
na 10cm což je asi klíč kterým budeš dotahovat matku, tak už je to 27kg :!:

tady je to téma co jsem nemohl najít:
http://yamaha-bulldog.web4men.sk/viewto ... ht=ventily

možná by stálo za to to slinkovat dohromady

Autor:  Mirec [ 25 Júl 2012, 14:03 ]
Predmet príspevku:  Mirec

Mám teď dovolenou,tak jsem využil dnešního posranýho počasí a šel seřídit ty ventily ...

Jak jsem předpokládal,nejhořší je napoprvé se do toho vrhnout,pak člověk zjistí,že to vlastně nic není ... Samozřejmě se musí dodržet určitý postup,mít k tomu cit,největší opruz je všechno sundat a odpojit.Jenom jsem je překontroloval (prvních 10 000 km),akorát zadní výfukový potřeboval trochu zvětšit vůli.

Jsem rád,že si na hafanovi zvládnu zase cosi udělat sám :thumbup3:

Díky Jirko 78 za popis a rady na seřízení :thumbup2:

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/