Zobraziť témy bez odpovede
Zobraziť aktívne témy
Aktuálny čas je 16 Okt 2019, 10:14


Moderátor: Moderátor
Autor Správa
Peter BT
Poslať  Predmet príspevku: tuning motora  |  Napísal: 03 Okt 2008, 19:22
Obrázok užívateľa
administrátor stránky

Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32
Príspevky: 1351
Bydlisko: Nové Zámky

Offline
rozdelená téma:

v sekcii
TAK CO CHYSTÁTE V ZIMĚ VYLEPŠOVAT ???
sa nám rozvinula téma o úprave motora. Pokúsim sa rozdeliť túto tému, myslím, že si zaslúži samostatné miesto

keď to zhrniem
- Cafe-racer robil úpravu motora od Tophamu, má k dispozícii aj namerané grafy
- na úpravu sa chystá aj Zdenek Marciniszyn, jeho vyhliadnutá úprava sľubuje asi 85 koní

Zdenek Marciniszyn píše:
Nadrz se mi podarilo po bouracce opravit uz v sezone, takze Buldok zustane poveseny v garazi po celou zimu bez nejakych uprav, akorat prelestim vyfuky, vymenim olej v motoru a kardanu. V budoucnosti bych chtel instalovat kit na zvyseni vykonu na 85 koni.


sakra Zdeňku, to je čo za kit? o takom som ešte nepočul. daj info, čo to je, ja som chcel ísť cestou Martina, ale rád by som vedel aj o tomto


Naposledy upravil Peter BT dňa 04 Okt 2008, 13:54, celkovo upravené 1



Reklama


Zdenek Marciniszyn
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 04 Okt 2008, 06:32

Registrovaný: 27 Sep 2008, 21:14
Príspevky: 628

Offline
Peter BT píše:
Zdenek Marciniszyn píše:
Nadrz se mi podarilo po bouracce opravit uz v sezone, takze Buldok zustane poveseny v garazi po celou zimu bez nejakych uprav, akorat prelestim vyfuky, vymenim olej v motoru a kardanu. V budoucnosti bych chtel instalovat kit na zvyseni vykonu na 85 koni.


sakra Zdeňku, to je čo za kit? o takom som ešte nepočul. daj info, čo to je, ja som chcel ísť cestou Martina, ale rád by som vedel aj o tomto

Zdar Peter,
nasel jsem to na nemeckem buldokarskem serveru, ten kit se sklada novych vacek,jine trysky a stoji cca 1000 Euro. Poslal bych adresu,ale tady ji v laptopu nemam a doma budu az 22/10. Pres Google to nejak nemuzu najit. Pokud se Ti na ten server podari dostat, urcite tam ten kit objevis. Ja jsem se jeste nerozhodl,stoji to dost penez a rozdelani motoru v Nemecku nebude taky zadarmo. Jeste to uvazim.


marwil.senior
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 04 Okt 2008, 11:17
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:04
Príspevky: 208
Bydlisko: praha 5

Offline
Jo,ten kid na zvýšení výkonu by mě taky zajímal.Rozhodně to sem ,Zdenku ,dej, až se vrátíš.

_________________
Kdo ji nepoložil,jako by jí neměl.


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 04 Okt 2008, 12:38
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 860
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Čau Peter, rozhodně to za to stojí, přece nebudeme jezdit na zaškrcených motorkách. Vlastně bych tenhle zásah rozdělil na 2 části: první spočívá v odstranění zarážek na šoupátka a zúžení v sacím hrdle; jestli tam potom namontuješ původní trysky, nebo nějaké větší, už je jen na tobě. Já se za zvyšováním výkonu nijak neženu, třeba Moto Guzzi dělá taky pěkné naháče s kardanem, kde už těch 100 kobyl řehtá :-) to mě od motorických úprav odrazuje.
S odškrcením jsem hodně spokojený, i ve dvou stačí v sedmdesáti na pětku vzít za plyn a krásně se sbírá (na dovolená, když jsem si spálil levou nohu a nemohl jsem řadit, jsem to praktikoval i od 40km/h...).
Určitě doporučuju, jenom bych to asi řešil svépomocí, zejména co se sacího hrdla týče, kit od Tophamu je v tomhle směru zbytečně drahý.

Peter BT píše:
Práve na Teba som myslel, Martin, keď som spomínal, že musím zvážiť pretryskovanie. keď som pozeral tvoje grafy, zdalo sa mi, že v horných otáčkach skôr padá výkon, zas to vyrovnanie diery okolo 3 tisíc vyzerá dobre.
Ale dôležitejší je subjektívny pocit. Čo hovoríš po sezóne? Stojí to za to?


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 04 Okt 2008, 15:30
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 860
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Kit na zvýšení výkonu bude nejspíš ten od Harenburgu?
http://www.bulldog-bt1100.de/tuning_e.php?action=60kw


Zdenek Marciniszyn
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 04 Okt 2008, 15:47

Registrovaný: 27 Sep 2008, 21:14
Príspevky: 628

Offline
Bingo,to je ono!!


Mirek1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 04 Okt 2008, 18:01
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52
Príspevky: 2256
Bydlisko: Haná

Offline
Je to všechno hezké,ale píše se někde,co tyto úpravy udělají s celkem příjemnou spotřebou a celkovou životností motoru?
Taky jsme si tunili Jawiny různým způsobem od snižování hlav atd. Jo jelo to líp,ale jak dlouho? Nic moc.
Jasně,tohle je Yamaha,ale stejně by mě to zajímalo,jaký to bude mít vliv na opotřebení a jestli se to vyplatí za takové velké prachy získat 7kW výkonu :roll:
Jiné je,když otevřeš třeba nějakého sporta z 25kW na 85kW,v tom vidím logiku.


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 04 Okt 2008, 19:38
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 860
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Mirek1 píše:
Je to všechno hezké,ale píše se někde,co tyto úpravy udělají s celkem příjemnou spotřebou a celkovou životností motoru?
Taky jsme si tunili Jawiny různým způsobem od snižování hlav atd. Jo jelo to líp,ale jak dlouho? Nic moc.
Jasně,tohle je Yamaha,ale stejně by mě to zajímalo,jaký to bude mít vliv na opotřebení a jestli se to vyplatí za takové velké prachy získat 7kW výkonu :roll:
Jiné je,když otevřeš třeba nějakého sporta z 25kW na 85kW,v tom vidím logiku.


Mirku, mnou provedená "úprava" (TOPHAM-kit) je odškrcení; BT má v sérii zarážky na šoupátkách (limit na 75% celkového zdvihu) a zúžené sací hrdlo, to vše pochopitelně kvůli emisím. Když se tohle odstraní, dostane se potenciál BT-čka na svoji normální hodnotu. Pak je samozřejmě prostor pro zvyšování, ať už profi-kitem od Harenburgu nebo jinými způsoby.
Jak jsem mohl dlouhodobě odzkoušet, odškrcení nemá vliv na spotřebu, protože se projeví pouze při plném plynu. A ten mám zřídka...


Mirek1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 04 Okt 2008, 19:43
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52
Príspevky: 2256
Bydlisko: Haná

Offline
cafe-racer píše:
Mirek1 píše:
Je to všechno hezké,ale píše se někde,co tyto úpravy udělají s celkem příjemnou spotřebou a celkovou životností motoru?
Taky jsme si tunili Jawiny různým způsobem od snižování hlav atd. Jo jelo to líp,ale jak dlouho? Nic moc.
Jasně,tohle je Yamaha,ale stejně by mě to zajímalo,jaký to bude mít vliv na opotřebení a jestli se to vyplatí za takové velké prachy získat 7kW výkonu :roll:
Jiné je,když otevřeš třeba nějakého sporta z 25kW na 85kW,v tom vidím logiku.


Mirku, mnou provedená "úprava" (TOPHAM-kit) je odškrcení; BT má v sérii zarážky na šoupátkách (limit na 75% celkového zdvihu) a zúžené sací hrdlo, to vše pochopitelně kvůli emisím. Když se tohle odstraní, dostane se potenciál BT-čka na svoji normální hodnotu. Pak je samozřejmě prostor pro zvyšování, ať už profi-kitem od Harenburgu nebo jinými způsoby.
Jak jsem mohl dlouhodobě odzkoušet, odškrcení nemá vliv na spotřebu, protože se projeví pouze při plném plynu. A ten mám zřídka...


Já měl na mysli tu upravu na 60kW za 1000euro

Jo a dá se to nějak poznat bez rozdělání karbců,jestli to je zavřeny,nebo otevřeny? Na ER5 to bylo poznat hned.Dik


miki
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 04 Okt 2008, 19:49
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 20:00
Príspevky: 1057
Bydlisko: Uničov

Offline
Jo Miro tys uhodil hřebík na hlavičku,kdybych chtěl víc kobyl,tak koupím něco jinýho-mně ten výkon naprosto vyhovuje,ten krouťák mi stačí :wink: Dnes upřednostňuji spotřebu a výdrž,zařekl jsem se že do motoru hrabat nebudu :wink:

_________________
Se stářím by měl přijít rozum,někdy však přichází stáří samo...


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 04 Okt 2008, 23:21
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 860
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Mirek1 píše:
Jo a dá se to nějak poznat bez rozdělání karbců,jestli to je zavřeny,nebo otevřeny? Na ER5 to bylo poznat hned.Dik


Blbě, a ne snadno:

1) odklop nádrž a zkontroluj sací hrdlo: buďto z něj vedou dvě trubky vedle sebe vodorovně --> orig. stav, nebo je tam přímý vstup do filtru (obrázky mám na motoborgo.net) --> nejspíš už to někdo odškrtil.
2) nech to projet na brzdě, buďto na 3000ot máš propad --> orig. stav, nebo je to bez propadu --> nejspíš už to někdo odškrtil

Jak ale vidím, v ČR tahle věc není moc známá, takže bych si troufnul odhadnout že můj BT je u nás v ČR jako jeden z mála odškrcený.


Hynek
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 06 Okt 2008, 07:46
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 06:38
Príspevky: 85
Bydlisko: Havířov

Offline
Já To mám odškrcené určite. A ve velkém techničáku mám napsano zvýšení výkonu ze 48kw/5500 na 51kw/5700 a max.rychlost zvýšena ze 180km/h na 184km/h.(original zápis v TP SRN).Tak jsem koupil.Nemůžu posoudit jestli vynaložené prachy se oplatily.


Peter BT
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 06 Okt 2008, 08:58
Obrázok užívateľa
administrátor stránky

Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32
Príspevky: 1351
Bydlisko: Nové Zámky

Offline
to odškrtenie, čo robil cafe-racer sa mi páči preto, lebo je bez veľkého zásahu do motora, žiadny extrém nárast, ale odstráni sa ten prepad na 3 tisíc. a pri tej cene a robote sa to, zdá sa vyplatí


Peter BT
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 27 Nov 2008, 21:39
Obrázok užívateľa
administrátor stránky

Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32
Príspevky: 1351
Bydlisko: Nové Zámky

Offline
sada od Tophamu dorazila, zajtra idem dohodnúť brzdu a servis na montáž


Peter BT
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 27 Feb 2009, 20:45
Obrázok užívateľa
administrátor stránky

Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32
Príspevky: 1351
Bydlisko: Nové Zámky

Offline
takže som to dnes doobeda zobral do servisu, trocha ma Norbi/majiteľ servisu/ schladil, že nech si od toho veľa nesľubujem, lebo pocitovo zvýšenie prítoku vzduchu a paliva nie je celkom v úmere, ale že uvidíme. Tak som ho nechal, nech aspoň nezavadziam - a vlastne som musel aj do roboty :D

Odmeral motorku pred úpravou a nahodil trysky a sanie. Diera okolo 3500 sa upravila, výkon začal na nižších otáčkach, ale nebolo to to pravé, podľa lambdy bol motor chudobný. Potom to ale Norbimu nedalo, odpojili aj ten homologačný sakrament na dodatočné spaľovanie a motor ožil. Celkovo sa zväčšil použiteľný rozsah dole aj hore, krúťák v celom rozsahu narástol, vyrovnal sa priebeh. Podľa kriviek to vyzerá dobre, aj keď chlapík ešte nie je spokojný, že to sa dá ešte lepšie doladiť, chce to ale nejaké drobnosti...... pravdu poviem, nechám to na neho, určite sa vyzná lepšie ako ja :D. Dúfam, že zajtra bude pekne, šiel by som pre moto po vlastnej osi, dúfam, že vydolujeme nejako aj krivky z brzdy, v najhoršom aspoň vytlačíme a potom to nascanujem a hodím sem. je to celkom zaujímavé, a sranda, že úplne odlišné od Martina. Uvidíme :shock:


Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Verzia pre tlač

Kto je on-line
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
Skočiť na:  
cron

Vymazať všetky cookies fóra | Tím | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
DAJ Glass 2 template created by Dustin Baccetti
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.