Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

tuning motora
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=4&t=39
Stránka 3 z 28

Autor:  break13 [ 11 Aug 2009, 13:49 ]
Predmet príspevku: 

Bezvadná diskuse, zrovna dnes si jdu do garáže překopat celou přípravu paliva na svým Psíkovi. Konkrétně Dynojet , mám ale z eBaye celej novej blok karbeců, takže jsem si to v klidu připravil v kuchyni na stole a v garáži to jen prohodím. Filtr mám "proletářskej KN", v obchodech je spousta jinejch bavlněnejch , který se jen lehce upraví efekt stejnej a jsou jen za 300Kč. Dekl na airbox jde v pohodě nahradit plechem s dírou,
funguje to stejně, ten frézovanej je tam jen proto, aby TOPHAM mohl chtít takový horentní peníze za dvě trysky. Cena těch dvou trysek je totiž 170Kč. Mám to odbrzděný v továrním nastavení 59,2koně/86Nm na zadním kole , výsledky po úpravě dodám. R.

Autor:  break13 [ 21 Aug 2009, 09:43 ]
Predmet príspevku: 

Tak jsem byl včera na brzdě po úpravě a spokojenost maximální !
Pro pořádek fakta o úpravě :
základní motor 2002 standardní bez úprav, najeto 20.000km
AIS funkční (nemá vliv na výkon), svíčky BRISK LX15TC, bavlněný filtr "no name" upravený aby pasoval do airboxu , kryt na filtr - home made s dírou (proletářský TOPHAM) z kusu hliníkového plechu, karburátory 2005, vyndané dorazy z podtlakových šoupátek (jen bůh ví proč to tam je, napadá mě jen omezení na 50kW pro některé země), hlavní trysky 130, jehly DYNOjet (DNO761A) na druhém zářezu, šroub bohatosti směsi 3,5 otáčky z dorazu, benzín natural 91.
První obrázek popisuje před a po úpravě .
Vyhodnocení:
v dolní oblasti se krouťák vyrovnal a nemá typický propad
nad 4500 je celkem výrazný nárust výkonu až na cca +7HP
Obrázok

Tento obrázek porovnává mojí úpravu s jiným Bulldogem s otevřenými výfuky IXIL.
vyhodnocení:
v dolní oblasti je významný přírustek krouťáku (to je paradox)
v horní oblasti je výsledek prakticky stejný, možná nad 6000 je moje úprava efektivnější.
Obrázok

Jak to vypadá:
Obrázok

Takže námět pro ostatní psovody :-)
R.

Autor:  alex227 [ 21 Aug 2009, 09:48 ]
Predmet príspevku: 

Bomba! :shock: :shock: :shock:

Autor:  MIRAS [ 21 Aug 2009, 19:58 ]
Predmet príspevku: 

For break13: používáš Natutal 91 nebo jde o překlep? Díky za grafy,jsou opravdu zajímavé. Já na brzdu zajedu taky a porovnám s tvým grafem a popřípadě upravím trysky dle tebe. Z mojich 124 na 130 app. kolik stojí brzda?Díky za tvé informace a zkušenosti :shock: .

Autor:  cafe-racer [ 22 Aug 2009, 00:22 ]
Predmet príspevku: 

Break13: dorazy na šoupátka, stejně jako rychlostní omezovač na 190km/h, slouží ke splnění emisních limitů. Ono taky, takhle starej motor prodávat ještě v r. 2008 asi nebyla prdel :-)

Autor:  break13 [ 24 Aug 2009, 09:27 ]
Predmet príspevku: 

MIRAS píše:
For break13: používáš Natutal 91 nebo jde o překlep? Díky za grafy,jsou opravdu zajímavé. Já na brzdu zajedu taky a porovnám s tvým grafem a popřípadě upravím trysky dle tebe. Z mojich 124 na 130 app. kolik stojí brzda?Díky za tvé informace a zkušenosti :shock: .

BA91 není překlep, pro tenhle motor je to to nejlepší.
Základní pravidlo zní , že motor s kompresním poměrem pod 1:9 by měl používat benzín 91okt, cca do 1:10,5 BA95 a nejmodernější motory nad 10.5 - BA 98/99/100.
On se totiž traduje mýt, že čím vyšší číslo, tím lepší benzín a to je holý nesmysl,pouze čím vyšší číslo, tím ten benzín hoří pomaleji !!!
Motory s vysokým kompresním poměrem jsou schopné lépe využít energii z paliva, ale zvyšuje se rychlost hoření až k možnosti vzniku samozápalů .
U karburátorových motorů to je bez debat, řídící jednotky stříkaček si s nevhodným benzínem většinou poradí,
ale v extrémním případě taky ne a motor začne klepat, spadne výkon a zvýší se spotřeba .
Konkrétně u Bulldoga může např použití BA99 způsobit až podpálení výfukových ventilů.
Je to vyzkoušený léty praxe a funguje to.
Jinak tady v Modřanech v DKracing stojí změření 500CZK,
pokud chceš přeměřit včetně bohatosti směsi/spaliny (což ovšem jde jen s některými otevřenými výfuky) tak 700CZK.
R.

Autor:  break13 [ 24 Aug 2009, 09:36 ]
Predmet príspevku: 

cafe-racer píše:
Break13: dorazy na šoupátka, stejně jako rychlostní omezovač na 190km/h, slouží ke splnění emisních limitů. Ono taky, takhle starej motor prodávat ještě v r. 2008 asi nebyla prdel :-)

Pravdu díš, Bulldog nesplňoval emise, tak ho bohužel přestali vyrábět :-(
Přímého nástupce Bulldog nemá a např. MT 01 je sice supermoderní nádherná stylová mašina, ale ač splňuje emise, tak chlastá 9+ l/100km :-(
Kámoš jí má a musím mu jí taky projet, abych věděl co si koupit po Bulíkovi.
R.

Autor:  MIRAS [ 24 Aug 2009, 09:57 ]
Predmet príspevku: 

Je pravda, že jsem 2 x natankoval 98 a už nikdy více. To byly prdy jak z děla. Jinak používám 95.

Autor:  Pjotr [ 24 Aug 2009, 10:07 ]
Predmet príspevku: 

break13 píše:
BA91 není překlep, pro tenhle motor je to to nejlepší.
Základní pravidlo zní , že motor s kompresním poměrem pod 1:9 by měl používat benzín 91okt, cca do 1:10,5 BA95 a nejmodernější motory nad 10.5 - BA 98/99/100.
On se totiž traduje mýt, že čím vyšší číslo, tím lepší benzín a to je holý nesmysl,pouze čím vyšší číslo, tím ten benzín hoří pomaleji !!!
Motory s vysokým kompresním poměrem jsou schopné lépe využít energii z paliva, ale zvyšuje se rychlost hoření až k možnosti vzniku samozápalů .
U karburátorových motorů to je bez debat, řídící jednotky stříkaček si s nevhodným benzínem většinou poradí,
ale v extrémním případě taky ne a motor začne klepat, spadne výkon a zvýší se spotřeba .
Konkrétně u Bulldoga může např použití BA99 způsobit až podpálení výfukových ventilů.
Je to vyzkoušený léty praxe a funguje to.
Jinak tady v Modřanech v DKracing stojí změření 500CZK,
pokud chceš přeměřit včetně bohatosti směsi/spaliny (což ovšem jde jen s některými otevřenými výfuky) tak 700CZK.
R.


Jen bych doplnil:
Vyšší oktanové číslo má větší odolnost vůči samozápalům. Čím větší kompresní poměr, tím dojde k většímu stlačení směsi a tím i k vyšší teplotě v prostoru a náchylnosti k samozápalům (neodborně se tomu říká "klepání ventilů"). Náchylnost k samozápalům nezáleží ale jen na kompresním poměru. Jsou tam další významné faktory jako např.: vlhkost vzduchu, tvar spalovacího prostoru, otáčky, použitá zapalovací svíčka, bohatost směsi, velikost předstihu,....Obecně samozřejmě platí, že na vyšší kompresní poměr je potřeba použít palivo s vyšším oktanovým číslem, ale není to jediný faktor. Nelze proto říct: od kompresního poměru toho a toho používejte benzin ten a ten. Tady bych se výhradně řídil výrobcem, má to odzkoušené!
Co se stříkaček týká, poradí si i s menším oktanovým číslem, ale jen za jedné podmínky. Musí mít v systému čidlo klepání. To u starších jednotek chybí. Pokud toto čidlo má, upraví nastavení jednotky (hlavně sníží předstih), ale na úkor výkonu. Toto čidlo dokáže držet nastavení jednotky na hranici klepání...tedy na hranici nejlepší účinnosti.
Úplně jiná liga jsou jsou motory s přímým vstřikem benzínu. Je zřejmé, že zde stlačujeme pouze vzduch a ne směs. Tedy se nemá co samovznítit. Proto u těchto motorů můžeme jít na větší kompresní poměr, případně spalovat chudou (vrstvenou) směs.

Je to velká alchymie. Nejlépe se řídit výrobcem.

Autor:  Ouklend [ 24 Aug 2009, 12:21 ]
Predmet príspevku: 

break13 píše:
BA91 není překlep, pro tenhle motor je to to nejlepší.
Základní pravidlo zní , že motor s kompresním poměrem pod 1:9 by měl používat benzín 91okt, cca do 1:10,5 BA95 a nejmodernější motory nad 10.5 - BA 98/99/100.
On se totiž traduje mýt, že čím vyšší číslo, tím lepší benzín a to je holý nesmysl,pouze čím vyšší číslo, tím ten benzín hoří pomaleji !!!
Motory s vysokým kompresním poměrem jsou schopné lépe využít energii z paliva, ale zvyšuje se rychlost hoření až k možnosti vzniku samozápalů .
U karburátorových motorů to je bez debat, řídící jednotky stříkaček si s nevhodným benzínem většinou poradí,
ale v extrémním případě taky ne a motor začne klepat, spadne výkon a zvýší se spotřeba .
Konkrétně u Bulldoga může např použití BA99 způsobit až podpálení výfukových ventilů.
Je to vyzkoušený léty praxe a funguje to.
Jinak tady v Modřanech v DKracing stojí změření 500CZK,
pokud chceš přeměřit včetně bohatosti směsi/spaliny (což ovšem jde jen s některými otevřenými výfuky) tak 700CZK.
R.


... to je pro mě novinka. já samozřejmě dával za pravdu tomu mýtu, o kterém píšeš, takže díky za info.

Autor:  helmi [ 24 Aug 2009, 21:23 ]
Predmet príspevku: 

Kua hoši vy ste snáď nejaký letecko-motorovo-motocyklový ing. guruovia. Kde vy na to chodíte?... A dík za info. Že by som skúsil natankovať BA91? .....

A fakt ! Ty kokso . Manuál tiež uvádza BA91. Tak to skúsim...

Autor:  Ouklend [ 24 Aug 2009, 21:41 ]
Predmet príspevku: 

helmi píše:
Kua hoši vy ste snáď nejaký letecko-motorovo-motocyklový ing. guruovia. ...


:lol: ... no taky mám ten dojem ...

helmi, máme ale štěstí, že si koupili zrovna Buldu co ? :D

Autor:  helmi [ 24 Aug 2009, 21:52 ]
Predmet príspevku: 

Nojo ty vole! (alebo, ako by sa to u vás říkalo?)

Autor:  Ouklend [ 24 Aug 2009, 22:18 ]
Predmet príspevku: 

helmi píše:
Nojo ty vole! (alebo, ako by sa to u vás říkalo?)


No ty kokso. Veď ty neni si žiadny Slovák boha jeho ... :shock: :lol:

Autor:  Mirek1 [ 24 Aug 2009, 22:22 ]
Predmet príspevku: 

Ouklend píše:
No ty kokso. Veď ty neni si žiadny Slovák boha jeho ... :shock: :lol:

To tady ale každý ví,že Robo je Maďar :lol:

Stránka 3 z 28 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/