Yamaha BT 1100 Bulldog
http://yamaha-bulldog.sk/

AKUMULÁTOR
http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=4&t=82
Stránka 2 z 7

Autor:  MIRAS [ 17 Aug 2009, 20:07 ]
Predmet príspevku: 

No já používám OPTIMATE 4 cena o proti LIDLU je asi někde jinde, ale max. spokojenost.

Autor:  break13 [ 17 Aug 2009, 20:20 ]
Predmet príspevku: 

Pjotr píše:
Nabíjel jsem ji několikrát a bez problému. Mám nabíječku s regulací proudu a nabíjím velice nízkým proudem, jak jsem psal.
95% pravděpodobnost zničení ... zničíš i olověnou klasiku. Záleží, jak se k ní chováš. Ten údaj máš z jakého zdroje?

Edit: Netvrdím, že je to nejlepší cesta. Rozhodně baterce více svědčí nabíjení s automatickou regulací. Taky zvažuju koupi nové nabíječky.
Jen se snažím vyvrátit jeden z mýtů.

Dobře, zkusím vysvětlit, proč to není žádný mýt, ale jednoduše problém chemické reakce .
Když je akumulátor vybitý, jsou obě elektrody tvořeny síranem olovnatým a jako elektrolyt je čistá voda.
Když je 100% nabitý je záporná elektroda tvořena houbovitým olovem a kladná oxidem olovičitým jako elektrolyt je kyselina sírová v určité koncentraci.
Pokud ale do akumulátoru dále pouštíme proud, tak nedochází již k nabíjení, ale pouze k elektrolýze vody na kyslík a vodík, tedy směsi kyseliny sírové ubývá .
Tento okamžik nastává cca při napětí 14,5V. U běžného akumulátoru se tento úbytek většinou doplňuje destilovanou vodou.
Gelový akumulátor má směs kyseliny sírové ve formě gelu, který obsahuje minimální potřebné množství vody potřebné pro funci , aby to prostě "nešplouchalo" :-) .
Pokud takový akumulátor přesáhne při nabíjení napětí 14,4V, tak se vysušuje a znehodnocuje, vodu do něj dolévat nelze .
Toť vše a kde je ten mýtus, že se dá bez nebezpečí nabíjet i běžnou obyčejnou nabíječkou, která má i přes 20V ???
Je jen otázkou, jak rychle si tu gelovku odrovnáš :-(
R.
Opravdovým mýtem naopak je to, že existují tzv. bezúdržbové akumulátory s kapalným elektrolytem,
to je marketingová lež jak Brno :P , aby výrobci mohli z lidí tahat peníze !

Autor:  Pjotr [ 18 Aug 2009, 05:48 ]
Predmet príspevku: 

break13 píše:
Dobře, zkusím vysvětlit, proč to není žádný mýt, ale jednoduše problém chemické reakce .
Když je akumulátor vybitý, jsou obě elektrody tvořeny síranem olovnatým a jako elektrolyt je čistá voda.
Když je 100% nabitý je záporná elektroda tvořena houbovitým olovem a kladná oxidem olovičitým jako elektrolyt je kyselina sírová v určité koncentraci.
Pokud ale do akumulátoru dále pouštíme proud, tak nedochází již k nabíjení, ale pouze k elektrolýze vody na kyslík a vodík, tedy směsi kyseliny sírové ubývá .
Tento okamžik nastává cca při napětí 14,5V. U běžného akumulátoru se tento úbytek většinou doplňuje destilovanou vodou.
Gelový akumulátor má směs kyseliny sírové ve formě gelu, který obsahuje minimální potřebné množství vody potřebné pro funci , aby to prostě "nešplouchalo" :-) .
Pokud takový akumulátor přesáhne při nabíjení napětí 14,4V, tak se vysušuje a znehodnocuje, vodu do něj dolévat nelze .
Toť vše a kde je ten mýtus, že se dá bez nebezpečí nabíjet i běžnou obyčejnou nabíječkou, která má i přes 20V ???
Je jen otázkou, jak rychle si tu gelovku odrovnáš :-(
R.
Opravdovým mýtem naopak je to, že existují tzv. bezúdržbové akumulátory s kapalným elektrolytem,
to je marketingová lež jak Brno :P , aby výrobci mohli z lidí tahat peníze !


Popis akumulátoru a jeho složení a funkci asi zná každý. Případně se dá najít v kdejaké učebnici fyziky, nebo v příručce pro svazarmovské automechaniky.
Pokud při nabíjení nedojde k zahřátí nebo přebití tak, aby se otevřel pojistný ventil, nemá voda z akumulátoru kam uniknout.
Jak jsem psal...nepopírám, že nabíjení s elektronickou regulací je šetrnější pro jakýkoliv akumulátor. Zvlášť rizikové je to u konečné fáze dobíjení.
Nechci tady rozvíjet další diskusi, která nikam nevede. Nicméně proti názoru, že v žádném případě nesmíš na gelovku použít klasickou nabíječku, svědčí fakt, že 5 let funguju. Tedy těch 95% (odkud máš tento údaj?) příliš nefunguje.

Autor:  break13 [ 18 Aug 2009, 09:08 ]
Predmet príspevku: 

Pjotr píše:
Popis akumulátoru a jeho složení a funkci asi zná každý. Případně se dá najít v kdejaké učebnici fyziky, nebo v příručce pro svazarmovské automechaniky.
Pokud při nabíjení nedojde k zahřátí nebo přebití tak, aby se otevřel pojistný ventil, nemá voda z akumulátoru kam uniknout.
Jak jsem psal...nepopírám, že nabíjení s elektronickou regulací je šetrnější pro jakýkoliv akumulátor. Zvlášť rizikové je to u konečné fáze dobíjení.
Nechci tady rozvíjet další diskusi, která nikam nevede. Nicméně proti názoru, že v žádném případě nesmíš na gelovku použít klasickou nabíječku, svědčí fakt, že 5 let funguju. Tedy těch 95% (odkud máš tento údaj?) příliš nefunguje.

To číslo popisuje reálný život a reálné uživatele, kteří zjistí, že mají v autě akumulátor až když na podzim nenastartují.
Ty seš těch 5% uživatelů , kteří dokonce vědí to, že v tom černým kvádru u motoru je minimálně nějaká voda , co dělá díry do kalhot když se tím svinstvem polejou :-).
A teď vážně, gelový akumulátory se u silničních vozidel používají zřídka a až v poslední době. Možná i těch 5% je nadhodnocené číslo těch uživatelů, kteří vědí, že gelovej akumulátor je něco "podezřelýho" na co si mají dát pozor.
Ty navíc patříš do 0,1% uživatelů, kteří vědí, jak to funguje a dokonce jak se to má nabíjet.
Shodou náhod mám auto s gelovým olověným akumulátorem a to je v sériové produkci opravdová rarita , takže já osobně to mám opravdu "natrénovaný".
Já jsem praktik a realista a za léta jsem vypozoroval, že běžný uživatel sotva ví co to znamená 60Ah a žasne nad tím, kde se tam bere ta elektrika.
Tato diskuse má ten smysl, aby ukázala lidem, kteří nerozumí elektrice aby neexperimentovali s něčím , co vyžaduje docela hluboké znalosti a zkušenosti.
Howgh
R.

Autor:  break13 [ 25 Jan 2011, 14:38 ]
Predmet príspevku: 

Od minulého čtvrtka prodávají chytrou nabíječku v Lidlu za 499CZK
a to už se vyplatí :!: .
R.

Autor:  Ouklend [ 25 Jan 2011, 17:35 ]
Predmet príspevku: 

jj. já jsem si ji koupil minulý rok a je super ...

Autor:  Kordy [ 27 Jan 2011, 10:53 ]
Predmet príspevku: 

Breaku, kolik má ta nabíječka IQ, abych věděl jak moc je chytrá, nekoupím si nabíječku, která je chytřejíš než já:) (sakra to je skoro každá:))

Autor:  break13 [ 27 Jan 2011, 11:48 ]
Predmet príspevku: 

Kordy píše:
Breaku, kolik má ta nabíječka IQ, abych věděl jak moc je chytrá, nekoupím si nabíječku, která je chytřejíš než já:) (sakra to je skoro každá:))

Pokud nejsi policajt, tak buď v klidu :-o
R.

Autor:  miki [ 27 Jan 2011, 12:17 ]
Predmet príspevku: 

Ta zima začíná být nějak dlouhá,samý pičovinky a rokenroll..... :D

Autor:  break13 [ 27 Jan 2011, 15:10 ]
Predmet príspevku: 

break13 píše:
Od minulého čtvrtka prodávají chytrou nabíječku v Lidlu za 499CZK
a to už se vyplatí :!: .
R.

No a v NORMĚ mají aktuálně taky za 499CZK něco podobného,
akorát neumí 6V.
R.

Autor:  Kordy [ 27 Jan 2011, 19:31 ]
Predmet príspevku: 

To je v klidu stejně jsem si Buldu předělal na 12 V :)

Autor:  break13 [ 04 Feb 2011, 10:51 ]
Predmet príspevku: 

Kordy píše:
To je v klidu stejně jsem si Buldu předělal na 12 V :)

No ale každej správnej českej motorkář se dřív nebo pozděli musí potkat s nějakou domácí klasikou na 6V,
tak abys byl připravenej........
R.

Autor:  helmi [ 05 Feb 2011, 02:04 ]
Predmet príspevku: 

Nová EXIDE baterka včil točí jak ďábel. uvidíme výdrž počas sezóny a v budúcnosti.

Autor:  break13 [ 20 Júl 2011, 10:49 ]
Predmet príspevku: 

Tak
a byl jsem postižen nečekaným odchodem baterky bez rozloučení
a to jak je u mě obvyklé nestandardním způsobem - za jízdy :-(.
Následují zkušenosti s nákupem nové.
Defaultně je od Yamahy doporučen typ YUASA YT14B-BS (cca 2700CZK), ale přichází zápletka příběhu,
baterka se aktivuje nalitím elektrolytu při instalaci a nedoporučuje se provozovat ve vodorovné poloze :?: :evil: .
V aktuálních servisních materiálech ale Yamaha již doporučuje typ GT14B-4 od dceřinné firmy YUASy "GS",
která je vyrobena jinou technologií, je aktivována a plněna již u výrobce, je hermeticky uzavřená
a lze jí provozovat v jakékoli poloze :rolleyes2:
S ekvivalentním označením YT14B-4 se dá koupit aku od různých dalších výrobců (Varta, Banner, Nitro, Shido,M-line,Unibat,JMT,Yucell....),
ale jen některé jsou správně hermeticky uzavřené, ostatní odpovídají nesprávně typu YT14B-BS a jsou "nalévací"
a na to pozor !
Z hlediska parametrů by měly být shodné 12Ah a startovací proud podle evropské metrologie 135A (podle americké 210A).
Já jsem zvolil nakonec značkový Banner YT14B-4/51201 za 1750CZK.
R.
Obrázok

Autor:  miki [ 27 Jan 2013, 12:10 ]
Predmet príspevku: 

Aktuálně v Lídlech mají plně automatickou nabíječku vhodnou i na "gelovky" za 500,- :D

Stránka 2 z 7 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/