Zobraziť témy bez odpovede
Zobraziť aktívne témy
Aktuálny čas je 23 Apr 2024, 16:11


Moderátor: Moderátor
Autor Správa
stonemen
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 12 Feb 2011, 23:17
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09
Príspevky: 991
Bydlisko: Lipí - Náchod

Offline
Rok se z rokem sešel a mě nedalo a zas jsem udělal další krok v ladění fyzičky mého psíka. Od loňska mi záhalel v garáži frézovaný dekl na airbox s průměrem otvoru sání 7cm a sada trysek v Dynojet sadě. Výtáhl jsem tedy karbce, vyčistil a vyměnil hlavní Dyno trysku 124 (origo 125) za trysku Dyno 130, což je největší z dynojet sady na bulldu. Osadil jsem dekl s 7cm dírou a jupí na brzdu. Do foroty jsem s sebou vzal origo sání, clonu s dírou 6cm (jako Topham) a clonu s dírou 5,5cm.
Úpravy: - ais odstraněn
- dorazy z karburátorů odstraněny
- trysky 130
- jehly Dynojet na druhém zářezu od vrchu
- výfuk Ixil otevřený bez homologačních vložek
- KN filtr
- šrouby bohatosti směsi povoleny na 3,5ot. z dorazu

Takhle vypadal začátek cesty :)
Obrázok Obrázok

Takhle měření :wink:
Obrázok

Jen pro zajímavost!!! Dekl s dírou 7cm dokázal vyladit výkon na celých 33koní :roll: !!! A ještě bych odpálil písty a výfukový ventily, mělo to moc vzduchu a strašný průběh. Nasadili jsme origo sání a hned to bylo o poznání lepší, ale to mi nestačilo a nasadil jsem clonu s dírou 5,5cm a pak začal mazec : výkon 71,27 PS / 6965ot/min
krouťák 79,59 Nm / 5680ot/min (je zajímavý, že tovární krouťák je kolem 88Nm?), zkusili jsme ještě clonu 6cm (jako má Topham) ale výkon šel cca o1,5koně dolů. Takže nechám upravit frézovaný dekl na díru sání 5,5cm a mám klid, že neublížím motoru.
Měření mi potvrdilo, že neověřené experimenty typu uřezaných sání apod. akorát podporují destrukci motoru!!! a to jsem nechtěl podstupovat.

Tady ještě grafy:
Obrázok Obrázok

Doufám, že jsem pomohl těm, co přemýšlí o ladění a rozhodně doporučuju jít na brzdu a nechat si změny ověřit profesionálně a mít klid, že nezničím motor.
Pro zajímavost na díru sání 7cm by měla být cca 150 tryska,tak třeba příští rok... :wink: :D

_________________
A.C.A.B.



Reklama


Ouklend
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 13 Feb 2011, 00:40
Obrázok užívateľa
moderátor

Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05
Príspevky: 1957
Bydlisko: Olomouc a okolí

Offline
za 1.: nevím jestli jsi sem dával nějaký fotky svýho Bulíka, ale z těch pár nedetailních a zaplachtovaných fotek co jsi sem teď dal musím říct, že máš Buldu fakt moc pěknýho ... :thumbup:

za 2.: s úpravama souhlasím. osobně nejsem příznivec samo-domo experimentů co se týká zásahu do motoru. neřeknu čištění karbců a podobný udržovací záležitosti. mám na mysli experimenty v oblasti použitých výfuků, velikosti sání a trysek, které nejsou přímo na Buldu určeny nebo doporučeny apod. je fakt, že nejsem motorář a zas tak tomu nerozumím, ale pokud mi mechanik doporučí to nebo ono a dá mi na to záruku a svůj krk, tak do toho jdu ...

tím chci říct, jako to tady říkám pořád, že ikdyž ušetřím za výfuky a koupím nevhodný nebo nějaký jiný na jiný typ motorky, a nekoupím Topham a uříznu sání, a nekoupím KNko a koupím jinej filtr, kterej nedolýhá a má do sání mezeru na bordel, a nekoupím Dynojet a koupím nějaký trysky podle toho, co mi kdo nakecá, tak je to každýho osobní věc, ale já bych si to nelajznul.

na to mám svýho Bulíka moc moc rád ... :wub:


na druhé straně závidím těm, kteří si to lajznou a dokážou se v tom sami na vlastní zodpovědnost takhle detailně hrabat ... :wink:


bikerman
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 13 Feb 2011, 09:19
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 12 Dec 2009, 14:53
Príspevky: 710
Bydlisko: USTI NAD LABEM-Chlumec

Offline
[quote="Ouklend"]za 1.: nevím jestli jsi sem dával nějaký fotky svýho Bulíka, ale z těch pár nedetailních a zaplachtovaných fotek co jsi sem teď dal musím říct, že máš Buldu fakt moc pěknýho ... :thumbup:

Ouklende vždyť si ho už vyděl na srazu stál ob jednoho bulíka vedle tebe koukám že už taky stárneš ale příjde to na každýho to se stává :lol2: :lol2: :wink3:

Obrázok

_________________
LÁSKA NA PRVNÍ POHLED - LÁSKA NA CELÝ ŽIVOT


Ouklend
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 13 Feb 2011, 10:09
Obrázok užívateľa
moderátor

Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05
Príspevky: 1957
Bydlisko: Olomouc a okolí

Offline
... pane bože já jsem ale trubka ... já myslel, že ten příspěvek psal Jirka 78 a teď koukám, že to byl Stoneman. zdál se mi Bulík nějak povědomej :lol:. díky za upozornění Bikermane. no jsem prostě slepej ... :lol:


bikerman
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 13 Feb 2011, 10:48
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 12 Dec 2009, 14:53
Príspevky: 710
Bydlisko: USTI NAD LABEM-Chlumec

Offline
:thumbup2: :thumbup2: :thumbup2: to se stává

_________________
LÁSKA NA PRVNÍ POHLED - LÁSKA NA CELÝ ŽIVOT


remote
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 13 Feb 2011, 11:41
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 24 Sep 2009, 17:10
Príspevky: 399
Bydlisko: Semily

Offline
Stonemane, trochu jsi mě znejistěl. Chtěl jsem původně dát KN filtr místo origoše a udělat dekl jako má Topham, ale neměnil bych trysky. Dle tvých poznatků je více vzduchu na škodu - pokud je pravda že KN propouští více vzduchu, tak bych měl vlastně zůstat u původního krytu ?!?!
Jsem zmaten, dostávám se na úroveň " svazarmovských ladičů"... :shock:
Někdo tady psal že model 2005 má trysky 130 ? Tak abch se asi mrknul jaký tam fakt sou, ne? :(


stonemen
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 13 Feb 2011, 11:42
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09
Príspevky: 991
Bydlisko: Lipí - Náchod

Offline
Tak ještě k těm výkonům. Jsem přesvedčen, že Yamaha udává výkony 64koní a 88Nm jako přímý výkon motoru. Já mám výkony na zadním kole, takže když se připočtou ztráty od motoru na zadní kolo, které se údajně pohybují kolem 15% tak hodnoty jsou opravdu zajímavý:
- krouťák 91,52 Nm / 5680ot/min
- výkon 81,96 koní / 6965ot/min

_________________
A.C.A.B.


stonemen
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 13 Feb 2011, 11:44
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09
Príspevky: 991
Bydlisko: Lipí - Náchod

Offline
Ouklend píše:
... pane bože já jsem ale trubka ... já myslel, že ten příspěvek psal Jirka 78 a teď koukám, že to byl Stoneman. zdál se mi Bulík nějak povědomej :lol:. díky za upozornění Bikermane. no jsem prostě slepej ... :lol:

Buď v klidu Ouklende, to bude počasím, já jsem taky pořád ospalej :lol:

_________________
A.C.A.B.


remote
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 13 Feb 2011, 11:52
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 24 Sep 2009, 17:10
Príspevky: 399
Bydlisko: Semily

Offline
Sem to zvojtil, Break psal že tam u novějších Buldů jsou 127,5, ta 130 se tam nějak vecpala.. :oops:


stonemen
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 13 Feb 2011, 11:54
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09
Príspevky: 991
Bydlisko: Lipí - Náchod

Offline
remote píše:
Stonemane, trochu jsi mě znejistěl. Chtěl jsem původně dát KN filtr místo origoše a udělat dekl jako má Topham, ale neměnil bych trysky. Dle tvých poznatků je více vzduchu na škodu - pokud je pravda že KN propouští více vzduchu, tak bych měl vlastně zůstat u původního krytu ?!?!
Jsem zmaten, dostávám se na úroveň " svazarmovských ladičů"... :shock:
Někdo tady psal že model 2005 má trysky 130 ? Tak abch se asi mrknul jaký tam fakt sou, ne? :(

Já být na tvým místě, zjistil bych si ty trysky co tam máš. Eventuelně bych koupil Dyno sadu na buldu (cca 2.200.-), záleží totiž i na jehle (Dyno má tenčí než origo), dal tam KN filtr (cca 1.500.-) A udělal si několik clon o různých průměrech sání a zajel si to změřit (cca 1.500.-) a na místě s těma clonama sání vzduchu laboroval. Výfuky jsou už na tobě, ty stojí víc a jak který zvedá výkon, spíše je to vzhledová záležitost... :wink:

_________________
A.C.A.B.


remote
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 13 Feb 2011, 12:45
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 24 Sep 2009, 17:10
Príspevky: 399
Bydlisko: Semily

Offline
stonemen píše:
Já být na tvým místě, zjistil bych si ty trysky co tam máš. Eventuelně bych koupil Dyno sadu na buldu (cca 2.200.-), záleží totiž i na jehle (Dyno má tenčí než origo), dal tam KN filtr (cca 1.500.-) A udělal si několik clon o různých průměrech sání a zajel si to změřit (cca 1.500.-) a na místě s těma clonama sání vzduchu laboroval. Výfuky jsou už na tobě, ty stojí víc a jak který zvedá výkon, spíše je to vzhledová záležitost... :wink:

Zakoupil jsem KN kvůli výměně za orig ( ten tam byl od začátku). Do větších úprav se nechci pouštět, mě výkon Buldy dostačuje. Ty clony ti ukážou na brzdě výkon, ale množství vzduchu už ne, tak z čeho usuzuješ že 70mm díra ti odpálí písty?


NaaR
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 13 Feb 2011, 15:19
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 16:45
Príspevky: 760
Bydlisko: Skoro HK.

Offline
at tam mas fultr jakej chces restriktor ti pusti stejne jen urcity max. takze kdyz ho neupravis tak to neres.

_________________
R.I.P.Rest In Pain


stonemen
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 13 Feb 2011, 18:38
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09
Príspevky: 991
Bydlisko: Lipí - Náchod

Offline
remote píše:
Zakoupil jsem KN kvůli výměně za orig ( ten tam byl od začátku). Do větších úprav se nechci pouštět, mě výkon Buldy dostačuje. Ty clony ti ukážou na brzdě výkon, ale množství vzduchu už ne, tak z čeho usuzuješ že 70mm díra ti odpálí písty?

Dle lambda sondy, která je při měření strčená ve výfuku. Pokud nejsou laďáky, který jsou otevřený a jde tam sonda strčit, využívají se na měření u originál výfuku zátky na svodech. Křivka lamda sondy je znázorněna na druhém grafu tmavou barvou a měří (zjednodušeně) obsah kyslíku ve spalinách. Křivka by neměla padat pod hodnotu 0,8. Jinak se riskuje zhoření částí motoru...

_________________
A.C.A.B.


Pjotr
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 16 Feb 2011, 07:22
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40
Príspevky: 482
Bydlisko: podkrkonoší

Offline
breaku, vrátím se ke starší záležitosti...
Celou diskusi rozdmýchal Mirek s montáží turba. Na to jsi napsal:
break13 píše:
Mezi námi, to vůbec není blbost, motor se k tomu svou konstrukcí nabízí a mám už něco v hlavě
R.

Potom jsi to změnil na superchanger a trochu jsi se do toho zamotal. Třeba jsi tvrdil, že by jsi si
break13 píše:
turbo na V-twina nedal.
Takže jsi popřel svoje předchozí tvrzení.
Položil jsem ti tam několik otázek...jak sám rád používáš termín "k věci".
Na to jsi napsal že:
break13 píše:
já to odsouvám na zimu, mám v současnosti "přízemnější " starosti


Člověče, zima se blíží pomalu ke konci. Těším se na vysvětlení.

Jen pro připomenutí:
break13 píše:
Abych to uvedl na pravou míru, tak se nejedná o turbodmychadlo,
ale o tzv. supercharger , ten je na elektriku a má jen celkem malý tlak a to spíše v nízkých otáčkách. Krouťák se zdvihne velmi mírně
a tak to na životnost nemá celkem žádný negativní vliv. Navíc se to nemusí a někdy taky nemůže používat trvale.

Pjotr píše:
Jak si představuješ takový supercharger, který by jsi dal na Bulldoga a jak si představuješ jeho vypínání? Jak budeš nastavovat karburátory, když ho zapneš a vypneš? Jak se bude chovat sání, pokud bude vypnutý?Udělej nám prosím menší osvětu.
Možná by mě i zajímalo, jak jsi naměřil, že nebude mít přesně řečeno "na životnost celkem žádný negativní vliv". Co znamená, že se tlak zvedne "velmi mírně".


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 16 Feb 2011, 12:09

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Bohužel "nejsou lidi",
rekonstruuju dva byty a také v práci je teď zemětřesení
a navíc jsem si naordinoval letos víc dovolené na horách :-(
R.


Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Verzia pre tlač

Kto je on-line
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 8 hostia
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
Skočiť na:  


Vymazať všetky cookies fóra | Tím | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
DAJ Glass 2 template created by Dustin Baccetti
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.