Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

Karburátory - so vše vyměnit v rámci údržby ?
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=3&t=898
Stránka 1 z 2

Autor:  cafe-racer [ 24 Feb 2013, 16:40 ]
Predmet príspevku:  Karburátory - so vše vyměnit v rámci údržby ?

Před sezónou budu rozdělávat a čistit karburátory - doufám že se zlepší chod studeného motoru, teď je do ohřátí dost nejistý a podezírám nějaké zpuchřelé těsnění, že podfukuje.

Co všechno vyměnit ? Našel jsem tuhle sadu
http://www.wemoto.cz/bikes/yamaha/bt_11 ... valve_kit/

bude stačit, nebo je tam toho víc ?

Předem díky.

Autor:  stonemen [ 24 Feb 2013, 17:21 ]
Predmet príspevku: 

Ta sada by měla stačit, ale vsadím se, že budeš mít vše o.k. Tu nejistotu studeného motoru bych v tvém případě přičítal otevřenému sání a netovárním laufům. U mě je to podobné. A karbce mám v pořádku... :wink:

Autor:  break13 [ 24 Feb 2013, 19:40 ]
Predmet príspevku: 

Stačí pořádně nastavit volnoběh a moc to neprožívat,
zbytečným šťouráním do něčeho co funguje,
se dají vyrobit spíše dlouhodobé problémy.
Jinak experimentování zdar :wink:
R.

Autor:  Jirka78 [ 24 Feb 2013, 19:48 ]
Predmet príspevku: 

do ohřátí nejistý = tím myslíš chod na sytič? Testuješ to teď v zimě, že vytáhneš BT před garáž a venku je kolem nuly?

Autor:  cafe-racer [ 24 Feb 2013, 20:45 ]
Predmet príspevku: 

Něco tam fakt zlobí, motor zůstává za studena viset v otáčkách a dojet si z garáže jen pro benzín (2km) je fakt peklo. Jediný řešení je vyrazit co nejdřív mimo město, trochu to ohřát a pak se dá jakž takž i po městě. Trvá to už dýl, ale poslední 2-3 roky tolik nejezdím, takže jsem moc neměl důvod to řešit.

Jirka : chod na sytič ano, ale teď fakt ne :-) dělá to při normálních teplotách >15°C.

Jestli ta sada stačí, tak to vyzkouším, karburátory pořádně pročistím a (snad) pošlape jako novej.

Autor:  Jirka78 [ 24 Feb 2013, 21:08 ]
Predmet príspevku: 

pokud zůstávají viset otáčky a pak pomale padají, tak je to na 100% přisávání falešnýho vzduchu. Já měl děravou hadici k AIS

PS: dělalo ti to ještě předtím než jsi měnil ložisko na klice? (tím to samozřejmě není)

Autor:  cafe-racer [ 24 Feb 2013, 21:17 ]
Predmet príspevku: 

To by mohlo být ono - všechny hadice od AIS jsem ucpával tím co bylo zrovna po ruce, takže tam čekám nějaký selhání.... Každopádně neuškodí to celý vyndat, vyčistit, profoukat, přetěsnit a znova sesadit.

Autor:  Jirka78 [ 24 Feb 2013, 21:29 ]
Predmet príspevku: 

já si karbece taky čistil, nic strašnýho, jen to chce dělat v čistotě, před demontáží jsem si je ofoukal vzduchem a pak už opatrně s láskou ven.
jeden typ, zkus mašinu nastartovat nech chvilku běžet na sytič ve vodorovný poloze a pak vypni. Odkal oba karbenátky zvlášť a porovnej kolik bylo v plovákovce, jestli ti na sytič nestačí dotýkat benzín do jednoho, tak se to tak taky může chovat.

Autor:  jojobulldog [ 24 Feb 2013, 22:00 ]
Predmet príspevku: 

Presne ako hovoríte, bud falošný vzduch alebo volnobežná triska v karburátore. Vytiahni ju von a pozri sa cez ňu do svetla. Samozrejme musí byť cez ňu vidieť. Povečšine prípadov bývajú pripchaté :)

Autor:  Pjotr [ 25 Feb 2013, 09:50 ]
Predmet príspevku:  Re: Karburátory - so vše vyměnit v rámci údržby ?

Závad může být víc, ale přikláněl bych se k tomu, že to někde přisává. Takže nejdřív překontroluj ucpávky po AIS. Než vyndáš karburátory, překontroluj výšku hladiny. Potom vyčisti karbce a u toho překontroluj O-kroužky, membrány a synchro sytiče. Potom nastav základ. Po namontování sesynchronizuj oba karbce a nastav otáčky. Nezapomeň zkontrolovat vůli na plynu.
Asi bych nekupoval celou sadu za 600. Pokud bude nějaký O-kroužek vytlačený, koupíš ho za pár korun. A špatný jehlový ventil poznáš na výšce hladiny.

Autor:  stonemen [ 25 Feb 2013, 20:29 ]
Predmet príspevku: 

Tak takovou nejistotu u studeného motoru nemám, to bude asi problém jak píšou výše kluci... :wink: Přeju zdárnou opravu.

Autor:  cafe-racer [ 14 Apr 2013, 18:46 ]
Predmet príspevku: 

Dnes se konečně udělalo pěkně a pustil jsem se do prohlídky karburátorů. Demontáž jakž takž, jen ty špatně přístupné měděné šrouby jsou peklo. Ve výsledku ožvýkaná hlava na snímači polohy škrtící klapky, ale šel bez problémů odvrtat a vytočit.
Resumé : karburátory uvnitř perfektně čisté, žádné bahno ani mouchy ani nic v tom duchu. Trysky jsem přesto vyndal a profoukal. Byly rozhozené štelovací šroubky (podle dílenského manuálu pilot jet), nastavil jsem je podle manuálu na 3 otáčky od zatažené polohy).
Táhlo sytiče tuhne, ale pružina ho spolehlivě vrací.
Všechno jsem zase dal dohromady, a vyzkoušel:
-> čerpadlo vrčí naprázdno, benzín teče až potom co motor začne dělat podtlak na startér (tzn. nezměnený stav)
-> sytič jsem mohl stáhnout hodně brzo, tady se určitě nějaká změna odehrála

Přemýšlím, že bych si to dal ještě jednou, ale tentokráte s lázní v doporučeném přípravku (http://yamaha-bulldog.web4men.sk/viewto ... isti%C4%8D), ať se to pořádně pročistí i v místech, na které se nedá kloudně dostat.

A to nejlepší nakonec: zbyl mi tenhle šroubek, a vůůůůůůůbec nikam se nehodí :) 1 pivo odměna tomu, kdo poradí!
Obrázok

Autor:  cafe-racer [ 17 Apr 2013, 08:49 ]
Predmet príspevku: 

K tomu šroubu - není s ním přichycený airbox k rámu?

Autor:  Jirka78 [ 17 Apr 2013, 09:17 ]
Predmet príspevku: 

je,
tak si na to přišel sám..

Autor:  cafe-racer [ 17 Apr 2013, 13:39 ]
Predmet príspevku: 

Díky.
Dohoda je dohoda, dám si pivo 8)

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/