Yamaha BT 1100 Bulldog http://yamaha-bulldog.sk/ |
|
Jak jsem nemohl nastartovat Bulíka ... http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=4&t=635 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Votys73 [ 23 Sep 2010, 10:31 ] |
Predmet príspevku: | |
Super Díky za vyčerpávající info Jen kdyby to mělo vždy takový dobrý konec |
Autor: | OZZY [ 23 Sep 2010, 13:08 ] |
Predmet príspevku: | |
No po takovou kradkou dobu snad ne to já tenkrát šetřil na baterce a místo 12Ah jsem mu dal 10Ah a po pár měsících bylo po volnoběžce neb to asi nemělo ten správnej šmrnc zacvaknout to ozubení |
Autor: | break13 [ 23 Sep 2010, 17:00 ] |
Predmet príspevku: | |
Nechci se vytahovat, ale po několika příspěvcích na toto téma , vlastní zkušenosti a naposled když jsme vyjeli s Markem a viděl jsem jeho problémy jsem pojal podezření na chybu v baterce . A ejhle - často asi nejpravděpodobnější příčina problémů se startováním odhalena. Princip chyby naprosto přesně popisuje Ozzy ! trochu detailněji : Slabá baterka (málo nabitá, stará nebo poškozená) nemá dostatečný startovací proud a motorem točí pomalu, další příčinou může být zkorodovaný spoj, takže při prvním zápalu si motor kopne zpátky , nakopne volnoběžku a prudce zastaví startér, čímž prakticky zkratuje baterku = reset hodin. Od té doby , co mívám baterku celou zimu na konzervační nabíječce, se mi to i s baterkou starou 8 let nestává - baterka se přes zimu zrekreuje R. |
Autor: | Marian (Mana) [ 26 Sep 2010, 12:13 ] |
Predmet príspevku: | |
Ozzy,myslíš že kdyby se dala ještě silnější baterka než je 12V12Ah,že by se prodloužila životnost volnoběžky? |
Autor: | Mirek1 [ 26 Sep 2010, 12:56 ] |
Predmet príspevku: | |
No já nevim,nejsem odborník přez elektro,ale podle mě a mých zkušeností,když je baterka v pořádku,tak je jedno,kolik má ampérhodin kapacity. Podle mě určuje otáčky startéru těch 12V a Ah jsou výdrž baterky. Proč by potom otáčky startování byly stejné z normální baterky na motorku a velké baterie z automobilu,což už jsem taky párkrát použil přez kabely. Podle mě výrobce udává baterie pro daný typ motorky podle rozměrů baterky,aby tam vlezla a hlavně podle kapacity Ah,aby to stačil daný alternátor dobíjet. |
Autor: | Peter BT [ 26 Sep 2010, 21:47 ] |
Predmet príspevku: | |
Mirku, na prvý pohľad máš pravdu - ak mám 12V tak kapacita je len o výdrži. Problém je ale tých 12V. Pokiaľ baterku zaťažím, poklesne jej napätie a nemám dostatočný výkon na štartéry. Veľkosť poklesu pri zaťažení hovorí o tvrdosti baterky - teda čím menší je pokles napätia, tým je baterka tvrdšia. Pri baterkách rovnakej konštrukcie všeobecne platí - čím väčšia kapacita, tým tvrdšia baterka. čím staršia baterka, čím viac vybitá baterka, tým je mäkšia. Je ale veľký rozdiel aj v konštrukcii baterky - sú baterky, ktoré dokážu dať pri určitej kapacite pri urćitom poklese napätia vyššie prúdy, iné menšie. Takže v zásade nie je jedno, akú baterku si kúpim. (teraz nehovorím o cene) U motoriek to nie je veľká veda, kontakty občas skontrolovať a ošetriť, baterku občas aj počas sezóny dotlačím, v zime ju mám na nabíjačke a je celoročne v pohode - tých pár ampérov v pohode dá. Pri modeloch je to veselšie, keď z baterky veľkosti asi 15x4x7cm potrebujem pri napätí cca 23V dostať okolo 80A prúdu trvale. A jednoduchá násobilka dá výkon, ktorý potrebujem dostať do motorčeka s priemerom asi 40mm a dĺžky 55mm. ale keď to tam je, tak je to poriadne delo |
Autor: | break13 [ 27 Sep 2010, 09:33 ] |
Predmet príspevku: | |
Napětí a kapacita říká o baterce jen to naprosto nejzákladnější, dále se dělí baterie na tzv staniční pro dlouhodobý provoz = UPS,EZS atd. Pro nás je zajímavá skupina startovacích baterií a tam je základní parametr zkratový=startovací proud ! Speciální startovací gelové baterie Optima , shodou okolností ji mám v autě ,mají startovací proud skoro 1000A při kapacitě pouze 50Ah. Pro náš Vtwin je naprosto prioritní ten startovací proud a vo tom to je Pokud někdo zkoušel sám nakopávat jednobuch 500, tak ví o co jde a že to je o zlomení nohy , no a my to máme s Bulíkem prakticky dvojnásobné R. |
Autor: | palo [ 27 Sep 2010, 11:56 ] |
Predmet príspevku: | |
Zní to moooc hezky, ale pro mně bych prosil jednoduchou odpověď! Je lepší pro Bulldu více Ah ??? Jo a další dotaz pro studované fungují ty baterie co výrobce uvádí při startu 30% navíc apd. ??? |
Autor: | Mirek1 [ 27 Sep 2010, 17:02 ] |
Predmet príspevku: | |
S tím startováním jednoválce je to mazec,ale budu ti oponovat s tím argumentem,že máme dvakrát tolik a dvakrát víc námahy. Víceválce dají určitě míň námahy se startem,ač mají třeba i dvojnásobný obsah. Osobně ohledně té baterky bych si koupil takovou,jaká tam je napsaná od výrobce. |
Autor: | MilanBT [ 27 Sep 2010, 22:39 ] |
Predmet príspevku: | |
Mirek1 píše: Osobně ohledně té baterky bych si koupil takovou,jaká tam je napsaná od výrobce.
No ale aby jsi potom nedopadl jako já. Já jsem před sečským srazem musel měnit gelovou baterii, která byla stará 2 roky a 6 měsíců za novou. |
Autor: | Mirek1 [ 28 Sep 2010, 07:09 ] |
Predmet príspevku: | |
Milane,ale to se může stát u jakého koli výrobku ....ale tvůj motocykl šel dobře roztlačit,pokud se pamatuju |
Autor: | MilanBT [ 29 Sep 2010, 10:05 ] |
Predmet príspevku: | |
Mirek1 píše: Milane,ale to se může stát u jakého koli výrobku
....ale tvůj motocykl šel dobře roztlačit,pokud se pamatuju No ale týden před sečským srazem už v Chlumci moc roztlačit nešel. Přesto, že jsem stál na kopci a Hauzík se snažil, co mu síly stačili. Měnil jsem gelovku za gelovku. Ta co už nestartovala měla jeden článek trošku nafouklý. V Motobikes mi změřili o víkendu dobíjení a vše je OK, tak nevím, čím se taková věc za tak žalostně krátkou dobu stane. Vzhledem k cenám baterií by to chtělo vymyslet nějakou záměnu např. bezúdržbovou místo gelu (bezúdržbová baterie cena cca 1500Kč, gelovka cca 2800Kč). |
Autor: | break13 [ 29 Sep 2010, 13:31 ] |
Predmet príspevku: | |
V názvosloví olověných akumulátorů obecně panuje dost hokej. Klasická "nalitá" baterka je s tekutým elektrolytem. Tzv. bezúdržbová je klasická "nalitá" ale výrobce znemožnil údržbu (přelepením, zacvaknutím ap.)zamezením přístupu k elektrolytu. Většinou je trošku kvalitnější než "nalitá" a taky většinou nepotřebuje tak často údržbu. Z většiny jde v případě potřeby udělat údržbovou celkem bez problému . Tyto baterky musí stát, jinak z nich elektrolyt dříve nebo později vyteče (bezúdržbová má větrací otvor pro vyrovnání tlaku Gelová má pastový elektrolyt, je vyrobena trochu odlišnou technologiií , musí se daleko přesněji nabíjet a může ležet v jakékoli poloze. Často má vyšší startovací proud než velikostí srovnatelná "nalitá" baterka a to potřebujeme . Některé mají i odfukový otvor, který zafunguje při nesprávném dobíjení ale to už to má holka většinou spočítaný Na Bulíka patří pouze Gelová baterka, nejlépe doporučená, ale pokud splňuje specifikaci především ve startovacím proudu, tak i od jiných výrobců než Yuassa. Kapacita a st. proud spolu úzce souvisí....... Tento typ baterky je tedy citlivý na "slušné zacházení", ale má i minimálně dvojnásobnou životnost oproti běžné baterii. Nabídky s 30% bonusem na startovacím proudu oproti konkurenci bývají většinou pravdivé R. |
Autor: | svela [ 06 Okt 2010, 19:03 ] |
Predmet príspevku: | |
Vyznáš sa máš čistú jednotku Dobré by bolo, keby si to prečítal každý. Sú to vlastne základné veci. Aj návod na obsluhu má každý, ale ho nikto nečíta. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |