Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

tuning motora
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=4&t=39
Stránka 21 z 28

Autor:  Pjotr [ 16 Feb 2011, 13:04 ]
Predmet príspevku: 

Budu se těšit...

Autor:  igorescu [ 16 Feb 2011, 20:30 ]
Predmet príspevku: 

chalani, chcem pred sezonou spravit nejaky tie vase tzv stage1 upravy ale je toho o tom 20+ stran vymien nazorov, z toho 10 stran hadok o AIS :) co je fajn a clovek sa kopu veci nauci ale mne, ako anti mechanikovi, to akurat popletie hlavu. Ja si tak akurat viem vymenit kvapaliny, filtre a podobne udrzbove hovadinky. Na zasahy do motora nemam znalosti a ani naradie :oops:

Ja som mal povodne v plane aj podla toho co som sa tu docital spravit toto (mam ten model po r.2004):
1. odstranit restriktory na karburatoroch
2. namontovat K&N filter
3. namontovat Topham sadu (kryt sania + trysky)
4. asi rovno dam prec aj to AIS (uz mam prepalene gate :P )
5. zosinchronizovat

?? 3,5. ?? Dost casto sa tu ale spomina karburatorova sada Dynojet. Budem potrebovat aj tu, len kvoli inym ihlam alebo mozem nechat povodne?

Trochu ma trapi, ze vobec neviem co mam na motorke za fifuky, ale tie teraz riesit nebudem.

Chcem o tych 5-6 bodov poziadat samozrejme servis, tak potrebujem vediet co vsetko mam mat pripravene im tam priniest aby to vedeli spravit vsetko naraz. Ak mi nieco chyba alebo by som mal s niecim ratat tak prosim o radu. Zima pomaly konci a kym tie veci kupim a namontuju to tam tak to chvylu potrva.

A este otazka na Mareka2001 alebo Peperbu, ked vidim ze ste z BA. Kam davate moto do servisu... ak teda nerobite vsetko sami samozrejme?

Vopred dakujem za rady :)

Autor:  stonemen [ 16 Feb 2011, 20:48 ]
Predmet príspevku: 

U sady Dynojet máš sady trysek od 124 až po 130 a k tomu jehly. Ty jsou užší než originál jehly. Je pravda, že nejlevnější ta sada není, ale máš jistou kvalitu. U těch trysek a jehel jde i o tzv. FLOW, hydrodynamický proudění, který mají u Dynojetu odladěný. Jde o sílu jehel kompaktní s vrtáním a náběhem trysek...
K tomu bodu 3. můžeš vlastně dát sání s otvorem jaký chceš, ale souběžně s tryskou, platí čím větší sání tím větší tryska. A to je právě ten zakopanej pes... A pak bych po zkušenostech to jel odladit na brzdu. Těžko ale na místě budeš měnit trysky, to musí jít karbce ven. Takže můžeš řešit na místě množství vzduchu a bohatost směsi, dle lamda sondy... :wink:

Autor:  igorescu [ 16 Feb 2011, 21:05 ]
Predmet príspevku: 

To je prave to, ze ja pri nom stat nebudem. Ak som spravne pochopil:

1. tak odstranenim restriktorov mozem tocit "na plne gule" co vyuzijem len raz za cas
2. kryt sania od Tophamu + K&N filter = viac vzduchu a teda potrebujem aj prislusne trysky a ihly ale to uz je na skusenostiach pana technika.

To vidim tak, ze musim kupit Topham, Dynojet, K&N filter, priniest to v naruci technikovi v style:

Tu mas, namontuj to tam ako chces ale nech je ta ciara tociveho momentu ako pravitkom :)

Autor:  stonemen [ 16 Feb 2011, 21:13 ]
Predmet príspevku: 

Topham nemusíš, to je ladící sada od Mikuny, která vyrobila karbce na buldu. Obsahuje kryt sání a dvě trysky. Trysky budeš mít v dynojetu a dekl sání vyrobíš třeba z plastu nebo plechu,různý průměry sání od cca 4cm do 6cm... Ušetříš 80 euro za Topham.

Autor:  igorescu [ 17 Feb 2011, 12:22 ]
Predmet príspevku: 

stonemen píše:
Topham nemusíš, to je ladící sada od Mikuny, která vyrobila karbce na buldu. Obsahuje kryt sání a dvě trysky. Trysky budeš mít v dynojetu a dekl sání vyrobíš třeba z plastu nebo plechu,různý průměry sání od cca 4cm do 6cm... Ušetříš 80 euro za Topham.


Sak prave ten hlinikovy kryt je tych 80 eur. Tie trysky tam prihodili ako bonus :). Ale mas pravdu, ze sa tych 80 Eur da usetrit ale aj tak by som to musel dat niekomu vyrobit lebo plastove moc nechcem.

Popravde ked som si teraz prezeral grafy od Peta, cafe-racera a inych, tak sa mi do toho ani moc nechce lebo tie grafy nie su moc presvedcive. Sice tam je odstraneni ten prepad medzi 3000-3500rpm ale ten nie je nejak tragicky a priebeh vykonu je viac menej ten isty ako pred upravou a davat 200EUR len kvoli tomu...

Rozmyslam aj, ze zatial odstranim len restriktory a AISko.

Aj ked na druhu stranu dotycni vyzerali byt spokojni po upravach :)

Autor:  Peter BT [ 17 Feb 2011, 14:27 ]
Predmet príspevku: 

možno sme boli spokojní preto, že sme nečakali nejaký extra nárast výkonu, nepredpokladali sme, že z toho bude superšport.
ak mám za mňa povedať, teraz keď už poznám výsledok - šiel by som do toho zase.
Možno to grafy až tak neukazujú (teda výkonový nárast v absolútnom čísle) ale pocitovo je to silne poznať. V mojom prípade odstránenie diery je v pocite z jazdy silne poznať, a oblasť vyššieho výkonu sa rozšírila o poriadnu porciu otáčok.
To čo neviem, aký má vplyv - alebo ho nejak nepozorujem - to je práve to odstránenie restriktorov - zriedka ťaham buldu do najvyšších otáčok

Autor:  igorescu [ 17 Feb 2011, 15:26 ]
Predmet príspevku: 

Ja tiez necakam ziaden narast. Keby som chcel 150 koni a 370km/h maximalku tak si kupim nejaku stihacku a nie traktor. Ja som na grafoch ani nepozeral na cisla ale iba tvar priebehov a nevyzeralo mi to byt podla nich hodne tych penazi. Preto som bol zvedavy ci su tie zmeny citit pri jazde ( napr. lepsi zatah pri tych 3000 otackach) alebo je to len tzv. "min/max-ing" pre dobry pocit na dusi, ze zo zakruty vijdem na papiery vdaka tym zmenam o 0.02 km/h rychlesie ako predtym.

Ale ked vravis, ze je to poznat tak sa do toho pustim aj ja teda. Dik za rady a postrehy hosi.

Autor:  Ouklend [ 17 Feb 2011, 16:40 ]
Predmet príspevku: 

jj. jdi do toho, protože jak píše Peter:

Peter BT píše:
... V mojom prípade odstránenie diery je v pocite z jazdy silne poznať ...


tak i v mojom prípade je odstranenie diery pocitovo silne poznať ... :lol: :lol: :lol:

Autor:  stonemen [ 17 Feb 2011, 19:03 ]
Predmet príspevku: 

stonemen píše:
Tak ještě k těm výkonům. Jsem přesvedčen, že Yamaha udává výkony 64koní a 88Nm jako přímý výkon motoru. Já mám výkony na zadním kole, takže když se připočtou ztráty od motoru na zadní kolo, které se údajně pohybují kolem 15% tak hodnoty jsou opravdu zajímavý:
- krouťák 91,52 Nm / 5680ot/min
- výkon 81,96 koní / 6965ot/min


Tak za tenhle výsledek mě to stálo :wink: , KN filtr bych dával stejně,ale i tak KN 1500+Dynojet 1800, brzda 1000, součet 4300.-kč a můj čas strávený na úpravách sání a přetryskování karbců.. Za mě? Šel bych do toho znova... :) :wink:

Autor:  break13 [ 18 Feb 2011, 11:57 ]
Predmet príspevku: 

V DKracing v Praze Modřanech chtějí za jedno změření na brzdě jen 500CZK :)
R.

Autor:  Mirek1 [ 18 Feb 2011, 15:45 ]
Predmet príspevku: 

Tak zas neviš,kolikrát to brzdil. U nas to stojí taky 500,ale bez dph :cry:

Autor:  stonemen [ 18 Feb 2011, 20:18 ]
Predmet príspevku: 

break13 píše:
V DKracing v Praze Modřanech chtějí za jedno změření na brzdě jen 500CZK :)
R.

Však jo, za jedno. My měřili celkem 4krát... :wink:

Autor:  Jirka78 [ 20 Feb 2011, 19:20 ]
Predmet príspevku: 

Pokud o tom přemýšlíš, tak já projel 2 BT jeden seriovka druhý Topham. No a ten Topham jde poznat, hned jak při rozjezdu, že to víc tahá.

Autor:  break13 [ 20 Feb 2011, 22:53 ]
Predmet príspevku: 

Mirek1 píše:
Tak zas neviš,kolikrát to brzdil. U nas to stojí taky 500,ale bez dph :cry:

Pro úplnost :
jednou se to učil, protože začal měřit až od 3500,
tak jsem mu musel domluvit, že to není žádná zmrzlina
ale pořádnej motor a pak to teda změřil dvakrát pro jistotu :-)
Vlastně měl zaplatit mě, když jsem ho to naučil :wink:
R.

Stránka 21 z 28 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/