Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

tuning motora
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=4&t=39
Stránka 4 z 28

Autor:  helmi [ 24 Aug 2009, 22:24 ]
Predmet príspevku: 

No jo ty vole, toje fakt.

Autor:  break13 [ 25 Aug 2009, 09:11 ]
Predmet príspevku: 

Pjotr píše:
Jen bych doplnil:
Vyšší oktanové číslo má větší odolnost vůči samozápalům. Čím větší kompresní poměr, tím dojde k většímu stlačení směsi a tím i k vyšší teplotě v prostoru a náchylnosti k samozápalům (neodborně se tomu říká "klepání ventilů"). Náchylnost k samozápalům nezáleží ale jen na kompresním poměru. Jsou tam další významné faktory jako např.: vlhkost vzduchu, tvar spalovacího prostoru, otáčky, použitá zapalovací svíčka, bohatost směsi, velikost předstihu,....Obecně samozřejmě platí, že na vyšší kompresní poměr je potřeba použít palivo s vyšším oktanovým číslem, ale není to jediný faktor. Nelze proto říct: od kompresního poměru toho a toho používejte benzin ten a ten. Tady bych se výhradně řídil výrobcem, má to odzkoušené!
Co se stříkaček týká, poradí si i s menším oktanovým číslem, ale jen za jedné podmínky. Musí mít v systému čidlo klepání. To u starších jednotek chybí. Pokud toto čidlo má, upraví nastavení jednotky (hlavně sníží předstih), ale na úkor výkonu. Toto čidlo dokáže držet nastavení jednotky na hranici klepání...tedy na hranici nejlepší účinnosti.
Úplně jiná liga jsou jsou motory s přímým vstřikem benzínu. Je zřejmé, že zde stlačujeme pouze vzduch a ne směs. Tedy se nemá co samovznítit. Proto u těchto motorů můžeme jít na větší kompresní poměr, případně spalovat chudou (vrstvenou) směs.

Je to velká alchymie. Nejlépe se řídit výrobcem.

Pravdu díš, dík za doplnění, nechtěl jsem se až tak rozepisovat ,
teď se z toho někteří budou v noci odkopávat a na výletech zoufale hledat pumpy s "91" :lol:
V Praze je s 91 už docela problém, ty hajzli pražáci si nakoupili nová moderní auta a tak pumpy postupně přestávají čepovat 91 , páč ten "slabej" benzín nikdo nekupuje.
R.

Autor:  break13 [ 25 Aug 2009, 09:29 ]
Predmet príspevku: 

helmi píše:
Nojo ty vole! (alebo, ako by sa to u vás říkalo?)

No to víš, když se 30let hrabeš v motorech a skoro seš víc v garáži a dílně než na silnici, tak to zanechá nějaké následky, navíc když to máš jen jako hobby a nebereš za to peníze :)
R.

Autor:  Pjotr [ 25 Aug 2009, 09:41 ]
Predmet príspevku: 

break13 píše:
Pravdu díš, dík za doplnění, nechtěl jsem se až tak rozepisovat ,
teď se z toho někteří budou v noci odkopávat a na výletech zoufale hledat pumpy s "91" :lol:
V Praze je s 91 už docela problém, ty hajzli pražáci si nakoupili nová moderní auta a tak pumpy postupně přestávají čepovat 91 , páč ten "slabej" benzín nikdo nekupuje.
R.


Vyššího oktanového čísla bych se ale nebál. I v manuálu doporučují "91 nebo vyšší". V případě klepání doporučují rovnou vyšší oktanové číslo. Motor to nevyužije, ale 95 se pojistíš, že k detonacím nebude docházet vlivem benzínu (ne každý BA91 má skutečně 91 oktanů).

Autor:  break13 [ 25 Aug 2009, 10:15 ]
Predmet príspevku: 

Pjotr píše:
Vyššího oktanového čísla bych se ale nebál. I v manuálu doporučují "91 nebo vyšší". V případě klepání doporučují rovnou vyšší oktanové číslo. Motor to nevyužije, ale 95 se pojistíš, že k detonacím nebude docházet vlivem benzínu (ne každý BA91 má skutečně 91 oktanů).

Já osobně 95 určitě nedoporučuju, pokud má někdo otevřený výfuky a trochu víc lítá, tak nebezpečí podpálení výfukových ventilů je reálné a potvrdili mi to i v DKracing.
Na takový to pomalý domácí bublání je to buřt, to nepopírám.
Beru benzín 91 na pumpě ONO (tam se dá o prvotřídní kvalitě často pochybovat) a ani při opravdu ostré jízdě ve velkém vedru ani náznak po detonacích.
Ukázkovým příkladem nevhodnosti benzínu 95 byly 40kW Formany.
Když jsem kamarádovi poradil tankovat 91, tak nejen že se mu spotřeba snížila o 1l/100km, ale hlavně mu to začalo líp tahat.
Pokud si ještě pamatuju, tak to mělo Monomotronic vstřikování(trochu lepší karburátor :lol: ) a kompresní poměr 1:8,5 no a v manuálu měli taky napsáno BA91 nebo "lepší " :D
R.

Autor:  Pjotr [ 25 Aug 2009, 10:56 ]
Predmet príspevku: 

break13 píše:
Já osobně 95 určitě nedoporučuju, pokud má někdo otevřený výfuky a trochu víc lítá, tak nebezpečí podpálení výfukových ventilů je reálné a potvrdili mi to i v DKracing.
Na takový to pomalý domácí bublání je to buřt, to nepopírám.
Beru benzín 91 na pumpě ONO (tam se dá o prvotřídní kvalitě často pochybovat) a ani při opravdu ostré jízdě ve velkém vedru ani náznak po detonacích.
Ukázkovým příkladem nevhodnosti benzínu 95 byly 40kW Formany.
Když jsem kamarádovi poradil tankovat 91, tak nejen že se mu spotřeba snížila o 1l/100km, ale hlavně mu to začalo líp tahat.
Pokud si ještě pamatuju, tak to mělo Monomotronic vstřikování(trochu lepší karburátor :lol: ) a kompresní poměr 1:8,5 no a v manuálu měli taky napsáno BA91 nebo "lepší " :D
R.


Je to každýho věc. Já radši věřím doporučení Yamahy než DKracing. Stejně tak co se oleje, svíček a dalšího týká.

To, že otevřené výfuky můžou způsobit podpálení výfukových ventilů je známá a logická věc. S tím musí každý tuner počítat. Ne nadarmo výrobci motorek testují a schvalují dohromady s výrobci koncovek. Viz Yamaha-Akrapovič

Favorita se 40kW jsem měl taky a 91 v něm snad ani nebyl. Jedním z důvodů ale bylo, že jsem musel snížit hlavu. To auto má teď 150 tis. km bez toho, abych sahal na ventily (myslím podpálení). Na spotřebu jsem si nemohl stěžovat a to že to někomu "líp tahá" není směrodatná veličina.

Autor:  break13 [ 25 Aug 2009, 13:20 ]
Predmet príspevku: 

Pjotr píše:
Je to každýho věc. Já radši věřím doporučení Yamahy než DKracing. Stejně tak co se oleje, svíček a dalšího týká.

To, že otevřené výfuky můžou způsobit podpálení výfukových ventilů je známá a logická věc. S tím musí každý tuner počítat. Ne nadarmo výrobci motorek testují a schvalují dohromady s výrobci koncovek. Viz Yamaha-Akrapovič

Favorita se 40kW jsem měl taky a 91 v něm snad ani nebyl. Jedním z důvodů ale bylo, že jsem musel snížit hlavu. To auto má teď 150 tis. km bez toho, abych sahal na ventily (myslím podpálení). Na spotřebu jsem si nemohl stěžovat a to že to někomu "líp tahá" není směrodatná veličina.

Samozřejmě výrobci doporučují to minimální, co ten stroj vyžaduje, aby mohli ručit za funkci, pokud mám objektivně lepší řešení odpovídající technické specifikaci (nemyslím tím přesný typ spotřebního dílu konkrétního výrobce - to je pro mě pouze a jenom vodítko) tak osobně rád vylepšuju a experimentuju :-)
Proto uznávám, že svíčka BPR7ES je dobrá volba za 100CZK, ale za ty peníze a v každé vesnické prodejně na Škodovky můžu mít 3ks BRISK ekvivalentu LR15YC nebo 2kusy vyspělejší LX15TC nebo si přidám 50CZK a koupím si LOR15LGS, která mi ještě víc zlepší spalování - to je moje filozofie.
Naprosto mě nechávaj chladným různá chytrá/vychytralá marketingová doporučení obzvláště značkových servisů hodnocených podle zisku.
Technik v DK racing mi nic nedoporučil, jenom jsme se podělili o zkušenosti protože bylo cítit, že to taky nemá jen vyčtený z knížek.
Protože sponzorujou nejakej závodní tým, tak brzdu využívají na tuning ostrých motorek a to jsou neocenitelnitelné zkušenosti.
R.

Autor:  Mirek1 [ 25 Aug 2009, 13:47 ]
Predmet príspevku: 

Ty svíčky Brisk jezdí Standa na Virágu už několik sezon a nestěžuje si. Se ho mužete taky na srazu zeptat. Taky myslím,že,to na ty naše traktory stačí bohatě.

Autor:  break13 [ 25 Aug 2009, 14:58 ]
Predmet príspevku: 

Mirek1 píše:
Ty svíčky Brisk jezdí Standa na Virágu už několik sezon a nestěžuje si. Se ho mužete taky na srazu zeptat. Taky myslím,že,to na ty naše traktory stačí bohatě.

Ostatně jsem doporučil Brisky z řady Premium kolegovi z Vídně na DUCATI 1098S a je spokojenej.
R.

Autor:  Ouklend [ 17 Sep 2009, 19:31 ]
Predmet príspevku: 

Můžete mi vysvětlit ještě, jak je to s tím benzínem? Počet oktanů 91, 95, 98 by mi bylo celkem jasný, ale u 91 jsem viděl dvojí označení special 91 a natural 91. Je to totéž, nebo ne? Co můžu nebo nesmím tankovat ? Díky.

Autor:  MIRAS [ 17 Sep 2009, 20:45 ]
Predmet príspevku: 

Natural 91 je bezolovnatý. Special 91 je s přísadou draslíku (olova) a obarven na červeno pro lepší rozpoznání, ten neber.

Autor:  break13 [ 23 Sep 2009, 09:49 ]
Predmet príspevku: 

MIRAS píše:
Natural 91 je bezolovnatý. Special 91 je s přísadou draslíku (olova) a obarven na červeno pro lepší rozpoznání, ten neber.

No já bych to neviděl tak zásadně, dokonce starej Speciál ti zlepšuje těsnění a chlazení ventilů, ale samozřejmě tento benzín není vůbec dobrý na katalyzátor a ten my pokud vím v Bulíkovi naštěstí nemáme :-)
Já teda tankuju všechno co aspoň trochu smrdí po benzínu, tenhle motor je hodně pohodovej a nenáročnej :wink:
R.

Autor:  break13 [ 28 Sep 2009, 17:20 ]
Predmet príspevku: 

Jen doplňující informace k mému tuningu (viz výše).
Po najetí cca 1000km je kombinovaná spotřeba v takzvaném "proaktivním" :lol: režimu (145/115/50 km/h)
5,66l/100km benzínu 91oktanů SPECIAL nebo NATURAL 91,
95ku prakticky už netankuju, kromě vyšší ceny to nic nepřináší.
Oproti stavu před úpravou karburátorů snížení o 0,7l/100km při stejném stylu jízdy.
R.

Autor:  MIRAS [ 28 Sep 2009, 18:07 ]
Predmet príspevku: 

No abys nebyl překvapený. Cena Specialu v nákupu je větší než u Naturalu, jen prodejní cena se upravuje s psychologického hlediska. A že to je určitě Special 91 na to bych taky nesázel hlavu. Ona je to většinou 95 s přísadou,která se přidává při stáčení, protože pro malý zájem se většinou zaváží 95. Akorát rafinerie v Linzu dělá přímo Special, ale ten má 92 okt. A kdo si myslí, že každá společnost má jiné PH tak se velice mýlí. Všechno pochází ze stejných rafinerií nebo skladů a akorát do toho serou jiná aditiva a jmenuje se to jinak např. V- Power, Carerra, Verva apod. a dělají kolem toho humbuk a přitom si to každý může namíchat doma sám a vyjde to podstatně levněji!!!

Autor:  Ouklend [ 28 Sep 2009, 18:20 ]
Predmet príspevku: 

to Miras:

... akorát mít tu rafinerii :lol:

Stránka 4 z 28 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/