Yamaha BT 1100 Bulldog http://yamaha-bulldog.sk/ |
|
OLEJ http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=4&t=78 |
Stránka 3 z 5 |
Autor: | stonemen [ 23 Apr 2009, 19:46 ] |
Predmet príspevku: | |
Kamarád má Fazera 600 a má předepsanou výměnu taky po 10000km tak u bulíka to musí stačit taky... |
Autor: | Zajda1 [ 23 Apr 2009, 19:50 ] |
Predmet príspevku: | |
Je pravda že Fazer je úplně něco jiného. Ale byl to vodník a tohle je vzducháč a tam jsou ty teploty při jízdě ve městě a atd jiné ne. To nemění nic na tom že dám ten hustější olej a pro klid duše to vyměním. Dost mě to cvakání znervoznuje a hlavně při jízdě. Je to slyšet i přes helmu. |
Autor: | NaaR [ 23 Apr 2009, 19:51 ] |
Predmet príspevku: | |
hhh no abys nebyl vysledkem zklamanej.zas o tolik se to neutisi |
Autor: | Zajda1 [ 23 Apr 2009, 19:52 ] |
Predmet príspevku: | |
NaaR píše: hhh no abys nebyl vysledkem zklamanej.zas o tolik se to neutisi no tak ti dík tedy no
|
Autor: | NaaR [ 23 Apr 2009, 19:54 ] |
Predmet príspevku: | |
neboj trochu se to utisi casem. me to rvalo jako tobe cerstve po ventilech po 5000 si to slysel... jen bude boj jestli to na dalsich 10 bude muset znova stelovat |
Autor: | aiko [ 23 Apr 2009, 21:38 ] |
Predmet príspevku: | |
Nazdar chlapi, pred dvomi týždnami som menil olej. Davam 20W50. Môj dôvod? ...v chladnom pocasi t.j. pod 8 -10°C nejazdim (mam sa rad) a v letnych horucich zapchach mam kludnejsiu dusicku. |
Autor: | break13 [ 14 Aug 2009, 10:54 ] |
Predmet príspevku: | Mýty o olejích |
Nazdar , taky jedno z témat o kterých se dá u piva tlachat donekonečna Mám nejenom dlouhodobé zkušenosti s používáním různých olejů do různých motorů, ale i kamaráda, který o tom ví jako málokdo, protože obchoduje s aditivy do olejů (pro rafinérie) a má VŠCHT obor paliva maziva. Jestli minerální, syntetický nebo esterový (vzestupně) se pozná až v naprosto extrémních podmínkách při závodech v trvale maximálním zatížení motoru - jezdí tak někdo s Bulíkem ??? Viskozita záleží na provozní teplotě motoru, vzduchem chlazené motory se snadněji přehřejí a proto je vhodné použít olej s horním číslem 50-60, minimálně 40, pokud se ovšem nejezdí v okolí Dead valey. Dolní číslo udává, kdy olej tuhne, takže blázni kteří jezdí v zimě by kvůli startování měli používat olej s dolním číslem 10 a méně Kvalitu oleje ale popisuje pouze specifikace API (US) nebo ty ostatní evropské nebo firemní - kdy je olej testován na konkrétních motorech. V tom se teprve vlastně oleje trochu více liší. To je dáno kombinací aditiv pro nastavení , únosnosti ol.filmu, střihové únosnosti, alkalické trvanlivosti, odolnosti proti pěnění, rozpouštění karbonu a cca dalších 50ti parametrů. V současnosti jsou všechny oleje mísitelné navzájem . To mám 100%vyzkoušené ! Motocyklové oleje mají navíc specifikaci JASO, která se zaobírá tím, jak se chová motor s mokrou spojkou se společnou náplní. Problém je v tom, že nejmodernější oleje s přísadami EC mohou způsobit prokluzování spojky - to je jediný problém, jinak se dá v motorkách použít normální olej pro auta. Resumé: Magoři, jezdící závody se vzducháčem i v zimě si musí do Bulíka lejt Racing olej 10W-60 - nedoplaťej se ! Ti co chtějí dát Bulíkovi to nejlepší a mají dlouhou sezónu zvolí 10W-50 Většině lze doporučit 15W-50 Harlejáři používají pouze 20W-50, protože jezděj jen když svítí slunce a nejvíc jich je v Americe, kde je většinou dost teplo a navíc ta hodnota 20W eliminuje nadstandardní vůle HD motorů (to je fakt, zkuste se zeptat ) olejem 10W-40 v našich zeměpisných šířkách se nic nezkazí a je i nejlevnější. A výměna před sezónou a nebo po sezóně ? Pokud je olej po sezóně už dost jetej tak je kyselej a v extrémním případě může způsobit přes zimu plíživou korozi motoru. Nový olej na podzim zase celou zimu oxiduje a stárne vlivem vlhkosti... To si každej musí vybrat sám No a navíc pokud má někdo vyrachtanej motor, tak olej může stárnout mnohem rychleji. HOWGH R. |
Autor: | break13 [ 07 Sep 2009, 22:32 ] |
Predmet príspevku: | Olej |
Dávám na vědomí, že mám nabídku na velmi výhodnou dodávku motorového oleje od firmy IGOL (druhý největší prodejce maziv ve Francii po Motulu). Pokud bychom se dohodli , bylo by k dispozici cca 40 litrových plechovek typu IGOL Propuls Custom 15W-50 3ks za 400CZK čistěj sklad, tak to chtějí vymést najednou. Možná, že by se tam našlo i něco jinýho Podívejte se na www.igol.cz R. |
Autor: | NaaR [ 08 Sep 2009, 05:07 ] |
Predmet príspevku: | |
krasna cena |
Autor: | Mirek1 [ 08 Sep 2009, 15:00 ] |
Predmet príspevku: | |
NaaR píše: krasna cena
Tak co bys chtěl za starej olej,co jim někde ležel leta ve skladu a ted ho budou ,,vymetat,, |
Autor: | break13 [ 08 Sep 2009, 15:13 ] |
Predmet príspevku: | |
Mirek1 píše: Tak co bys chtěl za starej olej,co jim někde ležel leta ve skladu a ted ho budou ,,vymetat,,
No to jsem přeslechl ten olej je určitě mladší, než máš v motoru - jarní dodávka, ale vážně, pokud někdo chce tak ať se přihlásí já to nikomu nevnucuju. Ta nabídka je aktuální a ze známosti takže časově omezená . R. |
Autor: | Landar [ 08 Sep 2009, 19:31 ] |
Predmet príspevku: | |
Safa a já před týdnem zrovna dával nový, litřík za 250kč, Motula 15W50, njn co už....cena zajímavá a olej nevypadá zle co jsem pokouknul a poguuuglil |
Autor: | miki [ 08 Sep 2009, 21:14 ] |
Predmet príspevku: | |
Ahoj,já bych 3 plechule bral,dej vědět zda se ti to podařilo a jestli s tím mám počítat-odběr a zaplacení dohodnem,předem dík |
Autor: | Ouklend [ 08 Sep 2009, 22:31 ] |
Predmet príspevku: | |
poptám se servismana (jestli ho seženu - je furt někde v prd...), a když tak bych to vzal pro Bulíka taky. Miki. mohli bychom objednávku spojil a podělit se o poštovné ? buď bych si přijel já, nebo ty. to bychom se domluvili ... |
Autor: | miki [ 09 Sep 2009, 20:06 ] |
Predmet príspevku: | |
Jasně ,přidej se však to nehoří |
Stránka 3 z 5 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |