Yamaha BT 1100 Bulldog http://yamaha-bulldog.sk/ |
|
Špunty do děr dodatečnýho spalování.... http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=4&t=58 |
Stránka 2 z 2 |
Autor: | cafe-racer [ 28 Okt 2008, 08:43 ] |
Predmet príspevku: | |
Komu to nejde stáhnout tak jsem z toho udělal PDFko: http://www.motoborgo.net/suppresion%20AIS.pdf A že jste to vy, tak to i přeložím |
Autor: | Peter BT [ 28 Okt 2008, 10:57 ] |
Predmet príspevku: | |
Martine, ty sa nezdáš dúfam, že cez zimu to aj spravíš, nech vieš povedať. keď sa uź budeme vrtať s tým tophamom, nech to už urobíme komplet zatiaľ predbežne díky |
Autor: | cafe-racer [ 28 Okt 2008, 12:25 ] |
Predmet príspevku: | |
Takže přeloženo (nejsem profík tak omluvte sníženou kvalitu překladu : Vyřazení systému pro odvod spalin AIS na motocyklu YAMAHA BT1100 BullDog AIS, ošklivá trojice písmen, kterou s sebou od nedávna táhne většina modelů značky YAMAHA. Následující vylepšení není legální, berte na vědomí že veškerá odpovědnost je na vás. Technicky se jedná o vratné řešení a lze systém opět zprovoznit. Trocha teorie: vstříknutí vzduchu do výfuku umožní oxidaci spalin (přidání atomů kyslíku, např. z CO se stane CO2...). Tato oxidace navíc kromě snížení obsahu škodlivin ve spalinách zvyšuje teplotu plynů. To je možná dobré pro motocykl vybavený katalyzátorem, ale tedy na BT, kde maximálně způsobuje předčasné žloutnutí výfuků, ohřátí motoru a splnění normy EURO, nejde o žádnou velkou věc. Motor, jehož AIS je odstraněn, nešlape o nic hůř – ba právě naopak, jde plynuleji, při brzdění nedochází k tolika zpětným zášlehům, provozní teplota je menší a motocykl ztratí na váze 1,6 kg. Poznámka pro dosud nerozhodnuté – zásah je zcela vratný (pro případ kdy je třeba vylepit technickou kontrolu). Nářadí: – klíč č. 10 – imbus č. 3 – imbus č. 5 – gumová palička – plochý šroubovák – kleště Materiál – těsnění o-kroužek – zátka podtlaková YAMAHA 16G-13569-00 + kroužek 90467-10039 – zátka sání (vzduchový filtr) = špunt do řidítek horských kol (spolu s o-kroužkovým těsněním) – těsnění vývodů v hlavě válců: v instalatérských potřebách – zátka samec (průměr 10 mm) + případně zátka samice (průměr 12mm pro zatěsnění vršku) pro montáž na o-kroužkové těsnění – černá barva pro nástřik zátek Postup: 1) demontáž pravého krytu (3 imbusy č. 5) 2) demontáž 2 imbusů č. 3 a jednoho č. 5 vespod 3) demontáž vzduchového kompresoru 2 imbusy č. 5 4) demontáž horního šroubu na uchycení startéru (klíč č. 10) 5) demontáž vzduchové hadice pomocí kleští 6) zaslepení vývodu pomocí zátky do řidítek horských kol a o-kroužkového těsnění 7) demontáž podtlakové hadice pomocí kleští a nasazení zátky 16G-13569-00 vyšroubování přívodu vzduchu v hlavě válce (u obou válců) a následná demontáž systému AIS se všemi hadicemi 9) namazání zátky 10mm (samec) s o-kroužkovým těsněním a její nalačení silou pomoci gumové paličky. To samé pro druhý válec 10)pro jistotu provést to samé se zátkami (samice) 11)alternativně zátka samojistící 12)natření zátek Třešničkou na dortu je pak seřízení směsi a synchronizace karburátorů. Přeloženo z www.bt1100.info |
Autor: | cafe-racer [ 28 Okt 2008, 12:28 ] |
Predmet príspevku: | |
Peter BT píše: Martine, ty sa nezdáš
dúfam, že cez zimu to aj spravíš, nech vieš povedať. keď sa uź budeme vrtať s tým tophamom, nech to už urobíme komplet zatiaľ predbežne díky Peter, do téhle úpravy nejdu - podle mě to nemá smysl. Topham mi stačí |
Autor: | Peter BT [ 28 Okt 2008, 13:03 ] |
Predmet príspevku: | |
cafe-racer píše: Peter BT píše: Martine, ty sa nezdáš dúfam, že cez zimu to aj spravíš, nech vieš povedať. keď sa uź budeme vrtať s tým tophamom, nech to už urobíme komplet zatiaľ predbežne díky Peter, do téhle úpravy nejdu - podle mě to nemá smysl. Topham mi stačí v tomto spolieham na teba, máš s tým najviac skúseností od nás, asi. takže objednávam Topham, uź som dohodnutý v servise s brzdou, takže uvidíme |
Autor: | Peter BT [ 12 Jún 2009, 20:02 ] |
Predmet príspevku: | |
táto téma začala o špuntoch, tak jedna skúsenosť s nimi. mám uzavreté dodatočné spalovanie, teda sú zaslepené trubky a vývody, ale samotné zariadenie som neodstránil z motorky, len odpojil. V sobotu ráno na zraze sa mi pri naštartovaní nejako čudne správala motorka - akoby sa nevedel zohriať motor, a pri tom čudne prskal na pravej strane. Po dlhšom nahriatí sa správal normálne celý deň, aj keď sa mi zdalo, akoby nemal ten výkon, ako mal po úpravách. V nedeľu ráno sa to opakovalo, cestou domov už žiadny problém. Predpokladal som, že to bude súvisieť s úpravami, ktoré sme dokončili pred odchodom a nebol čas to dlhšie skúšať, tak som pondelok volal do servisu, že utorok pristavím moto na kontrolu. V pondelok večer som ho naštartoval, príbeh sa opakoval, akurát po tme som si všimol pri prskaní na pravej strane pod krytom spaľovania malé záblesky. po kontrole som zistil, že pravdepodobne cestou na zraz som stratil záslepku z vývodu pôvodne regulujúceho dodatočné spaľovanie, takže motor chudák prisával falošný vzduch, a občas prskol plamienok smerom von kúsok palivovej hadičky potrebného priemeru zaslepenej skrutkou - robota na 2 minúty, celý problém vyriešilo. Motorka štartuje ako oči, po naštartovaní nie je problém v krátkom čase stiahnuť sytič a ísť. Proste motor šlape ako má, moj čudný pocit z urýchleného rozhodnutia spraviť úpravu na motore je preč, a prišla maximálna spokojnosť. Celým problémom bola maličkosť - odpadnuté zaslepenie hadicovej prípojky o svetlosti asi 1mm! |
Autor: | DUSAN [ 12 Jún 2009, 21:47 ] |
Predmet príspevku: | |
Peter BT píše: cafe-racer píše: Peter BT píše: Martine, ty sa nezdáš dúfam, že cez zimu to aj spravíš, nech vieš povedať. keď sa uź budeme vrtať s tým tophamom, nech to už urobíme komplet zatiaľ predbežne díky Peter, do téhle úpravy nejdu - podle mě to nemá smysl. Topham mi stačí v tomto spolieham na teba, máš s tým najviac skúseností od nás, asi. takže objednávam Topham, uź som dohodnutý v servise s brzdou, takže uvidíme CHLAPI,KOLIK ŽE STOJÍ TEN topham kit?kOUKAL JSEM NA DEUTSCHE stránky a nemaj tam cenu,jen kontakt..a je znát nárust výkonu? |
Autor: | Peter BT [ 12 Jún 2009, 22:31 ] |
Predmet príspevku: | |
Dušane, rieši sa to na inej téme, myslím Tuning motoru, dával som tam aj ceny. ale z môjho pohľadu je optimom: Dinojet na bulldoga + odpojiť prídavné spaľovanie + vysústružiť sacie viečko svojpomocne - ušetriť za Topham / v konečnom dôsledku som z neho použil len ten dekel a samozrejme to doladiť na brzde pokiaľ nemáš možnosť brzdy, tak asi len samotný Topham - dáva ale menší výsledok |
Stránka 2 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |