Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

tuning motora
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=4&t=39
Stránka 23 z 28

Autor:  stonemen [ 27 Mar 2011, 20:41 ]
Predmet príspevku: 

palo píše:
koukám na protokol měření mého Bulldy a je tam psáno, měřeno bez krytu airboxu! to by znamenalo že po dání krytu bude úplně jiné spalování, nebo ne? asi tam budu muset zajet a popř. nechat přeměřit

To bude asi chyba při zápisu. Ale kdyby přece jen to tak měřili, tak při nasazení krytu airboxu se stane to, že obohatíš směs, protože se ubere přísun vzduchu... Spíš bych se tam zajel zeptat, co tím zamýšleli... :wink:

Autor:  Pjotr [ 28 Mar 2011, 20:41 ]
Predmet príspevku: 

break13 píše:
stonemene, musím tě opravit,
podle svíček vždy poznáš nejjednodušeji jak to pálí, (kromě jízdního projevu),
druhá věc je to v jakém režimu převážně motor používáš.
Pokud chci zjistit velikost hlavní trysky, tak nasadím správně "zajeté" svíčky a proženu motor aspoň pět minut na plný plyn.
Volnoběh a ostatní režimy stejným postupem.
Pokud nemám totálně rozladěnej motor po neodborným zásahu,
tak pro kontrolu když se mi motor nezdá stačí vyndat svíčku po běžné jízdě a ona mi to většinou hned prozradí :wink:
R.
blahoslavené svazarmovské postupy :shock:


Tak Breaku, i odborník se podívá na to, jak vypadají svíčky. Můžou ti pomoci odhalit závadu. Ale v žádném případě podle nich nelze seřizovat motor.
Pokud začínáš s tím, že nasadíš správně "zajeté" svíčky, potom přece nepotřebuješ podle této metody nic seřizovat, nebo zajíždíš v jiné motorce?

Lidi prosím vás, tydle a jim podobné experimenty neprovozujte.

Jenom nevím, kdo tydle postupy "blahoslaví". Snad skutečně jen ti svazarmovci.

Autor:  break13 [ 29 Mar 2011, 11:51 ]
Predmet príspevku: 

Chlapi, když vemu poslední diskusi na tohle téma ,
způsoby a metody měření a hlavně jejich výsledky ,
tak se na mě nezlobte,
ale nastavení motoru podle jednoduché spolehlivé metody barvy izolátoru svíčky je pro ti všemu tomu analyticky přesná metoda. :shock:
Pokud někoho, kdo má (a snad s ním neměří poprvé) analyzátor výf. plynů
a vyjde mu více než o 33% bohatší směs než u továrního nastavení karburátoru
a okamžitě ho to nepraští do čela, tak jsou jen dvě možnosti :
- buď je zhulenej
- nebo tomu vůbec nerozumí
Jen tak pro zajímavost, tak změna průměru (tak se to značí) trysky o 5%,
tedy třeba ze 125 na 131 zvětší bohatost směsi o 10% a to je docela dost,
fígl je v tom, že průtok ovlivňuje přímo úměrně průřez a tedy to skáče s druhou mocninou............
:idea:
Jsem orientován na výsledek
a pokud mi tedy někdo umí nastavit třeba motor výtečně jen se šroubovákem a podle sluchu tak tomu říkám fachmanství.
Klikat po obrazovce a vymlouvat se na počítače to umí dnes každej jouda a skutek utek.
Přeju vašim motorům dobrou směs a dlouhý život !
Howgh :D
R.

Autor:  stonemen [ 29 Mar 2011, 19:39 ]
Predmet príspevku: 

Já tedy nevím, ale podle barvy izolátoru svíčky poznáš leda tak bohatost palivové směsi a ne nastavení motoru? Takže podle svíček poznáš jak máš nastavený karburátor....který ovlivňuje právě tu směs.
A k těm průměrům trysek musíš počítat ještě přísun vzduchu, navíc náběh v trysce i sílu jehly atd. Příklad sady Topham (mikuny) tryska 127,5 díra v sání průměr 6cm, origo yamaha jehla. U mě vyšlo nejlíp tryska 130, díra v sání 5,5 cm a Dyno jehla.... Takže počítat můžeš jak chceš, ale skutečnost tak jednoduchá není... :wink:

Autor:  Pjotr [ 29 Mar 2011, 20:37 ]
Predmet príspevku: 

Breaku, nebereš v úvahu, že se změnou průřezu trysky se ti změní i rychlost proudění v trysce. Tam skutečně není přímá úměra. Takže ani matematicky to nedělá dvojnásobek. S tím, jak se ti mění podtlak v různých fázích sání a otáčkách, je téměř nemožné něco takového propočíst. Trochu můžou pomoci empirické vzorce, ale to je trochu jiná liga. Takže nás tady neohromuj tím, že S=πR^2.


Člověče, zatím Jorgemu ta Yamaha moc nejede. Možná by "odborníci" v v motoGP měli zahodit přístroje a naladit podle svíčky, co říkáš? Pošlem jim Brisky, ať to naladí podle barvy. Případně pošlou zvukový záznam a poradíme. Co říkáš?

Autor:  Ouklend [ 29 Mar 2011, 21:09 ]
Predmet príspevku: 

... diskuze inženýrů na Bulldog fóru ???? mě osobně nic S=πR^2 neříká :lol: :lol: :lol: :thumbup3:
co teda máme my obyčejní Bulldogáři teda dělat ??? :mad2: :thumbup2:
asik budu kontrolovat svíčku, jak říkal Mira1 :wink:

Autor:  Peter BT [ 29 Mar 2011, 21:24 ]
Predmet príspevku: 

alebo do toho jednoducho nešahaj a bude to v pohode fungovať ďalśie roky :wink2:

a keby niečo, skoćiś do servisu, strčia mu sondu do ďurky, pokrútia niečo a zas bude ako nový.
nech ma presviedča kto chce ako chce, ale najistejśie to určite nastavia cez lambdu. pozerať do sviečky je tak pre rýchlu kontrolu a pokoj svedomia po normálnom nastavení ale nie na odladenie po takých zmenách ako zmena sania, trysiek........

Autor:  Mirek1 [ 29 Mar 2011, 21:26 ]
Predmet príspevku: 

Kontrolovat svíčku....tak jsem to myslel....jestli je dobrá směs,nebo není.
.....ne ladit nějak motor a furt se dívat na svíce,jestli jsou takovy nebo makovy.

Já osobně do ničeho nevrtám,nic nešteluju,nic netunim,tak toto jde tak nějak mimo mě.Mě to stačí,tak jak to je a nestěžuju si.
Dělám(nechám si dělat) jen podtlaky a ventily a když děláme ventily,tak se kouknu na svíce,jakou mají barvičku,pro jistotu,že je zase jako obvykle vše v pořádku. :lol:

Autor:  miki [ 29 Mar 2011, 21:44 ]
Predmet príspevku: 

......alebo do toho jednoducho nešahaj a bude to v pohode fungovať ďalśie roky......taky to tak vidím :wink:

Autor:  Jirka78 [ 29 Mar 2011, 22:05 ]
Predmet príspevku: 

když je to tuning tak se do toho musí šahat
jinak nic nevytuníš 8)

bude to opravdu složitější, protože záleží i na tvaru díry v trysce.

Naposled jsme nemohli zapálit turbínu, protože nám vyměnili hořáky za nové a nějak se číňanům nepodařilo okopírovat přesný tvar trysek, až jsme dali původní starý hořáky, tak nám to chytlo hned napoprvé

PS: není díra jako díra (to stejné platí o ženský)

Autor:  Ouklend [ 29 Mar 2011, 22:22 ]
Predmet príspevku: 

Jirka78 píše:
když je to tuning tak se do toho musí šahat
jinak nic nevytuníš 8)


jj. přesně tak. nějaký ty koně navíc z toho musím vyrazit stůj co stůj. konečně musím alespoň kousek ujet Mikimu a Peterovi ... :lol: :wink:

hej. a jinou motorku si kupovat nechci, kdyby náhodu měl někdo zase nějakou blbou poznámku na téma změny motorky ... :wink: :lol:

Autor:  Zdenek Marciniszyn [ 30 Mar 2011, 14:13 ]
Predmet príspevku: 

Nebo zkus napíchnout hafušu na laptop a změn palivovou mapu :D
Jinak nemám nic proti předešlé diskusi, člověk se rád poučí,jednou se to může zhodit :thumbup3:

Autor:  Peter BT [ 30 Mar 2011, 22:00 ]
Predmet príspevku: 

Radku, mne ujdeś, aj keď to naladíš na 30 koní :D

Zdeňku, uź som na to myslel, ale možno netreba ani laptop na palivové mapy, syn má na Dorse také tlačítko, a tam prepína - rain - tourist - sport - a ti poviem, to jak keby boli tri rôzne motorky.
Takže také tlačítko teraz sháňam, lebo buldoček je tak niekde medzi rain a tourist - to keby som ho prepol aspoň do toho tourist, to by sa diali veci :wink2: :thumbup2:

Autor:  Felix [ 30 Mar 2011, 22:24 ]
Predmet príspevku: 

Peter BT píše:
Radku, mne ujdeś, aj keď to naladíš na 30 koní :D

Zdeňku, uź som na to myslel, ale možno netreba ani laptop na palivové mapy, syn má na Dorse také tlačítko, a tam prepína - rain - tourist - sport - a ti poviem, to jak keby boli tri rôzne motorky.
Takže také tlačítko teraz sháňam, lebo buldoček je tak niekde medzi rain a tourist - to keby som ho prepol aspoň do toho tourist, to by sa diali veci :wink2: :thumbup2:

Můžu potvrdit! (prodávám Aprilie jako autorizovaný prodejce). Ta změna palivových map je opravdu hodně znát (Dordoduro, Shiver i Mana). Máš motorku 3v1.
Nejideálnější je režim Touring. Je to dobře nastavený kompromis. Rain do deště je zdechlina (za mokra výhoda) a Sport s okamžitou reakcí na plyn je dobrý na vyblbnutí, ale na normální ježdění malinko divoký.

Autor:  break13 [ 31 Mar 2011, 11:14 ]
Predmet príspevku: 

Pjotr píše:
Breaku, nebereš v úvahu, že se změnou průřezu trysky se ti změní i rychlost proudění v trysce. Tam skutečně není přímá úměra. Takže ani matematicky to nedělá dvojnásobek. S tím, jak se ti mění podtlak v různých fázích sání a otáčkách, je téměř nemožné něco takového propočíst. Trochu můžou pomoci empirické vzorce, ale to je trochu jiná liga. Takže nás tady neohromuj tím, že S=πR^2.


Člověče, zatím Jorgemu ta Yamaha moc nejede. Možná by "odborníci" v v motoGP měli zahodit přístroje a naladit podle svíčky, co říkáš? Pošlem jim Brisky, ať to naladí podle barvy. Případně pošlou zvukový záznam a poradíme. Co říkáš?


Pjotře,
bohužel nemáš pravdu,
pokud bys nastudoval nějakou odbornou literaturu od Weberů nebo od Jikovu na téma příprava směsi v karburátorech,
tak tam jsou třeba i tabulky dynamického průtoku v tryskách,
tak bys byl dost překvapen :shock: , že základní fyzikální formulky i tady platí.
V rozsahu o kterém se tu bavíme, tak na 100% a ve vyjímečných případech se to koriguje celkovým profilem provedení trysky.
Z dřevních svazarmovských dob mi zbyly spousty bižuterie na tuning karburátorů (trysky, vzdušníky,emulzní trubice......)
a je to stále dobrý studijní materiál, doporučuji ti se na nějakou opravdovou trysku podívat 8)
Pokud někdo "rozjebe" nastavení karburátoru na více parametrech najednou,
tak tam už je opravdu každá rada drahá.
R.

Stránka 23 z 28 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/