Zobraziť témy bez odpovede
Zobraziť aktívne témy
Aktuálny čas je 28 Mar 2024, 19:14


Moderátor: Moderátor
Autor Správa
Felix
Poslať  Predmet príspevku: Stabilizátor přední vidlice  |  Napísal: 06 Jan 2015, 22:48
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Sep 2009, 09:46
Príspevky: 334
Bydlisko: Krnov

Offline
Už dlouho přemýšlím o stabilizátoru přední vidlice. Kluci ho dávali hlavně na těžší naháče, např. XJR 1300 a údajně citelně vylepšuje jízdní vlastnosti. Sám jsem neměl příležitost ho vyzkoušet a otázkou taky zůstává, jestli by u Bulldoga byl znatelným přínosem. Hlavně proto, že bude těžko k sehnání a nebude levný (ani jeho případná výroba).
Dnes mi ho připomněl tento inzerát, předposlední foto:
http://www.tipmoto.com/motorky/honda/27 ... fifty.html



Reklama


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku: Re: Stabilizátor přední vidlice  |  Napísal: 07 Jan 2015, 08:07
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 879
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Čau Felix, zajímavá myšlenka. Na Jawu 350 se to dalo koupit do blatníku jako profilovanej plech a poznal jsem, že byla vidlice pevnější. Na BT jsem nestabilitu přední vidle zatím nezaznamenal, ani při brždění naložený motorky... jen je to pořád měkký, i po výměně pružin. Zkusím ještě olej a pak holt ty upside-down ;)

Pěkný video je na www.superbrace.com (samozřejmě je to přehnaně vyumělkovaný :-) ) Připomělo mi to, že na Viragu tenhle stabilizátor byl : na kluzácích byly nálitky a mezi nima hliníkovej stabík; při bouračce prasknul, takže jsme ho slepili, otiskli do písku a nechali odlejt - výroba v tom případě byla velice, velice jednoduchá a stálo to dvě stovky...

_________________
'03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice


Felix
Poslať  Predmet príspevku: Re: Stabilizátor přední vidlice  |  Napísal: 07 Jan 2015, 10:06
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Sep 2009, 09:46
Príspevky: 334
Bydlisko: Krnov

Offline
To, že kroucení vidlice necítíme my, neznamená, že k němu u BT nedochází. Kdyby byla možnost stabilizátor na našich motorkách vyzkoušet, možná bychom byli překvapeni, o kolik jistěji DT v zatáčkách a při prudkém brzdění jede. Výrobci na BT stabilizátor nenabízí. Z toho vyplývá, že buď opravdu u BT jeho použití nemá valný význam, nebo BT není pro výrobce zajímavá motorka. :?:


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku: Re: Stabilizátor přední vidlice  |  Napísal: 07 Jan 2015, 11:37
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 879
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Upřesním : na Jawě jsem slabost přední vidle cítil velice dobře, stabík jsem tam montoval účelně. Na BT o přední vidli prostě nevím. Ono taky objímky spodních brýlí BT jsou snad ještě dál než za 1/3 celkové délky.
Pod klíčovým slovem gabelstabilisator nebo kern-stabi se dá najít dost informací u německých kolegů : ať už hotový produkt za 139€ nebo i potvrzení že se jedná o slepou uličku stran zlepšení jízdních vlastností BT. Tak si to přeber, z mýho pohledu to na BT význam nemá.

_________________
'03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice


Felix
Poslať  Predmet príspevku: Re: Stabilizátor přední vidlice  |  Napísal: 07 Jan 2015, 12:18
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Sep 2009, 09:46
Príspevky: 334
Bydlisko: Krnov

Offline
Taky upřesním: mám ve výstroji hodně přes 120kg a když musím se spolujezdcem a báglama prudce brzdit, mám pocit, že se přední vidle kroutí. Nejspíš je to jen tím, že vidlice i s progresivními pružinami nestíhá a jde do kolen. Když zvětším předpětí (přitvrdím), tak zase na hrbolech moto skáče jako koza a v zatáčkách přední kolo pochoduje ven. Nemyslím, že to vyřeší jiná hustota oleje, přední vidle je prostě slabina Bulldoga.
Jestli už jinde je vyzkoušeno, že montáž stabilizátoru není přínosem, nemá smysl se tím dále zabývat. Díky za info.
Jestli nakonec namontuješ "apsajdy", bude to úplně jiný level, ale bude to stát balík. Předpokládám, že tato vidle bude i líp spolupracovat se zadním tlumičem. Pokud se do toho pustíš, držím palce.


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku: Re: Stabilizátor přední vidlice  |  Napísal: 07 Jan 2015, 17:35
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 879
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Na německým fóru se mj. dočteš že zrovna BT vidlice původem od Öhlins je z toho lepšího, co se na motorky montuje (podle mě je to stejná vidle jako má XJR a FJR), a zmiňují to lidi s podobnou tělesnou stavbou jako máš ty.
Pokud ti chování vidlice nevyhovuje, otázka je zda to je skutečně slabinou v podobě chybějící výztuhy na horní části kluzáků (ty trubky jsou od pohledu sakra masivní), nebo je prostě vychozený ložisko (výměna předepsaná po 50tis) případně olej k výměně. Ta výztuha je koneckonců dostupná, 140€ zase není tolik.

Jak říkám, mně i na nejtvrdší nastavení mi předek přijde zbytečně živej (zejména v první části zdvihu), zkusím to vyřešit hustším olejem. To sice není úplně košer řešení, ale třeba to pomůže.

_________________
'03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku: Re: Stabilizátor přední vidlice  |  Napísal: 10 Jan 2015, 22:14
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 879
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Ještě jsem se k tomu vrátil, na FJR fórech se tím dost zabývají a výztuhu jednoznačně doporučují, v podstatě s tím co píšeš sám : po instalaci bylo možné trochu povolit tvrdost vidlic s tím, že se zlepšil celkový komfort a stabilita na horších silnicích.
No naočkoval jsi mě :), co ti budu povídat.

_________________
'03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice


Felix
Poslať  Predmet príspevku: Re: Stabilizátor přední vidlice  |  Napísal: 11 Jan 2015, 00:05
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Sep 2009, 09:46
Príspevky: 334
Bydlisko: Krnov

Offline
Právě o větší komfort na rozbitých silnicích mi jde. Na kvalitním povrchu je vše OK, ale jakmile se zhorší, už se s moto pereš. Zpětná vazba od předního kola je mizerná, jistota vedení motorky taky. Důvěra, že tě gumy v zatáčce podrží je v prdeli.
Když jsem zajížděl předváděcího V-Stroma 650 druhé generace, na stejných rozbitých cestách jsem projížděl zatáčky o 20 km/h rychleji než na BT. Naprosto uvolněně a s jistotou, skoro s prstem v nose. Parádní svezení. Vím, že je to blbé srovnání, ale nejistotu BT si naplno uvědomíš opravdu až při svezení na něčem s lepšími jízdními vlastnostmi. Ale Buldoga bych stejně nevyměnil. Aspoň prozatím..... :wink:


Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Verzia pre tlač

Kto je on-line
Užívatelia prezerajúci fórum: Bing [Bot] a 5 hostia
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
Skočiť na:  
cron

Vymazať všetky cookies fóra | Tím | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
DAJ Glass 2 template created by Dustin Baccetti
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.