Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

Emulze v kardanu...
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=3&t=87
Stránka 2 z 4

Autor:  helmi [ 14 Máj 2009, 22:54 ]
Predmet príspevku: 

Tak, a je to v prdeli ! Dnes som kontroloval stav oleja v motore i v kardane a neveril som vlastným očiam keď som uvidel ,,olej " v kardane. Po vlaňajšej daždivej jazde sa musela voda dostať do kardanu(vmalom množstve, no predsa), lebo hnedý olej, čosom nalial pred rokom, má teaz farbu khaki a viskozita ako i mazacie vlastnosti sú diskutabilné. Tak som to rýchlo vymenil. Uvidím čo bude po zraze, lebo neverím že dojdem domov bez zmoknutia. A keď predsa tak fajn. No na olej v kardane si posvietim!
A Ty Miki ako si túto vec vyriešil?

Autor:  miki [ 15 Máj 2009, 07:09 ]
Predmet príspevku: 

Propláchnul jsem to 3 x olejem a mezi tím to vždy trochu projel a teď je to OK,jen si to víc hlídám

Autor:  helmi [ 17 Máj 2009, 17:14 ]
Predmet príspevku: 

miki píše:
Propláchnul jsem to 3 x olejem a mezi tím to vždy trochu projel a teď je to OK,jen si to víc hlídám


Thank You.

Autor:  break13 [ 03 Apr 2010, 10:37 ]
Predmet príspevku: 

miki píše:
Miro v kardanu je hypoidní ozubení a ty tlaky o kterých píši jsouvtom ozubení,tyto převody nemohou jet s obyč převoďákem,protože by to byla jejich rychlá smrt.Jinak na magnetu zátky byl právě sajrajt připomínající tuhu :wink:

Pokud se nepletu, tak v případě "kardanu" tedy správně kuželového soukolí u bulíka se určitě nejedná o hypoidní převod
(osy otáčení by se nesměly protínat), ale o přímé soukolí a tudíž nejsou takové nároky na střihové vlastnosti oleje.
Oleje pro hypoidní soukolí by měly mít specifikaci API GL5, ale pozor nemají se moc rády se žlutými kovy, které "žerou".
Pokud tedy Bulík nemá v zadním převodu nějaký bronzový pouzdra (to jsem nezkoumal), tak mu hypoidní olej prospěje,
jinak nedávat !
R.

Autor:  helmi [ 03 Apr 2010, 23:42 ]
Predmet príspevku: 

MOTUL Hypoid gear oil SAE 80 (API 4).
Údaje o oleji mám priamo z origo manuálu, prípadne je tu ešte označenie: Multigrade hypoid oil SAE 80W-90

Ale ma tu ešte zaujal výraz od Mikiho: ,,na magnetu zátky byl...". Ak sa povie ,,zátka" , mám na mysli horný uzáver otvoru nádoby /v našom prípade ,,kardanovej skrine"/. Pozastavil som sa nad tým preto, lebo keď som poprvé menil olej v kardane, šrób s magnetom bol z hora a druhý bez magnetu z dola. Podľa mňa by to malo byť opačne. Je môj dohad správny alebo sa mýlim?

Autor:  miki [ 04 Apr 2010, 19:40 ]
Predmet príspevku: 

Tak to ti nějakej trouba přehodil-úroveň mechošů je různá :(

Autor:  break13 [ 05 Apr 2010, 19:52 ]
Predmet príspevku: 

miki píše:
Tak to ti nějakej trouba přehodil-úroveň mechošů je různá :(

To mi povídej....
R.

Autor:  Jirka78 [ 21 Máj 2010, 20:51 ]
Predmet príspevku: 

Mirek1 píše:
MIKI,V PROSTĚJOVĚ U VLÁČILA TI TEN OLEJ PRODÁ PO DECI A JEŠTĚ TAM DÁVÁ SPEŠL PŘÍSADU PROTI OPOTŘEBENÍ NAVÍC,CO JE PRÝ PŘEDEPSÁNO PRO DUCNY,TAK SI TO TAM Z JARA KOUPÍM A MÁM KLID.

nikdy bych nic do oleje dalšího nedával a už ne do kardanu,pokud výroce jasně píše co tam má být, tak to ten olej splňuje, tím že tam něco dolijí tak to může být i k horšímu, nikdy nevíš, např to může zkrátit životnost oleje. je to chemie a nikdy nevíš jak to spolu bude reagovat (přísada+olej)

Autor:  break13 [ 31 Mar 2013, 21:07 ]
Predmet príspevku: 

Tak jsem se pustil před sozónou i do servisu "kardanu",
mám doma dva roky flašku syntetického oleje,
ale čekal jjsem až to bude mít najeto aspoň 15.000.
Na horním šroubu byl olej stále čistý, tak jsem byl v klidu.
Dnes jsem to vylil a překvapivě na dně olejové náplně byl pěknej sajrajt :roll:
Asi třikrát jsem to prostříkl čerstvým olejem stříkačkou 5ml
s nasazeným magnetickým šroubem a když tekl už čistej olej,
tak jsem to naplnil a mám na několik let zase pokoj !
Zbylo mi 700ml plně syntetickýho 80W-90 OMV oleje,
tak pokud by měl někdo zájem je toho akorát pro dva :)
Kdo se pohybuje po Praze, tak zajdem na pivo.......
R.

Autor:  jojobulldog [ 01 Apr 2013, 12:37 ]
Predmet príspevku: 

Chalani NIKDY nešetrite na oleji, to si zapametajte až kým Vás nezakopu pod zem. Ja mením oleje v diferencialoch každý deň u nás v servise, sice je to na štvorkolkách ale fungovanie je v podstate podobné ako na BT. By ste sa čudovali aký sajrajt niekedý vytečie, pretože málo ludí chápe tomu že aj samotný olej sa opotrebuje, jeho strihové vlastnosti sa strácajú, tak isto aj viskozita. Práve z oleja sa dá zistiť v akom stave je diferenciál. Ak tam má niekto čierny olej akoby spálený(aj ho cítiť akoby bol spečený) hneď vymeniť. O vode ani nehovoriac, odporúčam na viac krát po sebe vymeniť, aby sa to prepláchlo. Však jedna fľaška oleja vám vydrží dlho, pretože ho tam ide pomenej, a pretože ked je ho tam tak málo treba to radšej meniť. Je lepšie kúpiť olej za 10 eur ako diely ktoré sú v porovnaní z olejom drahé. Ja tam dávam od REPSOLU (hipoid) priamo diferencialový olej a viem že to nikdy nebudem musieť rozoberať, pretože NESETRIM na oleji....

Autor:  break13 [ 01 Apr 2013, 13:10 ]
Predmet príspevku: 

Pravdu díš,
ale v jednom pravdu opravdu nemáš :
hypoidní olej je určen do hypoidního soukolí a náš Bulldog nemá
ani diferenciál a tím pádem ani hypoidní soukoli, které některé diferáky mají.
Hypoidní oleje mají EP složky , které zvyšují odolnost ve střihu,
ale svým chemickým složením narušují některé barevné kovy používané v převodovkách,
navíc v synchronizovaných převodovkách mohou zásadně zhoršit funkci synchronů.
Suma sumárum to černý co vyléváš ze sekundárního převodu (nikoli diferenciálu)
může být výsledek nevhodného použití hypoidního oleje !
:roll:
R.

Autor:  jojobulldog [ 01 Apr 2013, 14:09 ]
Predmet príspevku: 

Neviem, neviem ale v manuálu píšu GL 5 hipoid SAE 80W90. Pre upresnenie- hipoidný prevod sa skladá z šikmých zubov kolmo na seba, ked sa to otáča vzniká medzi jedným a druhým ozubením klzavý pohyb ! a práve preto sa tam vyžaduje použitie hipidného oleja v ktorom sú už vo fabrike namiešané zložky. No a v našom BT je taktiež hipoidný prevod (obrázok ilustračný). Práve preto treba použiť olej predpísaný,, a interval je len informačný, pretože keď spravím na oleji 10 000 km len tak v kľude alebo 10 000 v extreme tak je to veľký rozdiel!!! čo teda nepodcenujem. ...šečteno, pottrženo - lepšie par eur za olej ako stovky eur za diely :)Obrázok

Autor:  break13 [ 01 Apr 2013, 15:27 ]
Predmet príspevku: 

Tak originál předpis z manuálu je - kopie :

Final gear oil: SAE80 API “GL-4” Hypoid Gear Oil or multigrade
hypoid gear oil SAE 80W-90

Je to trochu zmatečné/nepřesné označení, poplatné tomu, že ten předpis je převzat snad ještě z manuálu TR1 ze kterého Bulldog vychází.
Současné moderní hypoidní oleje s EP přísadami jsou už někde jinde.
Jak už jsem psal dříve, nevím jestli máme v sekundárním převodu žluté slitiny,
pokud ne to by tomu moderní hypoidní olej neuškodil, ale stejně bych ho tam nenechával dýl.
Udělal jsem ale v mládí osobní zkušenost s nevhodným nasazením hypoidního oleje do převodovky,
nedoporučuju experimentovat má jiné chemické složení - agresívnější.
Ten obrázek je správně hypoidní převod, používá se v současnosti u zadokolek a 4WD automobilů,
ale rozhodně ho nemáme na Bulldogovi !
Dřív se to učilo dokonce i v autoškolách.
R. :(

Autor:  stonemen [ 01 Apr 2013, 15:54 ]
Predmet príspevku: 

Nechtěl bych rozdmýchávat vášně, ale pokud tohle není kardan, tak už nevím co by to mělo být?
Je to ze servisního manuálu našeho bulldy....
Obrázok Obrázok

Autor:  remote [ 01 Apr 2013, 18:31 ]
Predmet príspevku: 

break13 píše:
ale rozhodně ho nemáme na Bulldogovi !
Dřív se to učilo dokonce i v autoškolách.
R. :(

Tak mě teda pane Chytrej řekni, co máme za převod v Buldovi. Strašně by mě to zajímalo. :w00t:
remote

Stránka 2 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/