Tak se musím podělit o zkušenosti a rady odborníka s lepením píchlé gumy.
Je to sice o auto gumě, ale systém je naprosto stejný.
Na jaře jsem potřeboval konečně opravit hřebíkem píchlou letní gumu
a tak jsem měl ještě před přezutím na letní obutí klid na to si vyzkoušet opravu knotem.
"Vyvrtání" vyčištění díry je před opravou nutné ale současně i dost pracné.
Ještě pracnější je ale provlečení knotu . Musí se dobře potřít lepidlem a značnou silou šídlem zarazit, zbytek na úroveň vzorku odříznout .
Velmi důležité je vědět, že ty běžně prodávané (barvou i tvarem podobné hovnu) jsou opravdu jen na dojetí.
Po 3000km mi začala guma najednou ucházet a ukázalo se že knotem. Gumař ten starý lehce vytrhl a zalepil jiný, hladký černý .
Ty jsou definitivní a vydrží, bohužel ale prý rychleji stárnou(nedají se dlouho vozit) a pak se již nedají použít.
Jako naprosto nevhodné popsal spreje s tekutým kaučukem,
Prý jsou vhodné opravdu jen na dojetí a gumu částečně naleptají a ta se dá jen velmi těžko a spolehlivě zalepit.
V zahraničí se dokonce gumy s indexem 210km/h a výše ani lepit nesmějí , prostě jdou do popelnice
R.