Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

predni tlumice (pruziny)
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=4&t=619
Stránka 3 z 8

Autor:  bikerman [ 24 Jan 2012, 06:32 ]
Predmet príspevku: 

Mě to taky na jaře čeká tak jsem zvědav co tam bude? :confused1:

Autor:  Mirec [ 24 Jan 2012, 18:03 ]
Predmet príspevku:  Mirec

[quote="miki"]Mirec a jak jsi zjistil novou délku té trubky? Chci to letos vyměnit tak ať netápám :wink:


Jak jsem zjistil novou délku rozpěrné trubky?Docela jednoduše.Až budeš rozdělávat vymontovaný tlumič (nebo odlehčený na mašině),vyšroubuješ horní zátku,podívej se,jak vylézá ven nebo je utopená původní rozpěrná trubka.Měla by být přibližně zároveň s horní hranou trubky tlumiče.Progresivní pružina je o něco delší,na ní jsem dal původní rozpěrnou trubku (jsou tam ještě podložky!) a zároveň s horní hranou tlumiče na ní udělal rysku a uřezal.Vycházelo to plus mínus sto milimetrů,tak jsem na tento rovný rozměr uřezal obě dvě. :!:
Podle mě se ale neřiď,já jsem jen amatér svazarmovec :lol2: :lol2: :lol2:

Autor:  break13 [ 15 Feb 2012, 17:14 ]
Predmet príspevku:  Re: Mirec

Mirec píše:
miki píše:
Mirec a jak jsi zjistil novou délku té trubky? Chci to letos vyměnit tak ať netápám :wink:


Jak jsem zjistil novou délku rozpěrné trubky?Docela jednoduše.Až budeš rozdělávat vymontovaný tlumič (nebo odlehčený na mašině),vyšroubuješ horní zátku,podívej se,jak vylézá ven nebo je utopená původní rozpěrná trubka.Měla by být přibližně zároveň s horní hranou trubky tlumiče.Progresivní pružina je o něco delší,na ní jsem dal původní rozpěrnou trubku (jsou tam ještě podložky!) a zároveň s horní hranou tlumiče na ní udělal rysku a uřezal.Vycházelo to plus mínus sto milimetrů,tak jsem na tento rovný rozměr uřezal obě dvě. :!:
Podle mě se ale neřiď,já jsem jen amatér svazarmovec :lol2: :lol2: :lol2:

Soudruhu svazarmovče, nevím jestli je dobře,
že`s uřízl tu rozpěrnou trubku,
protože progresívní pužina je delší záměrně
aby kompenzovala svojí progresívní charakteristiku .
Pokud bylo záměrem snížit předek,
stačilo vysunout šavle nad brejle .
R.

Autor:  Mirec [ 15 Feb 2012, 17:26 ]
Predmet príspevku:  Re: Mirec

break13 píše:
Soudruhu svazarmovče, nevím jestli je dobře,
že`s uřízl tu rozpěrnou trubku,
protože progresívní pužina je delší záměrně
aby kompenzovala svojí progresívní charakteristiku .
Pokud bylo záměrem snížit předek,
stačilo vysunout šavle nad brejle .
R.


Pane Všeználek,ale ty progresivní pružiny jsou tak dlouhý,že tu rozpěrnou trubku byste tam v žádném případě nedostal a nenašrouboval horní zátku na teleskopu.Vy už jste to dělal na svém stroji??? :sneaky2:

Autor:  break13 [ 15 Feb 2012, 17:49 ]
Predmet príspevku: 

No samozřejmě a to jak na Yamaze (Wilbers) ,
tak i čerstvě na Suzuki (Hyperpro),
navíc mě nachytřili i technici od HyperPro kde jsou jaké finty.
Montáž naprosto bez problémů , hraju si s tím od Vánoc.
Vždyť seš svazarmovče taky šikovnej kluk né :wink: .
Ještě mě napadlo jestli tě neojebali a nedali ti nějaký na chopera......
R.
PS: seš nějakej rozhozenej, do mě furt někdo rejpe
a když tě cituju , tak chytáš na první našlápnutí :lol2:

Autor:  Mirec [ 15 Feb 2012, 17:58 ]
Predmet príspevku:  Mirec

break13 píše:
No samozřejmě a to jak na Yamaze (Wilbers) ,
tak i čerstvě na Suzuki (Hyperpro),
navíc mě nachytřili i technici od HyperPro kde jsou jaké finty.
Montáž naprosto bez problémů , hraju si s tím od Vánoc.
Vždyť seš svazarmovče taky šikovnej kluk né :wink: .
Ještě mě napadlo jestli tě neojebali a nedali ti nějaký na chopera......
R.
PS: seš nějakej rozhozenej, do mě furt někdo rejpe
a když tě cituju , tak chytáš na první našlápnutí :lol2:


... ale na první našlápnutí by to mělo chytat,néé?Já nemám možnost obcházet servisy a tahat z nich rozumy,žádný kvalitní tady poblíž nejsou,musím si vystačit sám. :wink2:

Autor:  break13 [ 15 Feb 2012, 17:59 ]
Predmet príspevku: 

Není to sice na Bulldoga,
ale vidlice je stejného typu :
http://www.youtube.com/watch?v=Cj-cb12BCRw
video ukazuje prakticky všechny operace potřebné pro revizi předních šavlí .
:thumbup3:
R.

Autor:  Mirec [ 15 Feb 2012, 19:14 ]
Predmet príspevku:  Mirec

break13 píše:
Není to sice na Bulldoga,
ale vidlice je stejného typu :
http://www.youtube.com/watch?v=Cj-cb12BCRw
video ukazuje prakticky všechny operace potřebné pro revizi předních šavlí .
:thumbup3:
R.


Ale jo,tohle všechno beru,tak nějak jsem i postupoval,ale za celou sezonu se mi nestalo,že by mi vidlice dorazila natvrdo.A to mám štelovací modré šrouby na předpětí úplně nahoře,naměko.Kdyby byl problém,není nic jednoduššího než uřezat nějakou podobnou trubku o něco delší a dát ji tam.

Jenom se divím,že jsi tohle Mikimu neporadil hned sám.

Jinak zdarec palec Mirec

Autor:  break13 [ 16 Feb 2012, 09:53 ]
Predmet príspevku: 

OK, u Bulldoga asi není problém s dorážením předku,
je to ale sladění statického propružení a tlumiče.
Anglicky je to nazýváno "static sag"
a dá se to najít v tabulkách dodavatelů progresívních pružin.
Jednoduše to znamená rozdíl mezi odlehčenou vidlicí
a stlačením vlastní váhou biku.
Pokud se nepletu tak u Bulldoga je to 27mm.
Na modrejch čudlíkách hned poznáš jak`s to uřízl,
pravděpodobně ti vidlice nepůjde víc přitvrdit - budeš to mít nadoraz.
To je základní parametr a dál už si to upravuješ individuelně
pokud víš jak.
Jinak nevím co bych radil mikimu,
nevím co se psalo v minulosti reaguju jen na poslední příspěvky :thumbdown:
R.

Autor:  miki [ 16 Feb 2012, 19:19 ]
Predmet príspevku: 

Já bych čekal že progresivní pružina bude mít stejnou délku jako origo a má jen jinak provedené to vynutí drátu.Nějak se mi nelíbí to řezání trubek :(
Haló.... dělal jste to někdo na BT ?
a jinak mně Brejku se..š žes mi neporadil :D

Autor:  Jirka78 [ 16 Feb 2012, 22:44 ]
Predmet príspevku: 

to video co našel Break je jasný (díky Breaku) a je tam i vidět, že progresivní pružina - je též delší než ta origo.
Těžko říct co ti dali na BT a jestli zaříznout vložku nebo ne, bude to asi loterie. Myslím, že to kolik bude přední vidle vysunutá při nezatíženým BT, bude lehce ovlivněno plná/prázdná nádrž.

Tou špičkou na vidle se nastavuje vlastnost tlumení, nebo to předpíná jen pružinu?

Asi bych to neřešil a pokud jezdíš na nejměkčí nastavení a vyhovuje ti to, tak bych to tak nechal.

Jak se konkrétně projevuje ta progresivní pružina na jízdních vlastnostech? Mimo to že je měkčí a se zatížením tuhne? Chápu to, že při brzdění se mi nebude moto tolik potápět = nemění se geometrie/vzdálenost přední zadní kolo.
Kokrétně ale nevím jaký vliv na jízdu to má. (BMW má nějaký systém odpružení který toto potápění /změnu geometrie řeší přes "páku" v brejlích)

Autor:  break13 [ 16 Feb 2012, 23:39 ]
Predmet príspevku: 

miki píše:
Já bych čekal že progresivní pružina bude mít stejnou délku jako origo a má jen jinak provedené to vynutí drátu.Nějak se mi nelíbí to řezání trubek :(
Haló.... dělal jste to někdo na BT ?
a jinak mně Brejku se..š žes mi neporadil :D

sorry vole - error
:lol:
R.

Autor:  break13 [ 16 Feb 2012, 23:45 ]
Predmet príspevku: 

progresívní pružina je z principu vždy trochu delší,
její průběh síly je progresívní (kurva jak se to řekne pěkně česky :red: )
a proto lépěji kopíruje kolo nerovnosti .....
Zeptejte se Marka,
jak to cítí po instalaci kompletního Hyperpro pružení
obávám se že mu letos nikdo nebude v zatáčkách stačit......
Pokud by to chtěl někdo hlubokosáhle analyzovat,
tak to je na 10+ piv
:wink:
R.

Autor:  Mirec [ 17 Feb 2012, 17:28 ]
Predmet príspevku: 

obávám se že mu letos nikdo nebude v zatáčkách stačit......


No a to je asi ONO.Já si tam dal progresivní pružiny kvůli klidné pohodové jízdě a ne abych to někomu v zatáčkách nandával. :evil: Kvůli tomu jsem si vlastně Bulldoga koupil,abych se tak nějak ,,zklidnil",nemám potřebu se předvádět,tunit motor nebo kuchat výfuky :army: Ale to je asi dáno věkem ...

Autor:  miki [ 17 Feb 2012, 18:11 ]
Predmet príspevku: 

Mirec: :thumbup2:

Stránka 3 z 8 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/