Yamaha BT 1100 Bulldog http://yamaha-bulldog.sk/ |
|
AKUMULÁTOR http://yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=4&t=82 |
Stránka 2 z 7 |
Autor: | MIRAS [ 17 Aug 2009, 20:07 ] |
Predmet príspevku: | |
No já používám OPTIMATE 4 cena o proti LIDLU je asi někde jinde, ale max. spokojenost. |
Autor: | break13 [ 17 Aug 2009, 20:20 ] |
Predmet príspevku: | |
Pjotr píše: Nabíjel jsem ji několikrát a bez problému. Mám nabíječku s regulací proudu a nabíjím velice nízkým proudem, jak jsem psal.
95% pravděpodobnost zničení ... zničíš i olověnou klasiku. Záleží, jak se k ní chováš. Ten údaj máš z jakého zdroje? Edit: Netvrdím, že je to nejlepší cesta. Rozhodně baterce více svědčí nabíjení s automatickou regulací. Taky zvažuju koupi nové nabíječky. Jen se snažím vyvrátit jeden z mýtů. Dobře, zkusím vysvětlit, proč to není žádný mýt, ale jednoduše problém chemické reakce . Když je akumulátor vybitý, jsou obě elektrody tvořeny síranem olovnatým a jako elektrolyt je čistá voda. Když je 100% nabitý je záporná elektroda tvořena houbovitým olovem a kladná oxidem olovičitým jako elektrolyt je kyselina sírová v určité koncentraci. Pokud ale do akumulátoru dále pouštíme proud, tak nedochází již k nabíjení, ale pouze k elektrolýze vody na kyslík a vodík, tedy směsi kyseliny sírové ubývá . Tento okamžik nastává cca při napětí 14,5V. U běžného akumulátoru se tento úbytek většinou doplňuje destilovanou vodou. Gelový akumulátor má směs kyseliny sírové ve formě gelu, který obsahuje minimální potřebné množství vody potřebné pro funci , aby to prostě "nešplouchalo" . Pokud takový akumulátor přesáhne při nabíjení napětí 14,4V, tak se vysušuje a znehodnocuje, vodu do něj dolévat nelze . Toť vše a kde je ten mýtus, že se dá bez nebezpečí nabíjet i běžnou obyčejnou nabíječkou, která má i přes 20V ??? Je jen otázkou, jak rychle si tu gelovku odrovnáš R. Opravdovým mýtem naopak je to, že existují tzv. bezúdržbové akumulátory s kapalným elektrolytem, to je marketingová lež jak Brno , aby výrobci mohli z lidí tahat peníze ! |
Autor: | Pjotr [ 18 Aug 2009, 05:48 ] |
Predmet príspevku: | |
break13 píše: Dobře, zkusím vysvětlit, proč to není žádný mýt, ale jednoduše problém chemické reakce .
Když je akumulátor vybitý, jsou obě elektrody tvořeny síranem olovnatým a jako elektrolyt je čistá voda. Když je 100% nabitý je záporná elektroda tvořena houbovitým olovem a kladná oxidem olovičitým jako elektrolyt je kyselina sírová v určité koncentraci. Pokud ale do akumulátoru dále pouštíme proud, tak nedochází již k nabíjení, ale pouze k elektrolýze vody na kyslík a vodík, tedy směsi kyseliny sírové ubývá . Tento okamžik nastává cca při napětí 14,5V. U běžného akumulátoru se tento úbytek většinou doplňuje destilovanou vodou. Gelový akumulátor má směs kyseliny sírové ve formě gelu, který obsahuje minimální potřebné množství vody potřebné pro funci , aby to prostě "nešplouchalo" . Pokud takový akumulátor přesáhne při nabíjení napětí 14,4V, tak se vysušuje a znehodnocuje, vodu do něj dolévat nelze . Toť vše a kde je ten mýtus, že se dá bez nebezpečí nabíjet i běžnou obyčejnou nabíječkou, která má i přes 20V ??? Je jen otázkou, jak rychle si tu gelovku odrovnáš R. Opravdovým mýtem naopak je to, že existují tzv. bezúdržbové akumulátory s kapalným elektrolytem, to je marketingová lež jak Brno , aby výrobci mohli z lidí tahat peníze ! Popis akumulátoru a jeho složení a funkci asi zná každý. Případně se dá najít v kdejaké učebnici fyziky, nebo v příručce pro svazarmovské automechaniky. Pokud při nabíjení nedojde k zahřátí nebo přebití tak, aby se otevřel pojistný ventil, nemá voda z akumulátoru kam uniknout. Jak jsem psal...nepopírám, že nabíjení s elektronickou regulací je šetrnější pro jakýkoliv akumulátor. Zvlášť rizikové je to u konečné fáze dobíjení. Nechci tady rozvíjet další diskusi, která nikam nevede. Nicméně proti názoru, že v žádném případě nesmíš na gelovku použít klasickou nabíječku, svědčí fakt, že 5 let funguju. Tedy těch 95% (odkud máš tento údaj?) příliš nefunguje. |
Autor: | break13 [ 18 Aug 2009, 09:08 ] |
Predmet príspevku: | |
Pjotr píše: Popis akumulátoru a jeho složení a funkci asi zná každý. Případně se dá najít v kdejaké učebnici fyziky, nebo v příručce pro svazarmovské automechaniky.
Pokud při nabíjení nedojde k zahřátí nebo přebití tak, aby se otevřel pojistný ventil, nemá voda z akumulátoru kam uniknout. Jak jsem psal...nepopírám, že nabíjení s elektronickou regulací je šetrnější pro jakýkoliv akumulátor. Zvlášť rizikové je to u konečné fáze dobíjení. Nechci tady rozvíjet další diskusi, která nikam nevede. Nicméně proti názoru, že v žádném případě nesmíš na gelovku použít klasickou nabíječku, svědčí fakt, že 5 let funguju. Tedy těch 95% (odkud máš tento údaj?) příliš nefunguje. To číslo popisuje reálný život a reálné uživatele, kteří zjistí, že mají v autě akumulátor až když na podzim nenastartují. Ty seš těch 5% uživatelů , kteří dokonce vědí to, že v tom černým kvádru u motoru je minimálně nějaká voda , co dělá díry do kalhot když se tím svinstvem polejou . A teď vážně, gelový akumulátory se u silničních vozidel používají zřídka a až v poslední době. Možná i těch 5% je nadhodnocené číslo těch uživatelů, kteří vědí, že gelovej akumulátor je něco "podezřelýho" na co si mají dát pozor. Ty navíc patříš do 0,1% uživatelů, kteří vědí, jak to funguje a dokonce jak se to má nabíjet. Shodou náhod mám auto s gelovým olověným akumulátorem a to je v sériové produkci opravdová rarita , takže já osobně to mám opravdu "natrénovaný". Já jsem praktik a realista a za léta jsem vypozoroval, že běžný uživatel sotva ví co to znamená 60Ah a žasne nad tím, kde se tam bere ta elektrika. Tato diskuse má ten smysl, aby ukázala lidem, kteří nerozumí elektrice aby neexperimentovali s něčím , co vyžaduje docela hluboké znalosti a zkušenosti. Howgh R. |
Autor: | break13 [ 25 Jan 2011, 14:38 ] |
Predmet príspevku: | |
Od minulého čtvrtka prodávají chytrou nabíječku v Lidlu za 499CZK a to už se vyplatí . R. |
Autor: | Ouklend [ 25 Jan 2011, 17:35 ] |
Predmet príspevku: | |
jj. já jsem si ji koupil minulý rok a je super ... |
Autor: | Kordy [ 27 Jan 2011, 10:53 ] |
Predmet príspevku: | |
Breaku, kolik má ta nabíječka IQ, abych věděl jak moc je chytrá, nekoupím si nabíječku, která je chytřejíš než já:) (sakra to je skoro každá:)) |
Autor: | break13 [ 27 Jan 2011, 11:48 ] |
Predmet príspevku: | |
Kordy píše: Breaku, kolik má ta nabíječka IQ, abych věděl jak moc je chytrá, nekoupím si nabíječku, která je chytřejíš než já:) (sakra to je skoro každá:))
Pokud nejsi policajt, tak buď v klidu R. |
Autor: | miki [ 27 Jan 2011, 12:17 ] |
Predmet príspevku: | |
Ta zima začíná být nějak dlouhá,samý pičovinky a rokenroll..... |
Autor: | break13 [ 27 Jan 2011, 15:10 ] |
Predmet príspevku: | |
break13 píše: Od minulého čtvrtka prodávají chytrou nabíječku v Lidlu za 499CZK
a to už se vyplatí . R. No a v NORMĚ mají aktuálně taky za 499CZK něco podobného, akorát neumí 6V. R. |
Autor: | Kordy [ 27 Jan 2011, 19:31 ] |
Predmet príspevku: | |
To je v klidu stejně jsem si Buldu předělal na 12 V |
Autor: | break13 [ 04 Feb 2011, 10:51 ] |
Predmet príspevku: | |
Kordy píše: To je v klidu stejně jsem si Buldu předělal na 12 V
No ale každej správnej českej motorkář se dřív nebo pozděli musí potkat s nějakou domácí klasikou na 6V, tak abys byl připravenej........ R. |
Autor: | helmi [ 05 Feb 2011, 02:04 ] |
Predmet príspevku: | |
Nová EXIDE baterka včil točí jak ďábel. uvidíme výdrž počas sezóny a v budúcnosti. |
Autor: | miki [ 27 Jan 2013, 12:10 ] |
Predmet príspevku: | |
Aktuálně v Lídlech mají plně automatickou nabíječku vhodnou i na "gelovky" za 500,- |
Stránka 2 z 7 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |