Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

IRIDIOVÉ SVÍČKY..
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=4&t=267
Stránka 3 z 4

Autor:  Mirec [ 02 Sep 2013, 14:55 ]
Predmet príspevku:  Mirec

Mirek1 píše:
Mam tam ty obyč. Brisk LR15YC a bez jedineho problemu jen jezdim.......


Taky taky ... pokud možno tankuju Special 91 a přijde mi to živější než s NGK a 95 okt ...
Nedávno jsem dokonce omylem startoval studený motor bez sytiče a bez plynu a suveréně chytnul ...

Autor:  tombik [ 06 Nov 2013, 19:45 ]
Predmet príspevku: 

Vim že jsem tu absolutní nováček, ale hlásím že mě studený motor bez sytiče dokud bylo víc než 15°C chytal bez problémů a mám tam N95 a NGK. Myslím že to je spíš vlastnost motoru :)

Autor:  cafe-racer [ 07 Nov 2013, 10:20 ]
Predmet príspevku: 

tombík : chytí bez sytiče se zavřeným plynem, nebo při startování přidáváš plyn ?

Pokud první varianta -> nech si motorku seřídit, máš zbytečně bohatou volnoběžnou směs :)

Pokud druhá varianta -> pozor na to, pokud máš stále původní provedení volnoběžky tak dostává požádně zabrat a brzy se s tebou rozloučí.

Martin

Autor:  tombik [ 07 Nov 2013, 23:20 ]
Predmet príspevku: 

Bez plynu samozřejmě, jinak bych to tu nepsal. První výměnu volnoběžky má prý za sebou (ale co má najeto netuším na displayi mám 5500 a to je blbost)

Choval se takhle před výměnou výfuků a před seřízením, teď studený nechytne, volnoběh běží kolem tisíce pokud je motor ohřátý, když vypnu sytič dřív tak chcípne. Ale bůh ví jak by se choval ve vyšší teplotě.
Pro rychlé seřízení jsem využil místní servis. bez papírů to nikam dál neodvezu a autoškola mě vyšplouchla, takže doklady budou až na jaře :(

Takže se uvidí na jaře. Ale mockrát děkuju za radu :)

Autor:  OZZY [ 08 Nov 2013, 18:57 ]
Predmet príspevku: 

tombik píše:
Bez plynu samozřejmě, jinak bych to tu nepsal. První výměnu volnoběžky má prý za sebou (ale co má najeto netuším na displayi mám 5500 a to je blbost)

Choval se takhle před výměnou výfuků a před seřízením, teď studený nechytne, volnoběh běží kolem tisíce pokud je motor ohřátý, když vypnu sytič dřív tak chcípne. Ale bůh ví jak by se choval ve vyšší teplotě.
Pro rychlé seřízení jsem využil místní servis. bez papírů to nikam dál neodvezu a autoškola mě vyšplouchla, takže doklady budou až na jaře :(

Takže se uvidí na jaře. Ale mockrát děkuju za radu :)

Tombik rv2002 najeto 5500 nehledě již výměna volnoběžky pfff....a ty vejfuky ?? prooboha pročs do toho šel? :roll:

Autor:  jojobulldog [ 08 Nov 2013, 20:54 ]
Predmet príspevku: 

OZZY píše:
Tombik rv2002 najeto 5500 nehledě již výměna volnoběžky pfff....a ty vejfuky ?? prooboha pročs do toho šel? :roll:


:thumbup3: :thumbup3:
no tak taký odporný výfuk som ešte nevidel a to robim s motorkami denne,, no na druhej strane bola možno dobrá cena, a mali by sme sa držať támatu ....

Autor:  tombik [ 08 Nov 2013, 20:57 ]
Predmet príspevku: 

Bylo to par kilometru ode me a 60 tisic cena. Dalsi nejlevnejsi byl tusim za 75 a nekde uplne v haji. Za rozdil jsem si aspon koupil hadry a helmu...

Neni to nijak tragicke myslim. Aspon mam ted v zime co delat a nebudu muset menit volnobezku kdyz uz je vymenena. (prave podle ni hadam skutecny najezd cca 50 000)

Autor:  break13 [ 09 Nov 2013, 09:46 ]
Predmet príspevku: 

stonemen píše:
Tak se podělím o zkušenost s výše uvedenýma svíčkama. Motor začal vynechávat pod 3.000 ot. když jsem dal plný plyn, nejvíc na 4 a 5 rychlostní stupeň. Střílení do výfuku, škubaní jak na splašeným koni. Dlouho jsem dumal čím to, proč tak náhlá změna. První po čem jsem šel byly svíčky a zaplať pán bůh, byl problém vyřešen. Dal jsem tam zpátky NGK na kterých je najeto přes 20.000 km a motorka se sbírá ze středních otáček jako dřív. Na Briskách bylo najeto kolem 4.000 km. Po konzultaci přímo s pánem z Brisku není tento typ svíček vhodný na naše motory , což mě potvrdil i majitel jedné Yamahy Virago... :wink:
Zřejmě máme slabou zapalovací soustavu a počase prostě nemá jiskra to správné grády.
Obrázok Obrázok

Přesně popisuješ to když v zapalovacím systému je nějaký problém,
stačí si zavrkat s plynem v garáži ve tmě a hned uvidíš kde to probíjí :lol:
Nejhorší je stoletej mastnej prach na VN kabelech fajfkách a cívkách.
Za ty léta co tyhle svíčky montuju
vždycky stačilo jen dokonale umýt všechny díly zapalování benzínem (hlavně i různá zákoutí) a hned bylo po problému.
Tyhle svíčky mají větší přeskokovou vzdálenost na elektrodách,
tak pokud není všechno OK tak to skáče prostě jinde !
Teda samozřejmě zapalování musí byt výkonné elektronické.
R.

Autor:  jojobulldog [ 09 Nov 2013, 10:56 ]
Predmet príspevku: 

no tak ja som názoru davať VZDY originál NGK, mal som prípady že kôli sviečkam s iným teplotným číslom zlyhal motor. Prepálito to piest, neveril som až som to nevidel na vlastné oči. vždy sa to stalo na 2T motore, no v 4T motore bol tiež problém so sviečkamy, bolo tam iba iné číslo a motorka za studena neštartovala. Sviečka bola na pohlad taká ista ako originál, líšila sa iba číslom. bulda možno zhltne kadečo, ale stejne by som neriskoval, tolko moja skúsenosť,

Autor:  break13 [ 10 Nov 2013, 12:16 ]
Predmet príspevku: 

jojobulldog píše:
no tak ja som názoru davať VZDY originál NGK, mal som prípady že kôli sviečkam s iným teplotným číslom zlyhal motor. Prepálito to piest, neveril som až som to nevidel na vlastné oči. vždy sa to stalo na 2T motore, no v 4T motore bol tiež problém so sviečkamy, bolo tam iba iné číslo a motorka za studena neštartovala. Sviečka bola na pohlad taká ista ako originál, líšila sa iba číslom. bulda možno zhltne kadečo, ale stejne by som neriskoval, tolko moja skúsenosť,

Máš naprostou pravdu s tepelnou hodnotou ,
ale na druhou stranu mícháš dvě nesouvisející věci dohromady:
výrobce a tepelnou hodnotu.
Pokud dodržíš tepelnou hodnotu a konstrukci (mechanické rozměry)
tedy budeš postupovat podle převodních tabulek,
tak je vše OK a běžně se to tak děje - pro každý motor existuje sortiment doporučených svíček od různých výrobců.
Z praktickýho hlediska když použiješ výrazně "teplejší" svíčku,
tak můžeš motor i poškodit (v extrémním případě, třeba jako závodník nebo jako ignorant, kterej trápí motor dlouhodobě v detonačním režimu).
Opačně to motoru nevadí, jen má svíčka menší životnost.
R.

Autor:  jojobulldog [ 10 Nov 2013, 19:36 ]
Predmet príspevku: 

break13 píše:
Máš naprostou pravdu s tepelnou hodnotou ,
ale na druhou stranu mícháš dvě nesouvisející věci dohromady:
výrobce a tepelnou hodnotu.
Pokud dodržíš tepelnou hodnotu a konstrukci (mechanické rozměry)
tedy budeš postupovat podle převodních tabulek,
tak je vše OK a běžně se to tak děje - pro každý motor existuje sortiment doporučených svíček od různých výrobců.
Z praktickýho hlediska když použiješ výrazně "teplejší" svíčku,
tak můžeš motor i poškodit (v extrémním případě, třeba jako závodník nebo jako ignorant, kterej trápí motor dlouhodobě v detonačním režimu).
Opačně to motoru nevadí, jen má svíčka menší životnost.
R.

no ja nehovorím že nemáš pravdu, ja si len presadzujem moju skúsenosť, je jasne že existuju náhrady zapalovacích sviečok, je ich vela značiek od rôznych výrobcov. Ked robím aj generálku motorov dávam vždy novú, mám online NGK Catalog kde si jednoducho pozriem čo tam ide a nieakymi náhradami sa vôbec nezaoberám. Zapalovacie sviečky NGK mám osvedčené, a dávam ich všade, :), no netvrdím že BRISK su zle, alebo niečo v tom zmysle :)

Autor:  remote [ 10 Nov 2013, 20:12 ]
Predmet príspevku: 

Ty Jojobulldog, ty nevíš kdo je Brejk? Že s ním diskutuješ... :D
Plká tady do všeho - dělal všechno tak 50 let závodně. Svazarmovsky tuní vše a všude. Karbce na Bulldu dělá každé druhé odpoledne a ze zapalovacích svíček má doktorát.
Ale máme ho tad fakt všichni rádi, že jo ? :thumbup2:
remote

Autor:  jojobulldog [ 10 Nov 2013, 20:16 ]
Predmet príspevku: 

remote píše:
Ty Jojobulldog, ty nevíš kdo je Brejk? Že s ním diskutuješ... :D
Plká tady do všeho - dělal všechno tak 50 let závodně. Svazarmovsky tuní vše a všude. Karbce na Bulldu dělá každé druhé odpoledne a ze zapalovacích svíček má doktorát.
Ale máme ho tad fakt všichni rádi, že jo ? :thumbup2:
remote

hej všimol som si, no je dore že sa to tu rieši. Ved na to je asik toto forum, mýlim sa??? :roll: :roll:

Autor:  cafe-racer [ 10 Nov 2013, 21:32 ]
Predmet príspevku: 

V tomhle bych Brejka podpořil - dnešní svět je natolik zamořenej komerčníma blábolama že se naprosto zapomíná na něco jako jsou předepsané technické specifikace. Pokud je splním, je lhostejné zda je to NGK nebo Brisk, Motolube nebo Mogul atd...

To beru zako zdravý základ. Zbytek je buď podlehnutí komerčním blábolům (Castrol - z lásky k motoru, pročež např. já do motorky nic jiného nedávám :) ) nebo nadstandardní znalost problematiky a povědomí o tom že výrobek X obsahuje něco navíc než výrobek Y a tak ho zvolím přesto, že základní specifikace splňují oba stejně.

Se svíčkama NGK mám na Bulldog jen ty nejlepší zkušenosti, nemám důvod je za cokoliv měnit.

Autor:  break13 [ 10 Nov 2013, 21:46 ]
Predmet príspevku: 

No konečně, to to trvalo než se ozval první notorický kverulant :lol:
jojobulldogu takhle to tady často končí, když nejsou konstruktivní myšlenky !
Po čase jsem se ozval ve vlákně o svíčkách a zase se tu řeší hloupé osobní invektivy,
ale jak se taky říká :
psi štěkají ale karavana jede dál.......

Takže k tématu,
NGK je sice zrovna slušná firma, ale jsem patriot a fandím domácím výrobcům, kterých výrobky jsou minimálně stejně dobré jako zahraniční,
ale stále levnější ve srovnatelné kategorii !
No a protože už něco pamatuju , tak jsem více odolný proti všudypřítomné marketingové masáži
a všechno si radši ověřím prakticky sám než udělám nějaký závěr
a zrovna u zapalovacích svíček z dovozu jsem se už nejednou napálil :cry:
R.

Stránka 3 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/