Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

Jak jsem nemohl nastartovat Bulíka ...
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=4&t=635
Stránka 1 z 2

Autor:  Ouklend [ 23 Sep 2010, 08:54 ]
Predmet príspevku:  Jak jsem nemohl nastartovat Bulíka ...

Ahoj všici.
Včera jsem si asi půl dne hrál s Bulíkem, tak si říkám, že se s váma o to podělím, ať z toho taky něco máte ... :)

Včera ráno jsem přišel k Bulíkoj a na poprvé jsem nastartoval. Potom jsem něco řešil, tak jsem jej vypnul a když jsem přišel podruhé, tak v něm jen cvaklo a nic. Že bych nechal svítit? Že by slabá baterka? Dal jsem ji teda na nabíječku a ta mi za pár minut zahlásila, že baterka je nabitá. Říkám si a doprkýnka - volnoběžka. Oblil mě studený pot. Po vychladnutí jsem to zkusil znovu a zase nastartoval. Když jsem nasedl do sedla, tak v něm zacvakalo a Bulík zdechl. Říkám si, tak to je teda divný. To bude asi něco s elektrikou. Jal jsem se teda zjišťovat závadu a po chvíli zjistil, že při zdechnutí Bulíka se současně vypne a resetuje přístrojovka. Hmm tak to bude nejspíš elektrika. Sundal jsem sedlo a plastovej dekl nad baterkou a definitivně zjistil, že je problém někde v kabeláži, protože po ručním zásahu do ní se někde ztrácí proud. Prohlédl jsem všechny možné spoje a pojistky a vše se zdálo OK. Aź na hlavní plusový kontakt přímo na baterce. Zdál se mi volnější než ten mínusový, který byl v baterce upevněn oproti plusovému pevně a bez hnutí. Vytáhnul jsem baterku a vzal si ji domů. Je celá zalisovaná a plusový kontakt se po vyjmutí baterky hýbal celkem fest. Při použití trochy hrubé síly jsem odendal krycí plast kontaktu baterky a co se nestalo. Plusový kontakt úplně odpadl no a já si definitivně oddechl.
Kontakt jsem naletoval a teď drží, jak přibitej a Bulík startuje zase, jako víno.
Taková blbinka. Teď jen doufám, že jsem těma nepovedenýma startama moc neublížil nebo nepřitížil volnoběžce ... :?

FOTO:

Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok

Autor:  Votys73 [ 23 Sep 2010, 10:31 ]
Predmet príspevku: 

Super :) Díky za vyčerpávající info :) Jen kdyby to mělo vždy takový dobrý konec :)

Autor:  OZZY [ 23 Sep 2010, 13:08 ]
Predmet príspevku: 

No po takovou kradkou dobu snad ne :wink: to já tenkrát šetřil na baterce a místo 12Ah jsem mu dal 10Ah a po pár měsících bylo po volnoběžce neb to asi nemělo ten správnej šmrnc zacvaknout to ozubení :crying:

Autor:  break13 [ 23 Sep 2010, 17:00 ]
Predmet príspevku: 

Nechci se vytahovat, ale po několika příspěvcích na toto téma ,
vlastní zkušenosti a naposled když jsme vyjeli s Markem a viděl jsem jeho problémy
jsem pojal podezření na chybu v baterce .
A ejhle - často asi nejpravděpodobnější příčina problémů se startováním odhalena.
Princip chyby naprosto přesně popisuje Ozzy !
trochu detailněji :
Slabá baterka (málo nabitá, stará nebo poškozená) nemá dostatečný startovací proud a motorem točí pomalu,
další příčinou může být zkorodovaný spoj,
takže při prvním zápalu si motor kopne zpátky , nakopne volnoběžku
a prudce zastaví startér, čímž prakticky zkratuje baterku = reset hodin.
Od té doby , co mívám baterku celou zimu na konzervační nabíječce,
se mi to i s baterkou starou 8 let nestává - baterka se přes zimu zrekreuje :)
R.

Autor:  Marian (Mana) [ 26 Sep 2010, 12:13 ]
Predmet príspevku: 

Ozzy,myslíš že kdyby se dala ještě silnější baterka než je 12V12Ah,že by se prodloužila životnost volnoběžky?

Autor:  Mirek1 [ 26 Sep 2010, 12:56 ]
Predmet príspevku: 

No já nevim,nejsem odborník přez elektro,ale podle mě a mých zkušeností,když je baterka v pořádku,tak je jedno,kolik má ampérhodin kapacity.
Podle mě určuje otáčky startéru těch 12V a Ah jsou výdrž baterky.
Proč by potom otáčky startování byly stejné z normální baterky na motorku a velké baterie z automobilu,což už jsem taky párkrát použil přez kabely.

Podle mě výrobce udává baterie pro daný typ motorky podle rozměrů baterky,aby tam vlezla a hlavně podle kapacity Ah,aby to stačil daný alternátor dobíjet.

Autor:  Peter BT [ 26 Sep 2010, 21:47 ]
Predmet príspevku: 

Mirku, na prvý pohľad máš pravdu - ak mám 12V tak kapacita je len o výdrži. Problém je ale tých 12V. Pokiaľ baterku zaťažím, poklesne jej napätie a nemám dostatočný výkon na štartéry.
Veľkosť poklesu pri zaťažení hovorí o tvrdosti baterky - teda čím menší je pokles napätia, tým je baterka tvrdšia.

Pri baterkách rovnakej konštrukcie všeobecne platí - čím väčšia kapacita, tým tvrdšia baterka. čím staršia baterka, čím viac vybitá baterka, tým je mäkšia.

Je ale veľký rozdiel aj v konštrukcii baterky - sú baterky, ktoré dokážu dať pri určitej kapacite pri urćitom poklese napätia vyššie prúdy, iné menšie. Takže v zásade nie je jedno, akú baterku si kúpim. (teraz nehovorím o cene)

U motoriek to nie je veľká veda, kontakty občas skontrolovať a ošetriť, baterku občas aj počas sezóny dotlačím, v zime ju mám na nabíjačke a je celoročne v pohode - tých pár ampérov v pohode dá.
Pri modeloch je to veselšie, keď z baterky veľkosti asi 15x4x7cm potrebujem pri napätí cca 23V dostať okolo 80A prúdu trvale. A jednoduchá násobilka dá výkon, ktorý potrebujem dostať do motorčeka s priemerom asi 40mm a dĺžky 55mm. ale keď to tam je, tak je to poriadne delo :-)

Autor:  break13 [ 27 Sep 2010, 09:33 ]
Predmet príspevku: 

Napětí a kapacita říká o baterce jen to naprosto nejzákladnější,
dále se dělí baterie na tzv staniční pro dlouhodobý provoz = UPS,EZS atd.
Pro nás je zajímavá skupina startovacích baterií a tam je základní parametr zkratový=startovací proud !
Speciální startovací gelové baterie Optima , shodou okolností ji mám v autě ,mají startovací proud skoro 1000A při kapacitě pouze 50Ah.
Pro náš Vtwin je naprosto prioritní ten startovací proud
a vo tom to je :idea:
Pokud někdo zkoušel sám nakopávat jednobuch 500, tak ví o co jde
a že to je o zlomení nohy , no a my to máme s Bulíkem prakticky dvojnásobné :!:
R.

Autor:  palo [ 27 Sep 2010, 11:56 ]
Predmet príspevku: 

Zní to moooc hezky, ale pro mně bych prosil jednoduchou odpověď! Je lepší pro Bulldu více Ah ???
Jo a další dotaz pro studované :idea: fungují ty baterie co výrobce uvádí při startu 30% navíc apd. ???

Autor:  Mirek1 [ 27 Sep 2010, 17:02 ]
Predmet príspevku: 

S tím startováním jednoválce je to mazec,ale budu ti oponovat s tím argumentem,že máme dvakrát tolik a dvakrát víc námahy.
Víceválce dají určitě míň námahy se startem,ač mají třeba i dvojnásobný obsah.

Osobně ohledně té baterky bych si koupil takovou,jaká tam je napsaná od výrobce. :wink:

Autor:  MilanBT [ 27 Sep 2010, 22:39 ]
Predmet príspevku: 

Mirek1 píše:
Osobně ohledně té baterky bych si koupil takovou,jaká tam je napsaná od výrobce. :wink:


No ale aby jsi potom nedopadl jako já. Já jsem před sečským srazem musel měnit gelovou baterii, která byla stará 2 roky a 6 měsíců za novou.

Autor:  Mirek1 [ 28 Sep 2010, 07:09 ]
Predmet príspevku: 

Milane,ale to se může stát u jakého koli výrobku :wink:
....ale tvůj motocykl šel dobře roztlačit,pokud se pamatuju :lol:

Autor:  MilanBT [ 29 Sep 2010, 10:05 ]
Predmet príspevku: 

Mirek1 píše:
Milane,ale to se může stát u jakého koli výrobku :wink:
....ale tvůj motocykl šel dobře roztlačit,pokud se pamatuju :lol:


No ale týden před sečským srazem už v Chlumci moc roztlačit nešel. Přesto, že jsem stál na kopci a Hauzík se snažil, co mu síly stačili. :twisted:

Měnil jsem gelovku za gelovku. Ta co už nestartovala měla jeden článek trošku nafouklý. V Motobikes mi změřili o víkendu dobíjení a vše je OK, tak nevím, čím se taková věc za tak žalostně krátkou dobu stane. Vzhledem k cenám baterií by to chtělo vymyslet nějakou záměnu např. bezúdržbovou místo gelu (bezúdržbová baterie cena cca 1500Kč, gelovka cca 2800Kč).

Autor:  break13 [ 29 Sep 2010, 13:31 ]
Predmet príspevku: 

V názvosloví olověných akumulátorů obecně panuje dost hokej.
Klasická "nalitá" baterka je s tekutým elektrolytem.
Tzv. bezúdržbová je klasická "nalitá" ale výrobce znemožnil údržbu (přelepením, zacvaknutím ap.)zamezením přístupu k elektrolytu.
Většinou je trošku kvalitnější než "nalitá" a taky většinou nepotřebuje tak často údržbu.
Z většiny jde v případě potřeby udělat údržbovou celkem bez problému :shock: .
Tyto baterky musí stát, jinak z nich elektrolyt dříve nebo později vyteče (bezúdržbová má větrací otvor pro vyrovnání tlaku :wink:

Gelová má pastový elektrolyt, je vyrobena trochu odlišnou technologiií , musí se daleko přesněji nabíjet a může ležet v jakékoli poloze.
Často má vyšší startovací proud než velikostí srovnatelná "nalitá" baterka a to potřebujeme .
Některé mají i odfukový otvor, který zafunguje při nesprávném dobíjení ale to už to má holka většinou spočítaný :!:
Na Bulíka patří pouze Gelová baterka, nejlépe doporučená, ale pokud splňuje specifikaci především ve startovacím proudu, tak i od jiných výrobců než Yuassa.
Kapacita a st. proud spolu úzce souvisí.......
Tento typ baterky je tedy citlivý na "slušné zacházení", ale má i minimálně dvojnásobnou životnost oproti běžné baterii.
Nabídky s 30% bonusem na startovacím proudu oproti konkurenci bývají většinou pravdivé :)
R.

Autor:  svela [ 06 Okt 2010, 19:03 ]
Predmet príspevku: 

Vyznáš sa máš čistú jednotku :thumbup3:
Dobré by bolo, keby si to prečítal každý. Sú to vlastne základné veci. Aj návod na obsluhu má každý, ale ho nikto nečíta.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/