Zobraziť témy bez odpovede
Zobraziť aktívne témy
Aktuálny čas je 28 Mar 2024, 11:44


Moderátor: Moderátor
Autor Správa
Felix
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 16 Júl 2011, 23:22
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Sep 2009, 09:46
Príspevky: 334
Bydlisko: Krnov

Offline
Jirko, tvůj problém by měla vyřešit zpětná montáž těžších závaží. Když v práci montujeme na italské skútry originál zadní kufr, dodává k němu výrobce i těžší závaží do řídítek, aby se zabránilo kmitání řídítek, které je způsobeno odlehčením předku v důsledku většího zatížení zadku motorky naložením kufru. Není to sice žádný markantní rozdíl, ale výrobce motorky určitě ví, co dělá.



Reklama


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 17 Júl 2011, 11:44
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
Felix píše:
Jirko, tvůj problém by měla vyřešit zpětná montáž těžších závaží. Když v práci montujeme na italské skútry originál zadní kufr, dodává k němu výrobce i těžší závaží do řídítek, aby se zabránilo kmitání řídítek, které je způsobeno odlehčením předku v důsledku většího zatížení zadku motorky naložením kufru. Není to sice žádný markantní rozdíl, ale výrobce motorky určitě ví, co dělá.


ty závažíčka na tom skůtru určitě nejsou kvůli vyrovnání zátěži na předku vlivem těžšího zadku, ale je to bonus od toho výrobce kvůli vibracím.
Fyzikálně je to jasný větší hmotnost = větší hybnost (p=m.v) a je potřeba víc energie, aby si to rozkmital na stejné frekvenci. Laicky, když tam namontuji závaží z traktoru, jak mi doporučil Kordy, tak s ním se už hodně těžko třese.
No a když tam namontuji lokomotivu, tak proti tomu bude motor BT, už jen skákací blecha.
Závaží nejsou pro srandu, jinak by tam všichni měli plastový špunty. Zkusím ještě vrátit ten hliník (nový závaží) do kšeftu kde jsem to koupil a ať to prodají někomu na tříkolku.

pokud jde o fyziku vibrací, tak tady je to dobře popsáno:
http://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_ ... e_id=39077

jak jsem se dočetl, tak jedním zdrojem je tvar spalovací komory a odtud se to přenese do kovu jako vlnění/zvuk. Dalším zdrojem jsou ventily...

když už jsem do toho tak zabřednul, tak v koncu jde i o materiál a tvar řidítek a jak se v něm vibrace šíří. Takže si to představuji jako trubku, do který někdo buší někde uprostřed (v místě kde je to přišroubovaný ke krku řidítek) a to se pak nese až k rukojeti, tím že tam dám závaží tak se to přeladí na jinou frekvenci u konce. Jako hlavní tlumič bude sloužit guma na brejlích, kde jsou uchyceny můstky řidítek.

závěr: nižší frekvence (kdy se to třese) to 100% řeší hmotnost závažíček.

ještě poznámka jak jsem někde psal o americkým výrobci řidítek, tak ten má patentovaný nějaký super materiál a dokáže při výrobě řídit tlouštku stěny od krku ke konci a udávají že vibrace jsou menší proti konkurenci. Tak tomu věřím.
Já vyměnil ocelovou tenkostěnou trubku s kovadlinama na konci za duralovou tlustostěnou rouru s peřím (duralová závažíčka), nic víc a vibrace vzrostly minimálně 3x, na nic jiného jsem nešáhnul.


Felix
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 17 Júl 2011, 21:46
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Sep 2009, 09:46
Príspevky: 334
Bydlisko: Krnov

Offline
Jirka78 píše:
Felix píše:
Jirko, tvůj problém by měla vyřešit zpětná montáž těžších závaží. Když v práci montujeme na italské skútry originál zadní kufr, dodává k němu výrobce i těžší závaží do řídítek, aby se zabránilo kmitání řídítek, které je způsobeno odlehčením předku v důsledku většího zatížení zadku motorky naložením kufru. Není to sice žádný markantní rozdíl, ale výrobce motorky určitě ví, co dělá.


ty závažíčka na tom skůtru určitě nejsou kvůli vyrovnání zátěži na předku vlivem těžšího zadku, ale je to bonus od toho výrobce kvůli vibracím.
Fyzikálně je to jasný větší hmotnost = větší hybnost (p=m.v) a je potřeba víc energie, aby si to rozkmital na stejné frekvenci. Laicky, když tam namontuji závaží z traktoru, jak mi doporučil Kordy, tak s ním se už hodně těžko třese.
No a když tam namontuji lokomotivu, tak proti tomu bude motor BT, už jen skákací blecha.
Závaží nejsou pro srandu, jinak by tam všichni měli plastový špunty. Zkusím ještě vrátit ten hliník (nový závaží) do kšeftu kde jsem to koupil a ať to prodají někomu na tříkolku.

pokud jde o fyziku vibrací, tak tady je to dobře popsáno:
http://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_ ... e_id=39077

jak jsem se dočetl, tak jedním zdrojem je tvar spalovací komory a odtud se to přenese do kovu jako vlnění/zvuk. Dalším zdrojem jsou ventily...

když už jsem do toho tak zabřednul, tak v koncu jde i o materiál a tvar řidítek a jak se v něm vibrace šíří. Takže si to představuji jako trubku, do který někdo buší někde uprostřed (v místě kde je to přišroubovaný ke krku řidítek) a to se pak nese až k rukojeti, tím že tam dám závaží tak se to přeladí na jinou frekvenci u konce. Jako hlavní tlumič bude sloužit guma na brejlích, kde jsou uchyceny můstky řidítek.

závěr: nižší frekvence (kdy se to třese) to 100% řeší hmotnost závažíček.

ještě poznámka jak jsem někde psal o americkým výrobci řidítek, tak ten má patentovaný nějaký super materiál a dokáže při výrobě řídit tlouštku stěny od krku ke konci a udávají že vibrace jsou menší proti konkurenci. Tak tomu věřím.
Já vyměnil ocelovou tenkostěnou trubku s kovadlinama na konci za duralovou tlustostěnou rouru s peřím (duralová závažíčka), nic víc a vibrace vzrostly minimálně 3x, na nic jiného jsem nešáhnul.

Nenapsal jsem, že těžší závaží jsou v řídítkách kvůli vyrovnání zátěže, ale kvůli zabránění kmitání řídítek v důsledku odlehčení předku. Ze stejného důvodu se na sportovní moto montují tlumiče řízení, ale to tady snad nemusíme rozebírat. Na mě je to až příliš teorie.Za těch 25 let, co na motorce jezdím jsem už pár zkušeností nasbíral a jich se držím. Věřím spíš sobě , než fyzikální vzorcům. a hlavně je třeba rozlišovat mezi vibracemi v řídítkách, vycházejícím od motoru a kmitáním řídítek při jízdě, které může způsobovat mnoho faktorů. Od ojetých gum, přes špatné nebo uvolněné ložiska v krku řízení, až po zmíněné kmitání řídítek v důsledku odlehčení př. kola např. při prudké akceleraci. To nám ale u Bulldoga moc nehrozí. :wink:


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 17 Júl 2011, 23:12
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
jasně, ono bude víc vlivů, v té teorii, co jsem dal odkaz se bere jen vliv motoru.
např: pomalé kmitání (nevyvážené kolo), střední (poskákaná guma) a vyšší frekvence (motor) a další jevy rokmitání řidítek (viz tlumič řízení)


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 18 Júl 2011, 22:52

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Jó a baťůžek si to taky tolik neužije.....
R.


igorescu
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 04 Aug 2011, 15:39

Registrovaný: 13 Okt 2009, 12:47
Príspevky: 138
Bydlisko: Bratislava

Offline
a kolko asi vazia origo zavazia?


Jirka78
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 04 Sep 2011, 07:53
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27
Príspevky: 323
Bydlisko: Třebíč

Offline
origo váží 2x 350g


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku: Re: závažíčka -vibrace řidítek  |  Napísal: 20 Jún 2017, 11:48
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 879
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Tak jsem si po letech koupil nová zrcátka a ejhle , nejdou mi sundat závaží z konců řidítek. Jakž takž se s nima dá otáčet, i ten šroub v nich se otáčí ale bohužel to vůbec nic nedělá a nevysunou se ani o desetinu milimetru :-(
(zrcátka se montují objímkou přímo na trubku řidítek, nejdou místo původních).
Máte nějaké rady jak na to ?

_________________
'03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice


Mirec
Poslať  Predmet príspevku: Re: závažíčka -vibrace řidítek  |  Napísal: 20 Jún 2017, 17:24

Registrovaný: 06 Sep 2010, 20:34
Príspevky: 637
Bydlisko: Šumperk

Offline
To bych taky rád věděl,mám na jedné straně podobný problém :x zatím mě to netlačí,ale uvažuju o blástrech ... uvidíme v zimě,nějak se s tím poperu :)


amik
Poslať  Predmet príspevku: Re: závažíčka -vibrace řidítek  |  Napísal: 06 Júl 2017, 18:14
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 16 Sep 2013, 19:32
Príspevky: 751
Bydlisko: Holice

Offline
Nedělal jsem to na bulldovi, na 2006 je vevareny závit. Ale na jiné moto jsem to řešil odehnutim gumy, navrtanim zkrz řídítka a vrazenim ocelového trnu. Tuším jsem vrtal jen trojkou nebo čtyřkou vrtakem. A zároveň jsem stejnou dírou i vypravil "uvolnovac šroubů"


Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Verzia pre tlač

Kto je on-line
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 6 hostia
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
Skočiť na:  
cron

Vymazať všetky cookies fóra | Tím | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
DAJ Glass 2 template created by Dustin Baccetti
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.