Zobraziť témy bez odpovede
Zobraziť aktívne témy
Aktuálny čas je 28 Mar 2024, 23:20


Moderátor: Moderátor
Autor Správa
elBarto
Poslať  Predmet príspevku: Úpravy motoru: "základní" + otevřené výfuky  |  Napísal: 20 Máj 2010, 17:00

Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36
Príspevky: 41
Bydlisko: Praha - východ

Offline
Takže milí ladiči :-) Právě jsem se vrátil z DKRacing a přivezl jsem si bullika s Dynojetem. Zakládám nové vlákno, protože si myslím, že je dobře kvůli lepší přehlednosti mít pro čtenáře a hledače jedno snadno dohledatelné téma věnované této "základní" úpravě.

POPIS ÚPRAV
1: odstraněné restriktory v karburátorech
2: AIS off
3: seříznuté nátrubky z krytu airboxu (nakoso, aby do vzniklého otvoru při jízdě nefoukalo)
4: KN filtr
5: Dynojet: jehly + trysky
6: plně průchozí výfuky

+ samozřejmě následné seřízení bohatosti, synchronizace, ..., ...

A teď pozor... :-) V tomto nastavení byl zásadní problém s výběrem velikosti trysek. Chlapi v DKR postupně vyzkoušeli všechny trysky ze sady a pořád to bylo špatně = moc vzduchu vlivem KN + AIS off + uříznuté trumpety z airboxu.
Takže přišlo na řadu radikální řešení, a sice trysky o průměru 165!

VÝSLEDEK:
1: I se zadkem zvýšeným o 4 cm má motorka při prudké akceleraci tendenci zvedat přední kolo do vzduchu.
2: Motor je opravdu neuvěřitelně pružný
3: Strašlivě to začalo vibrovat na volnoběh. Kdo jste se svezl na MT01, víte jak hážou dva hrnky o celkovém objemu 1,7 litru... tak bullik je na tom teď podobně
4: Nikdo nedokáže odhadnout, jaká teď bude spotřeba, protože zatím na BT1100 nepoužili trysky o takovém průměru.

CO SI Z TOHO VZÍT ZA PONAUČENÍ:
Ta úprava, co jsem spáchal, je asi nejextrémnější věc z ranku "nenáročných úprav"
Bullik má teď krásně vyrovnané křivky výkonu a točivého momentu a tahá za ruce opravdu mocně.
Ale ten, kdo nechce ničit originál, neudělá chybu, když nebude zasahovat do tvaru airboxu (nebude řezat trumpety) a nebude odstraňovat AIS! Z několika měření výkonu je totiž jasné, že se v extrému hraje o jednotky koní a Nm a je otázka, jestli to za to stojí.

A TEĎ TO HLAVNÍ - ČÍSLA:

Na klikové hřídeli motoru:
85 koní při 6.000 rpm
122 Nm při 3.750 rpm

Na zadní kolo se přenáší:
68 koní
97 Nm


A nemůžu si pomoct, to je prostě pecka! :D



Reklama


NaaR
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 20 Máj 2010, 17:18
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 16:45
Príspevky: 760
Bydlisko: Skoro HK.

Offline
az budes vedet spotrebu tak to sem napis protoze se k tomuhle postupne propracovavam tak at vim co me ceka :)

_________________
R.I.P.Rest In Pain


elBarto
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 20 Máj 2010, 17:21

Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36
Príspevky: 41
Bydlisko: Praha - východ

Offline
.. jasan, počítám s tim.. sám jsem zvědavej na to, jestli nakonec budu brečet :-)


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 20 Máj 2010, 17:43

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Co to znamená na klice, teda spíš jak to počítali,
loni jsem to absolvoval v DKR taky a krouťák a výkon na motoru pouze odhadovali. :?:
Máš ty grafy ?
R.


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 20 Máj 2010, 20:45
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 879
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Z těch čísel jde hlava kolem, nemáš to změřený i před úpravama? Přijde mi to skoro dost, 120 Nm z takovým obsahu na vzcucháči dosahuje v dnešní době BMW se 4ventilovou technikou. Vyladěný kousky co jsou k zahlédnutí na německým BT fóru mají kolem 100Nm, ale mám za to že už s jinýma vačkama.
Ale pravda že ta tvoje tryska je gigantická ...

_________________
'03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice


Ouklend
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 20 Máj 2010, 21:21
Obrázok užívateľa
moderátor

Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05
Príspevky: 1957
Bydlisko: Olomouc a okolí

Offline
elBarto:

... ukážeš se zítra nebo v sobotu v Mohelnici ? myslím, že to třepající se BT po vzoru MT by každý rád viděl a slyšel :wink: . mě osobně to teda hodně zajímá ...

tvůj příspěvek zní základní úprava + otevřené výfuky. o těch se ale myslím nezmiňuješ. jaké máš otevřené výfuky a jakou tedy podle tebe, nebo podle borců z DKR hrají roli v této základní úpravě ?


elBarto
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 20 Máj 2010, 22:07

Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36
Príspevky: 41
Bydlisko: Praha - východ

Offline
Tu hodnotu výkonu na klice nemůžeme brát moc vážně, to je fakt jen dopočet podle ztráty v převodovce a kardanu a to číslo podle mě může lítat o dost do plusu i mínusu.
Pro potřeby srovnání před a po je nejrelevantnější ten údaj na kole.
Točivý moment byl před Dynojetem a seštelovánim (ale už s ostatníma úpravama) 84 Nm na kole a po akci je těch 97. Otázka je, kolik je u sériový motorky...

Cafe-racer: Ty vyladěný německý kousky asi maji taky měřený výkon na zadním kole, ne? Takže necelých 100 Nm by odpovídalo...

Ouklend: Bohužel to nestíhám.. ale 1: si můžem dát lokální minisraz, 2: příští už si ujít nenechám :-) rád vás poznám...
Otevřený výfuky jsem popisoval ve Zkušenostech... v mým případě je to prostě jen trubka stejného průměru od svodů až nakonec, která vznikla vykucháním origo výfuků a vsazením perforovaný trubky omotaný tlumicí vatou. A jejich výhodu vidím jednoznačně v tom, že se rychleji vyplachují válce - tzn. motor je točivější/pružnější a má víc výkonu ve vyšších otáčkách.


MIRAS
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 21 Máj 2010, 20:46
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Okt 2008, 14:27
Príspevky: 621
Bydlisko: HUMPOLEC

Offline
No tak to je mazec :shock: .


PitbullLibor74
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 30 Máj 2010, 21:45
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Mar 2009, 19:02
Príspevky: 200
Bydlisko: Olomouc

Offline
elBarto dobrej článek..Zkus poslat fotku jak vypadají ty vykuchaný koncovky..Kdysi tu napsal Ozzy do článku výfuky že vykuchaný univerzály mu vypálily gufera na ventilech zadního válce a oprava ve finále stála desítku..Tak aby ti to za čas neudělalo nějakej bordel.Pořát dumám co stěma mojema vejfukama.

_________________
Pitbulllibor74 - Doggenreiter


Peter BT
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 31 Máj 2010, 07:59
Obrázok užívateľa
administrátor stránky

Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32
Príspevky: 1351
Bydlisko: Nové Zámky

Offline
tak toto by sa mi tiež páčilo. tie športové laďáky mi na buldu nejak nesedia.
Kamarát vykuchal výfuk na supertenerke (Cyro, čo bol aj na zraze) cez zimu - zvuk má super, hovorí že pocitovo sa to minimálne nezhoršilo - na brzdu to nedával. Prevedenie vnútra mu navrhol servisák, naplnil mu to aj vatou, plecharinu robil sám. Na motorke to nevyskakuje ako cudzí kus, a pritom zvuk je fajn, hlboký a brumlavý. životnosť uvidíme, ale karburátor doladili na výfuk.


elBarto
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 31 Máj 2010, 08:42

Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36
Príspevky: 41
Bydlisko: Praha - východ

Offline
příčinu vypálení gufer bych viděl na něco jinýho než vykuchaný výfuky... ačkoliv se to nezdá, tak s vykuchanýma výfukama jezdí hafo motorek. jen z mýho okolí je to zhruba deset kousků... a když se mrknete na většinu chopperů, tak to maji řešený stejně... a nikdo s tím nemá problémy. a my máme co? motor z choppera :-)
To vykuchání nemá vliv na teplotu spalin v motoru a tím hoření dílů v motoru, ovlivňuje to jen rychlost vyplachování. proto bylo u mýho bullika nastavení karbců složitější než jinde, ale neřešitelný to není. Když je správně nastavená bohatost směsi, nemůže se nic stát (podle mého názoru)... jediný, co se na100% stane je, že se zabarvěji svody trochu dál než normálně :-)

a teď trochu praktických poznatků, aby to nebyla nuda :-)
1: bullik jede jako vzteklej a mám obavu, aby to dala spojka
2: kamarád s MT01 má depresi, že naše motorky maji podobnej výkon, ačkoliv jeho MT stála 4x tolik co bullik, má vyšší objem a stříkačku
3: spotřeba po prvním dotankování je přesně 6 litrů (svižná jízda dálnice, okresky a hodně město. dost často plnej plyn, protože to jednak svádí a jednak to potřebuju testnout :-) )

další info sem hodím po neděli, to budu mít za sebou skoro 3.000 km po Alpách... tak uvidíme, jak se změní spořeba po Glockneru, Stelviu, apod... :-)


elBarto
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 31 Máj 2010, 08:43

Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36
Príspevky: 41
Bydlisko: Praha - východ

Offline
jo a graf z brzdy sem nahodím časem... zatím to nemám jak naskenovat...


elBarto
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 09 Jún 2010, 08:45

Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36
Príspevky: 41
Bydlisko: Praha - východ

Offline
čau bullikáři... tak jsme se všichni ve zdraví vrátili z Alp, i když to tak hned druhý den nevypadalo, protože jsme měli v jedné zatáčce crash, při kterém popadali dva lidi... ale dopadlo to jen s pár modřinama... motorky jsou na tom sice hůř, ale obě jely...

No a přivezl jsem si spoustu poznatků...
1: tankoval jsem více než 10x, protože jsme najeli skoro 2.500 km... no a samozřejmě jsem počítal spotřebu... a tu je výsledek: 5,3 - 5,8 l/100 km podle prostředí... v kopcích na passech to samozřejmě bralo nejvíc... ještě podotknu, že to byla jízda full brzdy - full plyn... takže máme radost, Vincente :-)
2: Bullik jede srovnatelně s nejnovějším BMW GS... vzhledem k lepšímu podvozku BT na zatáčkovitej terén jsem byl výrazně rychlejší v průjezdech a výjezdech, ale na rovinkách kolem 180ti mi to začali vracet
3: nad 2.000 metrů mi to pekelně střílí do výfuku... skoro jsem se bál, abych někde neurval lavinu :-D znělo to občas jako lehkej kulomet :-)
4: hrozný zjištění: bullik je mi malej... cestou zpět jsme dali 900 km v jednom dni a myslel jsem, že regulérně umřu... nohy mě bolely, záda mě bolely... hnus...
5: nejhroznější zjištění: chci BMW GS 1200... takže bullik půjde z domu... :-(


Mirek1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 09 Jún 2010, 14:28
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52
Príspevky: 2364
Bydlisko: Haná

Offline
Tak to je teda věc,dělat upravy za desítky tisíc a pak zjistit,že máš malou motorku :lol: :lol: :lol: to by mě nenapadlo :lol: :lol: :lol:
...a to jste byli kde? v Rakousku? To máš docela odvahu,nebo naditou šrajtofli,že si tam dovolíš lítat 180 z otevřenéma laufama. To bych já asi neriskoval. :roll:


elBarto
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 09 Jún 2010, 14:43

Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36
Príspevky: 41
Bydlisko: Praha - východ

Offline
No hele ono to zaprvé desítky tisíc nestálo, ale pohybuje se to o řád níž.
No a nezjistil bych to, kdybych se neposadil na to GSo... :-) ale to je život, vždycky je něco lepšího, než člověk má :-) a hlavně jezdíme s kamarádama opravdu dlouhý trasy a na to holt bullik není...

Lítali jsme hlavně v Itálii, tam jsou carabinieri poněkud benevolentní... v Rakousku bych si to nelajsnul... i když loni kluci dostali pokutu za 130 na 90ce 25 Euro... to je levnější než u nás :-)


Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Verzia pre tlač

Kto je on-line
Užívatelia prezerajúci fórum: Bing [Bot] a 3 hostia
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
Skočiť na:  
cron

Vymazať všetky cookies fóra | Tím | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
DAJ Glass 2 template created by Dustin Baccetti
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.