Autor |
Správa |
jojobulldog
|
|
Predmet príspevku: | Napísal: 01 Apr 2013, 19:31 |
|
Registrovaný: 07 Júl 2012, 20:17 Príspevky: 194 Bydlisko: Zákamenné
|
Je tam hipoid, ide tam hipoidny olej, a pokial viem tak tam klzne loziska zo zltej zliatiny niesu, na tom obrazku co dal stonemen je hipoidny prevod,ak sa teda nemylim.... Yamahaci to tam tak urcili, alebo nech si tam kazdy naleje co chce...
|
|
|
|
|
Reklama
|
|
|
remote
|
|
Predmet príspevku: | Napísal: 01 Apr 2013, 19:35 |
|
Registrovaný: 24 Sep 2009, 17:10 Príspevky: 399 Bydlisko: Semily
|
jojobulldog píše: Je tam hipoid, ide tam hipoidny olej, a pokial viem tak tam klzne loziska zo zltej zliatiny niesu, na tom obrazku co dal stonemen je hipoidny prevod,ak sa teda nemylim.... Yamahaci to tam tak urcili, alebo nech si tam kazdy naleje co chce...
Souhlas, pod to se ti podepíšu !
remote
|
|
|
|
|
svela
|
|
Predmet príspevku: | Napísal: 01 Apr 2013, 19:41 |
|
Registrovaný: 29 Sep 2010, 19:24 Príspevky: 109 Bydlisko: Považská Bystrica
|
Pri hypoidnom prevode je os pastorka mimo os tanierováho kolesa. Tak ako je to na tom obrázku od jojobuldoga. A keď je os pastorka v osi tanierového kolesa jedna sa o klasický prevod paloidným ozubením ako máme aj my na našich ,,Bulíkoch". Bolo by komlikované v kyvnej vidlici ktorá je v osi kolesa robiť zvlášť uloženie pastorka mimo os tanierového kolesa. Je tam predpísaný olej SAE 80 GL4 a to splňujú aj naše oleje. Keď tam je tento olej tak bez obáv. Podstatné, je aby ten olej tam bol.
_________________ Život letí ako rýchlik, len rozum za ním nestíha.
|
|
|
|
|
padybiker
|
|
Predmet príspevku: olej | Napísal: 01 Apr 2013, 19:47 |
|
Registrovaný: 18 Mar 2013, 14:06 Príspevky: 20 Bydlisko: Stupava,Slovensko
|
V českej verzii manuálu píšu okrem oleja SAE80 API “GL-4”,možno použiť
aj GL-5,alebo GL-6 alebo SAE 80W90. Nalejem tam GL-4 Castroll,ktorý kolega nalieva 8 rokov do XJ9 Diversion,čo je ten istý kardan a žiaden problém.
|
|
|
|
|
remote
|
|
Predmet príspevku: | Napísal: 01 Apr 2013, 20:13 |
|
Registrovaný: 24 Sep 2009, 17:10 Príspevky: 399 Bydlisko: Semily
|
svela píše: Pri hypoidnom prevode je os pastorka mimo os tanierováho kolesa. Tak ako je to na tom obrázku od jojobuldoga. A keď je os pastorka v osi tanierového kolesa jedna sa o klasický prevod paloidným ozubením ako máme aj my na našich ,,Bulíkoch". Bolo by komlikované v kyvnej vidlici ktorá je v osi kolesa robiť zvlášť uloženie pastorka mimo os tanierového kolesa. Je tam predpísaný olej SAE 80 GL4 a to splňujú aj naše oleje. Keď tam je tento olej tak bez obáv. Podstatné, je aby ten olej tam bol.
Palloidní zuby jsou spešl "zakřivené".A hypoidní převod může mít i mimoběžné osy, i jako Bulda soustředné - ale je to podle mě stále HYPOID....
remote
|
|
|
|
|
break13
|
|
Predmet príspevku: | Napísal: 01 Apr 2013, 21:39 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Vážení,
bohužel je velký problém, že v autoškole toho v současnosti moc nenaučí,
takže čerpám z příruček pro autoškoly z 80-tých let a dříve.....
- kardanův kloub je to co je na výstupu z převodovky (u Bulldoga), aby se při pohybu kyvky ta hřídel, co pohání zadní kolo nezlomila
- to do čeho lijeme ty dvě deci oleje je kuželové soukolí u nás se šikmými zuby
skládá se z hrušky/pastorku , to je to menší co je na hřídeli a talířového kola -to je to větší placatý, co přes gumové silentbloky točí přímo zadním kolem
no a protože osa hřídele od kardanova kloubu protíná osu zadního kola,
tak to není hypoidní soukolí někdy se nazývá přímé !
-a diferenciál tam definitivně opravdu nemáme, protože máme jen jedno kolo vzadu a byl by tam na h....
Tohle kdybych neznal u závěrečných zkoušek v autoškole ,
tak bych dodnes chodil pěšky, jó byla to tenkrát zlá doba
Nemám potřebu poučovat, ale pokud máme zasvěceně o něčem diskutovat,
musíme mít aspoň základní znalosti z konstrukce vozidel.
R.
|
|
|
|
|
miki
|
|
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Apr 2013, 09:35 |
|
Registrovaný: 28 Sep 2008, 20:00 Príspevky: 1058 Bydlisko: Uničov
|
Tak abych to malinko doplnil Brejk má samozřejmě pravdu!!!!a u hypoidních převodů koluje celá řada fám takže je to takto "http://cs.wikipedia.org/wiki/Ozuben%C3%A9_kolo
A pokud se ještě budete hádat tak vás pošlu DO PRČIC
Je neuvěřitelné kolik kolem olejů panuje všude různých spekulací..... polopravd a nedorozumnění...
PROTO TAM DÁVEJTE CO JE DÁNO MANUÁLEM a pokud si tam dáváte něco jinýho tak to nedoporučujte jiným
Vím o čem mluvím,zkusil jsem to vylepšit a dopadlo to katastrofálně a proto jsem svýho prvního dal rychle pryč
_________________ Se stářím by měl přijít rozum,někdy však přichází stáří samo...
|
|
|
|
|
jojobulldog
|
|
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Apr 2013, 12:02 |
|
Registrovaný: 07 Júl 2012, 20:17 Príspevky: 194 Bydlisko: Zákamenné
|
Break 13 má pravdu že dneska v autoškolách toho teda moc nenaučia, a nehovoriac o technických veciach. Fámy o olejoch boli a aj budú, neriešte to a pozrite si radšej manuál k danej moto. V mojom servisnom manuále je hipoidný prevod, takže tam dávam aj určený olej. (nechápem prečo tvrdíte opak). No a aby som nezachádzal mino tému tak ta voda čo máte poniektorý v oleji môže byť aj z vapky !!! dostane sa tam cez tu prachovku, je to taka guma ktorá je medzi motorom a kyvačkov. Nieako extra moc to tam netesní a keď sa to umýva tlakom môže voda vtiecť dovnútra. Potom to stečie až dozadu kde je olej...... Vlastne môžte byť radi že je to tak a nemáme tam primitívnu reťaz, ktorú treba donekonečna mazať a čistiť.
|
|
|
|
|
remote
|
|
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Apr 2013, 17:34 |
|
Registrovaný: 24 Sep 2009, 17:10 Príspevky: 399 Bydlisko: Semily
|
Páni to je diskuze - pěkně se to rozjelo. Musím dát za pravdu breakovi, nemohl jsem si nějak vybavit toto :
Ale co se týče maziva by neměl být rozdíl, který soukolí z těchto dvou se maže - tudíž stejné nároky na kvalitu...
remote
|
|
|
|
|
svela
|
|
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Apr 2013, 19:54 |
|
Registrovaný: 29 Sep 2010, 19:24 Príspevky: 109 Bydlisko: Považská Bystrica
|
V návode na obsluhu sa nespomína hypoidný prevod, je to na stranách 6-10 a 6-11, kde sa spomína akurát ,,zadný prevod kardanu" .,, Doporučený olej: SAE80 APIGL-4 hypoidní olej, lze použít i hypoidní olej SAE80W90.
Poznámka: kromě třídy ,,GL-4" můžete použít hypoidní oleje ,,GL-5" a ,,GL-6".
Množstvo 0,2L. Je to citácia návodu. Pokiaľ ho niekto nemá dá sa poslať na email. Je v ektronickej podobe, teda sken.
_________________ Život letí ako rýchlik, len rozum za ním nestíha.
|
|
|
|
|
jojobulldog
|
|
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Apr 2013, 20:34 |
|
Registrovaný: 07 Júl 2012, 20:17 Príspevky: 194 Bydlisko: Zákamenné
|
Hypoidné súkolesie - je to zvláštny druh súkolesia s mimobežnými osami, ktoré má skrutkovité zuby - sú šikmé, zaoblené. Osi môžu zvierať pravý alebo aj iný uhol. Dochádza v ňom k axiálnemu šmykovému treniu medzi zubami a preto si vyžaduje špeciálny olej, v ktorom nedochádza k porušeniu mazacieho filmu účinkom šmýkania. Otázka je - Ak tam ide hipoidný olej ktorý je aj uvedený v manuálu, tak potom je aj samotný prevod hipoidný ? Pri použití iného oleja, by dochádzalo k prerušeniu klznej vrstvy a tým aj poškodeniu ozubenia.
|
|
|
|
|
Mirec
|
|
Predmet príspevku: Mirec | Napísal: 03 Apr 2013, 14:15 |
|
Registrovaný: 06 Sep 2010, 20:34 Príspevky: 637 Bydlisko: Šumperk
|
Asi to tak nějak bude.Já jsem nalil hypoidní olej Motul GL-5 SAE 75W90 a po 10 000 km jsem vypustil téměř čistý olej.Možná je to i tím,že Bulldogovi nedávám plný záhul,šetřím si ho ...
|
|
|
|
|
Mirec
|
|
Predmet príspevku: mirec | Napísal: 19 Aug 2014, 11:32 |
|
Registrovaný: 06 Sep 2010, 20:34 Príspevky: 637 Bydlisko: Šumperk
|
Dnes jsem při náhodném vytlačení Bulldy yjistil,že mi chybí gumová zátka na kyvné vidlici,kryjící křížový kloub Nedávno jsme se vraceli ze Slovenska,od Čadce po Olomouc jsme jeli v silném dešti,celkem jsem to valil po dálnici.Asi za dva dny jsem Bulldu umýval,oplachoval a uplně mi zatrnulo,kolik vody se tam asi muselo dostat Nejdřív jsem řešil,kde sehnat podobnou gumovou krytku,aby dobře sedla na dané místo,pak mě napadlo sáhnout prstem mezi kyvku a držák stupačky zevnitř a sláva,seděla tam Hned jsem taky vyměnil olej v kardanu - no,tvářilo se to pomalu jako emulze
Mám ale s tím související dotaz:jak je přimazávám křížový kloub v kyvce,jestli vůbec nějak,udělal jsem dobře,když jsem na něj injekční stříkačkou nastříkal trochu hypoidního oleje??Jestli se do kyvky dostala voda,co s tím??Dík
|
|
|
|
|
jojobulldog
|
|
Predmet príspevku: | Napísal: 20 Aug 2014, 17:58 |
|
Registrovaný: 07 Júl 2012, 20:17 Príspevky: 194 Bydlisko: Zákamenné
|
rozobrať a vyčistiť, ta manžeta je slabe miesto a je normalne že tam natečie voda až dozadu k oleju, ono ta manžeta nieako extra moc netesni a ja som to samozrejme upravil, takže sucho....
|
|
|
|
|
Mirec
|
|
Predmet príspevku: mirec | Napísal: 22 Aug 2014, 09:32 |
|
Registrovaný: 06 Sep 2010, 20:34 Príspevky: 637 Bydlisko: Šumperk
|
Cože? kvůli troše vody rozebrat celou zadní vidlici? Hochu,každý nejsme moto-mechanik,kažký nemáme možnost využit prostory motoservisu ... Bulldoga jsem hodil na hlavní stojan,sundal levý výfuk,rozpojil přepákování na zadní tlumič,zadní kolo zvednul maximálně nahoru aby byla vidlice skloněná dopředu,nadzvednul manžetu kryjící křížový kloub a vytekl naštěstí jen olej,kterým jsem promazal křížový kloub ...
|
|
|
|
|
|