Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

OLEJ
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=4&t=78
Stránka 4 z 5

Autor:  Ouklend [ 29 Sep 2009, 19:41 ]
Predmet príspevku: 

Tak olej už mám vyřešený ...

Autor:  Arachnid25 [ 24 Jún 2012, 19:16 ]
Predmet príspevku: 

Zdravím. Potřebuju poradit - začal mi svítit nápis "Change oil", no a teď babo raď. Z faktury za výměnu oleje v servisu, kterou mi předchozí majitel dal při prodeji, neni poznat kromě názvu Castrol, jakej olej je v motorce. Myslím tím, jestli tam dolili minerální nebo syntetiku. Bývalý majitel to sám neví..

Po přečtení všech linek na fóru mám celkem jasno s typem 15W50, ale jak zjistit, co do Bulldy nalili při posledním servisu.. Olej v moto jsem si vždycky měnil sám, protože mi dvakrát v servisu ožvejkali šrouby a celkově mi prostě nedělá dobře svěřit moto někomu, kdo se k němu nechová s tou patřičnou láskou :lol:

Break tu kdysi psal, že jak minerální, tak i syntetický oleje by měly být vzájemně kompatibilní, takže jenom prosím o radu. Díky

Autor:  miki [ 24 Jún 2012, 20:03 ]
Predmet príspevku: 

To je zajímavý že máš jasno ve viskozitě když tvá volba vůbec neodpovídá doporučení výrobce :cry: Tak tedy můj názor na věc ,Každopádně 10W40 polosyntetika a šuma fuk jaká značka( mně se osvědčuje a to i cenově Schel)Po sezóně každopádně vymněnit a každá druhá výmněna filtr. :!:

Autor:  stonemen [ 24 Jún 2012, 20:12 ]
Predmet príspevku: 

Já dávám plnou syntetiku.Měl jsem Motorex Top Speed 10W40, teď jsem dával Denicol Ultra Bike 10W40. A měním po sezoně nebo po 6000km, i když ten náš motor nepotřebuje takovou kvalitu oleje, stejně mě to nedá... :wink:

Autor:  NaaR [ 25 Jún 2012, 06:13 ]
Predmet príspevku: 

hele miki ono vyrobce doporucuje v podstate do vseho 10/40 at fazer nebo bulik.15/50 je rozumna volba.jinak ve zbytku souhlasim

Autor:  cafe-racer [ 25 Jún 2012, 09:39 ]
Predmet príspevku: 

Arachnid25 píše:
Zdravím. Potřebuju poradit - začal mi svítit nápis "Change oil", no a teď babo raď. Z faktury za výměnu oleje v servisu, kterou mi předchozí majitel dal při prodeji, neni poznat kromě názvu Castrol, jakej olej je v motorce. Myslím tím, jestli tam dolili minerální nebo syntetiku. Bývalý majitel to sám neví..

Po přečtení všech linek na fóru mám celkem jasno s typem 15W50, ale jak zjistit, co do Bulldy nalili při posledním servisu.. Olej v moto jsem si vždycky měnil sám, protože mi dvakrát v servisu ožvejkali šrouby a celkově mi prostě nedělá dobře svěřit moto někomu, kdo se k němu nechová s tou patřičnou láskou :lol:

Break tu kdysi psal, že jak minerální, tak i syntetický oleje by měly být vzájemně kompatibilní, takže jenom prosím o radu. Díky


S tím počítadlem je to všelijaký : má pevně nastavený interval po 10.000 km a nedá se ovlivnit, tzn. pokud sám vyměníš olej (třeba kvůli stáří) už po 3.000 km, počítadlo běží vesele dál a jeho funkce se bohužel vytrácí :-(

Do motoru přijde olej 10W-40 jak dáno specifikací v manuálu; cokoliv jiného jen pokud víš, co děláš.

Autor:  Felix [ 25 Jún 2012, 12:15 ]
Predmet príspevku: 

Do starších vzducháčů se všeobecně doporučují 15-20W50. Jsou hustší než 10W40, motor se mechanicky ztiší a ty které "přicucávají" olej, ho neberou tolik. Navíc mají zaručenou mazivost při vyšších teplotách, což je u vzducháčů žádoucí. Já dávám polosyntetiku MOTUL 5100 15W50. Dvacítku nechávám Harykům do Ameriky, tam je větší vedro :lol: . 10W40 je pro naše klimatické podmínky taky vyhovující, takže je na každém, jakou viskozitu zvolí. Pokud nevíš, jaký olej v motoru byl, tak každopádně nedávej plnou syntetiku. Ta rozpouští usazeniny, které vzniknou v motoru při provozu na polosyntetiku. Ty pak můžou ucpat mazací kanálky a je zle. Plná syntetika je stejně pro naše pomaloběžné motory zbytečný luxus. :wink:

Autor:  Arachnid25 [ 25 Jún 2012, 13:37 ]
Predmet príspevku: 

Odpovědi přesně jak jsem čekal :wink: Samo vím, že se má dávat 10W40, ale jak bylo napsáno - 15W50 je kapku hustší a měl by teoreticky o chlup zlepšit Bulldův zvukový projev (nehledě na lepší mazání ve vedru - moje volba, jelikož jezdíme většinou za sluníčka).

Celej dotaz jsem psal právě proto, že vím, že když na minerální olej vrazim syntetiku, rozpustí mi uloženej sajrajt v motoru a může ucpat kanály. Proto teda bude asi nejlepší volba zvolit polosyntetiku, co?

Celý je to o tom, že bývalý majitel věděl o oleji a celkovým servisu svého stroje kulový - pro nás, co si rádi u svýho mazlíka zasviněj ruce a výměna oleje nepředstavuje důvod přivezení do servisu, je proto taková činnost radostí.

Proto jsem využil vašich cenných rad a zkušeností :thumbup3:

Děkujů

Autor:  stonemen [ 25 Jún 2012, 20:08 ]
Predmet príspevku: 

Dej polosyntetiku a nic nezkazíš :wink: a pokud půjdeš do plný syntetiky, strach bych taky neměl. Stejně je občas třeba dát motorce co proto, hnát ji do vysokých otáček pěkně z ostra a nevěřím, že by ti nějaký usazeniny zacpaly kanálky... :wink: Každopádně se tímto způsobem i pěkně čistí karburátory od usazenin... :D
Jinak 15W50 odpovídá teplotám od 0C - 50C, takže se tím taky nic nezkazí...

Autor:  svela [ 25 Jún 2012, 20:11 ]
Predmet príspevku: 

No ja sa čudujem, že ste takí zbehlí, čo sa týka všetkého a neviete si nájsť jednoduché veci. skúste na oleje.cz. A keď dobre zalovíte tak sa dozviete, že dnes hocijaký olej z TESCA vyhovuje a syntetika nesyntetika jednoducho je len marketingový ťah. To sú slová na slovo zobratého odborníka profesora Černého z ČVUT. Pre motocykel je dôležité dať olej motocyklový, hlavne keď má mokrú spojku v spoločnej háplni s motorom. Olej v motorke sa má meniť vždy po sezóne najlepšie hneď a každý rok potom zohriať a odstaviť. Samozrejme vždy aj filter, nie ako je v manuáli, že olej 10000 a filter 20000. A moj si brucho mastí práve 15W50 Advance.

Autor:  jujing [ 25 Jún 2012, 20:26 ]
Predmet príspevku: 

taky si myslím že měnit vzducháč při každý vyměně oleje není od věci já to tak rozhodně dělat hodlám cena filtru není zas tak vysoká aby mně to položilo ještě když to rozpočítám na těch 10tis km. Jen sem přemýšlel nad tím zdali lepší vyměnit olej na konci sezony a mít čistej přes zimování nebo až na jaře? Co je lepší pro motorku?

Autor:  miki [ 25 Jún 2012, 22:44 ]
Predmet príspevku: 

No a tady se to bude dělit na dvě skupiny jako obyčejně :D a všichni mají své argumenty :roll: Tohle téma je na dlouhý zimní večery :wink:

Autor:  break13 [ 26 Jún 2012, 09:05 ]
Predmet príspevku: 

Miki to máš pravdu
a svelu vítám do klubu těch co prozřeli , myslí vlastní hlavou
a neblbnou z marketingových keců.
:thumbup3:
R.
PS: tak kdo zareaguje první :lol2:

Autor:  Arachnid25 [ 27 Jún 2012, 16:08 ]
Predmet príspevku: 

Tak jsem po pročtení všech materiálů na netu a doporučení stejně koupil Castrol Power 1 4T 10W/40 do motoru a Castrol EPX 80W-90 do kardanu. Snad to bude OK :wink:

Autor:  break13 [ 27 Jún 2012, 16:25 ]
Predmet príspevku: 

Arachnid25 píše:
Tak jsem po pročtení všech materiálů na netu a doporučení stejně koupil Castrol Power 1 4T 10W/40 do motoru a Castrol EPX 80W-90 do kardanu. Snad to bude OK :wink:

Myslím, že by ses dohodl s dalšími o rozdělení zbytku toho oleje do kardanu.
Každýmu pak doma zbývá 0.8l a co s ním ?
R.

Stránka 4 z 5 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/